تعقیب و گریز با نهایت سرعت

14 خودروی پلیس برتر دنیا

13 مرداد 1397 18:01
  • برترین خودروهای پلیس دنیا

    برترین خودروهای پلیس دنیا

    یک خودروی پلیس در طول عمر خود با صدها هزار کیلومتر گشت‌زنی در خیابان‌ها، کار فوق‌العاده سختی دارد. معمولاً، این وظیفه سخت به عهده سدان‌هایی با ظاهر تکراری و خسته‌کننده گذاشته می‌شود. نیروهای پلیس در کشورهای مختلف جهان، چند سالی است که برخی مدل‌های ویژه و فوق‌العاده خاص را وارد ناوگان خود کرده‌اند. خودروهایی مانند انواع مدل‌های پورشه، لامبورگینی، فراری و بسیار ابرخودروهای دیگر، همگی مدل‌هایی جذاب‌تر برای رانندگی در اختیار پلیس‌ها قرار داده‌اند. در این مطلب «باما» همراه شوید تا شما را با برخی از بهترین خودروهای پلیس دنیا آشنا کنیم.

  • 1 - پورشه 911 پلیس اتریش

    1 - پورشه 911 پلیس اتریش

    از ژوئن تا اکتبر 2017، این پورشه 911 وظیفه گشت زنی در جاده‌های اتریش را بر عهده داشت. این 911 خاص به تمام تجهیزاتی که برای فعالیت به‌عنوان خودرو پلیس نیاز داشت مجهز بود. از آن جمله می‌توان به چراغ گردون روی سقف و سیستم بی‌سیم اشاره کرد. ترکیب رنگ قرمز و آبی Polizei هم روی این پورشه جلوه بسیار خاصی داشت.

  • 2 - ب‌ام‌و i8 جمهوری چک

    2 - ب‌ام‌و i8 جمهوری چک

    به مدت شش ماه در سال 2017، ب‌ام‌و i8 شاخص‌ترین خودروی ناوگان پلیس جمهوری چک بود. طراحی رنگی خاص پلیسی روی این کوپه اسپرت هیبریدی بسیار زیبا دیده می‌شد.

  • 3 - فراری 458 اسپایدر پلیس میلان

    3 - فراری 458 اسپایدر پلیس میلان

    این فراری 458 اسپایدر زمانی متعلق به یکی از تبهکاران بزرگ ایتالیا بود. گرچه، نهایتاً اداره پلیس میلان آن را مصادره و وارد ناوگان خود کرد. نصب دو چراغ گردون در قسمت عقب خودرو را شاید بتوان قابل‌توجه‌ترین مورد طراحی ظاهری آن دانست.

    البته پلیس میلان از آن برای گشت‌زنی استفاده نمی‌کرد. درواقع، این اداره در مراسم‌های مختلف، با نمایش این خودرو در معرض عموم، می‌خواست به جوان‌ها نشان دهد که جرم و جنایت همیشه عاقبت خوشی ندارد!

  • 4 - لامبورگینی هوراکان Polizia

    4 - لامبورگینی هوراکان Polizia

    در این لیست، بسیاری از ابرخودروهای پلیس بیشتر جنبه نمایشی دارند و واقعاً به‌عنوان یک خودروی پلیس از آن‌ها استفاده نشده است. ولی، چند سال پیش شرکت لامبورگینی این هوراکان خاص را برای کمک به حفظ جان مردم در اختیار Polizia di Stato قرار داد.

    این ابرخودرو 602 اسب‌بخاری در اختیار پلیس گشت بزرگراه در بولونیا است و از آن به‌عنوان خودروی امدادی فوق‌العاده سریع و همچنین مدلی برای نقل‌وانتقال اعضای بدن انسان استفاده می‌شود. بخش جلوی این خودرو مجهز به یک یخچال است تا خون و بافت بدن را تازه نگه دارد. یک دستگاه شوک هم داخل این خودرو وجود دارد.

  • 5 - جیپ رانگلر کارابینیری

    5 - جیپ رانگلر کارابینیری

    افسرهای کارابینیری ایتالیا اکنون می‌توانند با گشت زنی در خط ساحلی رومانیا داخل این جیپ رانگلر وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهند. برای عملکردی بهتر در جاده‌های آفرود، سیستم تعلیق آن تقریباً 5 سانتی‌متر افزایش ارتفاع داشته و به تایرهای 32 اینچ مجهز شده است. نصب چراغ گردون و آژیر پلیس روی آن باعث شده خودرو ظاهری بسیار خشن و ترسناک داشته باشد.

  • 6 - رولزرویس گوست Black Badge پلیس ساسکس

    6 - رولزرویس گوست Black Badge پلیس ساسکس

    هیچ‌کس دوست ندارد روزی روی ردیف عقب صندلی‌های یک خودروی پلیس بنشیند. ولی اگر بالاخره روزی به این سرنوشت دچار شدید، بدون شک سواری روی صندلی‌های عقب یک رولزرویس گوست Black Badge بسیار راحت‌تر خواهد بود.

    رولزرویس و اداره پلیس ساسکس سال 2017 برای یک نمایشگاه روی این پروژه با هم همکاری کردند. متأسفانه، بعد از پایان نمایشگاه رولزرویس خودرو را پس گرفت و دوباره آن را به وضعیت فابریک خود بازگرداند. احتمالاً نیروهای پلیس ساسکس به دلیل این‌که موفق نشدند از این رولزرویس استفاده کنند بسیار ناراحت هستند!

