• کي ام سي J7 کرمان موتور
  • KMC J7
  • KMC J7
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • KMC J7
  • کي ام سي جي 7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • مديرعامل کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • کي ام سي J7 کرمان موتور
  • طراح کرمان موتور

ماشینی هیجان‌انگیز چین

تست و بررسی کی ام سی جی 7

14 دی 1401 17:30

تا همین چند وقت پیش کمتر کسی عاشق و دلباخته یک ماشین چینی می‌شد و هر شخص هم برای این بی‌علاقگی دلیل خاص خودش را داشت؛ مثلاً یکی از کیفیت متوسط محصولات شاکی بود و دیگری از عدم اصالت و کپی‌کاری در طراحی؛ حال بماند که برخی هم بنا به دلایل سیاسی از بیخ با تولیدات این کشور مشکل داشته و دارند؛ اما مسئله ماشین‌بازها به کل فرق می‌کند؛ دغدغه آنها پرفورمنس و لذت رانندگی و اینجور چیزهاست که متاسفانه به غیر از چند استثناء (مثل بایک سنوا یا ام جی GS)، کمتر خودروی چینی حاضر در بازارمان توانسته به این پارامترها دست یابد.

در واقع اکثرشان فقط در ظاهر و امکانات جانبی لوکس هستند و زمانی که پای شتاب و هیجان به میان آید ناگهان تبدیل به ماشین‌های معمولی می‌شوند. حال مدتی است که اوضاع تغییر کرده است و هر روز خبر عرضه یک محصول هیجان‌انگیز چینی با چاشنی جاذبه‌های اسپرتی به گوش می‌رسد. کی ام سی J7 یکی از همین تازه‌واردهای جذاب است که اگر افزایش قیمت ارز اجازه دهد می‌توانیم از حضورش در کشور لذت ببریم.

این لیفت‌بک خوش‌ساخت در حقیقت نسخه ارتقاء یافته از JAC J7 به حساب می‌آید که در سال 2021 با همکاری فولکس‌واگن آلمان تحت برند سه‌هول (Sehol) و با نام A5 پلاس به دنیا معرفی شده است. کرمان موتور در ابتدا قصد داشت همان مدل ساده یعنی JAC J7 را به بازارمان بیاورد، اما در نهایت دل به دریا زد و نسخه قوی‌تر و کامل‌تر یعنی سه‌هول را انتخاب نمود که البته در ایران با نام KMC J7 شناخته خواهد شد. باید در نظر داشت که این انتخاب به معنای افزایش قیمت و فاصله گرفتن از رقبایی نظیر فونیکس آریزو 6 پرو نیز بوده بود که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، کار را برای نماینده کرمان مقداری دشوار خواهد ساخت.

بررسی طراحی ظاهری کی ام سی J7

در سال‌های اخیر آنقدر ماشین خوش‌قیافه دیده‌ایم که زیبایی برایمان به یک روتین عادی تبدیل شده و حالا بیش از هر زمان دیگر به عنصر «خاص» بودن اهمیت می‌دهیم؛ این دقیقاً همان مهره ماری است که کی ام سی J7 دارد. از هر زاویه به آن می‌نگریم با طرحی متفاوت و منحصربه‌فرد روبرو می‌شویم، که محال است با سایر خودروهای موجود در خیابان اشتباه گرفته شود. مثلاً در شرایطی که اکثر ماشین‌ها به چراغ‌های به هم پیوسته عقب قناعت نموده‌اند، نماینده سه‌هول پا را فراتر گذاشته و حتی چراغ‌های جلو را هم به یکدیگر متصل نموده است! تازه اگر بیشتر دقت کنید متوجه چیدمان مدرن LEDها می‌شوید و نحوه روشن‌شدن آن‌ها نیز سناریو خاص خودش را دارد.

