اپل آسترا برای اولینبار در عمر 32 سالهاش، بدون پیشرانه احتراقی عرضه میشود. این خودروی کامپکت الکتریکی، از نظر فنی به پژو E-308 (که در سپتامبر معرفی شد) شبیه است و با فرم بدنه هاچبک و استیشنواگن ارائه میشود.
”همانند پژو E-308، آسترا نیز یک خودرو دیفرانسیل جلو است و نیروی موردنیاز آن از طریق موتور 156 اسببخاری تامین میشود. “خودروهای الکتریکی، طبق پلتفرم نسخه احتراقی ساخته شدهاند و به همین خاطر مشابه آنها هستند. کارشناسان اپل ادعا میکنند که آسترا اسپرتتورر برقی، اولین خودرو استیشن واگن آلمانی بدون آلایندگی است.
همانند پژو E-308، آسترا نیز یک خودرو دیفرانسیل جلو است و نیروی موردنیاز آن از طریق موتور 156 اسببخاری تامین میشود. گشتاور 10 واحد نسبت به پژو E-308 افزایش یافته و به 270 نیوتنمتر رسیده است. این در حالی است که آسترا GSe، پیشرانه پلاگینهیبرید دارد و 225 اسببخار قدرت و 360 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
تفاوتهای جزئی بین دو خودرو همچنان ادامه دارند و آسترا باز هم جلوتر است. ظرفیت پیمایش آسترا 416 کیلومتر است؛ اما پژو E-308 با هر بار شارژ حداکثر 400 کیلومتر طی میکند. هر دو خودرو به باتری 54 کیلوواتساعتی مجهز شدهاند، که ظرفیت قابل استفاده آن 51 کیلوواتساعت است. در صورت شارژ از ایستگاه DC صد کیلوواتی، تقریباً نیمساعت طول میکشد تا باتری به 80 درصد شارژ برسد.
اپل خاطرنشان کرد در حالی که حداکثر سرعت بیشتر خودروهای الکتریکی دیگر 150 کیلومتر برساعت است، حداکثر سرعت آسترا به 170 کیلومتر برساعت میرسد.
حجم قسمت بار استیشن واگن 516 لیتر است. اما اگر صندلیهای عقب تاشوند، حجم بار به 1553 لیتر میرسد. این حجم در نسخه احتراقی به ترتیب 607 و 1634 لیتر است.
آسترا الکتریکی در بهار آینده به فروش میرسد. استلانتیس دارد پایان خودروهای درونسوز را در اروپا نشان میدهد. در واقع تمامی برندهای اروپایی از سال 2030 فقط خودروهای الکتریکی تولید میکنند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com