این سوئدی‌های شگفت‌انگیز...

10 نکته جالب در مورد ولوو XC90

21 شهریور 1397 13:00
  • این سوئدی‌های شگفت‌انگیز...

    این سوئدی‌های شگفت‌انگیز...

    ولوو همواره از شاسی‌بلند XC90 به‌عنوان اولین محصول ولوو جدید و به‌نوعی تولدی دوباره برای شرکت یاد می‌کند. XC90 درواقع نخستین خودرویی است که بعد از خرید ولوو توسط شرکت چینی جیلی به‌طور کامل توسط ولوو طراحی و ساخته شده است و اولین بازطراحی کلی آن‌ها در بیش از یک دهه اخیر محسوب می‌شود.

    نکات بسیار جالبی در مورد XC90 وجود دارند که به ما یادآوری می‌کنند ولوو می‌داند چگونه خودروهای لوکس بسازد. باما همراه شوید تا شما را با 10 مورد از جالب‌ترین آن‌ها آشنا کنیم.

  • پرچم سوئد

    پرچم سوئد

    ولوو یک پرچم کوچک سایز انگشتی سوئد را روی گوشه صندلی سرنشین جلو نصب کرده است. به‌طورکلی سوئدی‌ها انسان‌های بسیار فروتنی هستند، ولی نباید این پرچم کوچک شما را گول بزند: ولوو همواره به سوئدی بودن خود از صمیم قلب افتخار می‌کند و همین‌که شاهد نصب این پرچم داخل کابین هستیم خود گویای همه چیز است.

  • طراحی جعبه‌ای

    طراحی جعبه‌ای

    ولوو از ترکیب «چکش ثور» برای توصیف طراحی عجیب T شکل چراغ‌های LED روزروشن XC90 استفاده می‌کند. این چراغ‌ها بدون شک زیبایی رخ XC90 را بسیار بیشتر کرده‌اند. طبق گفته معاون طراحی ولوو، هنوز بخشی از مردم اعتقاد دارند که ولوو فقط خودروهای با طراحی جعبه‌ای خسته‌کننده تولید می‌کند. به همین دلیل طراحان ولوو سعی کرده‌اند با قرار دادن یک عنصر طراحی 90 درجه در قسمت جلوی XC90 این ذهنیت را برای همیشه در میان مردم از بین ببرند.

  • اندکی کوروت

    اندکی کوروت

    در راستای تلاش برای افزایش حداکثری فضای کابین، ولوو یک سیستم تعلیق عقب بسیار کوچک چند میله‌ای با یک فنر برگی برای XC90 در نظر گرفته است. درست حدس زده‌اید، این سیستم دقیقاً مشابه شورولت کوروت استینگری است! اگر آپشن سیستم تعلیق بادی XC90 را خریداری کنید، دیگر خبری از فنر برگی عقب نخواهد بود. یک نکتهٔ جالب: ولوو از این طراحی قبلاً در مدل استیشن 960 استفاده کرده بود.

  • کابینی جادارتر از هوندا فیت

    کابینی جادارتر از هوندا فیت

    به لطف سیستم تعلیق چند میله‌ای عقب و پیاده‌سازی دقیق آپشن کمک‌فنرهای بادی، کابین XC90 هم برای سرنشین و هم برای بار بسیار جادار است. ولوو با فراهم کردن امکان خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم این فضا را بسیار افزایش داده است. با خواباندن صندلی‌ها، فضایی کاملاً صاف در اختیار شما قرار می‌گیرد که دقیقاً از پشت درب عقب شروع شده و به پشت صندلی‌های جلو ختم می‌شود. جالب این‌که هر یک از 5 صندلی عقب را به‌تنهایی می‌توانید بخوابانید.

  • صندلی‌های عقب فوق‌العاده

    صندلی‌های عقب فوق‌العاده

    صندلی‌های دو ردیف عقب ولوو XC90 در یک کلام کم‌نظیر هستند. ردیف سوم برای سرنشین‌های بالغ قابل‌قبول بوده و کفی هر یک از سه صندلی ردیف دوم را می‌توان به‌صورت مستقل از هم تنظیم کرد. پشتی‌های این صندلی‌ها هم کاملاً قابل تنظیم هستند. صندلی‌های ردیف سوم هیچ نوع تنظیماتی ندارند، ولی نکته‌ای که آن‌ها را در مقایسه با موارد مشابه خودروهای دیگر متمایز می‌کند این است که به معنای واقعی کلمه صندلی و بسیار نرم و راحت هستند!

