فرانسوی پیشگام

یکصد و بیستمین سالگرد تاسیس رنو در سال 2018

8 مهر 1397 20:00
  • 1898

    تشکیل مجموعه رنو

    برادران مارسل رنو یعنی لوئیس و فرناند، شرکت را در 1898 تشکیل دادند. خیلی زود افرادی برای طراحی استخدام شدند و با پیروزی خودروهای این شرکت در مسابقات، سفارشات به تعداد 71 دستگاه در سال رسید.

    برادران مارسل رنو یعنی لوئیس و فرناند، شرکت را در 1898 تشکیل دادند. خیلی زود افرادی برای طراحی استخدام شدند و با پیروزی خودروهای این شرکت در مسابقات، سفارشات به تعداد 71 دستگاه در سال رسید.
  • 1898

    رنو فاتح مسابقه RUE LEPIC

    نقطه آغاز نوآوری‌ها در تاریخ رنو از همین زمان شروع شد. جایی که لوئیس رنو با خودروی ساخت خود که از نوآوری در سیستم انتقال قدرت بهره می‌برد، در مسابقه اتومبیلرانی پیروز شد. بعد از این اتفاق سفارشات ساخت خودرو به سمت رنو روانه شد.

    رنو فاتح مسابقه
  • 1902

    ساخت اولین پیشرانه 2 سیلندر

    اولین پیشرانه دو سیلندر رنو در این سال ساخته شد که پایه و اساس ساخت پیشرانه‌های چهار سیلندر را در آینده تشکیل می‌داد. مارسل رنو مدتی بعد در مسابقه ریس که از پاریس تا وین برگزار شد، با خودرویی مجهز به این پیشرانه پیروز شد.

    اولین پیشرانه دو سیلندر رنو در این سال ساخته شد که پایه و اساس ساخت پیشرانه‌های چهار سیلندر را در آینده تشکیل می‌داد. مارسل رنو مدتی بعد در مسابقه ریس که از پاریس تا وین برگزار شد، با خودرویی مجهز به این پیشرانه پیروز شد.
  • 1906

    پیروزی در اولین گرندپری

    حضور رنو در مسابقه‌ای بزرگ به مسافت 1238 کیلومتر با پیروزی همراه شد. راننده مجارستانی که از سال 1900 به استخدام رنو درآمده بود، پشت فرمان مدل AK در مدت زمانی نزدیک به 12 ساعت این مسیر را پیمود.

  • 1914

    به کارگیری 1000 دستگاه رنو به عنوان تاکسی در شهر مارن

    ارتش فرانسه در طول جنگ جهانی اول طی چند قرارداد از رنو آمبولانس و موتور هواپیما دریافت کرد. تاکسی‌های رنو در طول جنگ بیش از 4هزار نفر را به خطوط مقدم منتقل کردند و با این کار در تاریخ ماندگار شدند.

    به کارگیری 1000 دستگاه رنو به عنوان تاکسی در شهر مارن
  • 1924

    الماس رنو ظاهر شد

    برای اولین بار لوگوی رنو فرمی لوزی‌شکل به خود گرفت. خودروی سدان تیپ NM اولین محصولی بود که این لوگو روی آن نصب شد. فرم لوزی لوگو تا به امروز حفظ شده است.

  • 1929

    افتتاح سایت تو لیدی lle Seguin

    رنو این سایت تولیدی را در خارج شهر پاریس افتتاح کرد. برند رنو در آن زمان به بازار 49 کشور معرفی شده بود.

    افتتاح سایت تو<span style="display: none;">&nbsp;
  • 1945

    ملی شدن خودروسازی رنو

    در سال 1945 خودروسازی رنو از طرف دولت این کشور ملی اعلام شد.

    ملی شدن خودروسازی رنو
  • 1946

    معرفی مدل جدید رنو 4CV

    این مدل که در ماه اکتبر 1946 در نمایشگاه پاریس معرفی شد، اولین خودروی رنو بود که پیشرانه آن در قسمت جلو قرار داشت و همچنین اولین خودروی فرانسوی بود که بیش از یک میلیون دستگاه از آن تولید شد. این خودرو که در دوران جنگ جهانی و مخفیانه طراحی شده بود فقط 560 کیلوگرم وزن داشت و سوخت کمی مصرف می‌کرد. نسخه‌های متنوعی از آن ارائه شد، تعداد زیادی از آن در آمریکا به فروش رسید و همچنین مدتی در ژاپن تولید شد.

    معرفی مدل جدید رنو
  • 1956

    شکستن رکورد سرعت

    تیم رنو در 1956 موفق شد در صحرای نمک آمریکا به چهار رکورد جدید سرعت دست یابد. این امر به کمک پیشرانه توربینی به قدرت 270 اسب‌بخار به دست آمد که نام رنو را در سراسر جهان مطرح کرد.

    تیم رنو در 1956 موفق شد در صحرای نمک آمریکا به چهار رکورد جدید سرعت دست یابد. این امر به کمک پیشرانه توربینی به قدرت 270 اسب&zwnj;بخار به دست آمد که نام رنو را در سراسر جهان مطرح کرد.
  • 1956

    عرضه رنو دوفین

    دوفین در اصل نسل جدید مدل 4CV بود. جعبه‌دنده اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم از تجهیزات بسیار مدرنی بودند که در این خودرو نصب شد. فرم منحنی بدنه این خودرو نیز در دوران خود بسیار جالب توجه بود. تولید این مدل تا 1967 ادامه داشت و با تیراژ بیش از 2 میلیون دستگاه، پرفروش‌ترین خودروی فرانسوی آن زمان لقب گرفت.

    دوفین در اصل نسل جدید مدل
  • 1959

    اضافه شدن ضمانت‌نامه

    هنگام خرید ضمانت‌نامه‌ای 3 تا 6 ماهه برای خودروها در نظر گرفته می‌شد، که در هنگام فروش خودرو هم اعتبار داشت.

     

  • 1959

    افتتاح کارخانه در مراکش

    کارخانه‌ای واقع در کازابلانکا که خودروهای رنو و داچیا را مونتاژ می‌کرد.

     

  • 1959

    معرفی مدل Estafette

    رنو این مدل را به عنوان اولین خودروی محور جلوی خود معرفی کرد. بیش از نیمی از خودروهای تولیدی به خارج صادر شدند. در این میان ایالات‌متحده مهمترین بازار بود.

    معرفی مدل
  • 1961

    رنو 4 ، خودرویی مردمی

    رنو 4 به معنای واقعی بک خودروی کابردی برای زندگی روزمره بود. توانایی عبور از مسیرهای مختلف و همچنین فضای زیاد داخلی ( که به یک خودروی ون شبیه بود) رنو 4 را به خودرویی محبوب تبدیل کرد. بیش از 8 میلیون دستگاه از این خودرو به بیش از 100 کشور جهان صادر شد.

     

    رنو 4 ، خودرویی مردمی
  • 1965

    عرضه رنو 16

    در ژانویه رنو 16 با طراحی سنت‌شکن خود ،اولین خودروی هاچ‌بکی بود که تاثیر زیادی بر بازار خودرو گذاشت. طراحی خارجی این خودرو در آن دوران، چیزی بسیار فراتر از زمان بود.

    در ژانویه رنو 16 با طراحی سنت&zwnj;شکن خود ،اولین خودروی هاچ&zwnj;بکی بود که تاثیر زیادی بر بازار خودرو گذاشت. طراحی خارجی این خودرو در آن دوران، چیزی بسیار فراتر از زمان بود.
  • 1972

    معرفی مدل جاودانه رنو

    با هدف جلب نظر بانوان، یک خودروی سه در جمع‌وجور به طیف محصولات رنو اضافه شد. طراحی داخلی و خارجی جذاب این خودرو برای مشتریان بسیار جالب توجه بود. در سال اول عرضه 5% کل بازار خودروی فرانسه در اختیار رنو5 قرار گرفت و برای سه سال بعد از آن پرفروش‌ترین خودروی اروپا شد. پس از 10 سال هنوز جزء پرفروش‌ترین خودروهای بازار فرانسه بود و بیش از 5 میلیون و 325 هزار نسخه از آن در سراسر جهان تولید شد. این خودرو در کنار سیتروئن 2CV، فولکس بیتل و دی‌اس از تاثیرگذارترین خودروهای نیمه دوم قرن بیستم هستند.

    با هدف جلب نظر بانوان، یک خودروی سه در جمع&zwnj;وجور به طیف محصولات رنو اضافه شد. طراحی داخلی و خارجی جذاب این خودرو برای مشتریان بسیار جالب توجه بود. در سال اول عرضه 5% کل بازار خودروی فرانسه در اختیار رنو5 قرار گرفت و برای سه سال بعد از آن پرفروش&zwnj;ترین خودروی اروپا شد. پس از 10 سال هنوز جزء پرفروش&zwnj;ترین خودروهای بازار فرانسه بود و بیش از 5 میلیون و 325 هزار نسخه از آن در سراسر جهان تولید شد. این خودرو در کنار سیتروئن
  • 1975

    آغاز به کار رنواسپرت

    پس از ادغام تیم‌های گوردینی و آلپاین، بخش رنواسپرت جهت حضور در مسابقات شکل گرفت.

  • 1977

    معرفی پیشرانه توربو برای مسابقات فرمول یک

    رنو با معرفی مدل RS01 که به پیشرانه توربو مجهز بود،مسابقات فرمول یک را تحت تاثیر قرار داد. از آن سال تا کنون رنو به عنوان یکی از مهمترین شرکت‌کنندگان در مسابقات اتومبیلرانی به شمار می‌آید.

    رنو با معرفی مدل
  • 1984

    رنو اسپاس، اولین خودروی MPV جهان

    رنو اسپاس از لحظه ورود به بازار توجهات زیادی به خود جلب کرد. هرچند که تا قبل از آن خودرویی به این جاداری و قابلیت کاربرد عرضه نشده بود، در حقیقت هیچ تضمینی برای موفقیت این مدل وجود نداشت. پنج صندلی اسپاس قابلیت تغییر وضعیت داشتند، تا جایی‌که از این خودرو یک سالن خانوادگی جادار بسازند.

    رنو اسپاس، اولین خودروی
  • 1986

    دانشگاه رنو

    با تاسیس این مرکز آموزشی سالانه بین 300 تا 500 متخصص فروش و تعمیر از این مرکز فارغ‌التحصیل می‌شوند.

  • 1992

    تحول در بازار خودروهای کوچک شهری

    مدل توئینگو به محض معرفی سروصدای زیادی به راه انداخت. چهره دوست‌داشتنی و طراحی ظاهری آن که تلفیقی از خودروی جمع‌و‌جور و MPV بود به زودی توئینگو را به خودروی محبوب جوانان بدل کرد.

    مدل توئینگو به محض معرفی سروصدای زیادی به راه انداخت. چهره دوست&zwnj;داشتنی و طراحی ظاهری آن که تلفیقی از خودروی جمع&zwnj;و&zwnj;جور و
  • 1992

    فتح مسابقات فرمول یک

    پس از کسب عنوان قهرمانی تیم رنو-ویلیامز در این سال. پیشرانه‌های ساخت رنو در شش سال بعدی نیز این عنوان را برای تیم‌ها به ارمغان آوردند.

    فتح مسابقات فرمول یک
  • 1992

    عرضه رنو سفران

    رنو سفران به عنوان جانشین رنو 25 معرفی شد و تا سال 2000 که ازخط تولید کنار رفت، به عنوان لوکس‌ترین محصول این برند عرضه می‌شد.

    رنو سفران به عنوان جانشین رنو 25 معرفی شد و تا سال 2000 که ازخط تولید کنار رفت، به عنوان لوکس&zwnj;ترین محصول این برند عرضه می&zwnj;شد.
  • 1995

    افتتاح کارخانه بوسان در کره جنوبی

    با تاسیس کارخانه بوسان، رنو گام بزرگی برای حضوری قدرتمند در بازار آسیا برداشت. در ماه می 2018 جشنی به مناسبت تولید 3 میلیون خودرو در این کارخانه، برپا شد.

  • 1998

    افتتاح مرکز فناوری رنو در فرانسه

    به مناسبت صدسالگی این شرکت، مرکز فناوری رنو شروع به کار کرد و کار طراحی روی محصولات جدید آغاز شد.

    به مناسبت صدسالگی این شرکت، مرکز فناوری رنو شروع به کار کرد و کار طراحی روی محصولات جدید آغاز شد.
  • 1998

    افتتاح مجتمع آیرتون سنا در برزیل

    مجموعه کارخانجات آیرتون سنا در برزیل به عنوان اولین سایت تولیدی رنو در این کشور شروع به کار کرد که امروزه به عنوان مهمترین مرکز رنو در آمریکای‌جنوبی شناخته می‌شود.

    افتتاح مجتمع آیرتون سنا در برزیل
  • 1999

    رنو در رومانی

    در طول جنگ سرد رنو، کارخانه داچیا را صاحب شد. در طول این سال‌ها بخش‌های جدیدی به کارخانه اضافه و امروز خط تولید مدل‌های ساندرو و لوگان در آن واقع شده است.

  • 1999

    رنو مالک داچیا می‌شود

    رنو در سال 1999 با خرید 51% از سهام داچیا،به عنوان سهامدار عمده این شرکت رومانیایی شناخته می‌شود. در آن زمان محصول مهم این کارخانه مدل 1310 بود که از سال 1966 همچنان تولید می‌شد. لوگان اولین محصول این همکاری مشترک بود.

    رنو مالک داچیا می&zwnj;شود
  • 1999

    امضای قرارداد رنو-آلیانس با نیسان

    در سال 1999 شرکت‌های رنو و نیسان قراردادی امضا کردند که طی آن رنو مالکیت 8.36% از شرکت نیسان را از آن خود کرد. اتحاد رنو-نیسان از اینجا شروع شد.

    امضای قرارداد رنو-آلیانس با نیسان
  • 2000

    تشکیل گروه رنو - سامسونگ‌موتورز

    رنو طی قراردادی 70.1% از سهام شرکت خودروسازی سامسونگ‌موتورز را در اختیار می‌گیرد. درنتیجه این اتحاد، خودروسازی رنو-سامسونگ ایجاد می‌شود که تاکنون به تولید و فروش خودروهای رنو در کره جنوبی مشغول است.

    رنو طی قراردادی 70.1% از سهام شرکت خودروسازی سامسونگ&zwnj;موتورز را در اختیار می&zwnj;گیرد. درنتیجه این اتحاد، خودروسازی رنو-سامسونگ ایجاد می&zwnj;شود که تاکنون به تولید و فروش خودروهای رنو در کره جنوبی مشغول است.
  • 2006

    تکرار قهرمانی در فرمول یک

    برای دومین سال متوالی، فرناندو آلونسو با خودرویی از رنو عنوان راننده قهرمان و تیم قهرمان فرمول یک را در پایان فصل برای فرانسوی‌ها به ارمغان آورد.

  • 2008

    سهام‌داری در روسیه

    در تاریخ 29 فوریه رنو با Avtovaz، بزرگترین خودروساز روسیه که مالک برند  لادا است قراردادی به منظور در اختیار گرفتن 25% از سهام این شرکت را امضا می‌کند.

    در تاریخ 29 فوریه رنو با
  • 2010

    معرفی خودروی مفهومی DeZir

    با معرفی این خودرو در نمایشگاه پاریس، استراتژی جدید طراحی خودروهای رنو تحت نظر لارنس ون‌دن‌آکر (Laurens Van den Acker) به نمایش عموم در می‌آید. این کانسپت گام نخست در جهت تغییرات بزرگ است.

    معرفی خودروی مفهومی
  • 2011

    ورود به سیلیکون ولی

    مرکز تحقیق رنو در محلی که مرکز بسیاری از نوآوری‌های مهم بوده افتتاح می‌شود. در جایی که با مراکز اپل، گوگل، فیسبوک و آمازون فاصله چندانی ندارد. کار این مرکز بر نوآوری‌های تاثیرگذار آینده صنعت خودرو متمرکز است.

    مرکز تحقیق رنو در محلی که مرکز بسیاری از نوآوری&zwnj;های مهم بوده افتتاح می&zwnj;شود. در جایی که با مراکز اپل، گوگل، فیسبوک و آمازون فاصله چندانی ندارد. کار این مرکز بر نوآوری&zwnj;های تاثیرگذار آینده صنعت خودرو متمرکز است.
  • 2012

    تحول در بازار خودروهای برقی با ZOE

    رنو با ساخت این خودرو گام بلندی در جهت ساخت خودروهای برقی برداشت. این خودروی نوآورانه اولین مدل از این نوع در بین مدل‌های رنو بود و امروزه در میان خودروهای همرده بهترین آمار فروش را دارد.