کی ام سی جی 7

چهره کی ام سی J7 به دلیل استفاده از چراغ‌ها و جلوپنجره‌ باریک، مغرور و جدی به چشم می‌آید و سپری بلند با یک ورودی هوای بزرگ، نشان می‌دهند که J7 با کسی شوخی ندارد. همچنین خطوط عضلانی روی کاپوت و استفاده از طرحی به اصطلاح شارپ بر خصلت‌های تهاجمی خودرو افزوده‌اند.

البته در نیم‌رخ مقداری از خشونت دماغه کاسته می‌شود، ولی همچنان اِلمان‌هایی نظیر خط شانه برجسته و رینگ‌های 18 اینچی مشکی مات، روح جوانی را به رخ می‌کشانند. با رسیدن به بخش انتهایی مجدداً خصلت‌های اسپرتی اوج می‌گیرند. ستون C با شیب تندی به سمت صندوق کوتاه ماشین سُر خورده و ترکیب خطوط جسورانه سپر با چراغ‌های یکپارچه و اگزوزهای دوگانه (که خوشبختانه واقعی هم هستند) هماهنگ و عالی از کار درآمده‌اند.

کی ام سی جی 7

به طور کلی لیفت‌بک‌ها بیشتر باب سلیقه جوانان هستند اما بدون شک میان‌سالان هم از طراحی شیک و باوقار J7 لذت خواهند برد.

بررسی کابین کی ام سی J7

طراحی داخلی کی ام سی J7 همچون اکثر خودروهای امروزی سبکی مینی‌مالیستی دارد؛ یعنی طراحان با حذف کلیدهای فیزیکی و گنجاندن اکثر آپشن‌ها در نمایشگر مرکزی، فضایی ساده و در عین حال مدرن و شیک را برای سرنشنیان تدارک دیده‌اند که در مجموع حس خوبی به انسان منتقل می‌کند. البته من شخصاً دل خوشی از حذف کلیدهای فیزیکی ندارم و حس می‌کنم قرار گرفتن این همه آپشن‌ داخل یک پنل لمسی در نهایت به کاهش ارگونومی (بخصوص در هنگام رانندگی با سرعت بالا) منتهی خواهد شد، اما باید اعتراف کنم که کی ام سی J7 کارش را درست انجام داده و به کمک یک نمایشگر بزرگ 10.4 اینچی با حساسیت تاچ مناسب و چیدمان به اصطلاح کاربردپسند (User Friendly)، این مشکل را تا حد زیادی برطرف نموده است.

کی ام سی جی 7

کلاستر تمام دیجیتال خودرو نیز کنتراست بالایی دارد و تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیارش قرار خواهد داد. همچنین اهرم دنده الکترونیکی و وجود انواع و اقسام امکانات روز مثل ترمز پارک برقی و اتوهلد، علاقه‌مندان به تکنولوژی‌ را راضی نگاه خواهد داشت. یک سقف پانورامیک با سانروف برقی هم بالای سرمان داریم که اندک نور خورشیدی که توان عبور از آلودگی‌ هوا در این روزها را دارد به داخل کابین می‌رساند. همچنین شب‌هنگام می‌توانید از سیستم نورپردازی داخلی (که قابلیت تنظیم رنگ دلخواه خودتان را دارد) لذت ببرید. البته برای جوان‌ترها هم سورپرایزهایی تدارک دیده شده؛ مثلاً فرمان D شکل و صندلی‌های جلو کاملاً اسپرت و یکپارچه هستند؛ گودی مناسب نشیمنگاه سرنشینان نیز برای مقابله ساده‌تر با فشار G و احساس امنیت بیشتر، کارآمد به نظر می‌رسد.

در این بین نباید از کیفیت ساخت مناسب و ترکیب هوشمندانه چرم و پارچه با پلاستیک‌های نرم غافل شد، که نشان از پیشرفت چینی‌ها و دقت به جزئیات دارند. ضمناً با در نظر گرفتن ابعاد بزرگ اتاق (1492 X 1820 X 4780) و فاصله محوری 2770 میلی‌متری جای نگرانی از بابت جای پا و سر وجود نخواهد داشت و تمامی اعضاء خانواده می‌توانند از سواری با کی ام سی J7 لذت ببرند.

