سفری در دنیای بی‌انتهای تیونینگ خودرو

12 هات‌راد برتر تاریخ

29 آبان 1397 14:00
  • سفری در دنیای بی‌انتهای تیونینگ خودرو

    سفری در دنیای بی‌انتهای تیونینگ خودرو

    از زمانی که خودرو به‌عنوان یک وسیله‌نقلیه جدید وارد زندگی انسان‌ها شد، افرادی همه تلاش خود را کرده‌اند تا به هر روشی، شتاب و سرعت آن‌ها را افزایش بدهند. برای برخی این کار نوعی تفریح محسوب می‌شود و برای بعضی دیگر، این کار به یک روش کسب‌وکار تبدیل شده است. برای یک ماشین‌باز، هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از این نیست که پایش را روی پدال گاز فشار داده و صدای گوش‌نواز پیشرانه خودروی خود را بشنود. این لذت زمانی که خود شما در تیونینگ کردن آن نقش داشته باشید بدون شک چند برابر می‌شود. اگر مثل ما به هات‌راد

  • 12 - T رودستر مدل 1924 (اد اسکندریان)

    12 - T رودستر مدل 1924 (اد اسکندریان)

    این خودروی T رودستر که کار تیونینگ آن را اد اسکندریان در سال 1938 انجام داده بود، در پیست ال‌میراژ توانسته رکورد سرعت 193 کیلومتر برساعت را به ثبت برساند. این خودرو به پیشرانه ماکسی فلت‌هد مجهز بود و سوپاپ اگزوزهای آن به‌جای بلوک پیشرانه، داخل سرسیلندر واقع شده بودند. این T رودستر جذاب هم‌اکنون در موزه اتومبیل‌های مسابقه‌ای NHRA در کالیفرنیا واقع شده است.

  • 11 - فورد A رودستر مدل 1929 (باب اندرسون)

    11 - فورد A رودستر مدل 1929 (باب اندرسون)

    این هات‌راد یکی از عجیب‌ترین‌های لیست ما است، خودرویی که ظاهر زیبا و جذاب آن کاملاً قدیمی بوده ولی زیر کاپوت آن، این فورد مدل 1929 به یک پیشرانه مدرن Hemi با منیفولد ورودی Edelbrocl مجهز شده است. از موارد قابل‌توجه در طراحی بدنه آن می‌توان به رنگ بدنه زیبای Kandy و چراغ‌های جلوی T-Bird اشاره کرد.

  • 10 - فورد مدل 1941 (Squeeg Jerger)

    10 - فورد مدل 1941 (Squeeg Jerger)

    در طراحی این فورد از یک نقاشی اثر Dave Bell الهام گرفته شده و توسط خود Squeeg Jerger در گاراژ Squeeg در شهر فونیکس ساخته شده است. داخل کابین، این خودرو به صندلی‌های تی بیرد مدل 1964 مجهز شده و روکش سفید و یک کنسول مرکزی سفارشی دارد. خودرو هنوز هم روی شاسی اورجینال خود سوار است، هرچند کمی این شاسی تغییر یافته است. از دیگر موارد قابل‌توجه خودرو می‌توان به پنجره جلوی دوتکه‌ای و سقف فایبرگلاس آن اشاره کرد.

  • 9 - بیوک ریویرا مدل 1963 (جیمی وان)

    9 - بیوک ریویرا مدل 1963 (جیمی وان)

    این بیوک ریویرا جذاب متعلق به جیمی وان است. کار بدنه آن را گری هاوارد انجام داده و شاهد تغییرات زیادی روی خودرو هستیم. از آن جمله می‌توان به گلگیرهای خاص، چراغ‌های جلوی کرایسلر ایمپریال مدل 1968 و چراغ‌های عقب کوروت مدل 1965 اشاره کرد. این بیوک جذاب به لطف رنگ بدنه خاص خود توجه همه را به خود جلب می‌کند.

  • 8 – فورد کوپه مدل 1936 (ریک دور)

    8 – فورد کوپه مدل 1936 (ریک دور)

    این فورد جذاب و خاص در ابتدا یک مدل کوپه با 5 پنجره بود. طراح آن با پهن‌تر کردن کاپوت، اضافه کردن رکاب‌های دست‌ساز، سقف فایبرگلاس و حذف پنجره‌های کناری عقب خودرو را به مدلی زیباتر و خاص‌تر تبدیل کرده است. طراحی این خودرو به‌گونه‌ای است که در عین کلاسیک بودن، ظاهری مدرن دارد.

  • 7 - فورد رودستر مدل 1932 (گری بسکرویل)

    7 - فورد رودستر مدل 1932 (گری بسکرویل)

    این خودرو در سال 1956 به‌عنوان یک خودروی درگ ساخته شد و به‌عنوان اولین مدل تیونر R&C توانست توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند. گری بسکرویل خودرو را زمانی که فقط 10 سال از زمان ساختش می‌گذشت خریداری کرد و تا زمان مرگش، آن را در کلکسیون خود نگه داشت. از برخی موارد قابل‌توجه این خودرو می‌توان به کمک‌فنرهای باگی، پیشرانه بلوک کوچک، جعبه‌دنده پاور گلاید و روکش صندلی tuck n’ roll اشاره کرد.

