DBS سوپرلگرا؛ گرندتورری با عملکرد سوپراسپرت‌ها

پرچمدار V12 استون‌مارتین

7 تیر 1397 13:18

پس از انتشار تعداد زیادی تصاویر جاسوسی، که اکثراً در پیست نوربورگ‌رینگ ثبت شده بودند، اکنون استون‌مارتین پرچمدار سوپر جی‌تی جدیدش یعنی مدل DBS سوپرلگرا را معرفی و دو نام برجسته و جاودان دنیای خودروهای اسپرت یعنی DBS و سوپرلگرا را دوباره زنده کرد. این خودرو که به عنوان جانشین ونکوئیش S تولید خواهد شد، به اعتقاد شرکت سازنده تجربه رانندگی باورنکردنی به راننده ارائه خواهد داد و در میان رقبایش یکه‌تازی خواهد کرد.

ساختار سبک و آلومینیومی این خودرو به همراه طراحی زیبای بدنه، کاریزما و جذابیت خاصی ایجاد می‌کند.استون‌مارتین DBS سوپرلگرا روی پلتفرم تحول یافته و آلومینیومی مدل DB11 ساخته شده که نسبت به مدل قبل وزن سبک‌تری نیز دارد. سیستم تعلیق آن در جلو از نوع دو جناقی و در عقب از نوع چند اتصالی بوده و برای سه حالت رانندگی قابل تنظیم است: جی‌تی، اسپرت و اسپرت پلاس.

این خودروی اسپرت از یک پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتری تویین‌توربو بهره می‌برد که قادر به تولید توان فوق‌العاده 715 اسب‌بخار و گشتاور 900 نیوتن‌متر است. این میزان گشتاور در بازه 1800 تا 5000 دور در دقیقه در دسترس راننده خواهد بود. بد نیست بدانید پیشرانه DBS سوپرلگرا در بخش عقبی شاسی و در پایین‌ترین نقطه ممکن قرار گرفته که طبق محاسبات تئوری با کمترین تاثیر در وزن نهایی خودرو، پایین‌ترین نقطه ثقل ممکن از این طریق حاصل خواهد شد.

قدرت پیشرانه دوازده سیلندر توسط جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به منظور دستیابی به فرمان‌پذیری قابل پیش‌بینی و بهره‌برداری دقیق‌تر از نیروی عظیم پیشرانه، محور عقب خودرو به دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی و سامانه کنترل گشتاور مجهز شده است. با این تمهیدات فنی، DBS سوپرلگرا هم عملکرد یک سوپراسپرت را ارائه می‌دهد و در عین حال می‌تواند یک گرندتورر واقعی و خالص باشد.

این خودرو برای دستیابی به سرعت صد کیلومتربرساعت از حالت سکون تنها به 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که تنها پس از 6.4 ثانیه به سرعت 164 کیلومتربرساعت خواهد رسید. سرعت نهایی این خودرو نیز روی رقم 340 کیلومتربرساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است.

از تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به پوشش چرم برای تجهیزات داخلی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تنظیم فشار باد تایرها و دوربین 360 درجه به همراه سامانه کمکی پارک اشاره کرد. علاوه‌براین یک سامانه اطلاعات و سرگرمی متصل به ماهواره نیز در خودرو نصب شده که امکاناتی همچون مسیریاب و قابلیت اتصال با بلوتوث یا استریم تلفن همراه را در خود جای داده است.

آقای اندی پالمر مدیرعامل استون‌مارتین در مورد این خودرو اظهار کرده که DBS سوپرلگرا نه تنها یادآوری مهمی برای گذشته برند آستونمارتین است، بلکه رویکرد این خودروساز نسبت به خودروهای رده سوپر جی‌تی را نیز به نمایش می‌گذارد. ایشان همچنین اعتقاد دارد که ساختار سبک و آلومینیومی این خودرو به همراه طراحی زیبای بدنه، کاریزما و جذابیت خاصی ایجاد می‌کند.

فروش DBS سوپرلگرا طبق پیش‌بینی‌ها از سه ماهه چهارم امسال و با قیمت پایه 304,995 دلار آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران