یوشیکازو سائکی، مهندس ارشد تویوتا راوفور 2019 در مورد نسل جدید شاسی بلند محبوب ژاپنی سخن می‌گوید

9 موردی که باید در مورد تویوتا راوفور 2019 بدانید

19 فروردین 1397 14:50
  • تمام آن چه که باید در مورد نسل جدید راوفور بدانید

    تمام آن چه که باید در مورد نسل جدید راوفور بدانید

    اکنون شش سال از روزی که تویوتا یک نسل جدید از راوفور را رونمایی کرد می‌گذرد و معرفی جهانی نسل جدید این شاسی بلند دوست داشتنی هم در نمایشگاه نیویورک خیلی سروصدا کرده است. قطعاً هنگام خواندن این مطلب می دانید که نسل جدید راوفور رونمایی شده و تصاویر آن را هم حتماً مشاهده کرده‌اید. در این تصاویر ما فقط می‌توانیم تغییرات ظاهری خودرو را ببینیم، ولی تغییرات فنی و مهندسی که زیر بدنه زیبای آن انجام شده چه؟ برای این که در این مورد بیشتر بدانیم، با یوشیکازو سائکی، مهندس ارشد تویوتا مصاحبه‌ای را ترتیب داده‌ایم. در این مطلب به نکته‌هایی که وی در مصاحبه خود گفته اشاره خواهیم کرد.

  • بسیار شبیه به کمری است

    بسیار شبیه به کمری است

    اگر چه پلتفرم TNGA تویوتا روی مدل‌های زیادی از این کمپانی استفاده شده است، ولی سائکی می‌گوید که راوفور جدید شباهت زیادی به کمری دارد. به عنوان مثال، موتور 2.5 لیتری و گیربکس هشت دنده اتومات این خودرو دقیقاً از کمری به راوفور منتقل شده‌اند. این دو مورد به کاهش مصرف سوخت خودرو هم کمک شایانی کرده‌اند.

  • همه چیز خودرو بهتر شده است

    همه چیز خودرو بهتر شده است

    هنوز آمار و ارقام سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا برای این خودرو اعلام نشده ولی سائکی گفته که به لطف استفاده از قطعات جدید در موتور، همه چیز خودرو بهتر شده است. به عنوان مثال، موتور جدید خودرو 6 الی 8 درصد راندمان بالاتری دارد و استفاده از گیربکس 8 دنده جدید به جای گیربکس 6 دنده قدیمی موجب کاهش 10 درصدی مصرف سوخت شده است. از دیگر موارد ارتقا یافته می‌توان به بهبود آیرودینامیک و همچنین کاهش وزن خودرو اشاره کرد.

  • ضریب درگ کاهش پیدا کرده است

    ضریب درگ کاهش پیدا کرده است

    ضریب درگ راوفور 2019 حدوداً 3 تا 4 درصد بسته به مدل و به لطف یک سیستم کف جدید برای خودرو کم‌تر شده است. این سیستم فشار جریان هوای عبوری از زیر خودرو (فاصله خودرو از سطح زمین حدوداً 1.5 سانتی متر بیشتر شده) را کم‌تر می‌کند، موضوعی که نهایتاً باعث کاهش مصرف سوخت خودرو در اتوبان می‌شود.

  • وزن خودرو هم کم شده است

    وزن خودرو هم کم شده است

    تویوتا راوفور 2019، بسته به تریم تقریباً 4 الی 5 درصد سبک‌تر از مدل 2018 است. تغییراتی در طراحی بدنه، همچنین استفاده از آلومینیوم در کاپوت، گلگیرها و درب‌ها به این کاهش وزن خودرو کمک زیادی کرده‌اند.

