در نمایشگاه امسال نیویورک چه گذشت؟

نگاهی به نمایشگاه خودروی نیویورک 2018

19 فروردین 1397 10:29
  • چه خبر از نیویورک؟

    چه خبر از نیویورک؟

    نمایشگاه نیویورک 2018 امسال پر بود از خبرهای هیجان انگیزی که مستقیماً از منهتن به سراسر جهان مخابره می‌شد. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به بخشی از آن چه که در نمایشگاه خودروی نیویورک امسال گذشت، از خودروهایی که فقط برای بازار آمریکا رونمایی شدند تا مدل‌هایی که انتظار داریم در ایران هم آن‌ها را ببینیم. باما همراه باشید.

  • آکورا

    آکورا

    در نمایشگاه امسال آکورا از نسل جدید RDX رونمایی کرد، خودرویی که طی سال‌های اخیر یکی از پرفروش‌های آکورا بوده و دیگر وقت رونمایی نسل جدید آن فرا رسیده بود. پیش نمایش این خودرو را چند ماه پیش و در نمایشگاه دیترویت در قالب یک مدل کانسپت دیده بودیم. آکورا RDX جدید از یک زبان طراحی متفاوت بهره می‌برد و بازخوردها در مورد آن تاکنون مثبت بوده است. دیگر مدلی که آکورا به نمایشگاه امسال آورده بود مدل فیس لیفت MDX بود.

  • آئودی

    آئودی

    در نمایشگاه امسال آئودی یک RS 5 اسپرت بک جدید را رونمایی کرد که قرار است در کنار مدل کوپه فعلی در مجموعه مدل‌های کمپانی برای خود جایی دست و پا کند. این خودرو با استفاده از همان موتور 2.9 لیتری توربو دوقلوی شش سیلندر خورجینی، 440 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و صفر تا صد را قادر است در 3.9 ثانیه پر کند. RS 5 اسپرت بک جدید از تابستان امسال وارد بازار خواهد شد. یکی دیگر از مدل هایی که امسال غرفه آئودی را در نیویورک شلوغ کرده بود A6 جدید بود که

  • کادیلاک

    کادیلاک

    مجموعه مدل‌های کادیلاک که بیشتر روی انواع سدان ها متمرکز شده است، با رونمایی از XT4 جدید در نمایشگاه نیویورک اکنون تنوع بیشتری دارد. این شاسی بلند کوچک را کمپانی برای رقابت مستقیم با ب‌ام‌و X1 طراحی کرده و قرار است در اروپا هم آن را به فروش برساند. این خودرو نظر خیلی‌ها را در نمایشگاه امسال به خود جلب کرد و بدون شک، یکی از ستاره‌های اصلی نیویورک 2018 بود. یکی دیگر از مدل‌های جذاب غرفه کادیلاک CT6 V-Sport بود که از یک م

  • جنسیس

    جنسیس

    جنسیس که ساب برند لوکس کمپانی هیوندای محسوب می‌شود در نمایشگاه نیویورک 2018 از یک کانسپت جدید به نام Essentia رونمایی کرد. این خودرو به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین و زیباترین خودروهای نمایشگاه امسال بود و توانست نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند. Essentia یک خودروی تمام الکتریکی‌ های‌پرفورمنس GT است که پیش نمایشی از مدل‌های آینده این کمپانی را به ما نشان می‌دهد. طراحی آن تحت نظارت لوک دانکروولکه، سرطراح سابق آئودی،

  • جی‌ام‌سی

    جی‌ام‌سی

    شرکت جی‌ام‌سی در نیویورک امسال یکی از شرکت‌های پرکار بود و توانست بازدیدکنندگان زیادی را به غرفه خود بکشاند. یکی از اصلی‌ترین مدل‌های کمپانی، سیرا AT4 کاملاً جدید بود که مبتنی بر سیرا 2019 ساخته شده و یک مدل مخصوص آفرود است. موتور 5.3 لیتری هشت سیلندر خورجینی این خودرو به لطف استفاده از یک سیستم مدیریت مصرف سوخت، که خودرو را قادر می‌کند با یک تا هشت سیلندر هر لحظه بتواند کار کند، مصرف سوخت کمی دارد. فروش این خودرو از پاییز امسال قرار است شروع شود. از مدل‌های مطرح دیگر جی‌ام‌سی در نمایشگاه نیویورک 2018 می‌توان به سیرا و سیرا دنالی 2019 و نسخه‌های Black Edition

  • هوندا

    هوندا

    در نمایشگاه امسال هوندا از سدان جدید اینسایت رونمایی کرد. این خودرو که یکی از رقبای جدی تویوتا پریوس محسوب می‌شود، از آخرین نسخه پیشرانه هیبریدی IMA هوندا استفاده می‌کند. این پیشرانه از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی همراه با یک پک باتری لیتیم یونی تشکیل شده است. زیاد وابسته ظاهر جذاب و زیبای این خودرو نشوید زیرا کمپانی فقط قصد دارد آن را در بازار آمریکا به فروش برساند و برنامه‌ای برای عرضه آن در بازارهای دیگر فعلاً ندارد.

