مشخصات فنی مزدا 3 نیو صندوق دار 1.6 لیتر دنده ای سال 1389 - 1398
سال
در سال 1389 مزدا 3 نسل قدیم (BK) جای خود را به نسل دوم (BL) از این سدان اسپرت ژاپنی در خطوط تولید گروه بهمن داد اما در پی وضع تحریمهای صنعت خودرو، مونتاژ این مدل در سال 1392 متوقف شد و سری بعدی آن نیز از سال 1394 با تیراژ محدود به خط تولید بهمن بازگشت. این درحالی بود
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
مانورپذیری
جعبهدنده اسپرت
پایداری در سرعت بالا
عملکرد فنی بهتر از مگان
تعلیق مولتیلینک عقب (نرمتر از سراتو مونتاژی)
افزایش 4 سانتیمتری ارتفاع تعلیق در تیپ4
نقاط ضعف
کیفیت رنگ بدنه
تعلیق خشکتر از کرولا
نداشتن مالتی مدیا (در مدلهای قبل 97)
فضای پای محدود در عقب
عملکرد ضعیف در مدل 1.6 لیتری
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1392 تا 1393مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
104 اسببخارگشتاور
145 نیوتنمترشتاب
12.2 ثانیهسرعت
183 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (BL)طول
4580 میلیمترعرض
1755 میلیمترارتفاع
1470 میلیمترفاصله محوری
2640 میلیمتروزن
1185 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
الکتروهیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
سوییچ تاشو - ساعت دیجیتالآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
fbfbfb 1403/2/20
بجاش هوندا سیویک 2013 بخرید صفا کنید
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/2/10
با بودجه حدودا ۱۴۰۰ ما بین مزدا ۳ مدل ۹۰ و جک s5 مدل ۹۸ کم کار کدوم به صرفه تره
اصلا حوصله تعمیرکاری رو ندارم
پاسخ
0
0
0
کامرانامینی 1403/2/7
من سراتو کوپه داشتم ، الان مزدا مدل ۹۱ تیپ ۴ خریدم ، مزدا بسیار بسیار بسیار از هر نظر سرتره
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/1/31
به نظرتون با ۱۳۰۰ مزدانیو ۸۹ بهتره یا کمری ۲۰۰۷
پاسخ
2
0
0
Hossini123 1403/2/10
اولویت با کمری هست اگر دنبال اپشن و قیاقه خاصی نیستن ولی باید در نظر بگیرین توی اون سال ماشین های خیلی سالم کم پیدا میشه اگر پیدا کردین کمری بعدش مزدا بازار دست دوم بهتری هم دارند هر دو
0
0
سیاوشم 1403/2/8
مزدا ماشین به روزتریه و شاید نمونهی سالمش رو پیدا کردن راحتتر باشه، کمری سواری نرمتری داره و قطعات یدکیش هم ارزونتره
0
0
homas 1403/1/19
مزدا3بدون ترديدبهترين انتخاب از نظر هندلينگ؛ايمني؛شتاب؛عملكردحرفه اي گيربكس؛ترمزگيري
وپايداري در رنج قيمتي خود و حتي بالاتر مي باشد و با وجود قيمت هاي فعلي؛هنوز ارزش بالايي دارد
چون انتخاب مناسب تري موجود نيست و جايگاه آن به لحاظ لذت رانندگي تثبيت شده است ولي اگر دنبال ماشين پرآپشن ياجادار هستيد قضيه جداست .
پاسخ
0
0
2