اروپایی‌ها جوایز امسال را درو کردند...

ولوو XC60 خودروی سال 2018 دنیا شد

18 فروردین 1397 12:40

نمایشگاه امسال نیویورک با برگزاری کنفرانس جوایز خودروی سال 2018 همراه بود و ولوو XC60 موفق شد جایزه خودروی سال را به خود اختصاص دهد.

ولوو XC60 نخستین مدل این کمپانی است که توانسته جایزه خودروی سال دنیا را به خود اختصاص دهد

این خودرو که ماه مارس گذشته در اروپا معرفی شد، رقیب کمپانی سوئدی ولوو برای خودروهایی مانند ب‌ام‌و X3، آئودی Q5 و مرسدس بنز GLC محسوب می‌شود که توانست در رقابت با رنج روور ولار و مزدا CX-5 به این مهم نائل آید.

خودروی لوکس سال

در این دسته سه مدل از گروه فولکس واگن با هم رقابت داشتند که شامل آئودی A8، پورشه کاین و پورشه پانامرا می‌شد. این جایزه را سدان پرچم دار آئودی توانست به خود اختصاص دهد که نسبت به مدل قبلی بسیار مدرن‌تر و بالغ‌تر شده است.

بهترین مدل پرفورمنس

یکی دیگر از برنده‌های بزرگ امسال ب‌ام‌و M5 است، ولی این بار در دسته خودروی پرفورمنس این مدل توانسته جایزه بگیرد. این ابر سدان از آن جا که بین سه کاندیدای نهایی این جایزه قوی‌ترین مدل بود، به راحتی توانست لکسوس LC 500 و هوندا سیویک تیپ آر را شکست داده و این جایزه را به خود اختصاص دهد.

ولی دسته بندی‌های خودروی سال فقط به قدرت، تکنولوژی‌های روز و لوکس بودن اهمیت نمی‌دهد و فولکس واگن پولو هم توانسته در میان برندگان امسال خودی نشان دهد. این سوپرمینی دوست داشتنی توانست در دسته خودروی شهری سال، فورد فیستا و سوزوکی سوئیفت را شکست بدهد.

نیسان لیف جدید از سویی دیگر در دسته خودروی سبز سال با کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی و بی ام و 530e iPerformance رقابت داشت و توانست این جایزه بزرگ را به دست بیاورد.

نهایتاً، جایزه برترین طراحی سال هم به رنج روور ولار اختصاص پیدا کرد. این شاسی بلند بریتانیایی توانست در رقابتی نزدیک با دو فینالیست دیگر شامل ولوو XC60 و لکسوس LC 500 این جایزه را به خود اختصاص دهد.

برندگان جوایز خودروی سال 2018

خودروی سال - ولوو XC60

خودروی لوکس سال - آئودی A8

خودروی پرفورمنس سال - ب‌ام‌و M5

خودروی شهری سال - فولکس واگن پولو

خودروی سبز سال - نیسان لیف

برترین طراحی سال - رنج روور ولار

 

 

 

دیدگاه کاربران