تحول در صنعت خودرو به سبک چینی‌ها

نگاهی به لینک ‌اند کو، چینی متفاوت

16 مرداد 1397 09:00
  • شبیه هیچ‌کس

    شبیه هیچ‌کس

    سال 2016 بود که شرکت چینی جیلی (مالک شرکت سوئدی ولوو)، اعلام کرد که قصد دارد یک برند خودرویی جدید، اما متفاوت را راه‌اندازی کند. پاییز آن سال، برند لینک ‌اند کو (Lynk & Co) متولد شد. یک چینی متفاوت که از بسیاری جهات شبیه به هیچ‌کس نبود. لینک ‌اند کو جوانان را هدف قرار داده بود. تمرکز روی سیستم‌های ارتباطی، طراحی مدل‌های اسپرت و ارائه تکنولوژی‌ها و امکانات مدرن همه نشان از این موضوع داشتند. در این مطلب، قصد داریم شما را علاوه‌بر سه مدلی که تاکنون از این برند جدید چینی رونمایی شده، با برخی نکات جالب‌توجه در مورد لینک ‌اند کو آشنا کنیم. پس «باما» همراه شوید.

  • اولین مدل

    اولین مدل

    تقریباً دو هفته بعد از مراسم رونمایی برند جدید جیلی با نام لینک ‌اند کو است که این شرکت، اولین مدل خود با نام 01 را رونمایی می‌کند. این کراس‌اور زیبا در سوئد طراحی و مهندسی شده و شرکت در مراسم رونمایی می‌گوید 01 به اولین خودروی چینی تبدیل خواهد شد که در اروپا به فروش انبوه می‌رسد. این کراس‌اور جدید، به‌مانند ولوو XC40 روی پلتفرم CMA ولوو ساخته شده و اشتراکات فنی زیادی با آن دارد. از آن جمله می‌توان به گزینه‌های پیشرانه کاملاً یکسان (سه و چهار سیلندر توربو) بین دو خودرو اشاره کرد. بسته به پیشرانه انتخابی، لینک ‌اند کو 01 به یک جع

  • دومین کراس‌اور

    دومین کراس‌اور

    تقریباً دو سال بعد از رونمایی 01 و چند ماه پس از آغاز فروش آن در بازار چین، لینک ‌اند کو طی مراسمی باشکوه در آمستردام هلند، دومین مدل خود به نام 02 را رونمایی می‌کند. این کراس‌اور از نظر اندازه در مقایسه با 01 کوچک‌تر شده است. خودرو شباهت زیادی به پورشه ماکان دارد، ولی مانند دیگر مدل‌های چینی که گاهاً به‌گونه‌ای ناشیانه از خودروهای اروپایی و آمریکایی کپی‌برداری می‌کنند نیست. مانند 01 این کراس‌اور هم روی پلتفرم CMA ولوو ساخته شده است. مشخصات فنی مدلی که وارد بازار اروپا خواهد شد هنوز معلوم نیست، ولی در مدل‌های آزمایشی بازار چین که برای تست در اختیار مجلات اروپایی قرار گرفته، خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری توربو با 187 اسب‌بخار قدرت و یک جعبه‌د

  • سدان لینک ‌اند کو می‌آید

    سدان لینک ‌اند کو می‌آید

    همین چند روز پیش لینک ‌اند کو تقریباً دو سال بعد از رونمایی کراس‌اور 02، از سومین مدل خود به نام 03 که یک سدان اسپرت و بسیار جذاب است رونمایی کرد. قبلاً و در نمایشگاه خودروی شانگهای، شرکت مدلی کانسپت رونمایی کرد که درواقع، پیش‌نمایش سدان لینک ‌اند کو بود. خودرو ازنظر ابعاد و طراحی بدنه تفاوت زیادی با مدل کانسپت ندارد. مانند دو مدل قبلی لینک ‌اند کو، 03 هم روی پلتفرم CMA ولوو ساخته شده است. پیشرانه‌هایی که برای آن ارائه خواهند شد به‌احتمال‌زیاد، همان موارد ارائه شده (نسخه‌های سه سیلندر 1.5 لیتری توربو 148 اسب‌بخاری و چهار سیلندر 2 لیتری توربو 187 اسب‌بخاری) روی دو مدل قبلی هستند. شرکت می‌گوید بعدها نسخه هیبریدی و الکتریکی این سدان جذاب را هم می&

  • عزم جزم برای تحول در صنعت خودرو

    عزم جزم برای تحول در صنعت خودرو

    لینک ‌اند کو می‌خواهد تغییراتی اساسی در صنعت خودرو ایجاد کند. قبلاً هم برخی شرکت‌ها تلاش‌هایی ازاین‌دست داشته‌اند. مثلاً کیا با گارانتی 7 ساله توانست سروصدای زیادی به پا کند، ولی داستان لینک ‌اند کو فرق می‌کند. این چینی جدید بازار قصد دارد به‌صورت کلی، نحوه تعامل مشتری‌ها و شرکت‌های خودروسازی را عوض کند. در اروپا و آمریکا، خودروهای لینک ‌اند کو فقط از طریق یک برنامه آبونمان در اختیار مشتری‌ها قرار خواهد گرفت. روشی که قطعاً مورد استقبال جوانان قرار می‌گیرد. قبلاً هم گفتیم، لینک ‌اند کو نسل جوان بازار را هدف گرفته است.

  • خداحافظ روش فروش سنتی

    خداحافظ روش فروش سنتی

    اگر قصد خرید یکی از مدل‌های لینک ‌اند کو را در اروپا و آمریکا داشته باشید، با داستان جدیدی مواجه خواهید شد. دیگر قرار نیست برای خرید خودرو مبلغی هنگفت در ابتدای کار بپردازید. لینک ‌اند کو خودروهای خود را از طریق یک برنامه آبونمان در اختیار مشتری‌ها قرار خواهد داد. قضیه کاملاً ساده است. شما قصد خرید یک خودرو را دارید، ماهیانه مبلغی ثابت به لینک ‌اند کو می‌پردازید و شرکت یک خودرو در اختیار شما قرار می‌دهد. لینک اند کو قصد دارد با شبکه نمایندگی‌های سنتی خداحافظی کند و به جای آن، فروشگاه‌هایی کوچک در مراکز شهرها راه‌اندازی خواهد کرد. مشتریان امکان سفارش خودرو به‌صورت آنلاین، از طریق وب‌سایت لینک ‌اند کو را هم خواهند داشت. هدف اصلی شرکت، ساده‌سازی فرآیند خرید تا حد ممکن است.

  • مشتری‌مداری به سبک چینی‌ها

    مشتری‌مداری به سبک چینی‌ها

    در روش آبونمان لینک ‌اند کو، کلیه خدمات تعمیر و نگهداری خودروها توسط شرکت انجام می‌شود. اتفاقی که به نظر بسیاری از کارشناسان شرایط فوق‌العاده سختی را برای این شرکت ایجاد می‌کند. ولی موضوع مهم آن تحول بنیادین است که با این شیوه کار، لینک ‌اند کو در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد. اتفاقی که شاید خیلی به مذاق دیگر خودروسازها خوش نیاید. آلن ویسر، مدیرعامل بلژیکی شرکت در این مورد می‌گوید: «صنعت خودرو بیشترین بخش درآمد خود را از خدمات پس از فروش کسب می‌کند. ولی در مورد شرکت ما، شرایط کاملاً برعکس است. هرچقدر خودروهای ما مشکلات بیشتری داشته باشند، ضرر و زیان مالی ما بیشتر خواهد بود. شاید در نگاه اول این موضوع اشتباه به نظر برسد، ولی موجب می‌شود تا ما خودروهای خود را با بهترین کیفیت ممکن بسازیم.»

  • امید به آینده

    امید به آینده

    طبق نقشه راهی که لینک ‌اند کو برای خود ترسیم کرده است، اولین مدل‌های شرکت تا کمتر از یک سال دیگر وارد بازار اروپا خواهند شد. موضوعی که به نوبه خود می‌تواند یکی از جذاب‌ترین اتفاق‌های سال 2019 صنعت خودروی اروپا باشد. گرچه قضاوت کردن در مورد نحوه عملکرد لینک ‌اند کو شاید هنوز زود باشد، ولی شرکت بسیار به آینده خود امیدوار است. باید منتظر ماند و دید، آیا صنعت خودروی جهان تاب‌وتوان تحمل این همه نوآوری و خلاقیت لینک ‌اند کو را خواهد داشت یا نه!

دیدگاه کاربران
ali.ja1358 1398/9/29
خوب است همینه
پاسخ
0
0
0