سرسره بازی خودرویی

بهترین خودروها برای دریفت

13 شهریور 1397 14:00
  • این مدل‌ها بهتر سر می‌خورند

    این مدل‌ها بهتر سر می‌خورند

    دریفت کردن یکی از جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین کارهایی است که می‌توانید با یک خودرو انجام دهید. در توصیف جذابیت دریفت کردن با خودرو همین بس که در مسابقات اتومبیلرانی، دریفت یک رشته مستقل و بسیار پرطرفدار محسوب می‌شود. در این مطلب «باما» همراه باشید تا شما را با بهترین خودروهای دریفت آشنا کنیم.

  • نیسان 240SX

    نیسان 240SX

    240SX این روزها به یکی از بهترین مدل‌هایی که می‌توانید با آن به یک مسابقه دریفت بروید، تبدیل شده است. در آمریکا، آخر هفته‌ها در رویدادهای مختلف خودرویی که دریفت بخشی از آن‌ها باشد، حداقل چند دستگاه نیسان 240SX خواهید دید.

    یک شاسی متعادل، طول بین دو محور بالا و امکان تیونینگ فوق‌العاده همه جزء مواردی هستند که این خودرو را به مدلی عالی برای دریفت تبدیل کرده‌اند.

  • تویوتا کرولا (AE86)

    تویوتا کرولا (AE86)

    نسل AE86 کرولا با انیمه ژاپنی Initial D که موضوع آن حول محور مسابقات دریفت می‌چرخید، معروف شد. این خودرو توانسته در طول سال‌ها خود را به‌عنوان یک مدل کلکسیونی فوق‌العاده مطرح کند، ولی این باعث نشده تا مالکان خودرو از تفریحاتی مانند دریفت با آن غافل شوند.

  • نیسان 350Z

    نیسان 350Z

    350Z شاید بهترین خودروی روی کره زمین نباشد، ولی قطعاً یکی از بهترین‌ها برای دریفت است. قیمت آن بسیار کم بوده و تمام آن چه که برای یک مسابقه دریفت خوب نیاز داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • فورد موستانگ

    فورد موستانگ

    مگر می‌شود لیست بهترین خودروهای دریفت را نوشت و فورد موستانگ در آن حضور نداشته باشد؟ پیشرانه هشت سیلندر خورجینی آن قدرت کافی برای سر خوردن‌های طولانی را در اختیارتان قرار خواهد داد و در بازار، تیونینگ آن بسیار راحت است.

  • پونتیاک GTO

    پونتیاک GTO

    مانند موستانگ، GTO هم فرمولی فوق‌العاده برای دریفت دارد: یک هشت سیلندر خورجینی با جعبه‌دنده دستی که خروجی‌ها را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند!

  • مزدا RX7

    مزدا RX7

    RX7 مانند بسیاری دیگر از خودروهای حاضر در این لیست است: موتور جلو، دنده دستی و دیفرانسیل عقب، ولی تنها تفاوت آن پیشرانه است. ازآنجایی‌که پیشرانه‌های روتوری خیلی استهلاک بالایی دارند، بسیاری از کسانی که عاشق دریفت کردن با RX7 هستند، پیشرانه آن را با انواع V8 ،2JZ ،SR20 و بسیاری دیگر تعویض می‌کنند.

  • ب‌ام‌و سری 3 (E36)

    ب‌ام‌و سری 3 (E36)

    درحالی‌که نسل E30 سری 3 به یک مدل کلکسیونی بسیار ارزشمند تبدیل شده است، E36 همچنان خودرویی نسبتاً ارزان محسوب می‌شود که به‌راحتی می‌توان با آن در مسابقات دریفت شرکت کرد.

  • سوبارو BRZ / تویوتا 86 / سایون FR-S

    سوبارو BRZ / تویوتا 86 / سایون FR-S

    سال پیش بود که تویوتا GT86 موفق شد رکورد طولانی‌ترین دریفت ادامه‌دار را با 5 ساعت دریفت مداوم به مسافت بالای 160 کیلومتر به نام خود ثبت کند. این رکورد را نسل جدید M5 شکست، ولی بااین‌حال، ثبت چنین رکوردی قطعاً تمام آنچه باید درمورد توانایی‌های دریفت این دوقلوی تویوتا و سوبارو بدانید را در اختیارتان قرار خواهد داد. اکنون، نمونه‌های دست‌دوم آن‌ها به‌قدری ارزان شده‌اند که راننده‌ها بدون هیچ سختی در مسابقات می‌توانند شرکت نمایند.

  • مزدا MX-5 میاتا

    مزدا MX-5 میاتا

    مزدا میاتا یکی از خودروهای جذاب برای دریفت کردن محسوب می‌شود، البته این را هم بگوییم که دریفت کردن با آن کار هر کسی نیست. به دلیل طول بین دو محور کوتاه، احتمال بیش فرمانی سر پیچ‌ها با آن بالاتر بوده و همین نگه داشتن آن در حالت سر خوردن را سخت‌تر می‌کند. علاوه‌براین، میاتا پیشرانه خیلی قوی هم ندارد، ولی اگر یک راننده دریفت حرفه‌ای باشید، میاتا خودرویی فوق‌العاده برایتان خواهد بود.

دیدگاه کاربران
imanmohammadi7 1400/2/6
چقدر بد که اسم تویوتا سوپرا و نیسان اسکایلاین GT_R تو لیست نیست 😔
پاسخ
0
0
0