در می 2021 شاهد قرارگیری نام GSe روی بدنه کانسپت اپل مانتا بودیم. اکنون استلانتیس رسما اعلام نموده که قصد دارد از این سه حرف لاتین مخفف عبارت Grand Sport Injection در انتهای نام محصولات اسپرت مجهز به موتور هیبرید یا برقی استفاده کند.
”نیروی محرکه این خودرو از سامانه پلاگین-هیبرید با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ، یک موتور برقی و مجموعه باتری 12.4 کیلووات ساعتی تامین شده است.“اپل آسترا GSe مدل 2023، نخستین محصول مفتخر به این لقب است، که در دو نسخه هاچبک و استیشن واگن معرفی شده.
نیروی محرکه این خودرو از سامانه پلاگین-هیبرید با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ، یک موتور برقی و مجموعه باتری 12.4 کیلووات ساعت با مجموع خروجی 225 اسببخار قدرت و 360 نیوتنمتر گشتاور تامین شده است، که البته نسبت به مدلهای مشابه از گروه فولکسواگن یعنی اشکودا اوکتاوریا RS iV، گلف GTE و لئون کوپرا ای-هیبرید با 245 اسببخار قدرت و 400 نیوتنمتر گشتاور، کمتر به نظر میرسد.
اپل آسترا GSe به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده است، که نیروی پیشرانه را به محور جلو انتقال میدهد.
به علت نصب کمکفنرهای متفاوت، فاصله کف اپل آسترا GSe تا سطح زمین به میزان 10 میلیمتر کاهش یافته است. بازنگری در سیستم فرمان و نصب رینگهای 18 اینچی، از دیگر تغییرات این خودرو به شمار میآید.
غیر از تغییرات فنی، طراحی سپرها تغییر کرده و نشانهای GSe روی بدنه و کابین دیده میشود. برای این مدل، صندلیهای اسپرت با روکش آلکانترا درنظر گرفته شده است.
اپل آسترا GSe در بالاترین جایگاه از خانواده آسترا قرار دارد. عرضه این خودرو را میتوان گامی جدی از سوی خودروساز آلمانی در جهت تبدیل به سازنده خودروهای برقی تا سال 2028 دانست. سایر اعضای گروه استلانتیس هم تا پایان دهه جاری، پیشرانه درونسوز را از محصولات خود حذف میکنند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com