پشت پرده کابین‌ فوق‌العاده جذاب بنتلی کانتیننتال GT

5 نکته جالب در مورد گروه خیاط‌های بنتلی

29 مرداد 1397 19:00
  • 5 نکته جالب در مورد گروه خیاط‌های بنتلی

    5 نکته جالب در مورد گروه خیاط‌های بنتلی

    روز سیزدهم ژوئن روز جهانی چرخ‌خیاطی بود و بنتلی، آن را با تقدیر از خیاط‌های ماهری که نقشی مهم در زیباتر کردن کابین‌های لوکس خودروهای شرکت دارند جشن گرفت. در این مطلب قصد داریم شما را با پنج نکته جالب در مورد فرآیند پیچیده‌ای که شرکت برای روکش کردن کابین خودروی کانتیننتال GT جدید انجام می‌دهد آشنا کنیم. پس «باما» همراه باشید.

  • 5 - 2800 متر نخ در یک بنتلی کانتیننتال GT

    5 - 2800 متر نخ در یک بنتلی کانتیننتال GT

    در ساخت کابین هر دستگاه از کوپه جدید بنتلی تقریباً 3 کیلومتر نخ و 9 پوست گاو اروپایی استفاده می‌شود. افرادی که مسئول آماده‌سازی هر پنل چرمی هستند، حروف اول نام و نام خانوادگی خود را روی قسمت پشتی پنل می‌نویسند تا امکان تشخیص این که هر فرد روی کدام پنل باید کار کند وجود داشته باشد.

  • 4 - گروه خیاطی 120 نفره

    4 - گروه خیاطی 120 نفره

    تیمی که روی روکش کابین در کارخانه بنتلی در شهر Crewe انگلستان کار می‌کنند متشکل از 120 نفر خیاط ماهر است. برخی از آن‌ها تقریباً 40 سال است که برای بنتلی کار می‌کنند.

  • 3 - گروهی ویژه برای پروژه‌های سفارشی‌سازی مولینر

    3 - گروهی ویژه برای پروژه‌های سفارشی‌سازی مولینر

    مولینر شاخه سفارشی‌سازی بنتلی است و یک گروه از خیاط‌های ویژه روی پروژه‌های آن به‌صورت اختصاصی کار می‌کنند. برخی طراحی‌های خاص می‌تواند تا 500 هزار دوخت داشته باشد و انجام بعضی از آن‌ها ممکن است چند روز زمان ببرد.

  • 2 - برنامه‌ریزی دقیق الزامی است

    2 - برنامه‌ریزی دقیق الزامی است

    زمان کار بر روی پوست‌های گاوها، تیم روکش باید این نکته را در نظر بگیرد که انجام چنین دوخت‌های پیچیده‌ای می‌تواند سبب آسیب دیدن و کوچک‌تر شدن پنل‌های چرمی شود. به‌عنوان مثال، گلدوزی پیچیده برای پنل چرمی روی در اندازه آن را می‌تواند تا 12 درصد کاهش دهد.

  • 1 - پیچیدگی طرح الماس در الماس

    1 - پیچیدگی طرح الماس در الماس

    کابین کانتیننتال GT شامل یک طراحی خاص است که بنتلی آن را الماس در الماس می‌خواند. این طراحی ترکیبی از دوخت و گلدوزی بوده و به سرانجام رساندن آن، بسیار پیچیده است. وظیفه 712 دوختی که برای هر الماس داخلی مورد نیاز است به ماشین‌ها سپرده می‌شود. برای تکمیل کردن روکش کابین، بنتلی باید روی‌هم‌رفته 7 ساعت وقت گذاشته و 300 هزار دوخت را انجام بدهد.

دیدگاه کاربران