کی ام سی جی 7

محفظه صندوق نیز جادار است و طراحی جالب درب آن (که تا بخشی از سپر پایین آمده) به بارگیری ساده‌تر منتهی شده. البته این طراحی می‌تواند در تصادفات به اصطلاح ترافیکی، در صندوق را در معرض آسیب قرار دهد زیرا بخشی از آن با سپر هم‌سطح شده است.

بررسی امکانات کی ام سی J7

حتی چینی‌های ارزان‌قیمت هم امکانات به نسبت خوبی دارند، پس حق داریم انتظار داشته باشیم آپشن‌های چنین خودرویی با این قیمت میلیاردی در سطح ایده‌آل قرار داشته باشد. در واقعیت هم تقریباً همینطور است و تیپ فول سه‌هول J7 تجهیزات بسیار کاملی به مشتریان ارائه می‌کند، ولی متاسفانه نسخه وطنی فول‌ترین مدل ممکن نیست و در آن برخی گزینه‌ها مثل رادار نقطه کور، کروز کنترل هوشمند، سامانه پارک اتوماتیک و چند مورد دیگر حذف شده‌اند؛ حتی تنظیمات صندلی شاگرد به صورت تمام دستی انجام می‌شود و پشتی صندلی راننده نیز از سیستم برقی بهره‌ای نبرده که برای خودرویی در این سطح ناامید کننده است.

KMC J7

با این حال هنوز هم لیست بلندبالایی از امکانات نظیر: «کیسه هوا برای سرنشینان جلو به همراه ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، کنترل ایستایی در سربالایی HAC، کنترل پایداری هوشمند ESC، کنترل کشش TCS، ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS، ترمز پارک برقی EPB مجهز به Auto Hold، دوربین‌های پیرامونی با قابلیت نمایش 360 درجه، سنسور پارک، برف‌پاک‌کن هوشمند، سامانه پایش فشار باد تایرها TPMS، سقف پانورامیک بازشو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، آینه‌های جانبی تاشوبرقی، چراغ‌های مجهز به سنسور نور، سیستم بدرقه و خوش‌آمدگویی، دی‌لایت، شارژر وایرلس، نمایشگر 10.4 اینچی لمسی مرکزی، کلاستر دیجیتال 7 اینچی با قابلیت تغییر پس زمینه، امکان انتخاب حالت‌های رانندگی ECO و SPORT، قابلیت تنظیم فرمان برقی ماشین در سه حالت COMFORT , STANDARD و SPORT، گرمکن صندلی راننده، کول باکس، اهرم دنده الکترونیکی، پدل شیفتر، درب صندوق عقب برقی با امکان تنظیم ارتفاع و دارای حسگر تشخیص مانع، سیستم صوتی با 8 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک و نورپردازی داخلی با قابلیت تغییر رنگ» را در اختیار داریم که میتوانیم به آنها دل خوش کنیم و اندک کمبودهای J7 را به دست فراموشی بسپاریم.

بررسی مشخصات فنی کی ام سی J7

تا اینجا که از طراحی بیرونی و شرایط کابین کی ام سی J7 راضی بودیم، اما اصل کار آن چیزی است که زیر در موتور پنهان شده؛ البته در ابتدای امر ممکن است قدری ناامید شوید چون باز هم با یک پیشرانه به ظاهر تکراری 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو روبرو هستیم که بارها روی ماشین‌های مختلف چینی دیده‌ایم و هیچ کدام هم شتاب حیرت‌انگیزی به ما ارائه نکرده‌اند؛ اما فراموش نکنید که کرمان موتور نسخه بهینه‌سازی شده، یعنی سه‌هول A5 پلاس را برای بازارمان در نظر گرفته که به وضوح از مدل اولیه (یعنی JAC J7) قوی‌تر است و حالا با 172 اسب‌بخار قدرت (در 5500 دور بر دقیقه) و 280 نیوتن‌متر گشتاور (از 1800 الی 3500 دور بر دقیقه) داستان زیباتری برایمان تعریف می‌کند.