  • جگوار

    جگوار

    شرکت جگوار امسال یک معرفی جهانی در نیویورک داشت و آن هم متعلق به اف پیس SVR بود. این شاسی بلند پرفورمنس که قصد رقابت با امثال پورشه ماکان توربو را دارد، از یک موتور 5 لیتری هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژر 540 اسب بخاری استفاده می‌کند. یکی دیگر از مدل‌های غرفه کمپانی، I-Pace بود که ماه پیش رونمایی جهانی خود را در ژنو پشت سر گذاشت و برای معرفی آمریکای شمالی خود به نیویورک آمده بود. جگوار در نمایشگاه امسال اعلام کرد که قصد دارد مدل‌های شاسی بلندهای پرفورمنس بیشتری تولید کند.

  • نیسان

    نیسان

    همان طور که احتمالاً خبر داشتید نیسان در نمایشگاه 2018 نیویورک قصد رونمایی از نسل جدید آلتیما را داشت و همین کار را هم انجام داد. همان طور که انتظار می‌رفت، در طراحی این خودرو از زبان طراحی V-Motion کمپانی استفاده شده و ظاهر خودرو در مقایسه با نسل قبلی بسیار زیباتر شده است. طبق اعلام کمپانی این خودرو قرار است از اوایل تابستان سال جاری در بسیاری از بازارها به فروش برسد.

  • سوبارو

    سوبارو

    شرکت سوبارو از نسل پنجم خودروی فورستر در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد. این خودرو از یک موتور 2.5 لیتری باکسر، یک کابین جادارتر و تکنولوژی کمکی رانندگی EyeSight بهره می‌برد. این خودرو از اواسط امسال در 5 تریم مختلف وارد بازار خواهد شد که تمامی آن‌ها از همین موتور باکسر 182 اسب بخاری استفاده می‌کنند. در طراحی این خودرو از کانسپت Viziv Future که در نمایشگاه توکیو 2015 رونمایی شده بود الهام گرفته شده است.

  • هیوندای

    هیوندای

    برای نمایشگاه امسال نیویورک هیوندای برنامه‌های مختلفی تدارک دیده بود که مهم‌ترین آن‌ها رونمایی جهانی توسان 2019 فیس لیفت که در مقایسه با مدل 2018 تغییراتی داشته است بود. مهم‌ترین این تغییرات زیر کاپوت رخ داده و کمپانی مجموعه موتورهای آن را بروز رسانی کرده است. قوی‌ترین موتور عرضه شده برای این خودرو اکنون یک موتور 2.4 لیتری 181 اسب بخاری با 237 نیوتن متر گشتاور است که جای موتور قبلی 175 اسب بخاری را گرفته است. این خودرو به تکنولوژی‌های زیادی از جمله سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار حواس پرتی راننده و سیستم کمکی حفظ مسیر مجهز شده است.

  • تویوتا

    تویوتا

    یکی دیگر از ستاره‌های اصلی نمایشگاه امسال نیویورک و به اعتقاد خیلی‌ها، بزرگ‌ترین رونمایی نمایشگاه نیویورک 2018 تویوتا راوفور بود که برای معرفی جهانی نسل پنجم خود از ژاپن به آمریکا آمده بود. این خودرو که تقریباً 24 سال پیش شروع کننده یک سگمنت جدید به نام کراس اور کامپکت بود همواره یکی از مدل‌های بسیار موفق و پرفروش تویوتا بوده است. این خودرو روی یک پلت فرم جدید طراحی و ساخته شده و از مجموعه موتورهای جدیدی هم بهره می‌برد. در مورد طراحی ظاهری آن نظرات مختلف است و از همین رو، قضاوت در مورد آن را به خود شما می‌سپاریم. مدل‌های بنزینی راوفور جدید از اواخر 2018 وارد بازار خواهد شد و خریداران مدل‌های هیبریدی باید حداقل تا اوایل 2019 برای آن صبر کنند.

  • فولکس واگن

    فولکس واگن

    شرکت فولکس واگن به دنبال گسترش مجموعه مدل‌های شاسی بلند اطلس با یک مدل 5 سرنشین با سقفی کوپه مانند در بازار آمریکاست. کمپانی در نمایشگاه امسال نیویورک از یک مدل کانسپت به نام کراس اسپرت رونمایی کرد که قرار است در سال 2019 نهایتاً مدل نهایی و تولیدی آن وارد بازار شود. طراحی کلی این خودرو در مقایسه با اطلس معمولی تهاجمی‌تر شده است و ظاهر بسیار جوان پسندتری دارد. یک مدل کانسپت دیگر که آن هم مبتنی بر شاسی بلند اطلس ساخته شده بود، Tanoak نام دارد و در کنار کانسپت کراس اسپرت توانست خیلی‌ها را به سمت غرفه فولکس واگن بکشاند. این خودرو که نامش را از یک درخت بومی ساحل اقیانوس آرام گرفته، از یک موتور 6 سیلندر خورجینی 3.6 لیتری با 270 اسب بخار نیرو بهره می‌برد. کمپانی گفته برنامه‌ای در حال حاضر

  • لینکلن

    لینکلن

    در صورتی که اخبار بازار آمریکا را دنبال کرده باشید احتمالاً می دانید که شرکت لینکلن در حال بازبینی مجموعه مدل‌های خود است. این برند لوکس آمریکایی با خودروی کانسپت Aviator در نمایشگاه امسال پیش نمایشی از یک شاسی بلند هفت سرنشین را در معرض دید عموم قرار داده بود. این شاسی بلند جدید که مدل Aviator را دوباره زنده خواهد کرد قرار است جایگاهی پایین‌تر از نویگیتور داشته باشد.

دیدگاه کاربران