از سدان تا ون

10 خودروی کارآمد بازار آمریکا در سال 2018

20 شهریور 1397 09:00
  • 10 خودروی کارآمد بازار آمریکا در سال 2018

    10 خودروی کارآمد بازار آمریکا در سال 2018

    معمولاً مشتریان سعی دارند خودرویی انتخاب کنند که در وهله اول در میان همرده‌ها زیباترین ظاهر را داشته باشد. شکست بسیاری از خودروهایی که عملکرد فنی خوب ولی ظاهری ناخوشایند داشته‌اند را می‌توان به عنوان شاهدی برای این ادعا دانست. اما باید قبول کرد که امروزه به دلایل مختلف (مخصوصاً اقتصادی) در هنگام خرید خودرو بهتر است غیر از طراحی ظاهری، میزان کاربردی بودن در قبال رقم پرداختی را بیش از بقیه موارد در نظر داشت.

  • 1 - خودروی کوچک: سوبارو ایمپرزا هاچ‌بک

    1 - خودروی کوچک: سوبارو ایمپرزا هاچ‌بک

    آن را می‌توان به عنوان یک هاچ‌بک پنج در بسیار کاربردی حساب کرد. در میان تمام خودروهای حاضر در این فهرست، ایمپرزا از سوی موسسه بیمه‌ای ایمنی بزرگراه بالاترین نمرات را کسب کرده است. مصرف سوخت ایمپرزا در شهر برابر با 8.4 لیتر در صدکیلومتر و در بزرگراه برابر با 6.3 لیتر در صدکیلومتر است. گنجایش بخش بار این خودرو نیز در حالت معمول 588 لیتر و پس از جمع شدن صندلی ها 1565 لیتر خواهد بود. با وجود سیستم چهارچرخ محرک استاندارد در این خودرو، انتخاب آن نسبت به بسیاری از کراس‌اورهای کوچک عقلانی به نظر می‌رسد. قیمت پایه این خودرو

  • 2- خودروی متوسط: سوبارو اوت‌بک

    2- خودروی متوسط: سوبارو اوت‌بک

    آن را می‌توان نسخه استیشن‌واگن از مدل لگاسی دانست که با فاصله بیشتر کف تا زمین، کمی هم به خودروهای کراس‌اور شبیه شده است. مصرف سوختش در رانندگی داخل شهری 10.2 لیتر در صدکیلومتر و در بزرگراه 9.4 لیتر در صدکیلومتر بوده و فضای بار آن نیز کمی بیشتر از هزار لیتر است که با جمع کردن صندلی‌ها به حدود 2075 لیتر قابل افزایش است. قیمت این خودرو برابر با 26,810 دلار است.

  • 3 - خودروی لوکس متوسط: ولوو V60

    3 - خودروی لوکس متوسط: ولوو V60

    استیشن‌واگن دیگری که در این فهرست حاضر شده ولوو V60 است که ظاهری مشابه با سدان S60 دارد اما مزیت بزرگ آن نسبت به همتای چهار در را می‌توان در فضای با

  • 4 - خودروی بزرگ: تویوتا آوالون

    4 - خودروی بزرگ: تویوتا آوالون

    در رده خودروهای بزرگ خبری از مدل‌های هاچبک یا استیشن‌واگن نیست پس در این رده دقیقاً باید به دنبال خودرویی چهار در گشت. طراحی آوالون برای سال 2018 کاملاً تغییر کرده اما همچنان ابهتی که از این محصول بزرگ تویوتا انتظار می‌رود را حفظ کرده است. مصرف سوخت این خودرو در رانندگی داخل شهری و بزرگراهی تقریباً برابر با 11.2 و 7.8 لیتر در صدکیلومتر و ظرفیت صندوق عقب آن نیز برابر با 453 لیتر است. قیمت این خودرو از 34,420 دلار آغاز می‌شود.

  • 5 - خودروی لوکس بزرگ: مرسدس‌بنز E400 4Matic استیشن‌واگن

    5 - خودروی لوکس بزرگ: مرسدس‌بنز E400 4Matic استیشن‌واگن

    مرسدس سعی داشته با تنوع مدل‌های E کلاس، نظر طیف وسیعی از خریداران را به سوی این خودرو جلب نماید چراکه این مدل در نسخه‌های سدان، استیشن واگن، کوپه و کانورتیبل ارائه می‌شود. در میان تمام این مدل‌ها می‌توان نمونه استیشن‌واگن را کاربردی‌تر از بقیه دانست. این خودرو که به صورت استاندارد با سامانه چهارچرخ محرک عرضه می‌شود، مصرف سوختی برابر با 10.6 لیتر در شهر و 7.8 لیتر در صدکیلومتر در مسیرهای بزرگراهی دارد. فضای بار این خودرو نیز 991 لیتر بوده که در صورت جمع کردن صندلی‌های عقب به 1812 لیتر قابل افزایش است. قیمت این مدل برابر با

  • 6 - شاسی‌بلند کوچک: هوندا CR-V

    6 - شاسی‌بلند کوچک: هوندا CR-V

    شاسی‌بلند دوست داشتنی هوندا یعنی CR-V مصرف سوخت بسیار مناسبی برابر با 8.7 و 7.1 لیتر در صدکیلومتر برای پیمایش در مسیرهای داخل شهر و بزرگراه دارد و فضای بار آن نیز معادل با 1110 لیتر است که در صورت جمع کردن صندلی‌های عقب به 2146 لیتر افزایش می‌یابد. قیمت این خودرو برابر با 25,245 دلار است.

  • 7 - شاسی‌بلند کوچک لوکس: آکورا RDX

    7 - شاسی‌بلند کوچک لوکس: آکورا RDX

    آکورا RDX را می‌توان خودرویی لوکس‌تر و با عملکرد فنی بهتر از هوندا CR-V دانست که البته در بخش فنی نقاط مشترکی نیز با این خودرو دارد. طراحی ظاهری و کیفیت سواری آکورا RDX بسیار خوب بوده و مصرف سوخت مناسبی نیز دارد که برابر با 11.7 و 8.4 لیتر در صدکیلومتر در شهر و بزرگراه است. فضای بار آکورا RDX تقریباً برابر با 740 اس

  • 8 - شاسی‌بلند متوسط: هوندا پایلوت

    8 - شاسی‌بلند متوسط: هوندا پایلوت

    با قابلیت‌های فنی خوبی که در محصولات هوندا سراغ داریم، جای تعجبی نیست که برادر بزرگ‌تر هوندا CR-V، یعنی پایلوت را نیز در این فهرست می‌بینیم. مصرف سوخت این خودرو برابر با 11.7 و 8.7 لیتر در صدکیلومتر (در داخل شهر و بزرگراه) و فضای بار پایلوت معادل با 467 لیتر است که در صورت جمع کردن ردیف سوم صندلی‌ها به 1325 لیتر و با جمع شدن تمام صندلی‌های دو ردیف به 2375 لیتر افزایش می‌یابد. قیمت این خودرو برابر با 31,895 دلار است.

  • 9 - شاسی‌بلند متوسط لوکس: آکورا MDX

    9 - شاسی‌بلند متوسط لوکس: آکورا MDX

    به نظر می‌رسد که فهرست ما از الگوی مشخصی پیروی می‌کند چراکه در حال مرور نام‌های تکراری هستیم اما به هرحال در این رده نیز آکورا MDX خودروی بسیار کارآمدی است. با مصرف سوخت مشابه با هوندا پایلوت، فضای پشت صندلی‌های ردیف سوم برابر با 424 لیتر است که درصورت جمع شدن صندلی‌های ردیف دوم و سوم به 1936 لیتر افزایش خواهد یافت. قیمت این خودرو برابر با 45,195 دلاراست.

  • 10 - مینی ون: کرایسلر پسیفیکا

    10 - مینی ون: کرایسلر پسیفیکا

    کرایسلر پسیفیکا مصرف سوخت مشابهی با نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی هوندا ادیسه دارد که برابر با 12.3 و 8.4 لیتر در صدکیلومتر در مسیرهای داخل شهر و بزرگراه‌ها است. در صورت جمع کردن صندلی‌های ردیف سوم و دوم به ترتیب فضایی برابر با 914 و 2477 لیتر ایجاد خواهد شد که از ادیسه کمتر است اما با وجود این‌ها، پسیفیکا به علت قابلیت خود در ارائه سطح صاف در خودرو پس از جمع شدن صندلی‌ها، گوی سبقت را از رقیب می‌رباید. قیمت این خودرو 28,390 دلار است.

دیدگاه کاربران