نگاهی کوتاه به غرفه‌های برخی خودروسازان بزرگ در ژنو

آن چه در نمایشگاه ژنو 2018 گذشت

23 اسفند 1396 16:03
  • چه خبر از ژنو؟

    چه خبر از ژنو؟

    بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه خودرویی دنیا هم اکنون سالن Palexpo در شهر ژنو سوئیس در حال برگزاری است و تا 4 روز دیگر قرار است به کار خود پایان دهد. در این مطلب می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین خودروهایی که در نمایشگاه امسال رونمایی شدند را به شما معرفی کنیم. برای ابرخودروها و کانسپت های امسال ژنو مطلب جداگانه‌ای آماده کرده‌ایم. باما همراه باشید تا شما را با برخی از بهترین خودروهای امسال ژنو، از

    ب‌ام‌و

    ب‌ام‌و

    شرکت ب‌ام‌و امسال با دست پر به نمایشگاه ژنو آمده بود. گل سرسبد آن‌ها ولی بدون شک کانسپت ب‌ام‌و M8

    پورشه

    پورشه

    شرکت پورشه امسال در نمایشگاه خودروی ژنو به رونمایی از یک مدل کانسپت و یک نسخه جدید GT3 RS مدل 911 بسنده کرد.

    این مدل کانسپت که

    جگوار

    جگوار

    غرفه جگوار، به واسطه حضور آی-پیس که نخستین شاسی بلند تمام الکتریکی این برند بریتانیایی محسوب می‌شود، امسال فوق العاده شلوغ بود. این خودرو با یک بار شارژ حدوداً 400 کیلومتر را می‌تواند طی کند و صفر تا صدی 4.5 ثانیه‌ای دارد. فروش آن از تابستان 97 قرار است آغاز شود.

    جگوار همچنین دو مدل دیگر را امسال در غرفه خود در ژنو داشت. مدل اول جگوا

  • فراری

    فراری

    در نمایشگاه امسال ژنو فراری فقط با یک خودرو حضور پیدا کرده بود، ولی همین یک مدل کافی بود تا در روز افتتاحیه که بازدید فقط مختص خبرنگاران بود، غرفه این کمپانی خیلی‌ها را به سمت خود بکشاند.

    کمپانی در این نمایشگاه از مدل قدرتمند جدید 488 به نام فراری 488 پیستا رونمایی کرد. این خودرو که در مقایسه با 488 معمولی سبک‌تر شده است، صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت را در زمان شگفت انگیز 7.6 ثانیه پر می‌کند.

  • لامبورگینی

    لامبورگینی

    لامبورگینی ابرخودروهای دو سرنشین مانند اوراکان و آونتادور می‌سازد، به لطف اوروس، امسال شاسی بلندساز هم شد، حتی شده که کمپانی موتورهای خود را به خودروهای فرمول یک یا قایق‌های سریع هم قرض بدهد، ولی دوچرخه؟

    این دقیقاً همان چیزی است که لامبورگینی امسال در کنار چند مدل خود، به نمایشگاه ژنو آورده بود. این دوچرخه با همکاری مشترک استودیو طراحی لامبورگینی و Cervélo Cycles ساخته شده است. فقط 25 دستگاه از این دوچرخه قرار است ساخته شود. قیمت آن اعلام نشده ولی احتمالاً بین 20 تا 30 هزار دلار خواهد بود.

  • لکسوس

    لکسوس

    لکسوس امسال با رونمایی جهانی خودرویی به ژنو آمده بود که خیلی‌ها، مخصوصاً نسل جوان منتظرش بودند. این لوکس ساز ژاپنی در نمایشگاه امسال کراس اور کوچک جدید خود به نام UX را رونمایی کرد. این خودروی زیبا یک طراحی جسورانه داشته و روی پلت فرمی کاملاً جدید ساخته شده است. لکسوس می‌گوید در طراحی این کراس اور، مخصوصاً داخل کابین از سنت‌های قدیمی ژاپن الهام گرفته است. مدل پایه این خودرو از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر با 168 اسب

  • لندروور

    لندروور

    بدون شک، رنج روور SV کوپه یکی از بهترین خودروهای امسال ژنو بود. لندروور با رنج روور SV کوپه، شاسی بلند دو درب فول سایز لوکس دنیاست می‌خواهد یک سگمنت جدید در شاسی بلندها ایجاد کند. این مدل متفاوت از یک موتور هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری با 560 اسب بخار نیرو بهره می‌برد. فروش آن از اواخر 2018 با قیمت پایه 240 هزار پوند آغاز خواهد شد!

  • مرسدس بنز

    مرسدس بنز

    در نمایشگاه امسال ژنو، غرفه مرسدس بنز با اختلاف شلوغ‌ترین غرفه بود و این شرکت، خودروهای زیادی را به نمایشگاه آورده بود.

    مهم‌ترین رونمایی این کمپانی در ژنو متعلق به مرسدس – آام گ