از کادیلاک ترامپ تا لانچیای کلاسیک رئیس‌جمهور ایتالیا

13 لیموزین برتر مقامات سیاسی دنیا

25 مهر 1397 21:00
  • از کادیلاک ترامپ تا لانچیای کلاسیک رئیس‌جمهور ایتالیا

    از کادیلاک ترامپ تا لانچیای کلاسیک رئیس‌جمهور ایتالیا

    مردان و زنان قدرتمند، روسای دولت‌ها، پادشاهان و دیگر مقامات بلندپایه کشورها همگی از خودروهایی کاملاً پیشرفته و بسیار ایمن برای سفرهای شهری خود استفاده می‌کنند. خودروهای ریاست‌جمهوری بخشی از هویت سیاستمداران به هنگام حضور در میان مردم هستند. معمولاً، سیاستمدارها سعی دارند خودروهای خود را از میان شرکت‌های وطنی انتخاب کنند. به همین دلیل است که شما هیچ‌وقت نمی‌توانید آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را داخل یک سیتروئن فرانسوی یا یک جگوار بریتانیایی بیابید. بالاخره، استفاده رئیس‌جمهور یا پادشاه کشور از یک خودروی وطنی می‌تواند بهترین راه برای تبلیغ توانایی‌های آن کشور باشد. در این مطلب «باما» همراه شوید تا شما را با 13 خودروی روسای جمهور، پادشاهان و رهبران کشورهای مختلف دنیا آشنا کنیم. آیا می‌توانید حدس بزنید کدام خودرو متعلق به کدام شخصیت سیاسی است؟

  • 1 - ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه

    1 - ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه

    ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از یک خودروی طراحی شده توسط مرکز تحقیقات دولتی فدراسیون روسیه (NAMI) برای سفرهای شهری خود استفاده می‌کند. این لیموزین 6.6 متر طول، 1.8 متر عرض و 1.52 متر ارتفاع دارد. یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر خورجینی 598 اسب‌بخاری وظیفه تامین نیروی موردنیاز این هیولای روسی را دارد. خروجی‌های خودرو به کمک جعبه‌دنده 9 سرعته به تمام چرخ‌ها ارسال می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو 190 کیلومتربرساعت است که برای خودرویی 6.5 تنی می‌تواند عدد فوق‌العاده‌ای باشد.

  • 2 - پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان

    2 - پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان

    پاپ فرانسیس وقتی به‌عنوان رهبر جدید کاتولیک‌های جهان انتخاب شد هیچ خودروی جدیدی به گاراژ کاخ Apostolic اضافه نکرد. در ابتدا، او از یک دستگاه فولکس‌واگن فائتون، بدون نشانه‌های رسمی روی بدنه برای سفرهای شهری خود استفاده می‌کرد. بعدها این خودرو با یک فورد فوکوس نسل دوم جایگزین شد. البته نمی‌شود در مورد خودروهای پاپ صحبت کرد و سخنی از پاپ‌موبیل به میان نیاورد. پاپ‌موبیل یک مدل لیلاند ویژه است که پاپ در دیدارهای عمومی مردمی، از آن استفاده می‌کند. دو دستگاه مرسدس بنز ضدگلوله هم در گاراژ پاپ حضور دارند، یک G500 که سال 2007 وارد خدمت در ناوگان پاپ شد. مدل دیگر یک دستگاه M500 است که از سال 2012 در اختیار پاپ است. گاهی اوقات، پاپ در مسافرت‌های هوایی این خودروها را همراه خود می‌برد. زمانی که پاپ بدون خودروهای رسمی خود به کشوری دیگر سفر می‌کند، معمولاً یکی از خودروهای ضدگلوله دولت آن

  • 3 - آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

    3 - آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

    هم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و هم فرانک والتر اشتاینمایر رئیس‌جمهور این کشور از یک دستگاه آئودی A8 L W12 Security استفاده می‌کنند. این خودرو 5.24 متر طول و 500 اسب‌بخار قدرت دارد. نکته جالب: آیا می‌دانید پلاک خودروها در آلمان چگونه تعیین می‌شوند؟ کد 0-1 به رئیس‌جمهور، کد 0-2 به صدراعظم و 0-3 به وزیر امور خارجه تعلق داشته و همین‌طور با کاهش اهمیت آن مقام دولتی، عدد افزایش پیدا می‌کند.

