اضافه شدن شاسی‌بلند محبوب دوج به ناوگان پلیس آمریکا

دورانگو به کمک کلانتر چارجر می‌آید

22 اردیبهشت 1397 16:56

دوج درحال معرفی یک مدل مخصوص برای نیروهای پلیس براساس شاسی‌بلند محبوب دورانگو است. این نسخه از دورانگو که به‌زودی به خدمت نیروهای پلیس در خواهد آمد، به پیشرانه هشت سیلندر5.7 لیتری مجهزشده که 360 اسب‌بخار نیرو و 529 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

با بررسی نتایج آزمایش‌های غیررسمی که در مرکز ایالتی پلیس میشیگان انجام شده، تولید چنین خودرویی برای استفاده نیروهای پلیس ضروری است.

پیشرانه به جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک متصل شده و به همراه سیستم چهارچرخ محرک دائمی نیرو را به چرخ‌های خودرو انتقال می‌دهد. مشابه این مشخصات فنی را در مدل چارجر که قبلا به ناوگان پلیس پیوسته، شاهد بوده‌ایم.

این خودرو ویژه پلیس همچنین به جعبه دنده 2 سرعته کمکی برای مسیرهای آفرود و سیستم ترمز ضد قفل نیرومندتر مجهز شده است. به لطف این سامانه، حالا امکان توقف کامل دورانگو از سرعت 96 کیلومتربرساعت در 40 متر فراهم شده است. اجزای هوشمند مجموعه انتقال قدرت که در ساختار این خودرو به کار رفته، امکان تقسیم نیرو به صورت 50-50 بین دو محور خودرو را فراهم کرده‌اند. به لطف ارتفاع کف تا زمین 206 میلی‌متری، دوج دورانگو در حین انجام ماموریت‌ها از پس انواع مسیرهای داخل یا خارج جاده برخواهد آمد.

در حال حاضر در میان خودروهای نیروی پلیس آمریکا بیشترین میزان استفاده به دوج چارجر تعلق دارد.

به منظور افزایش فضای بار، محل قرارگیری تایر زاپاس در کف خودرو جانمایی شده است. همچنین فاصله محورهای دوج دورانگو نیز کمی بیش از 3 متر است، که فضای کافی داخلی برای سرنشینان را تضمین می کند. دوج دورانگو به صورت استاندارد به دوربین و سنسور عقب، سیستم تهویه مجهز به تصفیه‌کننده هوا با امکان کنترل سه منطقه‌ای، سیستم کنترل یدک‌کش و صندلی راننده با امکان تنظیم در هشت جهت تجهیز شده است.

بنا بر اعلام سازنده، دوج دورانگو ویژه نیروهای پلیس، برای مدت کوتاهی قابل سفارش خواهد بود.

دیدگاه کاربران