بررسی مشخصات آمیکو دو کابین آسنا
بررسی مشخصات آمیکو دو کابین آسنا
بررسی مشخصات آمیکو دو کابین آسنا
بررسی مشخصات آمیکو دو کابین آسنا

دومین تجربه همکاری شرکت ارس خودرو با چینی‌ها که اغلب آن را با نام نشان تجاری آمیکو می‌شناسیم، پیکاپ بلندبالایی است که خود را به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب تویوتا هایلوکس در بازار کشورمان معرفی کرد. آسنا دوکابین با پلتفرم پیکاپ N2 ساخت شرکت چینی Huanghai Auto ساخته شده و هرچند سال 96 به بازار ایران معرفی شد ولی تولید رسمی آن در چین از ابتدای 2016 استارت خورده بود. آسنا می‌توانست خلا پیکاپ‌های سایز بزرگ در بازار ایران را به خوبی پر کند ولی تنش‌های ارزی کاری کرد که از دسترس توان قشر متوسط، به‌دور باشد. آسنا حداقل از روی ظاهر، یک آفرود واقعی نشان می‌دهد. البته نگرانی‌هایی از این بابت نیز وجود دارد. چراکه صنعت خودروی چین تاکنون تجربه موفقی در این زمینه نداشته است. بد نیست بدانید که پیشرانه هانگای N2 با میتسوبیشی لنسر و اوت‌لندر 2006، بی‌وای‌دی S6‌ مدل 2013 و همچنین هاوال H5‌ جدید یکی است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای آمیکو دو کابین آسنا

    • توانایی آفرود متوسط
    • قابلیت بکسل تا 3.2 تن
    • پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی
    • ردیف‌عقب جادارتر از هایلوکس
    • اولین مونتاژی ایران با استاندارد TUV
    • پوشش رنگ الکترواستاتیک (مقاوم در برابر خراش)
    • موتور مشترک با تونلند بنزینی یورو4
  • معایب آمیکو دو کابین آسنا

    • عرضه محدود
    • راحتی‌ صندلی‌ها
    • کمبود تجهیزات رفاهی
    • قرارگیری ورودی مخزن گاز در زیر کاپوت
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1397 تا 1398 و 1400 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل اتومات
  • گیربکس 6 دنده دستی با دنده کمکی
  • پیشرانه 4 سیلندر دوگانه سوز (4G69)
  • حجم موتور 2.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 200 نیوتن‌متر
  • شتاب 15.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ متوسط
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (N2)
  • طول 5560 میلی‌متر
  • عرض 1840 میلی‌متر
  • ارتفاع 1830 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3405 میلی‌متر
  • وزن 1810 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 265/65R17
  • چرخ عقب 265/65R17
  • سایر ویژگی‌ها ظرفیت بار تا 750 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
99 دیدگاه

MOoo(383 روز پیش)

شما چجوري از خودتون ميگيد كه داخل افرود خوب نيست وقتي خود باما نوشته توانايي افرود داره اين ماشين از هايلوكس خيلي خيلي بهتره

مرتضی هستم! (380 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. اگه منظورتون آفرود سنگین هست، این ماشین تواناییشو نداره

CitroenXsara (370 روز پیش)

شاید ماشین انقدر بدی که فکر می کنیم نباشه اما بنظر من غیر ممکن هستش که به هایلوکس برسه

Bardo1392 (140 روز پیش)

اصالت ژاپنی رو با این یکی به هیچ وجه ممکن مقایسه نکنید

amirabbas2929 (105 روز پیش)

تویوتا هایلوکس چندین سال تو جاده های ایران یکه تازی کرده و خودشو به همه ثابت کرده. اینکه آسنا با هایلوکس قابل قیاس نیست درست ولی آمیکو در حد خودش سعی کرده یه محصول مدعی تولید کنه. الان با توجه به بودجه خریداران و قیمت بالای هایلوکس های کارکرده راهی بجز خریدن یه ماشین صفر کیلومتر که البته توانایی مطلوبی تو آفرود داره نیست. با یک میلیارد پولی که شما برای این ماشین میدی تو بازار هایلوکس ۳۰۰هزارتا کار دور رنگ هم بزور بهت میدن !

