معرفی 11 گزینه محبوب

خودروهای کلاسیک‌ مناسب برای استفاده روزمره کدامند؟

6 آبان 1397 20:00
  • خیابان‌گردی به سبک کلاسیک

    خیابان‌گردی به سبک کلاسیک

    معمولاً وقتی اسم خودروهای کلاسیک به میان می‌آید، برای بیشتر مردم گرانی و کمیاب بودن قطعات فنی و تزئینی، خرابی‌های پی‌درپی، عدم دریافت معاینه فنی و سواری ناراحت و پردردسر تداعی می‌شود. به همین خاطر بیشتر مردم و علاقمندان، ترجیح می‌دهند تا یک خودروی کلاسیک را به عنوان خودروی دوم در پارکینگ، کنار خودروی روزمره پارک کنند و در آخر هفته‌ها و تعطیلات سوارش شوند. با این حال در بین خودروهای کلاسیک، هستند مواردی که به عنوان خودروی روزمره نیز مورد استفاده قرار گیرند. «باما» باشید تا برخی از کلاسیک‌های محبوب در سطح جهان که می‌توانند مورد استفاده روزمره قرار گیرند را معرفی کنیم.

  • 1 - تویوتا کرولا (E80/E90)

    1 - تویوتا کرولا (E80/E90)

    از نظر بسیاری شاید کرولا محصول جذابی نباشد، اما نسل‌های پنجم و ششم که با کدهای E80 و E90 شناخته می‌شوند، از نظر ظاهری و فلسفه ساخت جذابیت‌های بیشماری دارند. در این بین نمونه‌های هاچ‌بک E90 با گرافیک‌های نوستالژیک بدنه در ایران نیز یافت شدنی است. در بین تمامی نمونه‌های کرولا، مدل AE86 که

  • 2 - ب‌ام‌و 2002

    2 - ب‌ام‌و 2002

    در ایران به لطف کمیاب شدن قطعات تزئینی و نابودی بسیاری از نمونه‌ها، استفاده روزمره از ب‌ام‌و 2002 چندان به صرفه نیست. اما در کشورهای دیگر همانند آمریکا و اروپای غربی که وضعیت بسیار متفاوت است، ب‌ام‌و 2002 به لطف سادگی تعمیرات و جادار بودن کابین، می‌تواند به عنوان یک خودرو کلاسیک به طور روزمره مورد استفاده قرار گیرد.

  • 3 - ب‌ام‌و E30

    3 - ب‌ام‌و E30

    نسل دوم سری 3 از قدیم به عنوان خودرویی محبوب بین کسانی که به دنبال تیونینگ هستند شناخته می‌شود. با این حال امروزه حتی نمونه‌های 4 در آن هم کلاسیک‌های جوان محسوب می‌شوند و طرفداران زیادی دارند. سواری راحت و در عین حال اسپرت در کنار ظاهر جذاب و تعمیرات ساده، E30 را در سطح جهانی به عنوان یک کلاسیک روزمره مطرح کرده و ایران هم می‌تواند در این زمینه با جهان یک صدا باشد.

  • 4 - مزدا میاتا (نسل 1)

    4 - مزدا میاتا (نسل 1)

    متاسفانه هیچ یک از نسل‌های محبوب‌ترین رودستر کوچک جهان به ایران نیامده است. اما در سطح جهانی و خصوصاً آمریکای شمالی، مزدا میاتا یا MX-5 به خاطر دوام خوب، سواری راحت، ظاهر جذاب و تعمیرات ساده به عنوان یک کلاسیک جوان و مناسب برای استفاده روزمره شناخته می‌شود. خصوصاً نسل اول این خودرو که از همه ساده‌تر و در عین حال کلاسیک‌تر است.

  • 5 - ساب 900

    5 - ساب 900

    تنها تعداد انگشت‌شماری ساب 900 به ایران وارد شده است و بنابراین نمی‌توان در بازار ایران روی آن حساب کرد. با این حال، ساب 900 یکی از ایمن‌ترین و بادوام‌ترین خودروهای کلاسیک است که در سطح جهان طرفداران بی‌شماری دارد. شاید ظاهر و عملکرد فنی آن باب میل همگان نباشد، اما برای استفاده روزمره قطعاً می‌توان روی ساب 900 حساب ویژه‌ای باز کرد.

  • 6 - داتسون Z

    6 - داتسون Z

    نسل اول داتسون Z که در سال 1969 معرفی شد، در سه نسل 240Z، 260Z و 280ZX عرضه شد که امروزه ارزش نمونه 240 بیشتر از سایرین است. در ایران هم نمونه 260 به مراتب بیشتر از سایرین در دسترس است. داتسون Z

    7 - ولوو 240

    7 - ولوو 240

    سری 240 ولوو یکی از اسطوره‌های خودروسازی جهان است که به خاطر دوام و ایمنی بالا، برای دو دهه در صدر پرفروش‌ترین محصولات وارداتی در آمریکا بود. طراحی جعبه‌ای دوست‌داشتنی، سادگی تعمیرات، ایمنی و استحکام بالای بدنه در کنار مصرف سوخت مناسب از جمله دلایلی هستند که ولوو 240 را برای استفاده روزمره مناسب می‌سازند. در ایران هم هنوز بسیاری از این خودرو به طور مداوم استفاده می‌کنند.

  • 8 - تویوتا لندکروزر (J40 تا J80)

    8 - تویوتا لندکروزر (J40 تا J80)

    پنج نسل لندکروزر که بیش از همه در بین مردم محبوب هستند، از J40 در سال 1960 آغاز و به J80 در سال 1997 ختم می‌شود. خوشبختانه تمامی این نسل‌ها به ایران هم راه یافته‌اند و هنوز به وفور یافت می‌شوند. لندکروزر یکی از مستحکم‌ترین و بادوام‌ترین محصولات تاریخ تویوتاست که حتی در سخت‌ترین شرایط هم کارایی خود را از دست نمی‌دهد و می‌‌توان از آن برای آفرود نیز بدون هیچ دغدغه‌ای استفاده کرد.

  • 9 - هوندا سیویک (نسل‌های 4 و 5)

    9 - هوندا سیویک (نسل‌های 4 و 5)

    بیشتر شناخت ما ایرانیان از سیویک مدیون نسل پنجمی است که در سطح جهانی نیز بسیار مطرح است. با این حال اوج این محصول با نسل 4 آغاز شد. سیویک خودرویی بادوام و کم‌خرج است که به لطف سادگی تعمیرات، می‌تواند به طور مرتب مورد استفاده قرار گیرد. علاوه‌بر خود سیویک اما باید به سری اسپرت CRX که برپایه آن شکل گرفته بود نیز اشاره کرد، هرچند در تعداد محدود به ایران وارد شد.

  • 10 - مرسدس‌بنز W123 (دانشجویی)

    10 - مرسدس‌بنز W123 (دانشجویی)

    اگر بخواهیم همزاد آلمانی ولوو 240 را معرفی کنیم، خود به خود باید سراغ مرسدس‌بنز کلاس E نسل W123 برویم. خودرویی بادوام، کم‌خرج، محکم و ایمن که کمتر برای مالکش دردسرساز خواهد شد. در عین حال کابین جادار و زیبای آن می‌تواند برای سفرهای روزمره و حتی طولانی مناسب باشد. در سطح جهانی اما نمونه دیزل آن حتی بیشتر از نمونه بنزینی تاریخ‌ساز شده است.

  • 11 - شورولت نوا / بیوک اسکای‌لارک

    11 - شورولت نوا / بیوک اسکای‌لارک

    در پایان لیست به سراغ یک نمونه مختص بازار ایران می‌رویم. در سطح جهانی کمتر به این دو برادر آمریکایی به عنوان خودروهای کلاسیک محبوب نگاه شده است. با این حال، در بازار ایران که علاقه وافری به خودروهای آمریکایی وجود دارد، بیوک و شورولت ایران (اسکا‌ی‌لارک و نوا) به لطف فراوانی قطعات، تعمیرات ساده و دوام مناسب، مطرح شده‌اند. خصوصا بیوک اسکای‌لارک به لطف پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری، می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

دیدگاه کاربران
Moeink1193 1400/12/15
سلام ببخشید واقا چرا فکر میکنین با یه ماشین آمریکایی پر استهلاک میشه اینور اونو رفت خدایی شما میاین با یه پیرمرد ۵۰ ساله مسابقه دو برین؟
پاسخ
0
0
0
441980 1397/9/6
دستکم توضیحی در مورد مشکلات و قطعات یدکی این ماشین ها بدین. مثلا سیویک یا نوا یا بنز.
پاسخ
0
0
2