KMC J7

تکنولوژی GDI (تزریق مستقیم سوخت) پرفورمنس را در بالاترین سطح نگاه داشته است و گیربکس 6 سرعت دوکلاچه هم اجازه نمی‌دهد قدرت و گشتاور تولیدی به این سادگی‌ها هدر رود. البته قصد ندارم توقعتان را زیادی بالا برم، ولی به شما اطمینان میدهم که شتاب اولیه و ثانویه KMC J7 برای لذت بردن از رانندگی و سبقت‌گیری‌ در مسیرهای کوهستانی کاملاً کافی خواهد بود.

شتاب رسمی نسخه 184 اسب‌بخاری (که در سرزمین مادری این محصول تولید می‌شود) 7.6 ثانیه عنوان شده است، اما در کشور ما بنا به دلایلی مثل کیفیت پایین سوخت، پیشرانه مورد بازنگری و اصلاحات قرار گرفته تا هماهنگی بهتری با شرایط خاص منطقه بدست آورد و از این رو مقداری از قدرت، گشتاور و درنتیجه شتابش را از دست داده است. با این حال هنوز هم تعداد اسب‌های زیر کاپوت برای کری خواندن با خودروهای هم رده یا حتی ماشین‌های مقداری گران‌تر کافی است و می‌توانید بسیاری از رقبا را به تماشای اگزوزهای کی ام سی J7 دعوت کنید. مصرف سوخت هم حوالی عدد 7 لیتر در هر صد کیلومتر می‌چرخد که عدد قابل قبولی به نظر می‌رسد.

تنها مشکل این است که پیشرانه‌های توربو GDI نسبت به انواع ساده حساسیت بیشتری به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری دارند و این روزها که بنزین سوپر از هم زمان دیگر کمیاب‌تر شده این نگرانی بیشتر احساس می‌شود. گیربکس‌های دوکلاچه هم در شهرهای کوهپایه‌ای و پرترافیک همچون تهران استهلاک بالاتری خواهند داشت، هرچند خوشبختانه برای J7 از سیستم به اصطلاح «تر» استفاده شده که در قیاس با انواع «خشک» تاب تحمل بیشتری دارد و به این سادگی‌ها اسیر حرارت نمی‌شود.

مسئله دیگر ایمنی خودرو است. البته اینجا انواع و اقسام آپشن‌های کمکی را در اختیار داریم و ترمزهای چهار چرخ دیسکی قدرتمند ماشین هم خیالمان را تا حدود زیادی آسوده ساخته‌اند اما متاسفانه گزارش معتبری از تست تصادف کی ام سی J7 پیدا نکردیم و این قضیه فعلاً به عنوان یک نقطه مبهم در کارنامه فرزند کرمان موتور باقی خواهد ماند.

تجربه رانندگی با کی ام سی J7

کرمان‌ موتور فرزند تازه واردش را جذاب سرکش نامیده که با توجه به ویژگی‌های ظاهری و مشخصات فنی ماشین، لقب چندان بی‌ربطی هم به نظر نمی‌رسد؛ با این حال تا پایان تست عملی نمی‌توانیم با قطعیت در موردش اظهار نظر کنیم. فعلاً که در آغاز تست اوضاع رو به راه به نظر می‌رسد. البته درهای بلند، ستون C حجیم و به طور کلی‌ ابعاد بزرگ ماشین دید پیرامونی را مقداری کاهش داده‌اند ولی تمامی این مشکلات به کمک دوربین 360 درجه و سنسورهای پارک جبران می‌شوند. ارگونومی کلی کابین هم مناسب است و کار با پنل لمسی مرکزی و سایر ادوات تقریباً ساده به نظر می‌رسد. البته شخصاً نشانگرهای آنالوگ یا حداقل طرح آنالوگ را به این اعداد و ارقام کامپیوتری پشت‌آمپر ترجیح میدهم، ولی حتی این مسئله سلیقه‌ای هم مشکل خاصی نیست و پس از مدت کوتاهی به کلاستر دیجیتالی کی ام سی J7 عادت می‌کنید.

