



«خرس آلمانی» لقبی بود که در همه جای دنیا به این خودرو میدهند چرا که در نگاه اول، چیزی جز ابهت نمیبینید. X6 در مدل 2008 به بازار جهانی آمد و بهلطف طراحی کوپهمانندش، نخستین کراساور کوپه بازار اروپا لقب گرفت و حتی بامو نیز آن را در سگمنت جدیدی به نام SAV (بهجای SUV) جای داد. X6 همچنین نخستین محصول بامو با سیستم کنترل دینامیکی عملکرد (DPC) است. این سیستم در واقع پل ارتباطی میان پیشرانه و سیستم محرکه xDrive است و میتواند با توزیع گشتاور در هر چرخ، از کمفرمانی یا بیشفرمانی جلوگیری کند. X6 در مدل 2010 پا به کشورمان گذاشت و فقط در نسخه 35i شش سیلندر فروخته میشد اما یکسال بعد یعنی از مدل 2011، نسخه 50i هشت سیلندرش نیز به خیابانهای کشورمان آمد. سرانجام با تصویب ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سیسی در سال 2014، این خرس آلمانی از بازار ایران خداحافظی کرد.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای ب ام و X6
- کیفیت ساخت بالا
- پایداری عالی
- پیشرانه قدرتمند
- امکانات رفاهی
- شتاب عالی در مدل 50i
-
معایب ب ام و X6
- هزینه نگهداری
- مصرف 18 لیتری در شهر
- فضای محدود سر در ردیف عقب
- بازار ضعیفتر از کاین توربو
- حساسیت پیشرانه به بنزین کمکیفیت
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2009 تا 2013
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل
- گیربکس 6 دنده اتومات
- پیشرانه 6 سیلندر توربوشارژ
- حجم موتور 3 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 306 اسببخار
- گشتاور 400 نیوتنمتر
- شتاب 6.7 ثانیه
- سرعت 240 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 10.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند متوسط لوکس
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (E71)
- طول 4877 میلیمتر
- عرض 1984 میلیمتر
- ارتفاع 1689 میلیمتر
- فاصله محوری 2934 میلیمتر
- وزن 2145 کیلوگرم
- حجم باک 85 لیتر
- چرخ جلو 275/40R20
- چرخ عقب 315/35R20
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها تعلیق هوشمند (سفارشی)
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
- رادار تغییرلاین سفارشی
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز بازیابی انرژی ترمز (CBC)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
- نوربالا اتومات سفارشی
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو بای زنون
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
- سایر ویژگی فرمان مموری
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 10 اسپیکر 205 واتی با آمپلی فایر - 16 اسپیکر 600 واتی یا 825 واتی (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی (سفارشی)
- مانیتور 8 اینچی لمسی با کنترلر - مانیتور ردیف عقب
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - iPod - AUX
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات چهارگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 10 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری
- صندلی سرنشین جلو 10 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
- گرمکن صندلی جلو
- سردکن صندلی جلو
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم نوادا مشکی یا بژ یا کرم یا قهوهای - چرم ناپا یا مرینو (سفارشی)
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین دسترسی به صندوق - وکیوم درها
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ - پرده جانبی عقب - مموری آینه
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2010 تا 2014
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل
- گیربکس 6 دنده اتومات
- پیشرانه 8 سیلندر توربوشارژ
- حجم موتور 4.4 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 408 اسببخار
- گشتاور 600 نیوتنمتر
- شتاب 5.4 ثانیه
- سرعت 240 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 12.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند متوسط لوکس
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (E71)
- طول 4877 میلیمتر
- عرض 1984 میلیمتر
- ارتفاع 1689 میلیمتر
- فاصله محوری 2934 میلیمتر
- وزن 2350 کیلوگرم
- حجم باک 85 لیتر
- چرخ جلو 275/40R20
- چرخ عقب 315/35R20
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها تعلیق هوشمند (سفارشی)
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
- رادار تغییرلاین سفارشی
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز بازیابی انرژی ترمز (CBC)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
- نوربالا اتومات سفارشی
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو بای زنون
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
- سایر ویژگی فرمان مموری
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 10 اسپیکر 205 واتی با آمپلی فایر - 16 اسپیکر 600 واتی یا 825 واتی (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی (سفارشی)
- مانیتور 8 اینچی لمسی با کنترلر - مانیتور ردیف عقب
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - iPod - AUX
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات چهارگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 10 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری
- صندلی سرنشین جلو 10 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
- گرمکن صندلی جلو
- سردکن صندلی جلو
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم نوادا مشکی یا بژ یا کرم یا قهوهای - چرم ناپا یا مرینو (سفارشی)
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین دسترسی به صندوق - وکیوم درها
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ - پرده جانبی عقب - مموری آینه
-
پورشه کاین
2013
-
لکسوس LX
2013
-
تویوتا پرادو چهار در
2013
Amirali1387
این خودرو تا چه حد آفرود میتونه بره ؟
Saeed12
در حد یک کراس اوور اما چون قدرتمنده تواناییش خوبه تو آفرود البته مثل لندکروز و لکسس ال ایکس نیست تو آفرود و بیشتر برای آفرود سبک تا متوسط خوبه.
