خودروهای الکتریکی و خودران حضور چشم گیری در نمایشگاه امسال داشتند

10 کانسپت برتر نمایشگاه ژنو 2018

18 فروردین 1397 17:37
  • نگاهی به آینده صنعت خودرو

    نگاهی به آینده صنعت خودرو

    هر ساله نمایشگاه ژنو میزبان برخی از عجیب‌ترین طراحی‌های خودرو است که توسط برخی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های خودروسازی دنیا و گاها بعضی شرکت‌های کوچک تیونر و ابرخودروساز در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرند. همواره در نمایشگاه ژنو ابرخودروهایی مانند فراری، مک لارن و بسیار مدل‌های دیگر رونمایی شده‌اند و در طی سال‌های اخیر، تعداد ابرخودروهایی که در این نمایشگاه رونمایی جهانی شده‌اند هم بیشتر شده است. برای نمایشگاه خودروی ژنو 2018، این موضوع حتی بیشتر هم شده بود و از این رو، در این مطلب می‌خواهیم شما را با بهترین خودروهای کانسپت و آینده نگرانه نمایشگاه امسال آشنا کنیم.

  • 10 - زنوو TSR-S

    10 - زنوو TSR-S

    زنوو TSR-S جدید پیش نمایشی از آینده نه چندان دور خودروهای پرفورمنس خیابانی را به ما نشان می‌دهد. این خودرو با داشتن یک موتور هشت سیلندر خورجینی با دو سوپرشارژر، یک مدل با قابلیت‌های پیست است که توانست در ژنو 2018 توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند. تنها 5 دستگاه از این خودرو هر سال تولید خواهد شد. تمامی جزئیات طراحی بدنه زنوو TSR-S با دقت و ظرافت خاصی کار شده است تا به ارتقای آیرودینامیک خودرو کمک کند؛ برای همین منظور قطعاتی اضافی از جنس فیبر کربن هم برای خودرو ساخته شده است.

  • 9 - PAL-V لیبرتی

    9 - PAL-V لیبرتی

    PAL-V لیبرتی که در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 و همچنین در نمایشگاه موناکو به نمایش درآمد، یک خودروی پرنده است که می‌توانید به صورت قانونی با آن رانندگی کرده یا پرواز کنید. کمپانی آن را با شعار "خودرویی که می‌توانید با آن پرواز کنید، هواپیمایی که می‌توانید آن را برانید" تبلیغ می‌کند. این خودروی پرنده از نظر ابعاد کاملاً هم اندازه با یک خودروی معمولی است و هیچ گونه دردسری داخل شهر برای شما ایجاد نخواهد کرد و در عین حال، یک سطح جدید از حمل و نقل را در اختیار شما قرار می‌دهد. PAL-V لیبرتی با کمک یک موتور بادی از روی زمین بلند می‌شود و مطابق با اصول هواچرخ‌ها ساخته شده تا بتواند فرود و پرواز ایمنی داشته باشد.

  • 8 - هیوندای le fil rouge

    8 - هیوندای le fil rouge

    کانسپت جدید هیوندای به نام le fil rouge، نشان از آغاز یک عصر جدید در زبان طراحی کمپانی دارد. ابعاد، معماری، طراحی و تکنولوژی‌های خودرو همه با هم هماهنگ هستند و ظاهری بسیار خاص و متمایز با جذابیت‌های بالا ایجاد کرده‌اند. بدنه و کابین پویای این خودرو به زیبایی با معماری جدید کمپانی که اشکال اسپرت بدنه را به داخل کابین می‌آورد با هم ادغام شده‌اند.

  • 7 - کانسپت ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

    7 - کانسپت ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

    کانسپت ب‌ام‌و M8 گرن کوپه که تعریف جدید و متفاوتی از اسپرت و لوکس بودن را با خود به نمایشگاه ژنو آورده بود، یک نسخه چهار درب از کانسپت سری 8 ب‌ام‌و است. هر چند، این خودرو تقریباً از همه جهات در مقایسه با کانسپت مذکور بهتر شده است. طراحی خاص بدنه نشان از پویایی خودرو دارد و در قسمت جلو، شاهد یک استایل کاملاً تهاجمی هستیم که یک کاپوت عضلانی زیبا به جلوپنجره طلایی رنگ خودرو متصل شده است. خط سقف شیب دار خودرو نهایتاً به کاپوت عقب منتهی می‌شود و بر زیبایی‌های خودرو افزوده است.

