از نسل جدید تویوتا راو۴ تا بازگشت آمریکایی ها به اوج
10 خودرو برتر نمایشگاه نیویورک 2018
آکورا RDX
RDX یکی از محصولات پرفروش آکورا محسوب میشود تا جایی که طی سه سال گذشته هرساله بیش از 50 هزار دستگاه فروش داشته و فروش آن از اکثر رقبایش بیشتر بوده است؛ اما نسل کنونی این کراساوور لوکس ژاپنی هماکنون ششساله شده و آثار سن بالا در آن دیده میشود بهنحویکه پیشگامی خود در فروش را از دست داده است؛ اما خوشبختانه در اوایل سال جاری در نمایشگاه دیترویت آکورا نسخهٔ پروتوتایپ نسل جدید RDX را رونمایی کرد و حالا رسماً نسخهٔ تولیدی نسل سوم این ماشین را در نمایشگاه نیویورک معرفی کرده است.
آئودی RS5 اسپرت بک
درحالیکه چند وقتی از معرفی کوپهٔ اسپرت RS5 میگذرد، حالا آئودی در نمایشگاه نیویورک امسال نسخهٔ اسپرتبک آنرا هم معرفی و طرفداران را بسیار هیجانزده کرده است. این برای اولین بار است که مدل RS5 برای نسخهٔ اسپرتبک ارائه شده است. این نسخهٔ با برخورداری از دو درب اضافی، کمی بزرگتر و کاربردیتر از RS5 کوپه بوده و حتی جذابتر از آن نیز به نظر میرسد.
حداکثر سرعت RS5 اسپرتبک بهصورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج اختیاری داینامیک پلاس، این عدد به 280 کیلومتر در ساعت افزایش
کادیلاک XT4
کاملاً مشخص است که این روزها فروش کراساوورها استراتژی بسیار موفقی برای خودروسازان لوکس است. به همین دلیل کادیلاک هم یک کراساوور دیگر را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. همانطور که پیشازاین مشخص شده بود، این ماشین XT4 نام داشته و حالا رسماً در نمایشگاه نیویورک رونمایی شده است. XT4 که در جایگاهی پایینتر از XT5 قرار میگیرد، از طراحی آشنای کادیلاک سود میبرد اما کمی شیکتر از XT5 به نظر میرسد.
کادیلاک فعلاً تنها یک پیشرانه برای XT4 ارائه کرده که از نوع 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است. برای انتقال این نیرو به چرخها نیز یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. کادیلاک مصرف سوخت XT4 را در شهر 9.4 لیتر، در بزرگراه 7.8 لیتر و در حالت ترکیبی 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است. این ماشین در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد که البته این سیستم میتواند بهمنظور بهبود مصرف سوخت،
تویوتا راو4
تویوتا رافور 24 سال پیش بخش کراساوورهای کامپکت را پایهگذاری کرد و در طول این راه هرچند شاید تا حدودی طراحی و استایل جذاب خود را از دست داده باشد اما هرگز تاج پادشاهی فروش را واگذار نکرده است. حال اما تویوتا در نمایشگاه نیویورک امسال نسل پنجم رافور را رونمایی کرده است که با تفسیری خشنتر در ظاهر، به ریشههای خود بازگشته است و جذابترین نسل رافور از زمان معرفی اولیهٔ آن در میانهٔ دههٔ 90 میلادی تاکنون محسوب میشود.
برخلاف رویکرد تکاملی خستهکنندهٔ خودروسازان آلمانی در طراحی خودروهای جدیدشان در این روزها، نسل جدید رافور با نسل قبلی آن که در سال 2013 معرفی شد هرگز اشتباه گرفته نمیشود. رافور جدید در ظاهر تا حد زیادی به کانسپت FT-AC