mfs1329(1240 روز پیش)

اقا من نزدیک به یک سال است امیکو سوارم و قبلش پیکاپ داشتم اولا اینکه این ماشین اصلا شتاب نداره و چیزی به اسم شتاب معنی نمی ده . موتور ضعیفی است برای این بدنه سنگین. گیربکسش تو تعویض دنده بعضی وقت ها صدا می ده که نمایندگی گفت عادیه و اصلان خدمات پس از فروشی نداره چیزیش خراب شه گیر نمی اد و ماشین می خوابه که اگر قطعه اش مشابه موتورهای چینی بهش بخوره.نویگیشن رو نگو که اینقد جاش بده و بی کیفیته که روزا هیچی نمی بینی . دنده عقب میگیری روزا باید اینه نگاه کنی تو ال سی دیش هیچی نمی بینی حتی سنسور دنده عقب هم نداره.من که پدرم درامده با روغن ریزی مخزن هیدرولیک ویک زره گاز می دی تسمه هاش می افتن. البته نسبت به پیکاپ اتاق بزرکتر و نرم تری داره تنها مزیت نسبت به پیکاپ و مزیت خودرو. هرکی هر چی می گه جز این یا امیکو نداره و اگر هم داره سوارش نشده فقط واسه قشنگی گذاشته خونه‌ . یادم رفت بگم شکل ظاهریش خیلی عالی هست و خاص اما چه فایده از لحاظ موتوری بدرد نمی خوره.

Eb333 (120 روز پیش)

من دارم و این مشکلات را نداره

amirabbas2929 (105 روز پیش)

جناب با توجه به قیمت الان این ماشین و اینکه مدل جدیدش که اتوماتیک توربو هست اومده خریدن مدل جدیدش کاملا منطقیه چون از لحاظ کیفیت یه ارتقای خیلی خوب داشته و موتورش توان بسیار بالایی داره اما این مدل درسته که موتور جوابگوی وزن سنگینش نیست اما چیزی که در حقیقت این ماشین داره از خودش نشون میده اینه که آمار و ارقام درموردش درسته و این ماشین قابلیت حمل بار سنگین و کارایی آفرودی داره تنها مشکلی که خیلی تو این ماشین خودشو نشون میده کیفیت ساخت کابینه که واقعن بده و قدیمی. بنظرم اگه دردسر ماشینهای توربو رو نمیخواید تحمل کنید و همچنین یه ماشینی میخواید که هم بزرگ باشه هم یکم خاص این ماشین مناسبه البته با یکم تغییراتی که شخص باید خودش رو ماشین اعمال کنه.

keivan6946(1389 روز پیش)

سلام من دو دستگاه از اين ماشين داشتم و يكيشو بنا به دلايلي فروختم و تجربم رو دقيق مينويسم.... اين ماشين صندلي هاش فوق العاده خشكه و اصلا راحت نيست / لرزش تو چاله ها خيلي رو مخه چون خود كارخونه لاستيك جنگي روش گذاشته / سرعت باهاش 180رفتم و سر پيچ ها اصلا ترس نداري بخاطر وزن خودرو و اصلا تكون نداره / موتورش بخاطر گيربكس درجه يكي كه داره خيلي پر شتابه و نسبت به پرادو چهار سيلند كه داشتم خيلي خيلي بهتره و نسبت به قيمت پرادو من كه الان 500پولشه والا مفته / از نظر ترمز فوق العاده خيلي عاليه / ديد رانندگيش خيلي وسيعه اصلا تصادف نميكني / براي شهر به هيچ عنوان بدرد نميخوره اعصابتو خورد ميكنه نه جا پارك پيدا ميشه و همش بايد چشمت تو اينه ها باشه / باهاش بار زدم تا 1/5تن مثل دمبه ميرف / تو افرود هم خيلي عاليه ولي منبع گاز كه زير ماشينه خرابش كرده خطريه كاش تك سوز بود چون ان چنان مصرف بالايي نداره نهايت 11

