مشخصات فنی آمیکو دو کابین آسنا دنده ای ساده سال 1397 - 1401
سال
دومین تجربه همکاری شرکت ارس خودرو با چینیها که اغلب آن را با نام نشان تجاری آمیکو میشناسیم، پیکاپ بلندبالایی است که خود را بهعنوان اصلیترین رقیب تویوتا هایلوکس در بازار کشورمان معرفی کرد. آسنا دوکابین با پلتفرم پیکاپ N2 ساخت شرکت چینی Huanghai Auto ساخته شده و هرچند سال 96 به بازار ایران معرفی شد ولی تولید رسمی آن
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
توانایی آفرود متوسط
قابلیت بکسل تا 3.2 تن
پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی
ردیفعقب جادارتر از هایلوکس
اولین مونتاژی ایران با استاندارد TUV
پوشش رنگ الکترواستاتیک (مقاوم در برابر خراش)
موتور مشترک با تونلند بنزینی یورو4
نقاط ضعف
عرضه محدود
راحتی صندلیها
کمبود تجهیزات رفاهی
قرارگیری ورودی مخزن گاز در زیر کاپوت
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1397 تا 1398 و 1400 تا 1401مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل با قفل اتوماتگیربکس
6 دنده دستی با دنده کمکیپیشرانه
4 سیلندر دوگانه سوز (4G69)حجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
143 اسببخارگشتاور
200 نیوتنمترشتاب
15.5 ثانیهسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
10.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
پیکاپ متوسطنوع شاسی
مستقلنسل (کد اتاق)
نسل اول (N2)طول
5560 میلیمترعرض
1840 میلیمترارتفاع
1830 میلیمترفاصله محوری
3405 میلیمتروزن
1810 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
265/65R17چرخ عقب
265/65R17سایر ویژگیها
ظرفیت بار تا 750 کیلوگرمسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
8 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مصنوعی دو رنگایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
T33 1403/8/2
چند روز پیش آمیکو رنت کردم پلیس جلوی منو رو گرفت دلیلش رو از جناب سرهنگ پرسیدم چرا داخل شهر ایست دادی من کمربند بسته بودم با تلفن هم صحبت نمیکردم گفت تابلو رو دیدی؟ خودروهای بالای5 5 متر ممنوع است به خاطر اینکه کمی برزگتر است به دلیل عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی فراجا توقیف کرد چند روز بعد به من زنگ زدند گفتند بسیج فعالیت دارید؟ گفتم نه چطور؟ گفت کسانی که آمیکو سوار میشن زیر نظر ارگانهای دولتی میباشد چون شرکت آمیکو سهامدارش سپاه پاسداران است واسه همینه ازش استقبال نمیشه معاونت اونجا حرف قشنگ زد گفت یا 10 شب به بعد تردد کن یا پلاک عمومی زرد رنگ دریافت کن کارشناس اونجا گفت بالاتر از دادستان وجود نداره ماشینت مجهز به گازسوز است کسپول سی ان جی در جلوی خودرو قرار میگیره یعنی تغدیه از کاپوت دریافت میکنه اگر ضربه ای وارد بشه حادثه سنگین و خسارات بدی به همراه داره واسه اینکه خودروی جز خارج از قوانین است دستور توقف تولیدش صادر شد الکی پول2 میلیارد یکی آشنا پوچ شد تبدیل شد به نامه اسقاطی دستمون به جایی بند نیست خواهشنا کسی میدونه راهنمایی کنه آمیکو نخرید دردسر داره هم گرفتن و هم فروختنش نه خدمات درست حسابی داره نه....حالا از من گفتن بود به درد کسی میخوره بیکار باشه یا نگهبان یا باغبان یا مزرعه دار یا مزربان یا ...باشه دیگه خود دانید
پاسخ
0
0
0
افسانه 1402/8/10
تویوتاکه مشخصه بهترینه اگه کسی توان خریدش روداشت کا نمیومدنظرات رو بخونه بیخودی مقایسش نکنین نه وقت خودتونوبگیرین نه بقیه رو
پاسخ
1
0
3
amirabbas2929 1402/10/23
چرا ۵ میلیاردی نباید از یه چینی یک میلیاردی بهتره باشه؟؟
0
1
Imanforghani1234 1402/7/27
همون ماشین چینی هست رفتن تکنولوژی ۲۰ سال پیش میتسوبیشی رو خریدن گفتن موتورش ژاپنی هست با این گشتاوری که من میبینم قدرت درست حسابی هم نداره
پاسخ
3
0
2
amirabbas2929 1402/10/23
دوست عزیز این موتور با همین تکنولوژی رو چنتا ماشین دیگه از جمله فوتون و کاپرا و زاگرس هم نصبه. اگه بحث تکنولوژی و توان و گشتاور باشه خب این ماشین به نسبت ۹۰ درصد ماشینای جدید با فناوری جدید عقب تره. بحث دوام فنی و استهلاک پایینه که این ماشینو میتونه تبدیل به یه گزینه برای خرید کنه از طرفی ابعاد این ماشین برای استفاده کار مناسب تر از بقیه س. بحث دیگه هم اینه که درسته این موتور توان نداره ولی نسبت موتور های توربو امنیت خاطر بیشتری داره
0
1
Imanforghani1234 1402/9/15
چه ربطی به سوپرا داره؟! دارم میگم تکنولوژی ۲۰ سال پیش میتسوبیشی خریدن دارن مثل چی میکنن تو پاچه مردم
0
2
amirabbas2929 1402/8/2
توان سر چرخش به نسبت هیکل و موتورش تو مدل توربو واقعا عالیه در ثانی از موتوری که به قول شما تکنولوژی ۲۰ سال پیشه انتظار داری مثل تویوتا سوپرا بهت توان خروجی بده؟؟
0
0
Eb333 1401/7/14
نظرات بعضا مغرضانه است. من هشت ماهه قسطی خریدهام. اگر توقع دارید این ماشین مثل مزدا تری توی سبقت به شما شتاب بده چنین خبری نیست. ولی کفی و کمی هم شیب رو بالا راحت میره و شتابش بد نیست. در سربالاییهای شدید باید با دنده چهار یا سه برید. مزیت این ماشین با توجه به اینکه من با ماشبنهای افرود دیگه هم کار کردهام: نرمی ماشین و راحتی سرنشینها نسبت به پیکابهای دیگر ساخت داخل هست. دوم: بیصدایی قطعات داخل کابین در ناهمواریها. سوم: عایق خوب ضد صدای موتور. چهارم: این ماشین بهندرت در افرود کم میاره. در گل و لای هم گیر نمیکنه. پنجم: بزرگی و عضلانی بودن ماشین کاملا توی چشمه و با بقیه پیکابها قایل مقایسه نیست. ششم: رنگ ماشین بسیار براق و با کیفیته. هفتم: هندلینگ بسیار خوبی داره. من با ماشین به این بزرگی در اتوبانهای شلوغ همپای سواریها میرانم و حتی بهتر چرا که ماشین ارتفاع زیادی داره و دید خیلی خوبی دارید. در بالا رفتن از سرباباییهای افرود با سرعت کم از انجا که کمک سنگین داره مشکل کمبود گشتاور پیش نمیاد و با دنده یک سنگین خیلی پرقدرت جلو میره. اما ایرادها: اول همون نیاز به دنده چهار و سه در سربالاییهایی که نسبت به ماشینهای دیگه کم نفس به نظر میرسه ولی اونقدر هم افتضاح نیست. دوم: ترمزها خیلی میخ و عالیه ولی گاهی ای بی اس به صورت مطلوب کار نمیکنه و صدای لاستیک روی اسفالت میاد. سوم: صندلیها خیلی راحته و نمیدانم چرا باما نوشته راحت نیست ولی جنس چرم مصنوعیش بده و پلاستیکه نه چرم. چهارم: کمبودهایی مثل سفت بودن گاز و کلاج یا نداشتن یک دماسنج ساده یا نداشتن کفی داخل اتاق! این ماشین خیلی بزرگه و این برای کسانی که میخوان خاص باشند بد نیست منتها مشکل پارکینگ نباید داشته باشید. ببینید میگن کی ام سی قویتره ولی توجه داشته باشید که خاص نیست و کوچکتره. در ضمن بیخودی خرج این ماشین نکنید و برای پنج اسب بخار سیستم اگزوز را دستکاری نکنید یا کپسول گاز را درنیاورید چون گاز خیلی به شما کمک میکنه. در کل با اینکه من ادم سخت گیری هستم با این قیمت و در ایران ازش،راضیام. اگر پول میداشتم تویوتای صفر میخریدم
پاسخ
0
1
6
CitroenXsara 1401/2/25
یه سوال، در وب سایت باما نوشته شده دنده ای، آیا واقعا چیزی مثل این اتومات هم داره؟!؟
پاسخ
1
0
0
مرتضی هستم 1401/3/1
دوست عزیز ارادت. آسنای اتومات از اواخر سال 1400 معرفی شده. پس جواب سوال شما، مثبت هست!
0
3