• مشخصات فنی tondar90e2
  • مشخصات فنی tondar90e2
  • مشخصات فنی tondar90e2

مشخصات فنی رنو تندر 90 E2 سال 1386 - 1399

430 دیدگاه
سال
تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگی‌های ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگی‌هایی مانند سی‌دی‌پلیر، پشت‌سری
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)

نقاط ضعف

فرمان‌پذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبه‌دنده از گردگیر پلوس‌ها (در گیربکس قدیمی JH3)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1386 تا 1399

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی از مدل 96 به بعد)

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

105 اسب‌بخار

گشتاور

140 نیوتن‌متر

شتاب

10.2 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4250 میلی‌متر

عرض

1740 میلی‌متر

ارتفاع

1525 میلی‌متر

فاصله محوری

2630 میلی‌متر

وزن

1115 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

(رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سفارشی

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

(دزدگیر فابریک: سفارشی)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

(7 یا 10 اینچی لمسی: سفارشی) - مانیتور عقب (سفارشی)

نویگیشن

سفارشی

هدآپ

دوربین عقب

سفارشی

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

(نمایشگر دنده عقب در آینه: سفارشی) - (گیرنده تلویزیون: سفارشی) - (دی وی دی پلیر با دسته گیم: سفارشی)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

6 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه - (روکش چرم فابریک: سفارشی)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم خاکستری - (کفپوش کابین و صندوق: سفارشی)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/7/6
من مدل۸۹ و صفر کمپانی خریدم تا سال ۹۵ و ۱۷۰ هزار کارکرد باطری لنت جلو و سرویس هزینه این ماشین بود حتی لامپهای ماشین رو هم دست نزدم قبلش هم پراید و ۴۰۵ و ماکسیما داشتم نسبت به پولی که سرمایه گذاری می کنی وفایده ای که بدست میاری ال ۹۰ از همه بهتره
پاسخ
0
0
2
Omidrele77 1403/6/21
بین ساندرو استپ‌وی دنده‌ای و تندرپلاس اتومات کدوم بهتره؟ ازحیث دوام و استهلاک و رکاب
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/6/24
هر دو ماشین عالی هستند ولی ساندرو کمی بالاتر هست و بازار دست دوم بهتری دارد
0
0
shojaeiinia 1403/6/16
وقت بخیر من بودجه‌م در حد ال ۹۰ مدل ۹۱-۹۲ میرسه منطقیه خریدش یا تیبا و کوییک بگیرم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ
1
0
1
ناشناس 1403/6/22
ال ۹۰ بگیر اونا شاسی‌شون ضعیفه می‌شکنه خودم ال ۹۰ مدل ۹۱ دارم راضیم
0
2
Mhmdrez1 1403/6/13
شاید این روزا قدر ماشین های اقتصادی و با کیفیتی مثل تندر ۹۰ رو بهتر بدونیم گزینه مناسب برای کسانی که فقط استارت بزن برو خراب نمیشه ایمنی عالی از معایبش هم میشه سادگی طراحی و تجهیزات اشاره کرد خب طراحی انصافا دلنشینی نداره آپشن هاش با پراید برابره سانروف . سیستم کنترل پایداری نداره ، با توجه اینکه به شدت هندلینگ ضعیفی داره . فرمان برقی صندلی برقی و... کلا دنبال آپشن نگردین . حتی تهویه اش هم دستی مثل پرايد اما روهم رفته خودرو کم استهلاک و با دوامی
پاسخ
0
0
1
عادل انتظاری 1403/6/4
من از سال ۹۵ اتومات معمولی e2 دارم.لعنتی اصلا خراب نمیشه...شاید فقط ال نود سوارا باور کنن که هنوز بعد ۸سال و ۱۴۰تا کارکرد آب رادیاتور فابریکی کارخونه داخلش هست. تا حالا فقط لنت و باتری و جلوبندی تعمیر کردم...
پاسخ
1
0
3
ناشناس 1403/6/12
ماشین ال ۹۰ از چه سالی گیربکس جدید JHQ روش اومد . میگن از سال ۹۶ به بعد . یعنی مثلا مدل ۹۵ ، ۹۴ نداریم که گیربکسش JHQ باشه ؟؟؟! فقط از سال ۹۶ ۹۷ این گیربکس جدید دارن ماشین های ال ۹۰ .
0
0