


کوچکترین سری بامو هم در بازار ایران برای خود مشتریانی دارد. نسل دوم سری1، ابتدا با مدل هاچبک (اتاق F20) و در سال 2011 به بازار جهانی معرفی شد. این آلمانی سالها بعد و در مدل 2016 خود به بازار کشورمان رسید. اگرچه ویرایشهای جدید سری1 نسبت به نمونههای قبلی کمی طویلتر و عریضتر شدهاند، ولی این خودرو همچنان در سگمنت ریزاندامهای بازار قرار میگیرد. از سالها پیش که نخستین مدلهای این خودرو وارد کشورمان شد، اغلب آن را بهعنوان یک هاچبک میشناختند. ولی اکنون در بازار جهانی هم نسخه هاچبک آن موجود است و هم نمونه صندوقدارش. باید درباره موفقیت این بامو در بازار ایران صادق باشیم. بامو سری چندان خوشاقبال نبوده است. شاید این خودرو ساده و کوچک باشد. ولی هرچه هست یک بامو است و عیار قیمتی آن با عیار خودروساز لوکس آلمانی سنجیده میشود. به همین جهت است که غیر از جوانان متمول، مشتری پر و پا قرصی برای آن متصور نیست. از سویی دیگر باید این نکته را نیز در نظر داشت که بامو سری یک، از نظر ایمنی و کیفیت هرگز قابل قیاس با رقبای ژاپنی و کرهای نیست.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای ب ام و سری 1 هاچ بک
- فرمانپذیری
- کیفیت ساخت بالا
- ساختار دیفرانسیل عقب (نسبت به رقبا)
-
معایب ب ام و سری 1 هاچ بک
- واردات بسیار محدود
- امکاناتی کمتر از رقبا
- ارزش خرید
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2016 و 2018
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل عقب
- گیربکس 8 دنده اتومات
- پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 184 اسببخار
- گشتاور 270 نیوتنمتر
- شتاب 7.1 ثانیه
- سرعت 230 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه هاچ بک جمع و جور لوکس
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل دوم (F20) - فیس لیفت
- طول 4329 میلیمتر
- عرض 1765 میلیمتر
- ارتفاع 1421 میلیمتر
- فاصله محوری 2690 میلیمتر
- وزن 1445 کیلوگرم
- حجم باک 52 لیتر
- چرخ جلو 225/40R18
- چرخ عقب 225/40R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز بازیابی انرژی ترمز - کنترل ترمزها در پیچ (CBC)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون (تمام LED سفارشی)
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - تشخیص صدا - هندزفری
- مانیتور 6.5 اینچی با کنترلر (8.8 اینچی سفارشی)
- نویگیشن سفارشی
-
هدآپ
- دوربین عقب سفارشی
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX - Apple CarPlay
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه
-
کول باکس
- صندلی راننده 8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر
- صندلی سرنشین جلو 8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر
- ویژگی صندلی عقب تاشو سه تکه
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم سنساتک (SensaTec)
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم آلومینیومی - تریم چوب (سفارشی)
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
- سانروف سفارشی
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2017 تا 2018
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل عقب
- گیربکس 8 دنده اتومات
- پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 224 اسببخار
- گشتاور 310 نیوتنمتر
- شتاب 6.1 ثانیه
- سرعت 243 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 5.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه هاچ بک جمع و جور لوکس
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل دوم (F20) - فیس لیفت
- طول 4329 میلیمتر
- عرض 1765 میلیمتر
- ارتفاع 1421 میلیمتر
- فاصله محوری 2690 میلیمتر
- وزن 1475 کیلوگرم
- حجم باک 52 لیتر
- چرخ جلو 225/40R18
- چرخ عقب 225/40R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
- سایر ویژگیها (تعلیق ام اسپرت سفارشی)
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز بازیابی انرژی ترمز - کنترل ترمزها در پیچ - (کیت ترمز ام اسپرت سفارشی)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو LED
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
- سایر ویژگی فرمان فرمان ام اسپرت (سفارشی)
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 12 اسپیکر 360 واتی - سیستم پخش Harman Kardon - تشخیص صدا - هندزفری
- مانیتور 6.5 اینچی با کنترلر (8.8 اینچی سفارشی)
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX - Apple CarPlay
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه
-
کول باکس
- صندلی راننده 8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری - (صندلی اسپرت سفارشی)
- صندلی سرنشین جلو 8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری - (صندلی اسپرت سفارشی)
- ویژگی صندلی عقب تاشو سه تکه
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم داکوتا مشکی یا صدفی یا قهوهای
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم آلومینیومی - تریم چوب (سفارشی)
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب - مموری آینه - کیت بدنه اسپرت لاین (تیپ داینامیک) - کیت بدنه ام اسپرت (سفارشی)
-
مینی کوپر
2018
-
دی اس 5
2017
-
آلفارومئو جولیتا
2018
Hamed777777777(78 روز پیش)
با سلام. بنده قصد دارم برای خانومم این ماشینو بخرم آیا مناسب استفاده شهری و روزمره هست یا خیر؟ منظورم از نظر بی آزار بودن و خرابی و.. این هاست. با تشكر
Erwin(1430 روز پیش)
در حال حاضر یکی از ارزنده ترین خودرو های موجود بازار ست .برای مثال در این تاریخ نگارش یک کیا سراتو وارداتی با موتور ۲۰۰۰ معمولی که حدود ۵۰۰میلیون تومان قیمت دارد اما این خودرو با موتور قدرتمند ۲۰۰۰ توربو حدود ۶۵۰ میلیون !
Mr1122 (882 روز پیش)
یادش بخير الان نزديك ٢ ميليارده
ani98 (815 روز پیش)
الان این ۳ میلیارده و سراتو ۱ میلیارد
Taqy54 (584 روز پیش)
این الان ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون شده
Arash.kia (462 روز پیش)
یادش به خیر ...الان محدوده قیمتی ششصد میلیون فقط میتونی از طبقه چینی خرید کنی و حتی نیم نگاهی به کره ای چند مدل پایین تر نمی تونی داشته باشی.مگر اینکه بری تولیدات ۲۰۰۹و ۲۰۱۰ رو انتخاب کنی.در غیر این صورت فقط چینی!!!
Mh89 (435 روز پیش)
این الان ۲/۵۰۰ و سراتو ۱ میلیارد ، هیچ کدوم نمی ارزه
Amiral111 (401 روز پیش)
اه یادش بخیر کی فکرشو میکرد این ماشین امروز بشه ۲۷۰۰
ZSL (111 روز پیش)
در حال حاضر با ۶۰۰ تومن تارا اتومات ۶دنده با پلتفرم پژو ۳۰۱ میدن خیلی هم عالی فرمونش داغ میکنه میشه عین تراکتور چراغ رو روشن میکنی چشم هرکی که پشتته رو کور میکنی
گ(1074 روز پیش)
سلام این بی ام سری ۱ هاچ بک بهتره؟ یا هیوندا سوناتا
Amirzojaji (1001 روز پیش)
بدون شک بی ام و سری یک
Amirreza1362 (698 روز پیش)
اینا نه قیمتی ، نه کارایی و نه هیچ چیز دیگه ایشون مثل هم نیست که بشه مقایسه کرد
Mh89 (435 روز پیش)
بی ام و فقط در این مدلش خیلی خیلی گرونه ولی اگر من باشم سوناتا
Amiral111 (401 روز پیش)
داداش اصلا ارتباطی به هم ندارن اون هاچپکه اونیکی سدان اون ساخت آلمانه اونیکی ساخت کره
حميد رضا(667 روز پیش)
سلام اتفاقا من پارسال بین این دو تا ماشین مونده بودم دوتا ۱۲۵ سوار شدم یه دونه گلف که گلف خریدم... به نظر من قسمت عقب گلف از لحاظ طراحی خیلی سرتر از ۱۲۵... داخل ماشین خیلی زیباتر طراحی شده فرم صندلی ها که دو رنگ مشکی قرمزه خیلی شیک تره... گلف ترمز دستی برقی داره که ۱۲۵ نداره گلف دو تا گرمکن صندلی جلو داره که ۱۲۵ نداره...دوربين عقب گلف خيلي بزرگتر و باكيفيت تره دوربين عقب ١٢٥ خيلي كوچيك و كم كيفيت نسبت به گلف... فقط دو تا صندلي ١٢٥ برقي واسه گلف فقط صندلي راننده برقيه... اگه بين اين دوتا ماشين ميخواييد انتخاب كنيد گلف سر تره شك نكنيد
KCHSH (661 روز پیش)
ممنون از راهنمایی شما
Mh89 (435 روز پیش)
ممنون از راهنمایی شما ، خیلی جالب بود ، رو نظرم تأثیر گذاشت
Mrreza(542 روز پیش)
خدایی چرا ارزش خرید نداره؟ ماشین مناسب مصرف روزانه هم که هست بعد این ماشین حساسيت پیشرانه ندارد؟
Mh89 (435 روز پیش)
با این قیمت ۲/۵۰۰ واقعا باید اینو خرید ؟ با این پول میشه تالیسمان ، پاسات ، جی تی لاین ، سوناتا هیبرید و ......... خرید !