  • 6 - فورد کوپه مدل 1932 (ریک فیگاری)

    6 - فورد کوپه مدل 1932 (ریک فیگاری)

    این مدل کوپه در واقع زندگی خود را به‌عنوان یکی از خودروهای فیلم «دیوارنویسی آمریکایی» شروع کرد. جورج لوکاس، کارگردان فیلم آن را در وضعیت بسیار بدی خریداری و به‌منظور استفاده در فیلم، آن را به کمک چند تیونر ماهر بازسازی کرد. خودرو ظاهری بسیار زیبا و نمادین داشت و به یک پیشرانه بلوک کوچک 5.4 لیتری شورولت مجهز شده بود. بعدها چند مدل مختلف از روی این خودرو ساخته شدند و نسخه اورجینال توسط ریک فیگاری خریداری شد.

  • 5 - اسپیدستر (بابی آلووی)

    5 - اسپیدستر (بابی آلووی)

    اسپیدستر را می‌توان عجیب‌وغریب‌ترین خودروی این لیست به‌حساب آورد، خودرویی که با نصب اتاق شیشه‌ای Marcel DeLay روی یک فورد مدل 1933 ساخته شده است. این خودرو توسط بابی آلووِی طراحی شده و بدنه‌اش را شرکت Rats Glass تولید کرده است. بدون شک اسپیدستر در میان هات‌رادهای مختلف این لیست، یکی از خاص‌ترین‌هاست. وزن فوق‌العاده کم آن که به لطف بدنه شیشه‌ای به‌دست‌آمده، در کنار سرعت فوق‌العاده بالا و طراحی بدنه زیبایی که دارد، اسپیدستر را به یکی از بهترین و جذاب‌ترین هات‌راد های دنیا تبدیل کرده است.

  • 4 - فورد رودستر مدل 1932 (تام مک مولن)

    4 - فورد رودستر مدل 1932 (تام مک مولن)

    این مدل متعلق به تام مک‌مولن یکی از معروف‌ترین هات‌رادهای آمریکا محسوب می‌شود. رنگ بدنه مشکی با شعله‌های زیبایی که دارد را Ed Roth کار کرده است. این خودرو در اوایل دهه 60 میلادی بارها کاور مجله هات‌راد بود و در دهه 70 میلادی توانست به نماد هات‌راد های خیابانی تبدیل شود. درعین‌حال، شرکت در مسابقات درگ مختلف و حضور در پیست ال میراژ محبوبیت آن را بسیار بالا برده بود.

  • 3 - اکس‌تریم لاینر (Ken “Posies” Fenical)

    3 - اکس‌تریم لاینر (Ken “Posies” Fenical)

    این خودرو چوبی به سبک خودروهای اروپایی کلاسیک و مبتنی بر مدل Hispano-Suiza Xenia دهه 30 میلادی و شاهکارهای تام تیلور طراحی و ساخته شده است. جالب است بدانید پروژه طراحی و ساخت اکستریم لاینر از صفر تا صد شش سال زمان برده است. طراحی بدنه سه در و قالپاق‌های متفاوتی که دارد ظاهر اکستریم لاینر را بسیار جذاب کرده‌اند.

  • 2 - مرکوری کوپه مدل 1940 (نیک ماترانگا)

    2 - مرکوری کوپه مدل 1940 (نیک ماترانگا)

    مرکوری کوپه نیک ماترانگا یک مدل کاملاً خاص بود و از زمان رونمایی آن در سال 1950، تیونرهای بسیاری از سبک طراحی آن تقلید کرده‌اند. این خودرو پنجره جلوی دو تکه‌ای، خط سقف شیب‌دار و گلگیرهایی پهن داشت که برای زمان خود، ترکیب عجیب‌وغریبی محسوب می‌شد. ماترانگا برای جنگ به کره رفت و خودروی او فروخته شد. بعدها در اثر تصادف با یک تیر چراغ برق خودرو تقریباً از بین رفت.

  • 1 - مرکوری کوپه مدل 1951 (باب هیروهاتا)

    1 - مرکوری کوپه مدل 1951 (باب هیروهاتا)

    هات‌راد باب هیروهاتا بدون شک و با اختلاف معروف‌ترین هات‌راد کلاسیک دنیاست. این خودرو تزئینات بیوک ریویرا 1953، یک جلوپنجره سفارشی و چراغ‌های عقب لینکلن را روی خود دارد. او در سال 1953 با این خودرو در ایندیاناپولیس شرکت کرد و موفق به کسب مقام شد. این خودرو همچنین در فیلم Running Wild هم بازی کرده است.

دیدگاه کاربران