مشخصات فنی ب ام و سری 1 هاچ بک 120i سال 2005 - 2011
سال
در حد فاصل سالهای 2005 تا 2010 مدلهای مختلفی از نسل اول سری 1 در بازار ایران عرضه شد. ابتدا نسخه هاچبک سری1 در مدلهای 118i و 120i و با پیشرانههای 4 سیلندر در سال 2005 به ایران آمدند و از سال 2008 نیز نسخههای کوپه و کروک سری1 با پیشرانه 6 سیلندر خطی در ایران فروخته شدند. در واقع
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فرمانپذیری دقیق
ساختار دیفرانسیل عقب (نسبت به رقبا)
نقاط ضعف
واردات بسیار محدود
کمبود تجهیزات رفاهی استاندارد
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2005 تا 2011مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل عقبگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
170 اسببخارگشتاور
210 نیوتنمترشتاب
8.4 ثانیهسرعت
222 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
هاچ بک جمع و جور لوکسنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (E87)طول
4239 میلیمترعرض
1934 میلیمترارتفاع
1421 میلیمترفاصله محوری
2660 میلیمتروزن
1395 کیلوگرمحجم باک
53 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
سفارشیکروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سفارشیسنسور عقب
سفارشیسنسور باران
سفارشیسنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
بازیابی انرژی ترمز - کنترل ترمزها در پیچ (CBC)سیستم روشنایی
دیلایت
سفارشیاتولایت
نوربالا اتومات
سفارشیارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
سفارشیچراغ شور
سفارشیچراغ جلو
زنون (بایزنون سفارشی)سایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
سفارشیحساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سفارشیسایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر HiFi (سفارشی) - سیستم پخش Harman Kardon (سفارشی) - هندزفری (سفارشی) - چنجر (سفارشی)مانیتور
8.8 اینچی با کنترلر (سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
سفارشیدوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CD/DVD - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستی - اتومات دوگانه (سفارشی)کول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستی - 6 حالته برقی (سفارشی) - تنظیم برقی گودی کمر (سفارشی) - مموری (سفارشی)صندلی سرنشین جلو
6 حالته دستی - 6 حالته برقی (سفارشی)ویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلو (سفارشی)سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مصنوعی و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
دسترسی به صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
سفارشیآینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سفارشیسایر ویژگی ظاهری
مموری آینه (سفارشی) درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Mosifat 1400/4/25
من هم e90 هم e81 داشتم به شدت از جفتش راضی بودم فقط فقط بخاطر بدهی ردشون کردم رفتن جفتشون سخت پیدا کردم چون سالماش خیلی کمن
دوستان باور بفرمایید اینکه میگم بنز و بی ام و خرجشون زیاده به خاطر اینکه دیر ب دیر روغن عوض شده هم گیربکس هم موتور به موقع تعویض شه هیچ هزینه اضافی ای نداره الان ۶ ساله f10 دارم بدون هزینه ای اضافی فقط و فقط مصرفی
پاسخ
0
1
2
محمد آریان مهر 1398/5/18
این اتاق که با کد E87 شناخته میشه میتونم بگم کم استهلاک ترین اتاق بی ام و هستش ، موتورش ۲ لیتری تنفس طبیعیه و ۱۷۰ اسب بخار قدرت داره که خوبیش اینه توبو نیست و به بنزین حساس نیست که این خودش واقعا یه حسن خیلی بزرگیه که این ماشین داره!! من خودم یه 120i دارم و کاملا ازش راضیم. تنها خرجش هزینه تعویض روغن و فیلتر روغنشه که هر ۵ هزارتا باید ۱ میلیون هزینه بشه،همین!!
پاسخ
4
0
2
Mosifat 1400/4/25
با سلام خدمت شما دوست عزیز مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ با موتور n46 عرضه شده و ۱۵۶ اسب قدرتشه از مدل ۲۰۰۸ همزمان با ال سی آی شدنش موتورشم تغییر کرد به n46n که ۱۷۰ اسب شده که قابلیت نصب دنده پشت فرمون داره
البته این موتور عین ۱۲۰ رو ۳۲۰ هم بسته شد که همین قابلیت رو داره
مسئله بعدی اینکه درسته توربو نداره ولی این ماشین عملکردی شبیه توربو داره با استفاده ازین که پیستونی کوتاهتر کرده با بنزین معمولی احتراق بالای پیستون صورت میگیره و وقتی پیستون به بالا میخواد حرکت کنه احتراق اونو به پایین فشار میده و باعث خرابی موتور تو دراز مدت میشه مثلا ۱۰۰هزار به بالا و شما مجبور میشی سر سیلندر باز کنی ولی اگه بنزین سوپر یا در دسترس نبود اکتان مناسب استفاده کنی احتراق پایین صورت میگیره و نه تنها به موتور آسیب نمیزنه بلکه باعث بهبود عملکرد موتور هم میشه
در کل هیچ ماشینی به آلمانی نمیرسه مگر آلمانی
هندلینگ عالی سری یک رو هیچ هاچبکی نداره
0
2
Shahin...........igyukk 1399/9/4
آقای سعید مرادی این ماشین توربو نیست
مثل موتور هیوندای i40 که دو لیتریه و تنفس طبیعیه حدود ۱۷۰ اسب قدرت داره
0
1
Saeedmoradi 1399/6/24
مدل واس شما چیه؟
0
0
Saeedmoradi 1399/6/24
ولی تو مشخصات فنیش ذکر شده تویین توربوس!!!
1
0