  • 7 - پورشه کیمن GT4 اداره پلیس نورفولک

    7 - پورشه کیمن GT4 اداره پلیس نورفولک

    متHسفانه، از این پورشه کیمن GT4 برای تعقیب مجرمان استفاده نمی‌شود. یک موسسه خیریه آن را به اداره پلیس نورفولک در انگلستان اهدا کرده تا از آن برای اهدافی خاص استفاده شود. نیروهای پلیس با این پورشه به مدارس، دانشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌های خودرویی می‌روند تا توجه مردم را به خود جلب کنند.

    سایمون بیلی، رئیس پلیس نورفولک دراین‌باره می‌گوید: «ما همیشه امیدواریم این خودرو بهانه‌ای برای شروع مکالمه بین نیروهای ما و مردم باشد، اتفاقی که به ما شانس ارتباط با مردم را می‌دهد. مخصوصاً اگر مخاطب ما رانندگان جوان باشند! پورشه کیمن GT4 ما همیشه توانسته این دست افراد را به سمت ما بکشاند. اینجاست ک

  • 8 - ولوو V90 پلیس سوئد

    8 - ولوو V90 پلیس سوئد

    ولوو V90 خودرویی است که همیشه خانواده‌ها را به بهترین شکل ممکن و با ایمنی بسیار خوب و راحتی مثال‌زدنی جابجا می‌کند. ولی، اگر در آینه وسط خود نگاه کنید و ببینید چراغ گردون پلیس روی سقف این ولووی استیشن روشن شده، قطعاً برای شما هم عجیب خواهد بود.

    شاخه محصولات ویژه ولوو این مدل‌های استیشن را برای خدمت در نیروهای پلیس بسیار بهتر هم کرده است. ازجمله تغییرات آن می‌توان به تقویت شاسی، تقویت ترمزها و بازبینی سیستم تعلیق اشاره کرد.

  • 9 - نیسان GT-R اداره پلیس توچیگی

    9 - نیسان GT-R اداره پلیس توچیگی

    این نیسان GT-R زیبا، به اداره پلیس شهر توچیگی اهدا شده است. طبق گزارش‌ها، اداره پلیس این شهر گاهی اوقات از آن برای گشت‌زنی استفاده می‌کند. این خودرو همچنین در برنامه‌های تبلیغاتی این اداره پلیس همیشه یک پای ثابت است.

  • 10 - نیسان GT-R اداره پلیس اسکای‌لاین

    10 - نیسان GT-R اداره پلیس اسکای‌لاین

    درحالی‌که نیسان GT-R قبلی واقعاً در اداره پلیس شهر توچیگی خدمت می‌کند، ولی داستان این مدل کاملاً تخیلی است.

    این خودرو در واقع برای نمایشگاه خودروی نیویورک سال 2017 طراحی شده بود و در ناوگان خودرویی اداره پلیس تخیلی اسکای لاین حضور داشت. از برخی موارد قابل‌توجه طراحی ظاهری آن می‌توان به بدنه مشکی با خطوط طلایی و یک چراغ گردون روی سقف اشاره کرد. پیشرانه آن تغییری نکرده، ولی استفاده از کمک‌فنرهای قابل تنظیم ظاهری قدرتمند به خودرو داده است.

  • 11 - سالین S302 اداره پلیس ریورساید

    11 - سالین S302 اداره پلیس ریورساید

    بازهم یک خودروی پلیس نمایشگاهی دیگر! این بار یک دستگاه فورد موستانگ بسیار زیبا با یک پیشرانه 730 اسب‌بخاری سوپرشارژردار سالین S302! به‌جای تعقیب مجرمین، اداره پلیس ریورساید از آن صرفاً برای جلب‌توجه مردم در نمایشگاه‌ها، جشن‌ها و دیگر برنامه‌های ویژه استفاده می‌کند.

  • 12 - کیا استینگر پلیس کوئینزلند

    12 - کیا استینگر پلیس کوئینزلند

    درحالی‌که هم هولدن و هم فورد به فعالیت خود در استرالیا پایان داده‌اند، اداره پلیس استان کوئینزلند کیا استینگر را به‌عنوان خودرو جدید گشت بزرگراه انتخاب کرده و قصد دارد به‌ مرور زمان 200 دستگاه از این خودرو خریداری نماید.

    این استینگرها به یک چراغ گردان، طرح‌های گرافیکی پلیسی روی بدنه و دیگر تغییرات لازم برای یک خودرو پلیس مجهز می‌شوند. قدرت موردنیاز آن از یک پیشرانه 3.3 لیتری توربو شش سیلندر خورجینی با 365 اسب‌بخار توان و 510 نیوتن‌متر گشتاور تامین می‌شود.

  • 13 - ب‌ام‌و 530d پلیس ویکتوریا

    13 - ب‌ام‌و 530d پلیس ویکتوریا

    درحالی‌که افسران پلیس گشت بزرگراه در کوئینزلند پشت فرمان کیا استینگر می‌نشینند، همکاران آن‌ها در ویکتوریا ب‌ام‌و 530d زیر پای خود دارند. این مدل سری 5 به‌اندازه مدل‌های شخصی آن لوکس نیستند و اداره پلیس آن‌ها را درتریم پایه خریداری کرده است. پیشرانه توربودیزل 3 لیتری شش سیلندر خطی آن 265 اسب‌بخار قدرت و 620 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

  • 14 - مرسدس آام‌گ E43 4Matic ویکتوریا

    14 - مرسدس آام‌گ E43 4Matic ویکتوریا

    در شرایطی که برخی از نیروهای پلیس ویکتوریا در استرالیا مدل ب‌ام‌و 530d را در اختیار دارند، برخی دیگر از نیروهای پلیس این استان با مرسدس آام‌گ E43 4Matic به انجام وظیفه می‌پردازند. پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خورجینی 396 اسب‌بخاری آن به‌اندازه کافی قدرت دارد تا خودرو در تعقیب و گریزهای سریع به‌هیچ‌وجه کم نیاورد.

دیدگاه کاربران