Eb333 (120 روز پیش)

با این نظراتتون فکر کنم سوار یک ماشین دیگه بودید

Eb333(120 روز پیش)

نظرات بعضا مغرضانه است. من هشت ماهه قسطی خریده‌ام. اگر توقع دارید این ماشین مثل مزدا تری توی سبقت به شما شتاب بده چنین خبری نیست. ولی کفی و کمی هم شیب رو بالا راحت می‌ره و شتاب‌ش بد نیست. در سربالایی‌های شدید باید با دنده چهار یا سه برید. مزیت این ماشین با توجه به اینکه من با ماشبن‌های افرود دیگه هم کار کرده‌ام: نرمی ماشین و راحتی سرنشین‌ها نسبت به پیکاب‌های دیگر ساخت داخل هست. دوم: بیصدایی قطعات داخل کابین در ناهمواری‌ها. سوم: عایق خوب ضد صدای موتور. چهارم: این ماشین به‌ندرت در افرود کم میاره. در گل و لای هم گیر نمی‌کنه. پنجم: بزرگی و عضلانی بودن ماشین کاملا توی چشمه و با بقیه پیکاب‌ها قایل مقایسه نیست. ششم: رنگ ماشین بسیار براق و با کیفیته. هفتم: هندلینگ بسیار خوبی داره. من با ماشین به این بزرگی در اتوبان‌های شلوغ همپای سواری‌ها می‌رانم و حتی بهتر چرا که ماشین ارتفاع زیادی داره و دید خیلی خوبی دارید. در بالا رفتن از سربابایی‌های افرود با سرعت کم از انجا که کمک سنگین داره مشکل کمبود گشتاور پیش نمیاد و با دنده یک سنگین خیلی پرقدرت جلو می‌ره. اما ایرادها: اول همون نیاز به دنده چهار و سه در سربالایی‌هایی که نسبت به ماشین‌های دیگه کم نفس به نظر می‌رسه ولی اونقدر هم افتضاح نیست. دوم: ترمزها خیلی میخ و عالیه ولی گاهی ای بی اس به صورت مطلوب کار نمی‌کنه و صدای لاستیک روی اسفالت میاد. سوم: صندلی‌ها خیلی راحته و نمی‌دانم چرا باما نوشته راحت نیست ولی جنس چرم مصنوعیش بده و پلاستیکه نه چرم. چهارم: کمبودهایی مثل سفت بودن گاز و کلاج یا نداشتن یک دماسنج ساده یا نداشتن کفی داخل اتاق! این ماشین خیلی بزرگه و این برای کسانی که می‌خوان خاص باشند بد نیست منتها مشکل پارکینگ نباید داشته باشید. ببینید میگن کی ام سی قوی‌تره ولی توجه داشته باشید که خاص نیست و کوچک‌تره. در ضمن بیخودی خرج این ماشین نکنید و برای پنج اسب بخار سیستم اگزوز را دستکاری نکنید یا کپسول گاز را درنیاورید چون گاز خیلی به شما کمک می‌کنه. در کل با اینکه من ادم سخت گیری هستم با این قیمت و در ایران ازش،راضی‌ام. اگر پول می‌داشتم تویوتای صفر می‌خریدم

سیدمهدی فرهادی(1268 روز پیش)

بزرگترین ضعف این خودرو موتور ضعیف با توجه به وزن و ابعاد خودرو است. با ورود جک T8 با موتور به مراتب قوی تر و ابعاد و امکانات مشابه بازار این خودرو شکسته خواهد شد.

