خانواده پژو 308 اخیراً با معرفی نسخههای تمام الکتریکی 308 هاچبک و 308 استیشن واگن، گسترش یافته است. این مدلها، در اواسط سال آینده وارد بازار میشوند.
”یک موتور الکتریکی با قدرت 125 اسببخار و گشتاور 260 نیوتنمتر، چرخها را به حرکت درمیآورد. “هر دو مدل، به یک باتری ولتاژ بالا 54 کیلوواتساعتی مجهز شدهاند، که از 80 درصد نیکل، 10 درصد منگنز و 10 درصد کبالت تشکیل شده است. این باتری یک سیستم 400 ولتی است و هنوز برد آن اعلام نشده است. اما پژو میگوید که هر دو خودرو با یک بار شارژ میتوانند مسافتی بیش از 400 کیلومتر را طی کنند.
یکی از موضاعتی که پژو در ساخت این مدلها بر آن تمرکز داشته، بازده آیرودینامیک است. قسمت جلویی و زیر بدنه بهینه شده است و رینگهای جدید 18 اینچی نیز وجود دارند. به طور استاندارد، تایرهای کماصطکاک نصب میشوند و پژو ادعا میکند که میانگین مصرف انرژی هر دو نسخه، به 12.7 کیلوواتساعت در هر صد کیلومتر است.
یک شارژر سهفاز داخلی با توان 11 کیلووات وجود دارد و هنگامی که به شارژر 100 کیلوواتی متصل شود، میزان شارژ خودرو را در مدت زمان 25 دقیقه، از 20 به 80 درصد میرساند.
یک موتور الکتریکی با قدرت 125 اسببخار و گشتاور 260 نیوتنمتر، چرخها را به حرکت درمیآورد. سایر اطلاعات و مشخصات در دسترس نیست؛ اما مشخص شده که حالتهای رانندگی اکو، نرمال، اسپرت و بریک، وجود دارند. در حالت Brake، قدرت و عملکرد ترمز بیشتر میشود.
فضای داخلی 308های الکتریکی، تا حد زیادی مشابه 308 احتراقی است. این کابین به آخرین نسل Peugeot i-Cockpit، یک فرمان کوچک با گرمکن، نمایشگر سهبعدی سیستم هدآپ و نمایشگر 10 اینچی مرکز داشبورد، مجهز شده است.
پژو تاکنون چیزی درباره قیمت و بازارهای قابل عرضه E-308 و E-308 SW، نگفته است؛ اما اعلام کرده که مشتریان در برخی از بازارها میتوانند این محصولات را به صورت آنلاین، از طریق سایت فروش جدید پژو، تهیه کنند.
این دو محصول الکتریکی، از اپلیکیشن تلفن هوشمند MyPeugeot نیز پشتیبانی میکنند. این برنامه به افراد کمک میکند تا شارژ خودرو خود و یا سیستم پیش تهویه باتری را از راه دور کنترل کنند.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com