• اپل آسترا GSe

در دو نسخه هاچ‌بک و استیشن‌واگن

معرفی اپل آسترا GSe

8 مهر 1401 16:46

در می 2021 شاهد قرارگیری نام GSe روی بدنه کانسپت اپل مانتا بودیم. اکنون استلانتیس رسما اعلام نموده که قصد دارد از این سه حرف لاتین مخفف عبارت Grand Sport Injection در انتهای نام محصولات اسپرت مجهز به موتور هیبرید یا برقی استفاده کند.

نیروی محرکه این خودرو از سامانه پلاگین-هیبرید با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ، یک موتور برقی و مجموعه باتری 12.4 کیلووات ساعتی تامین شده است.اپل آسترا GSe مدل 2023، نخستین محصول مفتخر به این لقب است، که در دو نسخه هاچ‌بک و استیشن واگن معرفی شده.

نیروی محرکه این خودرو از سامانه پلاگین-هیبرید با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ، یک موتور برقی و مجموعه باتری 12.4 کیلووات ساعت با مجموع خروجی 225 اسب­‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور تامین شده است، که البته نسبت به مدل‌های مشابه از گروه فولکس‌­واگن یعنی اشکودا اوکتاوریا RS iV، گلف GTE و لئون کوپرا ای-هیبرید با 245 اسب­بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور، کمتر به نظر می­‌رسد.

اپل آسترا GSe به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده است، که نیروی پیشرانه را به محور جلو انتقال می­‌دهد.

اپل آسترا GSe

به علت نصب کمک­‌فنرهای متفاوت، فاصله کف اپل آسترا GSe تا سطح زمین به میزان 10 میلی‌متر کاهش یافته است. بازنگری در سیستم فرمان و نصب رینگ‌های 18 اینچی، از دیگر تغییرات این خودرو به شمار می­‌آید.

غیر از تغییرات فنی، طراحی سپرها تغییر کرده و نشان‌های GSe روی بدنه و کابین دیده می‌­شود. برای این مدل، صندلی‌های اسپرت با روکش آلکانترا درنظر گرفته شده است.

اپل آسترا GSe

اپل آسترا GSe در بالاترین جایگاه از خانواده آسترا قرار دارد. عرضه این خودرو را می­‌توان گامی جدی از سوی خودروساز آلمانی در جهت تبدیل به سازنده خودروهای برقی تا سال 2028 دانست. سایر اعضای گروه استلانتیس هم تا پایان دهه جاری، پیشرانه درون­‌سوز را از محصولات خود حذف می­‌کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران