قدرتمند، بدون دوپینگ
بهترین خودروهای مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی
قدرتمند، بدون دوپینگ
توبورشارژرها و سوپرشارژرها این روزها در صنعت خودرو بسیار رواج پیدا کردهاند. قطعاتی که وجودشان برای قویتر کردن پیشرانههای کوچکتر و کممصرفتر امروزی بسیار ضروری است. ولی بااینحال، هنوز هم خودروهایی توانمد با یک پیشرانه تنفس طبیعی ارزش بسیار بیشتری دارند؛ گرچه این روزها تعداد این نوع پیشرانهها که میتوانند از
شورولت کامارو
3.6 لیتری شش سیلندر خورجینی
نسل پنجم هشت سیلندر خورجینی بلوک کوچک جنرالموتورز یک پیشرانه شگفتانگیز است که در میان مدلهای مختلف کادیلاک، شورولت و جیامسی مورداستفاده قرار میگیرد. هروقت اسم کامارو به میان میآید ناخودآگاه همه به یاد این پیشرانه میافتند و کسی ظاهراً هیچ علاقهای به پیشرانه 6 سیلندر خورجینی این خودرو ندارد. البته که آنها کاملاً در اشتباهند. شش سیلندر خورجینی 3.6 لیتری 335 اسببخاری یک پیشرانه خوشصدا با عملکرد فنی فوقالعاده بوده که وظیفه تامین قدرت کامارو در تریم 1LE را بر عهده دارد. آیا میدانید این پیشرانه در مقایسه با هشت سیلندر خورجینی 455 اسببخاری کامارو SS تقریباً 5 هزار دلار ارزانتر است؟
شورولت کوروت استینگری-گرنداسپرت
هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری
شورولت کوروت استینگری و گرنداسپرت، مانند کامارو SS هر دو از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی بلوک کوچک شورولت استفاده میکنند. کامارو شاید قیمت پایینتری داشته باشد، ولی در برابر کوروت حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت. اگر بتوانید بیخیال صندلیهای عقب آن شده و کمی پول بیشتری خرج کنید، پیشنهاد ما به شما کوروت دو سرنشین با پیشرانه فوقالعادهای که دارد است. علاوهبراین، تمامی مدلهای کوروت بهنوعی سقف جداشدنی مجهز هستند. بهجز مدلهای کانورتیبل، دیگر خودروهای سقفدار از یک پنل سقف تارگا بهره میبرند که با باز کردن آن صدای پیشرانه را واضحتر هم میتوانید بشنوید.
دوج چلنجر-چارجر
هشت سیلندر خورجینی 6.4 لیتری
شرکت دوج پیشرانه 6.4 لیتری هشت سیلندر خورجینی قدرتمند خود را در دو تریم R/T اسکاتپک و SRT 392 کوپه چلنجر و سدان چارجر ارائه کرده است. صدای این پیشرانه بهقدری زیباست که گوش هر شنوندهای را نوازش میدهد. این پیشرانه بزرگ Hemi با قدرت 485 اسببخار و 645 نیوتنمتر گشتاور، با توجه به قیمت نسبتاً خوبی که دارد، محبوب خیلیهاست. آیا به دنبال خرید یک دوج قدرتمند، بدون نیاز به 707 اسببخار قدرت هلکت یا 840 اسببخار دیمون هستید؟ دوجهای اسکات پک قیمت پایهای معادل 40 هزار دلار داشته و برای مدل 2019 شرکت تریمهای جذابی ارائه کرده است.
فراری 812 سوپرفست
دوازده سیلندر خورجینی 6.5 لیتری
ترند روز صنعت خودرو مبنی بر استفاده از سیستمهای پرخوران بالاخره به مارانلو هم رسیده و فراری، مدل موتوروسط 488GTB و مدل مسابقهای پیستا را با پیشرانههای مجهز به توربو روانه بازار کرده است. کانورتیبل پورتوفینو نیز از یک هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلو استفاده میکند. ولی خوشبختانه فراری همچنان در مدل سوپرفست 812 به یک پیشرانه 789 اسببخاری تنفس طبیعی وفادار باقیمانده است. این پیشرانه 12 سیلندر خورجینی 6.5 لیتری، ردلاینی برابر با 8900 دور در دقیقه دارد، صدایی که پیشرانه در این سرعت تولید میکند بهقدری زیاد است که بهراحتی میتواند نخاع شما و تمامی افراد هفت فرسنگ آن سوتر را به لرزه دربیاورد! واقعاً باید به فراری بابت استخراج 800 اسببخار قدرت از یک پیشرانه بدون استفاده از فناوری&
فورد موستانگ جیتی
هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری
هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری کایوت فورد که نخستین بار روی موستانگ 2011 معرفی شد، پیشرانهای فوقالعاده دوستداشتنی است. کایوت نهتنها پیشرانه قدرتمندی است، بلکه صدای فوقالعاده زیبایی هم از خود تولید میکند. برای مدل 2018، یک آپشن سیستم اگزوز فعال برای آن ارائه شده که صدای پیشرانه را بسیار زیباتر کرده و درعینحال، با تیونینگی ویژه، خروجی به 460 اسببخار افزایش پیدا کرده است. مدل
فورد موستانگ شلبی GT350
هشت سیلندر خورجینی 5.2 لیتری
هشت سیلندر خورجینی میللنگ تخت موستانگ شلبی GT350 یکی از خوشصداترین پیشرانههای V8 تنفس طبیعی موجود در بازار است. در کنار یک جعبهدنده شش سرعته دستی که تنها گزینه جعبهدنده برای موستانگ شلبی GT350 است، این پیشرانه عملکردی فوقالعاده از خود نشان میدهد.
