دمیدن روحی جدید به کالبدهای قدیمی

10 نمونه از بهترین پروژه‌های بازسازی خودروهای کلاسیک

2 مهر 1397 10:00
  • دمیدن روحی جدید به کالبدهای قدیمی

    دمیدن روحی جدید به کالبدهای قدیمی

    هنوز هم افراد زیادی یافت می‌شوند که طرفدار خودروهای قدیمی و کلاسیک بوده و البته به اصالت خودروی خود اهمیت می‌دهند. آن‌ها سعی دارند خودرویشان به گونه‌ای بازسازی و تعمیر شود که ظاهر و بخش فنی آن همچون روز خروج از کارخانه سالم باشد. اما به هرحال تملک یک خودروی کلاسیک به غیر از لذت خاص خود، دردسرهایی نیز به همراه خواهد داشت. اشکال در سیستم سوخت‌رسانی، سروصداهای مشکوک و ایجاد زنگ‌زدگی در بخش‌های فلزی تنها بخشی از مشکلات معمول هستند.

    در این میان افرادی نیز هستند که در عی

  • 1 - آلفاهولیکس GTA-R

    1 - آلفاهولیکس GTA-R

    شرکت Alfaholics که در شهر بریستول بریتانیا واقع شده، تفسیر دوباره‌ای از محصول قدیمی آلفارومئو را برای عاشقان این برند ارائه داده است. خریدار این خودرو قادر است مدل جاودانه GTA را در کنار تجهیزاتی مدرن همچون کاپوت فیبرکربنی، پیشرانه‌ای به قدرت 240 اسب‌بخار و جعبه‌دنده جدید به صورت یک جا صاحب شود. برای این خودرو شیشه‌های مجهز به گرمکن یا سیستم تهویه نیز قابل سفارش خواهند بود. اینجاست که میبینیم لذت رانندگی بر اصالت خودرو ارجحیت یافته است.

  • 2 - آیکون برانکو

    2 - آیکون برانکو

    به جرات می‌توان فورد برانکو را یکی از مهمترین خودروهای آفرود در تاریخ صنعت خودروسازی محسوب کرد. به همین دلیل بوده که شرکت Icon تصمیم گرفته به کمک طراحان فورد این خودرو را بازسازی کند. شرکت فورد تامین پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر این خودرو که بیش از 400 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند را برعهده داشته است. نیروی پیشرانه توسط جعبه‌دنده پنج سرعته ساخت آیسین به چهار چرخ منتقل می‌شود. تنها تحول برانکوی ساخت آیکون نسبت به مدل قدیمی پیشرانه آن نیست بلکه امکاناتی چون استارت دکمه‌ای، کمک‌فنرهای ساخت آیبا

  • 3 - جگوار E-Type برقی

    3 - جگوار E-Type برقی

    اگر علاقمند به خودروهای قدیمی هستید اما از طرفی از پیشرانه‌های تشنه بنزین این خودروها نیز دل خوشی ندارید، شرکت جگوار برای شما گزینه مناسبی دارد. تصور این‌که در جگوار E-Type افسانه‌ای، از پیشرانه برقی مشترک با خودرویی چون I-Pace استفاده شده برای بسیاری از علاقمندان خبر خوشی نیست اما باید توجه داشت که این کار با مهندسی دقیق انجام شده تا تقسیم وزن این مدل با نمونه قدیمی تفاوتی نداشته باشد. اکنون این خودر

  • 4 - ایگل اسپایدر جی‌تی

    4 - ایگل اسپایدر جی‌تی

    ویژگی مشترک تمام مدل‌های کلاسیک بازآفرینی شده، حفظ اصالت ظاهری خودرو است. بدنه ایگل اسپایدر جی‌تی در حقیقت همان جگوار E-Type بوده اما قوس بالای چرخ‌ها بزرگتر شده تا فضا برای نصب رینگ‌های 16 اینچی این خودرو باز شود. تغییر مهم دیگر را می‌توان نصب پیشرانه‌ای جدید در این خودرو دانست. پیشرانه جدید از تعداد سیلندر مشترک با پیشرانه اصلی جگوار بهره می‌برد ولی حجم آن تقریباً یک لیتر بیشتر شده و با 4.7 لیتر حجم، قدرتی برابر با 325 اسب‌بخار تولید می‌کند. قدرت پیشرانه از طریق دیفرانسیل لغزش محدود به