KMC J7

رانندگی را ادامه می‌دهیم؛ فرمان برقی به نرمی زیر دست می‌چرخد و واکنش‌های جعبه‌دنده نیز هوشمندانه و نسبتاً سریع می‌باشد. لگ توربو و تاخیر اولیه سیستم دوکلاچه گیربکس بسیار اندک و قابل‌چشم پوشی است و حال می‌توان گفت به غیر از وزن 1485 کیلوگرمی ماشین، مانع دیگری بر سر راه شتاب‌گیری وجود ندارد. حداکثر تورک نیز در دور موتور RPM 1800 در دسترس قرار می‌گیرد تا بتوانیم حتی در ارتفاع تهران و با بنزین نه چندان با کیفیت داخلی، شتاب صفر تا صد را در حوالی عدد 9.3 ثانیه ثبت کنیم. عددی که با در نظر گرفتن کلیه جوانب راضی کننده بود.

متاسفانه با بالا رفتن دور موتور، صدای پیشرانه بیش از حد انتظار به داخل کابین نفوذ می‌کند و بانگ‌اش هم مثل اکثر ماشین‌های 4سیلندر، چندان خوش‌صدا نیست، اما در حالت رانندگی عادی (مثلاً دور موتور زیر 3500) سکوت خوبی در فضا حکم‌فرماست. شتاب ثانویه ماشین هم خوب است و هر زمان از کی ام سی J7 درخواست افزایش سرعت کنید، رویتان را زمین نخواهد انداخت. البته عجیب است که در صفحه مشخصات فنی کرمان موتور، حداکثر سرعت ماشین 170 کیلومتر برساعت عنوان شده که با خودرویی در سطح تیبا برابری می‌کند! متاسفانه ما هم شرایط تست تاپ‌اسپید خودرو را نداشتیم و از این رو دست به دامان سایت‌های خارجی شدیم که در نهایت به عدد منطقی‌تر 210 کیلومتر برساعت رسیدیم.

برای مهار ماشین در سرعت‌های بالا هم تمهیدات لازم اندیشیده شده است و ترمزهای قدرتمند چهارچرخ دیسکی، واکنش‌های خوب و مطمئنی دارند. سیستم‌های کمکی پایداری هم کارشان را درست انجام می‌دهند و اجازه نمی‌دهند کنترل ماشین به این سادگی‌ها از دست راننده خارج شود. خوشبختانه در خصوص سیستم تعلیق نیز خساست به خرج نداده‌اند و برخلاف امثال آریزو 6 پرو، برای محور عقب از تعلیق تمام مستقل مولتی‌لینک استفاده شده است تا بدون افت محسوس کیفیت سواری، پایداری ماشین بهبود یابد. البته کیفیت سواری همچنان به سطح امثال تویوتا کمری و کرولا نمی‌رسد، اما با توجه به قیمت و خصلت‌های اسپرت ماشین شاید مقایسه با مزدا 3 و کیا سراتو صحیح‌تر باشد، که در این صورت می‌توانیم از میزان نرمی J7 ابراز رضایت کنیم. امیدواریم این نماینده کرمان موتور در طول زمان هم برادری‌اش را با حفظ کیفیت و دوام مطلوب به ما ثابت نماید.

KMC J7

راند نهایی با کی ام سی J7

بدون شک کی ام سی J7 یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای چینی است، که تاکنون به سرزمینمان رسیده است. هم ظاهر خاص و گیرایی دارد، هم موتور و گیربکس مناسب و هم کیفیت ساخت مطلوب. در کنار تمامی این‌ها از اتاق جادار و نسبتاً راحتی برخوردار است و به لطف تعلیق قابل‌قبول و آپشن‌ها‌ی کافی، آسایش راننده و سرنشینان را تامین خواهد نمود. البته یک سری ضعف‌ها مثل حذف رادارها و نبود گزارش تست تصادف معتبر هم وجود دارد، که شاید روی انتخاب نهایی شما تاثیر بگذارد.

