• مشخصات فنی 3sedan2.0ltype1
  • مشخصات فنی 3sedan2.0ltype1
  • مشخصات فنی 3sedan2.0ltype1

مشخصات فنی مزدا 3 نیو صندوق دار 2.0 لیتر تیپ 1 سال 1389 - 1398

441 دیدگاه
سال
در سال 1389 مزدا 3 نسل قدیم (BK) جای خود را به نسل دوم (BL) از این سدان اسپرت ژاپنی در خطوط تولید گروه بهمن داد اما در پی وضع تحریم‌های صنعت خودرو، مونتاژ این مدل در سال 1392 متوقف شد و سری بعدی آن نیز از سال 1394 با تیراژ محدود به خط تولید بهمن بازگشت. این درحالی بود
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت
مانورپذیری
جعبه‌دنده اسپرت
پایداری در سرعت بالا
عملکرد فنی بهتر از مگان
تعلیق مولتی‌لینک عقب (نرم‌تر از سراتو مونتاژی)
افزایش 4 سانتی‌متری ارتفاع تعلیق در تیپ4

نقاط ضعف

کیفیت رنگ بدنه
تعلیق خشک‌تر از کرولا
نداشتن مالتی مدیا (در مدل‌های قبل 97)
فضای پای محدود در عقب
عملکرد ضعیف در مدل 1.6 لیتری

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1389 تا 1391

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

147 اسب‌بخار

گشتاور

187 نیوتن‌متر

شتاب

9.2 ثانیه

سرعت

204 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم (BL)

طول

4580 میلی‌متر

عرض

1755 میلی‌متر

ارتفاع

1470 میلی‌متر

فاصله محوری

2640 میلی‌متر

وزن

1260 کیلوگرم

حجم باک

55 لیتر

چرخ جلو

205/55R16

چرخ عقب

205/55R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ 7 شاخه

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

مه‌شکن مستطیلی جلو

فرمان

نیروی کمکی

الکتروهیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

CD - MP3 - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

صفحه کیلومتر اسپرت با تنظیم نور

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

سوییچ تاشو - نمایشگر دمای داخل و بیرون - ساعت دیجیتال

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده - سپر دوتکه عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس 5 روز پیش
با بودجه حدودا ۱۴۰۰ ما بین مزدا ۳ مدل ۹۰ و جک s5 مدل ۹۸ کم کار کدوم به صرفه تره اصلا حوصله تعمیرکاری رو ندارم
پاسخ
0
0
0
کامران‌امینی 1403/2/7
من سراتو کوپه داشتم ، الان مزدا مدل ۹۱ تیپ ۴ خریدم ، مزدا بسیار بسیار بسیار از هر نظر سرتره
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/1/31
به نظرتون با ۱۳۰۰ مزدانیو ۸۹ بهتره یا کمری ۲۰۰۷
پاسخ
2
0
0
Hossini123 5 روز پیش
اولویت با کمری هست اگر دنبال اپشن و قیاقه خاصی نیستن ولی باید در نظر بگیرین توی اون سال ماشین های خیلی سالم کم پیدا میشه اگر پیدا کردین کمری بعدش مزدا بازار دست دوم بهتری هم دارند هر دو
0
0
سیاوشم 1403/2/8
مزدا ماشین به روزتریه و شاید نمونه‌ی سالمش رو پیدا کردن راحتتر باشه، کمری سواری نرمتری داره و قطعات یدکیش هم ارزونتره
0
0
homas 1403/1/19
مزدا3بدون ترديدبهترين انتخاب از نظر هندلينگ؛ايمني؛شتاب؛عملكردحرفه اي گيربكس؛ترمزگيري وپايداري در رنج قيمتي خود و حتي بالاتر مي باشد و با وجود قيمت هاي فعلي؛هنوز ارزش بالايي دارد چون انتخاب مناسب تري موجود نيست و جايگاه آن به لحاظ لذت رانندگي تثبيت شده است ولي اگر دنبال ماشين پرآپشن ياجادار هستيد قضيه جداست .
پاسخ
0
0
2
ناشناس 1403/1/12
کول باکس مزدا3 کجاست؟
پاسخ
1
0
0
احمد2 1403/1/24
شاید قسمت جالیوانی زیر ترمز دستی باشه، تجربه نکردم، مثلاً هوای خنک از زیر که زده بشه اون محوطه رو سرد کنه، اگه کسی تست کرده بگه
0
0