پیستا به قوی‌ترین موتور در تاریخ مدل‌های جاده‌ای فراری مجهز شده است

فراری 488 پیستا بالاخره در ژنو رونمایی شد

16 اسفند 1396 19:44

شرکت فراری بالاخره از مدل جدید 488 پیستا که قدرتمندترین نسخه ویژه پیست این ابرخودروی موتور وسط ایتالیایی محسوب می‌شود، در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد.

در مقایسه با فراری 488 GTB، این خودرو 90 کیلوگرم سبک‌تر شده و وزن خشک آن معادل 1280 کیلوگرم است، بهره وری آیرودینامیکی آن 20 درصد بهبود یافته و از موتور توربو دوقلوی هشت سیلندر خورجینی خود 711 اسب بخار نیرو تولید می‌کند که در مقایسه با GTB تقریباً 49 اسب بخار بیشتر شده است.

پرفورمنس کم نظیر


اگر بخواهیم صادق باشیم این اعداد فوق العاده هستند، مخصوصاً وقتی در نظر بگیرید که 488 GTB به نوبه خود ابرخودرویی بسیار قدرتمند محسوب می‌شود. فراری ادعا می‌کند این خودرو صفر تا صد را در 2.85 ثانیه پر می‌کند و در 7.6 ثانیه می‌تواند به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، حداکثر سرعت آن هم 340 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

 

پیستا در ایتالیایی به معنی پیست است

این ابرخودرو صفر تا دویست را در 7.6 ثانیه پر می‌کند

فراری نام پیستا را برای این خودرو انتخاب کرده که در زبان ایتالیایی به معنی پیست است و این مدل جدید، به مجموعه مدل‌های هاردکور فعلی فراری که شامل Challenge استراداله، 430 اسکودریا و 458 اسپشیاله می‌شود پیوسته است.

کل طراحی بدنه آن تغییر کرده و طراحان کمپانی از عناصر طراحی خلاقانه‌ای مانند داکت S شکل در قسمت جلو و گوشه‌های خاص سپر جلو و رکاب‌های کناری که هوا را به مکان مناسب منتقل می‌کنند استفاده کرده‌اند.

موتوری قوی‌تر و سبک‌تر شده

موتور هشت سیلندر خورجینی 3.9 لیتری این خودرو همان موتوری است که در مدل مسابقه‌ای چلنج می‌توانید بیابید و به سوپاپ‌ها و فنرهای خاص، یک میل سوپاپ جدید، پیستون‌های تقویت شده و داکت های ورودی کوتاه‌تر سرسیلندر، رادیاتورهایی ویژه، یک اینترکولر بزرگ‌تر و چندین مورد دیگر مجهز شده است. این موتور همچنین در مقایسه با موتور استاندارد 18 کیلوگرم وزن کمتری دارد.

آپشن‌های جدید

برای نخستین بار در یک مدل فراری، 488 پیستا جدید را می‌توان به آپشن رینگ‌های فیبر کربنی مجهز کرد که در مقایسه با رینگ‌های استاندارد GTB چهل درصد وزن کم‌تری دارند. نسل جدیدی از سیستم کنترل لغزش کناری فراری در این خودرو ارائه شده است و چه کسی وجود دارد که دوست نداشته باشد با کمک فراری و داخل یکی از مدل‌های آن، دستی نکشد؟

فراری 488 پیستا جدید همراه با 488 GTB وارد بازار خواهد شد و قطعاً مشتریان پروپاقرص زیادی برای آن صف خواهند کشید.

دیدگاه کاربران