به مناسبت بیستمین سالگرد تولد

10 نکته جالب در مورد کادیلاک اسکلید

18 شهریور 1397 19:00
  • 10 نکته جالب در مورد کادیلاک اسکلید

    10 نکته جالب در مورد کادیلاک اسکلید

    کادیلاک اسکلید امسال بیستمین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد. طی 4 نسل، این شاسی‌بلند بزرگ به یکی از مدل‌های بسیار مهم در سگمنت شاسی‌بلندهای لوکس آمریکایی تبدیل شده است. در این سال‌ها، جنرال‌موتورز تلاش کرده تا با رونمایی از نسخه‌های EST پیکاپ و ESV با فاصله محوری بلند از فروش بالایی که اسکلید داشته نهایت استفاده را ببرد. اکنون که اسکلید به‌قدری سن و سالش بالا رفته تا بتوان تولدش را جشن گرفت، بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از نکات جالب از دو دهه عمر این شاسی‌بلند لوکس، پس «باما» همراه باشید.

  • 1 - رونمایی بزرگ

    1 - رونمایی بزرگ

    هدف از طراحی کادیلاک اسکلید از همان اول جلب نظر خریداران سگمنت لوکس‌ها بود. به‌منظور افزایش جذابیت این مدل برای مشتریان ثروتمند، کادیلاک اسکلید آگوست سال 1998 در همایش «پبل بیچ» رونمایی شد. آن‌جا بهترین مکان ممکن برای رونمایی از اسکلید به‌عنوان یک خودروی لوکس بود.

  • 2 - آغاز تولید

    2 - آغاز تولید

    کادیلاک اولین دستگاه اسکلید را روز 8 فوریه 1998 در آرلینگتون تگزاس از خط تولید خارج کرد. شرکت این شاسی‌بلند را در موزه جنرال‌موتورز قرار داده است.

  • 3 - فروش بسیار خوب

    3 - فروش بسیار خوب

    از زمان ورود به بازار در 20 سال پیش، کادیلاک بیش از 750 هزار دستگاه از اسکلید را فقط در آمریکا فروخته است. فروش جهانی انواع مدل‌های این شاسی‌بلند تقریباً به 836 هزار دستگاه می‌رسد.

  • 4 - نقدوبررسی‌های مثبت

    4 - نقدوبررسی‌های مثبت

    اسکلید در مجلات و وب‌سایت‌های خودرویی مختلف نقدهای بسیار خوب و مثبتی همواره دریافت کرده است. موسسه J.D Power پنج بار آن را «بهترین شاسی‌بلند لوکس بزرگ از نظر کیفی» معرفی کرده و در نظرسنجی بهترین خودروهای آمریکا سه بار در سگمنت خود جایگاه اول را به دست آورده است. علاوه‌براین، در دو مطالعه تحقیقی موسسه J.D. Power، هشت بار کادیلاک اسکلید بهترین خودروی سگمنت خود معرفی شده است.

  • 5 - یک رهبر بازار

    5 - یک رهبر بازار

    علاوه‌بر همه مواردی که گفته شده، کادیلاک اسکلید در سگمنت خودروهای لوکس پرفروش‌ترین مدل محسوب می‌شود. در طول 20 سال عمر خود، اسکلید 15 سال این عنوان را به خود اختصاص داده و از سال 2014 به بعد، تاکنون مدل دیگری نتوانسته عنوان پرفروش‌ترین خودروی لوکس آمریکا را از آن بگیرد.

  • 6 - میراثی از اولین‌ها

    6 - میراثی از اولین‌ها

    اسکلید خودرویی است که خلاقیت‌های بسیاری را توانست وارد سگمنت خود کند. در سال 2009 اولین شاسی‌بلند در کلاس خود بود که چراغ‌های جلو LED داشت. چراغ‌های نوربالا و عقب LED با انعکاس داخلی کامل نیز اولین بار روی اسکلید و در سال 2015 به بازار آمد.

  • 7 - سیستم تعلیق خلاقانه

    7 - سیستم تعلیق خلاقانه

    اسکلید 2009 اولین خودرو شاسی‌بلند لوکس بزرگی بود که از سیستم کنترل سواری مغناطیسی استفاده می‌کرد. این سیستم با وضعیت جاده خود را تطبیق می‌دهد تا سرنشین‌ها سواری نرمی را تجربه کنند. همچنین سر پیچ‌ها این سیستم قابلیت سفت شدن را دارد.

  • 8 - پیش به‌سوی الکتریکی‌سازی

    8 - پیش به‌سوی الکتریکی‌سازی

    اسکلید اولین شاسی‌بلند لوکس سایز بزرگ بود که در سال 2009 آپشن هیبریدی داشت. برای مدل‌های دو دیفرانسیل، پیشرانه الکتریکی مصرف سوخت داخل شهر را به 11.7 لیتر در مقایسه با 19.6 لیتر مدل‌های غیرهیبریدی کاهش می‌داد.

  • 9 - کابینی امن و مملو از تکنولوژی

    9 - کابینی امن و مملو از تکنولوژی

    اسکلید 2015 اولین خودروی لوکس در کلاس خود بود که به کیسه هوای مرکزی جلو و سیستم هشدار صندلی مجهز شده بود. این سیستم در صورت وجود خطر تصادف صندلی راننده را می‌لرزاند.

  • 10 - جلوپنجره بزرگ‌تر می‌شود

    10 - جلوپنجره بزرگ‌تر می‌شود

    جلوپنجره بزرگ یکی از عناصر اصلی طراحی اسکلید است. طی نسل‌های مختلف، جلوپنجره این شاسی‌بلند دوست‌داشتنی آمریکایی از یک طراحی ساده مستطیلی به یک آبشار بزرگ از میله‌های افقی در آخرین مدل تبدیل شده است.

دیدگاه کاربران