KCHSH(674 روز پیش)
با سلام دوستانی که تجربه رانندگی با این مدل خودرو را دارند لطفا بفرمایند که برای هاچبک اسپرت درون شهری BMW 125I بهتر است یا GOLF GTI
VahidReza (598 روز پیش)
گلف چون هم اپشناش بیشتره هم شتابش بهتره هم جعبه دنده برقی داره
AmirHosseiny (507 روز پیش)
با سلام در جواب جناب وحید بی ام و سری 125i شتاب بهتر و هندلینگ بهتری داره دیفرانسیل عقبم هست خدمات خیلی بهتر و هزینه نگهداری به مراتب پایین تری داره و قیمت پایین تری هم داره نسبت به گلف گلف GTI هم سقف پانوراما دنده پشت فرمان گرمکن و چندتا سنسور بیشتر داره واز لحاظ آپشن از بی ام و بهتره ظاهر هم که سلیقه ای هستش من خودم از هر دو طراحی واقعا لذت میبرم
Mh89 (435 روز پیش)
گلف چون بهتره ولی بی ام و چون کمه و خاصه بیشتر اینقدر گرونه (البته در این مدل) گلف خیلی نرم ، امکانات بالا و......... ولی من جای شما بودم و اگر سدان بزرگتری میخواستی برو سراغ پاسات
Pedram1987(750 روز پیش)
ب نظر من خودروی خوبیه اما قیمت این ماشین تفاوتش یه زمانی با سراتو صفر ۲۰۰ تومن بود الان تفاوتش باید نهایت ۴۰۰ تومن باشه ولی میگن ۱۸۰۰ !!! یک میلیارد بیش تر از سراتو اخه؟
Kiumarsssss(758 روز پیش)
تنها هاچ بک دنیاست که دف عقب عست و این یعتی آخر لذت رانندگی و تعادل مثال زدنی.واقعا بی رقیبه.کاش همه و من بتونیم یه روزی یه همچنین ماشینی را صفر کیلومتر بخریم،نه ماشینی که بقیه عشقو حالشونو کردند و کهنه اش با کلی خرج گیرمون بیاد تازه اگر بیاد....
AmirHosseiny(768 روز پیش)
با سلام سری 1 ۱۷۰۰ میلیون واقعا می ارزه فقط آرم بی ام و میتونه شما رو راضی کنه تا این ماشینو بخری درسته امکانات رفاهی کمی داره ولی شتاب و هندلینگ و رخ ماشین واقعا قابل توجه تو این رنج قیمت بهترین گزینه برای کسایی هستش که دنبال ماشین اسپرت هستن
taha hossini(784 روز پیش)
ارزش خریدش خیلی بیشتر از سری ۲ هست شتاب خوب . امکانات خوب کیفیت عالی و اینکه داری بی ام و سوار میشی و این خودش یه حس خوبی داره اما با این همه چیز یخورده قیمتش بالاست