بدون شک پاشنه آشیل KMC J7 برچسب قیمتی وحشتناکی است که روی ماشین خورده. البته به دلیل ابعاد بزرگ‌تر و پرفورمنس به مراتب بهتر این محصول در قیاس با آریزو 6 پرو، انتظار قیمت گران‌تر را داشتیم، اما مسئله اینجاست که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، بازار ظرفیت چندانی برای پذیرش این اعداد و ارقام نجومی را ندارد. به خصوص که واردات خودرو هم مجدداً آغاز شده است و بسیاری از مشتریان انتظار دارند با بودجه مشابه به برندهای شناخته شده‌تر، حتی با موتور ضعیف‌تر و آپشن‌های کمتر، دست یابند.

با تمامی این صحبت‌ها اگر جزء کسانی هستید که در زمان حال زندگی می‌کنید و ماشین را یک کالای سرمایه‌ای نمی‌دانید و نگران افت قیمت و فروش و این جور چیزها نیستید، به شما اطمینان می‌دهم که KMC J7 یکی از کامل‌ترین و جذاب‌ترین خودروهایی است، که می‌توانید انتخاب کنید و تا سال‌های سال از سواری با آن لذت ببرید.

قیمت کی ام سی J7

در مقاله شرایط فروش جک و شرایط فروش کی ام سی می‌توانید از آخرین طرح‌های فروش محصولات جک و فروش محصولات KMC در کشورمان مطلع شوید. همچنین از لینک قیمت خودرو امروز نیز مشاهده قیمت انواع خودروهای جک و قیمت انواع محصولات کی ام سی در بازار آزاد امکان‌پذیر است.

عکاس: محمدرضا اناری

دیدگاه کاربران
Alie2 1402/10/8
سلام هنوز از ایمنی و تست تصادف این ماشین خبری نیست مگه میشه ماشینی تست تصادف نداشته باشد
پاسخ
1
0
0
ثحبحج 1402/12/9
چون یک ساله اومده
0
0
ناشناس 1402/9/14
دوستان این ماشین بهتره یا اریزو شش پرو؟ از نظر سواری و بازار پسندی، کسی اطلاع داره؟
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/8/21
سلام ، لطفا کسانی که این ماشین رو دارن راهنمایی کنند ،من شنیدن این ماشین تو دنده عقب تو سربالایی مشکل داره و اینکه کلا ا ل به جلو و سپس به عقب حرکت میکنه و اینکه با هر باک ابنزین معمولی باید حتما اکتان ریختش ؟
پاسخ
1
0
0
سیاوشم 1402/8/24
مشکل دنده عقب گویا مساله ایه که خیلیاشون دارن اما با مراجعه به نمایندگی احتمالا برطرف میشه. بله با هر باک "باید" اکتان استفاده بشه، اکتان با بنزین مصرف میشه و دفعه ی بعدی چیزی ازش توی باک نمونده.
0
0
Mohsenk 1402/7/23
واقعا ماشين بي نظيري هست من٥ ماه هست كه دارم نسبت به ماشين هاي چيني كه داشتم كيفيت و راحتي بالا تري داره و جنس قطعات داخلي خيلي خوب هست مچكرم
پاسخ
0
0
0
Awsedrft 1402/7/16
ممنونم توضیحات کامل و رسا بود ، کلاستر آنالوگ رو به دیجیتال ترجیح میدهم ، ایکاش رادار بین خطوط و تصادف و صندلی های تمام برقی در امکانات خودرو وجود داشتند ، کیفیت دوربین ۳۶۰ درجه پایین بود و رضایت نداشتم
پاسخ
1
0
0
hmdjml 1402/8/1
من بررسی کردم، آپشن هایی که گفتین 1100 دلار برای کرمان خودرو آب میخوره که حدس من اینه که برای پایین تر بودن قیمت، مدل فول رو وارد نکرده.
1
0