M0HAMMAD
حیف همچین ماشینی ببری آفرود
Amanda
سلام ببخشید من تا حالا بی ام و نداشتم می خواستم بدونم با حقوق ماهی 60 میلیون تومان میشه هزینه های X6 رو داد اگه جواب بدین ممنون میشم
ooo
میتونی براش 2 تا چراغ بخری میشهداد خیلی هم هزینه خوبیه اما رو گیربکسش حساسه ساعتی گیربکسش میشه 60 میلیون
AH. G
من خودم مدل 2012 3.5 رو داشتم و ماشین بسیار بسیار خوب و عالی بود جا در سر ردیف عقب هم زیاد و خوب بود بر خلاف توضیحات و حساسیت به بنزین کم کیفیت مشکل همه ماشین های لوکس آلمانی و ایتالیایی هست که متاسفانه داخل کشور ما بنزین و روغن با کیفیتی نیست و اگر هم باشه قیمتی بیش از حدی داره بازار ضعیف تری نسبت به کاین داره اما خیلی بهتر از کاینه شتاب بسیار عالی و در کل ماشین بی نظیریه همﭺنین ماشین با توجه به اینکه شاسی بلنده و همیشه ماشین های سدان از شاسی بلند ها نرم ترند اما با این توجه خیلی نرمه
mojtaba-mps
اگر خیلی بهتر از کاین بود قطعا بازار ضعیفتری نسبت به کاین نداشت..داری در مورد تنها suv تولید پورشه صحبت میکنی و قاعدتا بی نقص بودنش رو فراموش کردی
Ehsun90
در جواب آقا مجتبی :اپتیما از اکورد بازار بهتری داره ولی آیا اپتیما از اکورد بهتره؟؟ آزرا از لتیتود بازار خیلی بهتری داره ولی آیا از لتیتود بهتره؟؟ راوفور از رکستون بازار خیلی بهتری داره ولی از رکستون خیلی ضعیفتره!! و خیلی ماشین های دیگه که تو بازار مریض کشورمون ایران توی جایگاه خودشون نیستن ؛؛
ooo
از همه مهم تر ال نود 500 میلیونی که هم قیمت پرایدباید باشه هم قیمت لیفان ۸۲۰ و سیتروئن c5 و لیفان x ۶۰ بازار بهتری داره اما ایا نصف اینا ارزش داره با 2 ایربگش این ماشینم خیلی خوبه
behkam
سلام وقت بخیر میشه بهم بگید bwm X6 مدل 35! 2011 همشون در این مدل ردیف عقبشون ۲ نفر است یا بعضیاشون در این مدل 3.5 ۳ نفر هم دارند میشه بهم بگید لطفا.
radian
سلام دوست عزیز، سه نفره هم داره و بیشتر از دونفره هستش
CHERY
سلام با حقوق ماهیانه 6 میلیون تومان میشه خرجی یک ب ام و x6 را داد؟ لطفا اگه این کاامنت رو میبینید هر چه سریعتر پاسخ بدید
Alirezako
سلام من این ماشینو نداشتم ولی فکر میکنم خرج فقط این ماشین ماهیانه خیلی بیشتر از ۶ میلیون باشه حالا برا مطمئن شدن میتونید از صاحبان و تعمیرکاران سوال کنید البته قطعا بستگی ب تمیزی و سلامت فنی ماشینتونم داره و یه همیچین عددی شاید فقط برای لوازم مصرفی این ماشین مثل روغن فیلتر لاستیک و شمع ها شاااید کفایت کنه اونم دارم میگم شاید و ما همه میدونیم که ماشینای بنز و ب ام و بعد از حد اکثر ۵ سال تقریبا به اسهلاک و خرج میوفتند نه خیلی انچنانی ولی خب هزینه قطعات و تعمیرات بالایی دارند بازهم تاکید میکنم:بهتره از صاحبان و تعمیرکاران سوال کنید و قطعا بستگی ب تمیزی و سلامت فنی ماشینتونم داره
Aaaaaa1
با توجه به حقوق شما به نظرم قید ماشین آلمانی بزنید چون استهلاک بالای دارن ماشین ژاپنی واسه شما میتونه بهتر باشه و یا حتی کره ای
Sahami
با شیش میلیون تومان حقوق خریدن x6 از مهار چرخه کرونا بعید تر هست ! مگه ارثیه داشته باشید که با این سطح حقوق ماهیانه بهتر هست ارثیه تون رو به ماشین میلیاردی ندید والا!...
mojtaba-mps
گرفتی مارو هموطن؟! با این تورم یه آدم معمولی روزی ۳ وعده غذای معمولی بخوره شاید با ۶ میلیون به آخر ماه برسه و نهایت از پس هزینه های یه پراید سالم بر بیاد..
Haji7
با حقوق ماهی ۶ تومن چطور میشه x6 خرید؟؟؟؟؟
mhmwdsnjdh
هزینه متوسط سالانه این مدل حدودا چقدر هست؟
Mohammadgs460
سالی 30 تا 50 تومان بسته به استفاده روزمره و یا بیش از حد شما.
Gdghffhffggd
سلام به نظر شما بی ام و X6 ۲۰۱۳ بهتره یا بی ام و X4 ۲۰۱۶ لطفن سریع تر جواب بدین
Hossein.z
سلام اگر در آمد بالایی دارید و از پس هزینه های x6 بر میاید صد در صد ایکس۶
VTR
طراحي و موتور X6 قابل مقايسه با X4 نيست
amirhosein12345
اگه شتاب بالایی میخواهی x6 ولی اگه آپشن های خوب و بیشتری میخوای x4 شتاب x4 هم خوب هست x6 هزینه اش بالاست و قطعات خیلی سخت گیری میاد و x4 ظاهرش خیلی خوبه به نظر من x4 بخر چون شتاب خوبی داره و آپشن های خوبی
Mrreza
سلام برای کلاس کار میخوای ایکس۴ اما عشق سرعت و شتاب و ابهت داری ایکس۶ اما هر ایکس۶ ارزش خرید نداره منظورم اینکه بعضیاشون رو از لحاظ فنی آسیب زدن و هزینه های تعمیر سنگینی داره
Mohammadgs460
هیچکدام کلا بی ام و بدردنخوره لکسوس ۳۵۰ rx بخر از همه شأن بهتره.
eby
من خودم یکی دارم واقعا ازش راضی ام شتاب عالی همه چیزش خوبه ولی توایران سخته پیداکردن روغن اصل
Sattar
سلام من مدل ۲۰۱۰ رو داشتم خیلی ازش راضی بودم واقعا شتاب عالی و از نظر نرمی و سواریش نمره ۲۰ میدم
nimaamin
من چندماهی مدل 2013 در تیپ 5.0 آن را داشتم و تجربه ام را در خدمت دوستان قرارمیدهم : 1-مصرف سوخت بالا ولی از لندکروز پایین تر 2-شتاب و گشتاور خیلی بالا تا جایی میتونم بگم در حد پورش کاین توربو 3-امکانات داخل در سطح تقریبا خوب و حتی در برخی از موارد بالتر از پورشه کاین مانند وکیوم درب و هد آپ دیسپلی که خودم شخصا عاشف این آپشن هستم 4-در خصوص هندلینگ و نرمی چندان ماشیم نرمی نیست اگر چه mode کامفورت هم داره اما بنظرم این یکی از ضعفهایش هست و دیکه اینکه پایداری مثال زدنی برروی جاده که البته خاصه ماشینهای bmw هست و سیستم ایرکاندیشن بسیار قوی در حد اعلا و اما موردی که زیاد مورد پسند بنده نبود نقاط کور در این ماشین زیادند و نداشتن رادار بغل این نقیصه را بیشتر میکنه که البته چون آخرین مدل ایکس 6 در ایران به سال 2013 برمیگرده Basic Designe این ماشین چنین آپشنی نداشته ارادت همه دوستان