  • 6 - فولکس واگن I.D.VIZZION

    6 - فولکس واگن I.D.VIZZION

    در کنار مدل اورجینال ‘I.D’، ‘I.D. crozz’ و ‘I.D. buzz’، سدان پرمیوم ‘I.D. VIZZION’ خانواده I.D. را کامل می‌کند. خانواده‌ای که از یک مجموعه مدل‌های کانسپت الکتریکی که قرار است از سال 2020 وارد خط تولید شوند تشکیل شده است. با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف این مدل یک خودروی خودران است و با اشارات دست و صدا می‌توان با آن کار کرد. هوش مصنوعی این خودرو فوق العاده قوی است و با گذر زمان، خودرو می‌تواند راننده و سرنشین‌ها را بشناسد. کابین این خودرو همچنین یک طراحی باز دارد و به شما اجازه می‌دهد تا در سفرهایتان آزادی عمل بیشتری داخل کابین داشته باشید.

  • 5 - کانسپت لاگوندا ویژن

    5 - کانسپت لاگوندا ویژن

    کانسپت لاگوندا ویژن که توسط برند معروف بریتانیایی آستون مارتین دوباره زنده شده، یک کانسپت زیبا و در عین حال تیره و رمزآلود است که از یک طراحی جذاب بهره می‌برد و پارادوکس زیبایی از ترکیب ظرافت و جسارت در طراحی آن دیده می‌شود. سطوح صاف و صیقلی و خطوط تیز روی بدنه طراحی ظاهری آن را کامل کرده‌اند و یک پنجره، بدون مزاحمت از قسمت جلو تا عقب خودرو کشیده شده است. داخل کابین حس و حال خودرو بسیار لوکس‌تر است و فضای آن ما را یاد ابرقایق های لوکس می‌اندازد. داخل کابین مواد اولیه‌ای از جنس پشم بریتانیایی و ابریشم استفاده شده است.

  • 4 - رنو EZ-GO

    4 - رنو EZ-GO

    به عنوان یک خودروی الکتریکی بدون راننده که در سرویس‌های اشتراک سواری قرار است مورد استفاده قرار بگیرد، کانسپت رنو EZ-GO را می‌توان یک ربات خودرو نامید که با حرکت در داخل شهر و اطراف، می‌تواند تا شش سرنشین را به صورت همزمان جابجا کند. با قابلیت‌های بالایی که این کانسپت برای ارائه راهکارهای حمل و نقل سرنشین دارد، شانس این که EZ-GO را چند سال دیگر در خیابان‌ها ببینیم بسیار بالاست.

  • 3 - پینینفارینا HK GT

    3 - پینینفارینا HK GT

    پینینفارینا با همکاری برند هنگ کنگی hybrid kinetic، کانسپت HK GT را به نمایشگاه امسال ژنو آورده بود. کانسپت HK GT را در واقع می‌توان تفسیری مدرن از معماری کلاسیک گرن توریسمو دانست. طراحی این خودرو با یک نورپردازی زیبا در قسمت جلو بسیار متفاوت شده است. علاوه بر این، خودرو بسیار قدرتمند بوده و با طراحی شیک و زیبایی که دارد، حس و حال متفاوتی به مخاطب القا می‌کند. خودرو با داشتن یک کاپوت دراز و عضلانی، گلگیرهای بزرگ و خطوط طراحی بدنه که تا عقب خودرو ادامه پیدا کرده توانست نظر خیلی‌ها را در نمایشگاه امسال به خود جلب نماید.

  • 2 - کانسپت pop.up next ساخت آئودی، ایتال دیزاین و ایرباس

    2 - کانسپت pop.up next ساخت آئودی، ایتال دیزاین و ایرباس

    آئودی، ایتال دیزاین و ایرباس امسال کانسپت pop.up next را به نمایشگاه آورده بودند. این کانسپت یک وسیله نقلیه هیبریدی است که با هدف حل مشکلات ترافیک در شهرها، یک خودروی خودران و یک پهپاد را با هم ترکیب کرده است. این کانسپت تمام الکتریکی امکان حمل و نقل افقی و عمودی را فراهم کرده، در این کانسپت می‌توان یک کابین دو سرنشینه بسیار سبک را به خودرو یا پهپاد متصل کرد. در آینده‌ای نسبتاً دور، این کانسپت یا مدل‌های دیگر مشابه با آن، خواهند توانست تا مردم را در شهرها به سرعت و به راحتی، هم در جاده و هم در هوا جابجا کنند.

  • 1 - آیکونا Nucleus

    1 - آیکونا Nucleus

    این خودرو که از آن با عنوان "اتاق خواب خودران" یاد می‌کنند، در کنار کانسپت Neo از همین کمپانی، پیش نمایشی جذاب از آینده حمل و نقل را در اختیار ما قرار داده است. این خودرو با داشتن ابعادی به طول 5.25 متر و 2.12 مار عرض، یک درک جدید از فضاهای کابین را می‌خواهد به همگان بشناساند. داخل کابین این خودرو، تمرکز سرنشین دیگر روی جاده نیست و به جای آن، مسافر روی مقصد تمرکز می‌کند. طراحی روان و متفاوت خودرو در کنار پنل های بدنه نیمه شفاف که به سرنشین اجازه می‌دهد از داخل بیرون را ببیند، حس و حالی متفاوت به آن بخشیده است.

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران