از این 10 مدل، 4 خودرو مصرفی کم‌تر از 4.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارند

10 خودرو هیبریدی کم مصرف 2018

8 اردیبهشت 1397 13:06
  • آیا هیبریدی‌ها به دوران اوج خود بازخواهند گشت؟

    آیا هیبریدی‌ها به دوران اوج خود بازخواهند گشت؟

    با توجه به کاهش قیمت سوخت طی سال‌های اخیر در آمریکا، این روزها مدل‌های هیبریدی دیگر انتخاب اصلی و اول مردم هنگام خرید خودروهای جدید نیست. البته 364 هزار دستگاه مدل هیبریدی در سال 2017 فروخته شده که در مقایسه با 2016 افزایشی 4.9 درصدی را نشان می‌دهد، این میزان تقریبا 2 درصد از فروش کل بازار آمریکا محسوب می‌شود و بسیار کم‌تر از میزان فروش 495 هزار دستگاه سال 2013 است، سالی که قیمت میانگین بنزین در آمریکا 3.62 دلار به ازای هر گالن بود. 

    اما با روند صعودی جدید قیمت بنزین، که کارشناسان در طول سال 2018 آن را پیش‌بینی کرده‌اند، خودروهای هیبریدی به احتمال زیاد دوباره محبوبیت گذشته خود را به دست خواهند آورد، مخصوصا اکنون که خودروهایی با مصرف کم‌تر از 5 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر در بازار کم نیست. در این مطلب ما می‌خواهیم 10 خودرو هیبریدی کم مصرف

  • 10- لینکلن MKZ هیبریدی

    10- لینکلن MKZ هیبریدی

    مصرف سوخت به ازای هر صد کیلومتر: 5.7/6.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 36 هزار و 530 دلار

    برخلاف بسیاری از نسخه‌های الکتریکی شده مدل‌های فعلی، لینکلن MKZ هیبریدی قیمت مشابهی با نسخه مجهز به موتور احتراق داخلی خود دارد. MKZ خودرویی جادار و راحت است و تجربه رانندگی خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

  • 9- فورد سی مکس

    9- فورد سی مکس

    مصرف سوخت به ازای هر صد کیلومتر: 5.6/6.2 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 24 هزار و 995 دلار

    فورد سی‌مکس هاچ‌بکی کوچک ولی همه‌کاره است که مصرف سوخت بسیار کمی دارد، ولی قیمت آن (مانند فورد فیوژن هیبریدی) اندکی از برخی مدل‌های هیبریدی که اندازه‌ای بزرگ‌تر از آن دارند بیشتر است. اگر به خرید یکی از این خودروها علاقه دارید بهتر است سریع‌تر تصمیم بگیرید، چون تولید سی‌مکس انرژی پلاگین هیبریدی از سال پیش متوقف شده و نسخه هیبریدی هم تا اواسط سال 2018 از خط تولید خارج خواهد شد.

  • 8- کیا اپتیما هیبریدی

    8- کیا اپتیما هیبریدی

    مصرف سوخت به ازای هر صد کیلومتر: 6/5.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 26 هزار و 890 دلار

    کیا اپتیما هیبریدی سایز متوسط خودرویی زیبا از نظر طراحی است و کابینی جادار و راحت و پرفورمنسی بسیار خوب دارد، با این حال سایر رقبای هیبریدی‌ هم‌اندازه اپتیما، مصرف سوخت بهتری در مقایسه با آن دارند. اپتیما در دو مدل بنزینی و پلاگین هیبرید عرضه شده است.

  • 7- فورد فیوژن هیبریدی

    7- فورد فیوژن هیبریدی

    مصرف سوخت به ازای هر صد کیلومتر: 5.4/5.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 26 هزار و 170 دلار

    در شرایطی که هنوز خیلی مانده تا فورد فیوژن هیبریدی بتواند کم‌مصرف‌ترین خودرو بین مدل‌های هیبریدی لقب بگیرد، این خودرو پرفورمنس فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد و طراحی اسپرت و جوان‌پسندش قطعا آن را به چیزی فراتر از یک خودرو خانوادگی معمولی تبدیل می‌کند. شرکت فورد این خودرو را در قالب یک مدل پلاگین هیبریدی هم با نام فیوژن انرژی وارد بازار کرده است.