لامبورگینی هوراکان-هوراکان پرفورمانته
ده سیلندر خورجینی 5.2 لیتری
تمام مدلهای لامبورگینی هوراکان پیشرانه 10 سیلندر خورجینی یکسانی با آئودی R8، البته با تیونینگی متفاوت و قدرت بیشتر دارند. هوراکان پرفورمانته با این پیشرانه شتابگیری فوقالعادهای دارد و پشت فرمان، شما را روی صندلی میخکوب خواهد کرد. این شتابگیری با صفر تا صد 2.3 ثانیهای، از سویی دیگر ممکن است تاثیر بدی هم روی شنوایی شما بگذارد، در تستی که ما از این خودرو انجام دادیم هنگام شتابگیری با حداکثر قدرت پیشرانه 10 سیلندر V شکل، 100 دسیبل صدا تولید میکرد.
لکسوس LC500
هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری
هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری LC500 کوپه قطعاً برای شما آشناست. دلیل آن این است که در سدان GS F و کوپه RC F هم شاهد استفاده از این پیشرانه هستیم. پیشرانهای که شخصیتی فوقالعاده به کوپه پرچمدار لکسوس داده است. چگونه؟ به کمک تیوب بین منیفولد ورودی هوا و دیواره موجود میان محفظه پیشرانه و سرنشین؛ با فلپهای سیستم اگزوز و صدایی بسیار زیبا و گوشنواز!
پورشه 911GT3-GT3 RS
شش سیلندر خطی 4 لیتری
نوشتن این جمله خیلی دردناک است، ولی شما هماکنون در حال تماشای تصویر آخرین پورشه تنفس طبیعی هستید. هم مدل 911GT3 و هم نسخه قویتر GT3 RS از پیشرانه شش سیلندر خطی 4 لیتری پورشه با 500 اسببخار در نسخه عادی و 520 اسببخار قدرت در نسخه RS استفاده میکنند. نکته مهم عدم استفاده از توربو در این مدل و همچنین ردلاین 9 هزار دور در دقیقهای این پیشرانه شش سیلندر خطی است. 911 تنفس طبیعی همانطور که گفتیم روزهای آخر عمر خود را سپری میکند و همین، میتواند توضیح خوبی برای محبوبیت بالای آن طی سالهای اخیر باشد.
مزدا MX-5 میاتا
چهار سیلندر خطی 2 لیتری
اگر به دنبال یک تجربه رانندگی ناب هستید، پیشنهاد ما به شما اول از همه MX-5 میاتا خواهد بود. این خودرو بهقدری خوب است که سالهای 2017 و 2018 در لیست بهترین خودروی سال مجله «کار اند درایور» قرار گرفته است. این مدل دو سرنشین کوچک به پیشرانه 155 اسببخاری 2 لیتری 4 سیلندر در کنار یک جعبهدنده شش سرعته دستی مجهز شده؛ البته شرکت آپشن جعبهدنده شش سرعته اتوماتیک هم برای آن ارائه کرده است. برای سال 2019، مزدا پیشرانه میاتا را بهروزرسانی کرده و علاوهبر بالا بردن خروجی به 181 اسببخار، ردلاین آن را هم به 7500 دور دردقیقه افزایش داده است.
دیدگاه کاربران nWo 1397/7/16با عرض سلام پورشه 911 gt3-gt3rs موتورش خطی نیستپاسخ100arashnahandian 1397/7/17با سلام، طبق ادعای مجله کارانددرایور و همچنین اطلاعاتی که در سایت پورشه موجود هست، این خودرو از پیشرانه شش سیلندر خطی استفاده میکند. لطفا اگر منبعی برای اثبات این ادعای خود دارید، حتما باما به اشتراک بگذارید. https://www.porsche.com/usa/models/911/911-gt3-models/911-gt3/featuresandspecs/00