    رنو با ساخت این خودرو گام بلندی در جهت ساخت خودروهای برقی برداشت. این خودروی نوآورانه اولین مدل از این نوع در بین مدل&zwnj;های رنو بود و امروزه در میان خودروهای همرده بهترین آمار فروش را دارد.
  • 2012

    معرفی نسل جدید کلیو

    با الهام از خودروی مفهومی DeZir، نسل چهارم خودروی کلیو در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. کلیو اولین خودرویی شد که زبان طراحی جدید رنو را معرفی می‌کرد.

    با الهام از خودروی مفهومی
  • 2013

    آغاز تجارت با چین

    یک قرارداد جوینت‌ونچر با خودروسازی چینی دانگ‌فنگ به منظور تاسیس یک شرکت مشترک خودروسازی به نام رنو-دانگ فنگ امضا می‌شود که ساخت پلتفرمی جدید از موارد توافق است.

    یک قرارداد جوینت&zwnj;ونچر با خودروسازی چینی دانگ&zwnj;فنگ به منظور تاسیس یک شرکت مشترک خودروسازی به نام رنو-دانگ فنگ امضا می&zwnj;شود که ساخت پلتفرمی جدید از موارد توافق است.
  • 2014

    ماجراجویی در فرمول E

    به عنوانی برندی صاحب عنوان در رقابت‌های موتوراسپرت و از تولیدکنندگان پیشگام در بازار خودروهای برقی پای به با آغاز رقابت‌های فرمول E در آن حضور داشت. کسب 3 عنوان قهرمانی تیمی متوالی آن‌ها را به پرافتخارترین تیم رقابت‌ها بدل کرده است.

  • 2014

    معرفی نسل جدید توئینگو

    بیست سال پس از عرضه اولین نسل توئینگو، رنو در نمایشگاه خودرو ژنو نسل جدید این خودرو را به نمایش می‌گذارد. توئینگوی جدید که کاملاً از نو طراحی شده، همچنان میراث‌دار نسل اول توئینگو و مدل جاودانه 5 است.

    نسل جدید توئینگو
  • 2015

    ورود آلاسکان به سبد محصولات رنو

    پس از عرضه پیکاپ داستر، رنو با رونمایی آلاسکان از نیت خود برای تسخیر بازار خودروهای پیکاپ در سراسر جهان پرده‌برداری کرد.

    پس از عرضه پیکاپ داستر، رنو با رونمایی آلاسکان از نیت خود برای تسخیر بازار خودروهای پیکاپ در سراسر جهان پرده&zwnj;برداری کرد.
  • 2016

    تشکیل مثلث قدرت

    میتسوبیشی به اتحاد رنو-نیسان پیوست تا تاثیر ژاپنی‌ها در این اتحاد بیشتر شود. مهمترین هدف برنامه 5 سال اول آن‌ها توسعه بازار خودروهای برقی تا سال 2022 است.

  • 2016

    آغاز عصر جدید با ترزور

    خودروی مفهومی ترزور (TREZOR) که در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش در آمد، جانشینی برای مدل DeZir بود. این خودروی برقی دو نفره که به سبک خودروهای GT طراحی شده، نقطه شروعی برای طراحی خودروهای جدید رنو شد.

    خودروی مفهومی ترزور
  • 2017

    سیمبیوز کلید ورود به دنیای خودران‌ها

    کانسپت سیمبیوز ذهنیت شرکت رنو از خودرو و جایگاه آن در جامعه سال 2030 را به نمایش می‌گذارد.

     

    کانسپت سیمبیوز ذهنیت شرکت رنو از خودرو و جایگاه آن در جامعه سال 2030 را به نمایش می&zwnj;گذارد.
  • 2018

    کانسپتی دیگر برای آینده

    گروه رنو با نمایش کانسپت EZ-GO در ژنو، تصور خود از حمل و نقل اشتراکی را به نمایش می‌گذارد. این خودروی برقی به راننده نیازی ندارد.

    گروه رنو با نمایش کانسپت
  • 2018

    جشن 120 سالگی رنو

    رنو در تمام این سال‌ها سعی کرده با ارائه راه‌حل‌های نوین، تاثیرگذاری خود را ثابت کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : group.renault.com

دیدگاه کاربران