• مشخصات فنی plusbasicmanual
  • مشخصات فنی plusbasicmanual
  • مشخصات فنی plusbasicmanual

مشخصات فنی دنا پلاس EF7 5 دنده ساده سال 1396 - 1403

862 دیدگاه
سال
ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافه‌شدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)

نقاط ضعف

عایق‌بندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1396 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر EF7

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

155 نیوتن‌متر

شتاب

13.5 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

اول

طول

4559 میلی‌متر

عرض

1944 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1258 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

195/60R15

چرخ عقب

195/60R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

(دزدگیر فابریک: سفارش مدیران)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن با نئون

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی - (مانیتور عقب: سفارش مدیران)

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

(سفارش مدیران)

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD card

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

گیرنده تلویزیون (سفارش مدیران) - دی وی دی پلیر با دسته گیم (سفارش مدیران)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

(سفارشی)

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه مخملی - (روکش چرم فابریک: سفارش مدیران)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی یا تریم بژ-مشکی - دسترسی به صندوق - (کفپوش صندوق و کابین: سفارش مدیران)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

(سفارشی)

سایر ویژگی‌ ظاهری

آنتن کوسه‌ای (سفارشی) - شیشه سولار (سفارش مدیران)
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس دیروز
باسلام دناپلاس ۱۴۰۲هرصدتا تو جاده ۶.۵تا۷ مصرف می کنه من شرط کردم و بردم واقعا برام جالب بود .چون قبلا با تیبا یه مسیری رو ۶۰۰ کیلومتر می فتم میزان مصرف بنزین حدود۳۲ لیتر بود و با دنا هم ۳۲ تا۳۳ لیتر مصرف شد .البته نظرها مختلف، بنده نظر خودم رو بیان کردم .
پاسخ
0
0
1
ناشناس 2 روز پیش
بنده تازه خریدم یک ماه قبلش سورن پلاس داشتم فعلا زوده بخوام در مورد فنیش نظر بدم اما مصرف سوختش رو تست کردم باک رو لب ریز کردم بعد ۱۰۰ کیلومتر دوباره لب ریز کردم ۹ لیتر جا گرفت البته داخل شهری با ترافیک معمولی داخل اتوبان اگه روی ۱۱۰ تا کروز بزنید مصرفش میاد زیر ۷لیتر اونایی که میگن مصرفش خیلی بالاست خیلی گاز میدن چون ماشین پر شتابه، معذرت میخوام کرم گاز دادن داره اتاقش هم نسبت به سورن فضای پا هاش یه مقدار کمه عمل کرد گیر بکسش خوبه، بدون تقه و تکان دادن من خیلی راضی هستم فقط ای کاش فضای سرنشین هاش یه کم باز تر بود
پاسخ
0
0
1
amirreza59 1403/2/3
سلام دوستان من ۲ سال هست این ماشین رو دارم دنا پلاس اتوماتیک ۱۴۰۱ و تا الان بیشتر از ۶۲۰۰۰ کیلومتر باهاش رفتم. جهت آگاهی دوستانی که قصد خرید دارن چند نکته میگم. از لحاظ مکانیکی موتور و توربو هیچ مشکلی نداشتم ولی در گیربکس یه بار دسته سیم مربوط به آن را تو نمایندگی عوض کردم چون بعد ۴۰۰۰۰ تقریبا سه چهار بار شروع حرکت با دنده ۳ بود که گارانتی شامل میشد و مشکل هم بر طرف شد. از لحاظ بدنه در ها نیاز به رگلاژ دارند و وجود صدای باد از روز اول. مصرف بنزین زیاد تقریبا ۱۲ در شهر با کولر حتی بیست . در ضمن موتور زیاد حساس به بنزین نیست چون من بیشتر بنزین معمولی میزنم و گاهی سوپر. هر ۳، ۴ بار معمولی یه باک سوپر . ماشین نرمی هست. سواری خوبی تو جاده داره. با توجه به قیمت که داره ارزش خرید داره.
پاسخ
3
1
2
sAmAmA 1403/2/9
یک ملیارد زده بالا. 150 باید بذاری روش. خداییش ظلمه
0
0
Rezanejad5678 1403/2/7
برعکس حرف شما اصلا با این قیمت ارزش خرید نداره.یه قوطی حلب پرسرعت که حتما باید ماشین روشن روشن باشه تا آپشنای برقیش مثل صندلی کارکنه در حالی که هیچ کدام از رقبا چه گرون چه ارزون این طور نیستن.فاصله محوری به اون بزرگی چرا داخل اتاق باید تنگ باشه؟ماشین سرعت بره ولی وقتی دشمن اعصاب و روان باشه به چه دردی می خوره؟
1
1
علی12345 1403/2/4
خداوکیلی داشتن یک دنای آپشنال ۹۸۰ میلیونی که درهاش هی ریگلاژ میخاد چه حسی داره؟؟؟؟ متاسفم که هنوز کسانی پیدا میشن یک میلیارد پول برای اینا میدن! با احترام به طرفدارهای حلبی های ایران زمین
1
2
کمالی 1403/1/19
سلام دوستان برای خرید بین دنا پلاس توربو آپشنال فول و تارا اتوماتیک کدام رو انتخاب می کنید ؟
پاسخ
1
1
0
Hossini123 1403/1/21
جواب دادن به این سوال یکم سخته ولی میتونیم بگیم در مقایسه دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک باید بگوییم که دنا پلاس عملکرد فنی بهتر و قیمت منطقی‌تری دارد اما در مقابل، تارا اتوماتیک ایمنی بهتر، سواری نرم‌تر و کابین جادارتری دارد. از نظر طراحی و آپشن هم می‌توانیم به هر دو خودرو امتیاز تقریباً یکسانی بدهیم و سلیقه خریدار خودرو برتر در این بخش‌ها را مشخص خواهد کرد.
0
1
ناشناس 1403/1/14
سلام دوستان من می خواستم دنا پلاس اتومات توربو بخرم و قدرتش و شتابش برام مهمه به نظر شما توی این رنج قیمتی ارزششو داره؟؟ (صفر باشه )
پاسخ
0
1
1