• شرايط فروش نيکا موتور
  • شرايط فروش لادا در ايران

اطلاعیه جدید درباره فروش لاداهای وارداتی

شرایط فروش نیکا موتور و ثبت نام لادا در ایران (آذر 1402)

25 آذر 1402 12:04

اطلاعیه نیکا موتور درباره فروش لادا

آذر 1402: شرکت نیکا موتور، با انتشار اطلاعیه‌ای، اخبار منتشر شده درباره نحوه فروش، عرضه و قیمت محصولات لادا در ایران را گمانه‌زنی دانست و از مشتریان این شرکت خواست که اخبار رسمی را فقط از طریق منابع رسمی این شرکت، دنبال کنند. در متن این اطلاعیه، چنین آمده است:

«به اطلاع متقاضیان محترم میرساند شرکت نیکاموتور، نماینده انحصاری خودروهای لادا در ایران، در آینده نزدیک زمان ثبت نام و عرضه محصولات شرکت خودروسازی لادا روسیه در ایران را پس از طی مراحل قانونی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

با توجه به اینکه شرکت نیکاموتور پس از رونمایی چهار محصول شرکت خودروسازی لادا در دومین نمایشگاه اوراسیا که طی آذرماه 1402 برگزار شد با حجم وسیعی از تماس ها و پیامهای متقاضیان در خصوص زمان و شرایط ثبت نام این خودروها مواجه شده است، لازم است تا به اطلاع عموم متقاضیان و علاقه‌مندان برسانیم که در حال حاضر شرکت نیکاموتور علاوه بر طی مراحل قانونی و اجرایی در حال ایجاد زیرساخت ها و سازوکارهای لازم جهت خدمات‌رسانی مطلوب در بالاترین سطح به متقاضیان است و به زودی شرایط و زمان عرضه از طریق رسانه ها به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

بر این اساس هر گونه اخبار و شایعات در خصوص قیمت و امکانات خودروهای لادا در بازار ایران، صرفا گمانه زنی بوده و جنبه رسمی ندارد و تمام اطلاعیه ها و بخشنامه‌های فروش خودروهای لادا از طریق وب سایت رسمی و شبکه های اجتماعی شرکت نیکاموتور و همچنین رسانه‌ها منتشر خواهد شد. ». 

رونمایی محصولات لادا در ایران

آذر 1402: شرکت نیکا موتور، در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا 1402 واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران، از چهار محصول وارداتی لادا در ایران، برای نخستین‌بار رونمایی کرد.

نخستین محصول رونمایی شده این شرکت، لادا وستا اسپرت (Vest Sport) است که مجهز به کیت بدنه و جزییات گرافیکی جدیدی بوده تا از نسخه استاندارد وستا سدان، قابل تمایز باشد. این محصول با موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی به همراه گیربکس CVT رونمایی شده است.

دومین محصول رونمایی شده از نیکا موتور، نسخه استیشن وستا بوده که آنرا با نام لادا وستا کراس (Vesta Cross) می‌شناسند. این خودرو که محصول سال 2017 بازار روسیه است، ممکن است با موتور 1.8 لیتری، پابه کشورمان بگذارد.

سومین خودرو رونمایی شده توسط شرکت نیکا موتور، لادا نیوا تراول (Niva Travel) است که سال 2021 به بازار روسیه معرفی شد. البته این خودرو قبل از آنکه به دست لادا بیفتد، توسط جنرال موتورز و تحت برند شورولت، و بسیار قبل‌تر از آن نیز تحت برند اوتوو (Avto) به تولید می‌رسید. لادا نیوا تراول، با اینکه تنها دو دیفرانسیل لادا برای بازار کشورمان محسوب می‌شود و پیشرانه 1.7 لیتری دارد اما متاسفانه به گیربکس دستی (با کمک سنگین) مجهز شده. همچنین این احتمال وجود دارد که برخلاف نسخه رونمایی شده، نیوا تراول با موتور 1.8 لیتری به بازار ایران عرضه شود.

چهارمین و آخرین محصول نیکا موتور، لادا گرانتا (Granta) است؛ یک سدان کاملا اقتصادی که نه تنها در روسیه، بلکه در بازار ایران هم می‌تواند قیمت بسیار پایینی، نسبت به سایر خودروهای خارجی داشته باشد. از آنجایی که لادا گرانتا رونمایی شده در نمایشگاه اورآسیا 1402، به موتور 8 سوپاپ 1.6 لیتری و گیربکس دستی مجهز شده بود، کمی بعید است که با چنین مشخصاتی، آنرا به ایران بیاورند. 

از میان چهار محصول رونمایی شده در تهران، خودروهای وستا کراس و نیوا تراول، احتمالا زودتر از بقیه محصولات لادا، به بازار ایران عرضه می‌شوند. آنطور که مسئولان نیکا موتور خبر داده‌اند، خودروهای لادا ابتدا بصورت وارداتی عرضه می‌شوند ولی در سال 1404، روس‌ها قصد مونتاژ محصولات لادا در کشورمان را دارند. 

تولید خودروهای لادا در آمل

شهریور 1402: عباس میرزا قاضی، نماینده رسمی اتاق های منطقه ای بازرگانی روسیه در ایران، از ظرفیت‌های تولیدی و کشاورزی شهرستان آمل بازدید کرد و در همین هنگام خبر از توافق اولیه مونتاژ خودرو لادا روسی با یکی از تولیدکنندگان قطعات تولید خودرو در شهرستان آمل داد.

وی در این باره توضیح داد با توافق و اعلام آمادگی از سوی تولیدکنندگان قطعات خودرو در شهرستان آمل، به زودی شرایط نهایی برای فرایند عملیاتی‌شدن خط مونتاژ خودروی لادا روسی در آمل فراهم خواهد شد. تولیدات این شهرستان شرایط ممتازی برای حضور در بازار خارجی حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه دارد.

آقای میرزا قاضی تاکید کرد که بازگشایی دفتر تجاری اورآسیا در شهرستان آمل با توجه به همه ظرفیت‌های مورد نیاز دراین شهرستان، می‌تواند زمینه ساز افزایش مبادلات تجاری واقتصادی میان شهرستان آمل با استان «سامارا» روسیه شود. وی امیدوار است که تا قبل از پایان سال شمسی در ایران، دفترتجاری اورآسیا در شهرستان آمل حتما راه اندازی شود.

دیدگاه کاربران