  • میدان دید خوب اهمیت بالایی داشته

    میدان دید خوب اهمیت بالایی داشته

    سائکی می‌گوید این موضوع که راننده میدان دید خوبی داخل راوفور جدید داشته باشد برای وی و تیم طراحان و مهندسان پروژه اهمیت فوق العاده زیادی داشته است. وی در این مورد می‌گوید: "میدان دید خوب یکی از فاکتورهای ایمنی بزرگ و مهم در هر خودرویی است." تویوتا برای این کار به سراغ یک راه حل تکنولوژیکی رفته و نخستین آینه دید عقب دیجیتال تویوتا که با استفاده از یک دوربین کار می‌کند را روی راوفور 2019 نصب کرده، البته کمپانی تغییراتی فیزیکی هم برای بهبود میدان دید انجام داده است.

  • سیستم هیبریدی خودرو تأثیر منفی روی فضای بار نداشته

    سیستم هیبریدی خودرو تأثیر منفی روی فضای بار نداشته

    آپشن پیشرانه هیبریدی این خودرو، همانند موتور پایه آن اشتراک‌های زیادی با کمری جدید دارد. ولی تغییراتی روی این پیشرانه در راوفور انجام شده است. به عنوان مثال، بسته بندی بهتر پیشرانه موجب ایجاد فضای بار بیشتر در هر دو مدل هیبریدی و معمولی راوفور شده، این موضوع به لطف نصب پک باتری زیر صندلی‌ها به دست آمده است. بله، در این حالت فضای ردیف عقب صندلی‌ها کمی کاهش پیدا می‌کند، ولی سائکی می‌گوید مشتری‌ها فضای بار بیشتر را در اولویت قرار می‌دهند: "از دید یک مشتری اگر به قضیه نگاه کنید، حتی اگر خودرو هیبریدی هم باشد آن‌ها یک فضای بار زیاد را می‌خواهند داشته باشند."

  • تغییرات طراحی برای داشتن میدان دید بهتر

    تغییرات طراحی برای داشتن میدان دید بهتر

    در مدل فعلی راوفور، آینه بغل‌ها روی ستون جلو نصب شده و همین جلوی دید راننده را می‌گرفت. در مدل 2019 طراحان خودرو آینه‌ها را پایین‌تر آورده و روی درب‌ها نصب کرده‌اند و همچنین به منظور افزایش دید راننده، تغییراتی هم در شکل طراحی ستون‌های جلو اعمال شده است.

  • سیستم هیبریدی دو دیفرانسیل خودرو قوی‌تر شده

    سیستم هیبریدی دو دیفرانسیل خودرو قوی‌تر شده

    موتور الکتریکی استفاده شده برای تأمین نیروی مورد نیاز چرخ‌های عقب در مدل‌های هیبریدی که تویوتا از آن با عنوان AWD-i یاد می‌کند، 50 درصد قدرت بیشتری در مقایسه با موتور مورد استفاده در راوفور هیبریدی فعلی دارند. این موضوع، طبق ادعای سائکی نه تنها به افزایش کشش خودرو کمک می‌کند، بلکه موجب می‌شود خودرو سر پیچ‌ها عملکرد بهتری داشته باشد و همین موضوع، به مهندسان اجازه می‌دهد تا نیروی بیشتری را به محور عقب ارسال کنند.

  • رانندگی با آن بسیار لذت بخش است

    رانندگی با آن بسیار لذت بخش است

    رانندگی لذت‌بخش برای راوفور؟ بله، پاسخ مثبت است و سائکی می‌گوید این موضوع در طراحی و ساخت نسل جدید خودرو بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دو تغییر بزرگ روی پلتفرم TNGA به این موضوع کمک کرده‌اند: خودرو اکنون پهن‌تر شده است و به عبارتی سر پیچ‌ها راوفور جدید پایداری بهتری دارد. و علاوه بر این، مرکز ثقل راوفور 2019 در مقایسه با مدل فعلی پایین‌تر است و همین به بهبود پویایی خودرو و همچنین هندلینگ آن کمک شایانی کرده است.

دیدگاه کاربران