Dgcd (181 روز پیش)

این خودرو خیلی ضعف داره و اصلا خوب نیست

Naeima(1351 روز پیش)

دوستان من خودم این ماشین رو دارم نگاه به نوشته های بالا نکنید این ماشین اتاق لندکروز رو داره خیلی نرم و راحت پر قدرت با موتور از شرکت میتسوبیشی 2400 هم هست جاهایی باهاش رفتم که جیپ و پاترول آب روغن قاطی کردن شتابش عالیه وقتی تخته گاز میکنی میری تو صندلی طراحی ‌‌ظاهریش عالیه دوگانه سوزم هست ولی من گاز نمیزنم توش چون مصرفش صدی 10 ایناس خیلی قوی قدرتی شاخ و لاکچری هست نگاه نکنید مردم چی میگن بشینید پشت ماشین قدرت رو احساس کنید

kkhfarhad (1344 روز پیش)

شما فکر کنم آمیکو نداری توندرا 8 سیلندر داری

amir82 (1257 روز پیش)

ببخشید شما فک کنم تا هالا باهاش شتاب 0 تا100 باهاش نگرفتی در بهترین حالت 15 ثانیه میره ولی اگه شما پراید رو با همین شتاب قدرتمند میدونی دیگه بستگی به خودت داره

CitroenXsara (370 روز پیش)

اگه آتاق لندکروز داشت الان که روی ۹۰۰ نبود، حتی تا ۱.۴ میلیارد می رفت. بعدش با این وزن و قدرت شما چجوری میخوای ۱۰ لیتر رو تو صدی بگیری، این که هیچ اما چرا بنظر شما ۱۰ لیتر صدی آنقدر بد هستش اصلا

Alimousavi2257 (317 روز پیش)

لاکچری؟ شتاب و قدرت؟ یه ماشین دو تنی که کلا صدو چهل اسب داره و دویست نیتون گشتاور داره میگید قوی؟ این ماشین از سوزوکی ویتارا دوهزارو چهارصد هم با اختلاف ضعیفتره! یا رونیز! موتور این ماشین انقدر قدیمیه که حتی میل سوپاپ متغیر نداره! و به اسم موتور فور جی شصت و نه میتسوبیشی فروش میره! و فقط اسم میتسوبیشی رو به یدک میکشه وگرنه نسخه اصلی این موتور زمین تا آسمون فرق میکنه زنجیر تایمه میل سوپاپ متغیر داره و چهل اسب قویتره! امیدوارم یه روز پیکاپ های ژاپنی و آمریکایی رو تست کنید

ehsanmms (190 روز پیش)

آره خب، نسبت به پراید وانت و پیکان وانت 😂😄

CitroenXsara(263 روز پیش)

یه سوال، در وب سایت باما نوشته شده دنده ای، آیا واقعا چیزی مثل این اتومات هم داره؟!؟

مرتضی هستم (257 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. آسنای اتومات از اواخر سال 1400 معرفی شده. پس جواب سوال شما، مثبت هست!

Gdjdnmd(306 روز پیش)

بنده به مدت2 روز داشتم واسه افرود رنگ سفید خوب بود بد نبودش زیاد شتابش 170 تا بیشتر نبود ولی 0 تا100 تو 13 ثانیه پر کرد سوخت رو تقریبی بگم 10.7 اپشناش کمه که واسه افرود عادیه بنظرم دوگانه بگیریم که بصرفست

MOoo(383 روز پیش)

اسلام اميكو دو كابين اسنا بهتره يا كي ام سي t8 هم از لحاظ افرود امكانات حجم موتور اندازه و زيبايي

CitroenXsara (341 روز پیش)

بنظر من امیکو ظاهرش بد نیست. هر دو موتورشون داستان عجیبی داره. افرود تقریبا یکسان. t8 یکم طبیعی تره اندازه به نسبت موتورش. اما من شنیدم کیفیت و انتخاب رنگ t8 خیلی خوبه.

شاهرخ(1368 روز پیش)

سلام دوستان ازلحاظ قیمت درسته خیلی زیاده ولی 206 هم شده 200 میلیون من یک ساله این ماشین و دارم تو آفرود کم نمياره ماشین های آفرود دیگم داشتم باور کنید آسنا حرف نداره ماشین خوبیه

Alireza,psa (1342 روز پیش)

میشه بیشتر توضیح دهید

CitroenXsara (370 روز پیش)

۲۰۶ رو با آمیکو مقایسه نکن توی قیمت تورو خدا 😂

Show More