  • 4 - امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه

    4 - امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه

    رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون بعد از شروع به کار خود، نخستین بار با یک دستگاه دی‌اس 7 کراس‌بک حضور در انظار عمومی حضور پیدا کرد. این خودرو به رنگ آبی تیره است و سانروف پانوراما، لوگوی جمهوری فرانسه و رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی روی خود دارد. ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه معمولاً از یک دستگاه رنو اسپاس استفاده می‌کند و زمانی که با همکاران خودرو قصد سفری درون‌شهری داشته باشد، خودروی آن‌ها یک دستگاه فولکس‌واگن مولتی ون است.

  • 5 - پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا

    5 - پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا

    پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا آئودی A8 L Security خود را از ماریانو راخوی، نخست‌وزیر قبلی این کشور به ارث برده است. سانچز از تابستان امسال به‌عنوان نخست‌وزیر اسپانیا فعالیت می‌کند. در سپتامبر سال 2017، دولت اسپانیا سفارش خرید این خودرو را به قیمت تقریبی 500 هزار یورو به گروه فولکس‌واگن اسپانیا داده بود. این خودرو به‌جای پیشرانه W12 معروف خود، از یک 4 لیتری هشت سیلندر خورجینی با 450 اسب‌‌بخار قدرت استفاده می‌کند. این خودرو به‌صورت استاندارد به سیستم دو دیفرانسیل کواترو مجهز بوده و تجهیزات زرهی بدنه آن تقریباً 600 کیلوگرم به وزن خودرو اضافه کرده است. خودروی نخست‌وزیری قبلی یک دستگاه آئودی A8 مدل 2001 بود که به مدت 16 سال در دولت اسپانیا خدمت کرد. در زمان بازنشستگی، کارکرد آن 271 هزار کیلومتر بود. قبل از انتخاب به‌عنوان نخست‌وزیر اسپانیا، سانچز یک دستگاه پژو 407 مد

  • 6 - فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا

    6 - فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا

    شاه فیلیپه ششم اسپانیا کلکسیونی از خودروهای تاریخی و خودروهایی که در رانندگی روزانه استفاده می‌کند دارد. در کلکسیون مدل‌های کلاسیک او انواع رولزرویس و مرسدس‌بنز می‌توانید بیابید. یکی از آن‌ها رولزرویس فانتوم VI کانورتیبل است که در مراسم تاج‌گذاری سال 2014 از آن استفاده شد. در سال 1975 و مراسم تاج‌گذاری پدر او، شاه خوان کارلوس اول نیز از همین خودرو استفاده شده بود. برای رانندگی روزانه و سفرهای شهری، فیلیپه ششم از خودروهایی مختلف که خانواده سلطنتی اسپانیا در قرارداد با ولوو، مرسدس‌بنز، آئودی، لکسوس و بسیاری برندهای دیگر تهیه کرده استفاده می‌کند. در سالگرد تولد 50 سالگی، تصاویری از او در حال رانندگی با آئودی RS6 سدان 580 اسب‌بخاری منتشر شده بود.

  • 7 - ملکه الیزابت دوم، ملکه بریتانیا

    7 - ملکه الیزابت دوم، ملکه بریتانیا

    ملکه الیزابت دوم انگلستان داخل یک دستگاه بنتلی آرناژ سفارشی‌سازی شده توسط مولینر داخل شهر جابه‌جا می‌شود. این خودرو را بنتلی و مولینر به مناسبت پنجاهمین سالگرد پادشاهی او ساخته و به خانواده سلطنتی هدیه داده‌اند. فاصله محوری بنتلی آرناژ سلطنتی طولانی‌تر از حالت استاندارد است. جالب است بدانید ارتفاع سقف آن افزایش یافته و عرض خودرو نیز بیشتر شده است. بدنه و پنجره‌های آن کاملاً ضدگلوله هستند.

  • 8 - مایکل تمر، رئیس‌جمهور برزیل

    8 - مایکل تمر، رئیس‌جمهور برزیل

    رولزرویس سیلور ریث رئیس‌جمهور در سال 1952 توسط تاجر معروف، آسیس چاتوبریاند به دولت این کشور اهدا شده است. طی این سال‌ها، بارها و بارها این خودرو، مخصوصاً از نظر ایمنی و امنیتی ارتقا یافته است. از آن جمله می‌توان به نصب جایگاهی روی سپر عقب برای حمل بادی گاردها اشاره کرد. گتولیو وارگاس نخستین رئیس‌جمهوری بود که از آن استفاده کرد. خودرویی که امروز هم در مراسم‌های رسمی و جشن‌ها توسط رئیس‌جمهور برزیل استفاده می‌شود. این خودرو به یک پیشرانه 4.3 لیتری شش سیلندر و جعبه‌دنده 4 سرعته دستی مجهز است.

  • 9 - رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه

    9 - رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه

    از بیرون، خودروی رجب طیب اردوغان شبیه به یک مرسدس‌بنز S600 با طول بین دو محور بالاست. گرچه، این خودرو از نظر فنی و مکانیکی بسیار ارتقا پیدا کرده است. بدنه آن از جنس یک آلیاژ تیتانیوم ویژه بوده و درهای خودرو تقریباً 13 سانتی‌متر ضخامت دارند. این درها در برابر گلوله سلاح‌های دستی، تفنگ و مسلسل‌های سبک مقاوم هستند. برای پیشگیری از هر نوع حمله شیمیایی، کابین خودرو نسبت به محیط بیرون کاملاً ایزوله است. تلفن موجود داخل خودرو مستقیماً به ماهواره Gokturk-1 متصل می‌شود. تایرها با کابل‌های فولادی داخلی تقویت شده‌اند و حتی در صورت پنچر شدن می‌توانند به حرکت خود ادامه دهند. هزینه کل این موارد به نظر شما چقدر می‌شود؟ تقریباً 150 هزار یورو.

  • 10 - سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهور ایتالیا

    10 - سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهور ایتالیا

    خودروهای کمی در این لیست هستند که بتوانند از نظر اعتبار و پرستیژ با لانچیا فلامینیا 335 مدل 1958 که توسط رئیس‌جمهور ایتالیا، سرجیو ماتارلا در مراسم‌ها و جشن‌ها استفاده می‌شود برابری کنند. این خودرو مبتنی بر مدل فلامینیا کانورتیبل ساخته شده و یکی از چهار مدل خاص ساخت پینین‌فارینا محسوب می‌شود. لانچیای رئیس‌جمهور به علت اضافه شدن درهای عقب و تقویت بدنه طول بیشتری داشته و وزن آن هم افزایش پیدا کرده است. زیر کاپوت خودرو شاهد یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی 2.5 لیتری هستیم.

  • 11 - ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا

    11 - ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا

    جگوار XJ سنتینل نخست‌وزیر بریتانیا به‌گونه‌ای طراحی شده تا در برابر حملات با شدت کم تا متوسط مقاومت داشته باشد. برای جابه‌جایی چنین خودرویی با ضخامت بدنه 13 سانتی‌متری قطعاً یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر خورجینی 503 اسب‌بخاری موردنیاز خواهد بود. داخل کابین، یک سیستم تامین اکسیژن وجود دارد تا در صورت حمله شیمیایی یا باکتریایی مشکلی برای نخست‌وزیر پیش نیاید. ولی این تمام ماجرا نیست. خودرو به صندلی‌های ماساژوردار و سیستم صوتی باورز و ویلکینز با 20 بلندگو هم مجهز شده است.

  • 12 - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا

    12 - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا

    کادیلاک دونالد ترامپ، معروف به هیولا به دستگاه‌های الکترونیکی، ایمنی و امنیتی زیادی مانند یک سیستم اطفا حریق و گلوله‌های اشک‌آور مجهز است. این موضوع می‌تواند توضیحی قانع‌کننده در مورد وزن تقریباً 10 تنی خودرو باشد. کابین کاملاً نسبت به محیط بیرون ایزوله است تا در موقع حملات شیمیایی مشکلی برای رئیس‌جمهور به وجود نیاید. داخل کابین، نمونه‌هایی از خون رئیس‌جمهور وجود دارند تا در زمان نیاز استفاده شوند. لیموزین ترامپ همچنین به آخرین تکنولوژی‌های ارتباطی مجهز است.

  • 13 - کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی

    13 - کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی

    ظاهراً کیم جونگ اون بعد از علاقه‌مند شدن به رولزرویس فانتوم، دیگر مرسدس خود را سوار نمی‌شود. اطلاعات زیادی در مورد این رولزرویس در دست نیست، خودرویی که قطعاً به آخرین تکنولوژی‌های ایمنی و امنیتی و بدنه‌ای ضدگلوله مجهز شده است. کیم قبلاً بارها داخل ناوگانی متشکل از لیموزین‌های مرسدس‌بنز کاستوم پولمن گارد که مبتنی بر S600 مدل 2012 ساخته شده‌اند دیده شده است.

دیدگاه کاربران