  • شیشه سوئدی دیگر فقط یک ماده مخدر نیست!

    شیشه سوئدی دیگر فقط یک ماده مخدر نیست!

    زمانی که می‌خواهیم در مورد زیبایی‌های سوئدی XC90 صحبت کنیم، بدون شک نمی‌توان در مورد دسته‌دنده زیبای کریستالی آن چیزی نگفت. این دسته‌دنده خاص به‌صورت دست‌ساز توسط شرکت اسکاندیناویایی Orrefors ساخته شده است. یکی از طراحان کابین این شاسی‌بلند ادعا کرده که هر دسته‌دنده به‌صورت تکی ساخته می‌شود و خبری از تولید انبوه نیست. به‌طورکلی در طراحی و ساخت کابین XC90 تقریباً 15 شرکت سازنده شیشه فعالیت می‌کنند.

  • یک جفت چشم در عقب!

    یک جفت چشم در عقب!

    با کمک رادار عقب خود، XC90 می‌تواند با دقت بسیار بالا تصادفات احتمالی از عقب را پیش‌بینی کند. در صورت تشخیص احتمال وقوع تصادف، XC90 کمربندهای ایمنی را فعال کرده و با قفل کردن ترمزها شتاب گیری و تکان خوردن سرنشین را به حداقل می‌رساند. در مدل‌های به‌جز بازار آمریکا، خودرو همچنین با روشن کردن فلاشر تلاش می‌کند تا به راننده عقب هشدار احتمال وقوع تصادف بدهد.

  • فلش و خط اریب هماهنگ!

    فلش و خط اریب هماهنگ!

    اگر به‌دقت به نشان ولوو دقت کنید، در مدل XC90 لوگوی مشهور ولوو و فلشی که از آن بیرون زده هم‌راستا با خط اریبی است که در روی جلوپنجره کشیده شده است. این اتفاق نخستین بار روی XC90 افتاده و مدتی است در تمامی مدل‌های جدید این شرکت هم رعایت می‌شود.

  • نیازی به کیسه هوای جانبی عقب نیست!

    نیازی به کیسه هوای جانبی عقب نیست!

    برای برندی که بیشتر از هرچیز برایش ایمنی اهمیت دارد، ولوو با عدم ارائه کیسه هوای کناری عقب روی XC90 خیلی‌ها را متعجب کرد. رئیس بخش ایمنی شرکت ولوو در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در مورد چرایی این کار این‌گونه توضیح داده است: «مهندسان ما موفق شده‌اند عملکرد بخش جلویی خودرو در تصادف از کناره‌ها را با استفاده از راه‌کارهایی خاص مانند ضخیم‌تر کردن درب‌ها و نصب یک ستون عقب قوی‌تر در قسمت عقب خودرو هم ارائه کنند.»

  • تصادف با عابر: ایمن‌تر از همیشه

    تصادف با عابر: ایمن‌تر از همیشه

    همان‌طور که در مورد حذف کیسه هوای کناری عقب XC90 توضیح دادیم، شرکت ولوو در مورد بحث ایمنی عابرین پیاده هم‌چنین کاری انجام داده است. گرچه ولوو مخترع تکنولوژی‌هایی مانند کیسه هوای کاپوت است، ولی در XC90 خبری از موارد این‌چنینی نیست. این موضوع بیشتر به لطف مجموعه پیشرانه‌های 4 سیلندر XC90 به‌دست‌آمده است. پیشرانه‌های 4 سیلندر معمولاً در ارتفاع پایین‌تری نصب می‌شوند و همین فضای هوای بسیاری زیر کاپوت ایجاد می‌کند. این موضوع به‌نوبه خود باعث می‌شود تا در صورت برخورد یک عابر پیاده با خودرو، وی برخورد شدیدی با نقاط سخت مانند پیشرانه و سرکمک ها نداشته باشد.

دیدگاه کاربران