  • 6- تویوتا پریوس C

    6- تویوتا پریوس C

    مصرف سوخت به ازای هر صد کیلومتر: 4.9/5.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 21 هزار و 525 دلار

    تویوتا پریوس سی از کوچک‌ترین خودروهای هیبریدی تویوتا و همچنین ارزان‌ترین مدل هیبریدی در لیست 10 خودرو هیبریدی کم‌مصرف ماست. این خودرو در میان مدل‌های این لیست کم‌ترین فضای بار و همچنین فضای سرنشین عقب را دارد. سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا می‌گوید خرید پریوس سی به جای یاریس طی 5 سال 2 هزار دلار در هزینه‌های سوخت شما صرفه‌جویی ایجاد خواهد کرد، البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که پریوس سی قیمت گران‌تری در مقایسه با تویوتا یاریس دارد.

  • 5- شورولت مالیبو هیبریدی

    5- شورولت مالیبو هیبریدی

    مصرف سوخت به ازای هر صد کیلومتر: 4.8/5.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 28 هزار و 795 دلار

    مالیبو سدان سایز متوسط معمولی دیگری است که کمپانی برای رسیدن به مصرف سوختی شگفت‌انگیز، نسخه‌ای هیبریدی برای آن پیچیده است. شورولت مالیبو هیبریدی فعلی خودرویی بسیار زیبا و شیک است و پرفورمنس خوبی هم دارد، اگر چه تویوتا کمری هیبریدی که تقریبا هم قیمت با آن است، مصرف سوخت بهتری در مقایسه با این خودرو دارد.

  • 4- کیا نیرو

    4- کیا نیرو

    مصرف سوخت به ازای هر صد کیلومتر: 4.5/4.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 24 هزار و 280 دلار

    بهترین مصرف سوخت در خانواده هاچ‌بک‌های هیبریدی کامپکت کیا نیرو را در مدل پایه FE می‌توان یافت، این در حالی است که بقیه مدل‌ها، بین 5.1/5.8 و 4.6/5.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کنند. اگر این برای شما کافی نیست، نیرو یک نسخه پلاگین هیبریدی هم دارد که می‌تواند تا 41 کیلومتر فقط با اتکا به باتری‌های خود حرکت کند.

  • 3- تویوتا کمری هیبریدی

    3- تویوتا کمری هیبریدی

    مصرف سوخت به ازای هر صد کیلومتر: 4.6/4.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 28 هزار و 695 دلار

    نسخه پایه LE تویوتا کمری هیبریدی 2018 ترکیبی از مزایای این سدان سایز متوسط و مصرف سوختی در حد پریوس است که به صورت ترکیبی، به ازای هر صد کیلومتر فقط 4.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. متاسفانه، نسخه‌های XLE و SE مصرف سوخت بیشتری معادل 5/5.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارند.

  • 2- تویوتا پریوس

    2- تویوتا پریوس

    مصرف سوخت به ازای هر صد کیلومتر: 4/4.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 24 هزار و 370 دلار

    تویوتا پریوس هیبریدی شاید جایگاه کم‌مصرف‌ترین مدل هیبریدی که سال‌های سال در اختیار داشته را از دست داده باشد، ولی با این حال هنوز هم مخصوصا در تریم Two Eco خودرویی فوق‌العاده کم‌مصرف است. در شرایطی که این روزها تقریبا تمامی مدل‌های تویوتا طراحی‌های آینده‌نگرانه و پیچیده‌ای دارند، دیگر کسی به پریوس به خاطر داشتن یک طراحی متفاوت خرده نمی‌گیرد.

  • 1- هیوندای آیونیک هیبریدی

    1- هیوندای آیونیک هیبریدی

    مصرف سوخت به ازای هر صد کیلومتر: 4.1/3.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 23 هزار و 85 دلار

    هیوندای آیونیک هیبریدی، با داشتن یک طراحی بسیار زیبا و پرفورمنسی خوب، توانسته کم‌مصرف‌ترین خودرو هیبریدی 2018 لقب بگیرد و در عین حال، یکی از ارزان‌ترین مدل‌های هیبریدی امروز بازار هم هست. سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا می‌گوید 24 هزار کیلومتر رانندگی با این خودرو سالانه فقط 700 دلار هزینه سوخت برای مالک هیوندای آیونیک هیبریدی خواهد داشت، که به طور میانگین 4 هزار دلار کم‌تر از یک خودرو جدید دیگر در طول دوره‌ای 5 سال است. این خودرو در نسخه‌های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی هم به بازار عرضه شده است.

دیدگاه کاربران