  • 5 - لانچیا دلتا فوتوریستا

    5 - لانچیا دلتا فوتوریستا

    بدنه دست‌ساخته، زیبا و احساس‌برانگیز با طراحی Eugenio Amos اکنون به قطعات دیگری مزین شده تا جلوه بیشتری بیابد. از لانچیا دلتا فوتوریستا صحبت می‌کنیم که در نمایشگاه گرند بازل به نمایش درآمده و دل بسیاری از علاقمندان را ربوده است. این خودرو نسبت به نمونه اصلی درهای عقب خود را از دست داده و به شاسی تقویت شده توسط بیل‌اشتاین و جعبه‌دنده ارتقا یافته مجهز شده است.

  • 6 - مینی ریمسترد

    6 - مینی ریمسترد

    شرکت دیوید براون که در سیلوراستون واقع است، با بازآفرینی خودرویی GT براساس جگوار XK مشهور شد. این بار آن‌ها پروژه جدیدی را آغاز کرده‌اند که بسیار مفرح‌تر از کارهای قبلی به نظر می‌رسد: بازآفرینی خودروی دوست‌داشتنی مینی.

    اگرچه بدنه این خودرو دقیقاً مشابه با مدل قدیمی است

  • 7 - لندرور دیفندر V8

    7 - لندرور دیفندر V8

    لندرور دیفندر همانقدر که در انواع جاده‌ها خود را خودرویی جان‌سخت نشان داده، تاکنون نسبت به تغییر نسل یا قطع تولید نیز مقاومت کرده است. اواخر سال 2016 آخرین نمونه‌های دیفندر از کارخانه لندرور خارج شدند و قرار شد که تا ارائه نسل جدید این خودرو، تولید آن انجام نشود. اما دیفندر خودرویی نیست که به راحتی تسلیم شود، بنابراین خیلی زود نسخه‌ای از آن با پیشرانه 8 سیلندر به میدان بازگشت. لندرور پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر رنجرور اسپرت SVR که 400 اسب‌بخار قدرت دارد را روی این خودرو قرار داده با ای

  • 8 - پروژه طلایی پورشه

    8 - پروژه طلایی پورشه

    این پوشه 911 مدل 1993 را می‌توان نمایانگر ظاهر خودروهای پورشه در 25 سال پیش از این محسوب کرد. 18 ماه طول کشید تا بازسازی این پورشه به اتمام برسد و نتیجه کار چیزی نبوده جز یک 911 به رنگ زرد طلایی متالیک. کابین این خودرو به رنگ مشکی آراسته شده و قطعاتی طلایی رنگ نیز روی رینگ‌های مشکی رنگ آن نصب شده است. این خودرو نیروی محرک موردنیاز را از پیشرانه شش سیلندر تخت کاملاً جدیدی دریافت می‌کند که به یاری دو توربوشارژر

    9 - آربی اسپیونیج

    9 - آربی اسپیونیج

    مطمئناً قلب دوستداران خودروهای عضلانی با دیدن این خودرو به تپش درخواهد آمد. فورد موستانگ Espionage که توسط شرکت RingBrothers تولید می‌شود، پیشرانه‌ای هشت سیلندر و سوپرشارژ به قدرت 959 اسب‌بخار در سینه دارد که قدرت خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. به راحتی می‌

  • 10 - سینگر پورشه DLS

    10 - سینگر پورشه DLS

    اگر می‌خواهید بدانید کدام شرکت جزء پیشگامان بازآفرینی خودروهای کلاسیک با پیشرانه و تجهیزات مدرن است، بد نیست به سراغ شرکت سینگر Singer بروید. از برجسته‌ترین کارهای این شرکت می‌توان به نمونه‌های بازتولید شده پورشه 911 اشاره کرد. در حقیقت این شرکت با اعمال به‌روزرسانی‌های فنی و ظاهری، پورشه‌های کلاسیک را با استانداردهای جدید سازگار کرده است. مدل DLS که براساس 964 ساخته شده، جدیدترین کار شرکت سینگر است که می‌توان آن را نمونه خوبی در سب

دیدگاه کاربران