«خرس آلمانی» لقبی بود که در همه جای دنیا به این خودرو می‌دهند چرا که در نگاه اول، چیزی جز ابهت نمی‌بینید. X6 در مدل 2008 به بازار جهانی آمد و به‌لطف طراحی کوپه‌مانندش، نخستین کراس‌اور کوپه بازار اروپا لقب گرفت و حتی ب‌ام‌و نیز آن را در سگمنت جدیدی به نام SAV (به‌جای SUV) جای داد. X6 همچنین نخستین محصول ب‌ام‌و با سیستم کنترل دینامیکی عملکرد (DPC) است. این سیستم در واقع پل ارتباطی میان پیشرانه و سیستم محرکه xDrive است و می‌تواند با توزیع گشتاور در هر چرخ، از کم‌فرمانی یا بیش‌فرمانی جلوگیری کند. X6 در مدل 2010 پا به کشورمان گذاشت و فقط در نسخه 35i شش سیلندر فروخته می‌شد اما یکسال بعد یعنی از مدل 2011، نسخه 50i هشت سیلندرش نیز به خیابان‌های کشورمان آمد. سرانجام با تصویب ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی‌سی در سال 2014، این خرس آلمانی از بازار ایران خداحافظی کرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • پایداری عالی
    • پیشرانه قدرتمند
    • امکانات رفاهی
    • شتاب عالی در مدل 50i
  • نقاط ضعف
    • هزینه نگهداری
    • مصرف 18 لیتری در شهر
    • فضای محدود سر در ردیف عقب
    • بازار ضعیف‌تر از کاین توربو
    • حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2010 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 306 اسب‌بخار
  • گشتاور 400 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.7 ثانیه
  • سرعت 240 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (E71)
  • طول 4877 میلی‌متر
  • عرض 1984 میلی‌متر
  • ارتفاع 1689 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2934 میلی‌متر
  • وزن 2145 کیلوگرم
  • حجم باک 85 لیتر
  • چرخ جلو 275/40R20
  • چرخ عقب 315/35R20
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (سفارشی)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2011 تا 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 8 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 4.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 408 اسب‌بخار
  • گشتاور 600 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.4 ثانیه
  • سرعت 240 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 12.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (E71)
  • طول 4877 میلی‌متر
  • عرض 1984 میلی‌متر
  • ارتفاع 1689 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2934 میلی‌متر
  • وزن 2350 کیلوگرم
  • حجم باک 85 لیتر
  • چرخ جلو 275/40R20
  • چرخ عقب 315/35R20
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (سفارشی)
20 دیدگاه

AH. G(939 روز پیش)

من خودم مدل 2012 3.5 رو داشتم و ماشین بسیار بسیار خوب و عالی بود جا در سر ردیف عقب هم زیاد و خوب بود بر خلاف توضیحات و حساسیت به بنزین کم کیفیت مشکل همه ماشین های لوکس آلمانی و ایتالیایی هست که متاسفانه داخل کشور ما بنزین و روغن با کیفیتی نیست و اگر هم باشه قیمتی بیش از حدی داره بازار ضعیف تری نسبت به کاین داره اما خیلی بهتر از کاینه شتاب بسیار عالی و در کل ماشین بی نظیریه همﭺنین ماشین با توجه به اینکه شاسی بلنده و همیشه ماشین های سدان از شاسی بلند ها نرم ترند اما با این توجه خیلی نرمه

mojtaba-mps (86 روز پیش)

اگر خیلی بهتر از کاین بود قطعا بازار ضعیفتری نسبت به کاین نداشت..داری در مورد تنها suv تولید پورشه صحبت میکنی و قاعدتا بی نقص بودنش رو فراموش کردی

CHERY(164 روز پیش)

سلام با حقوق ماهیانه 6 میلیون تومان میشه خرجی یک ب ام و x6 را داد؟ لطفا اگه این کاامنت رو میبینید هر چه سریعتر پاسخ بدید

Alirezako (143 روز پیش)

سلام من این ماشینو نداشتم ولی فکر میکنم خرج فقط این ماشین ماهیانه خیلی بیشتر از ۶ میلیون باشه حالا برا مطمئن شدن میتونید از صاحبان و تعمیرکاران سوال کنید البته قطعا بستگی ب تمیزی و سلامت فنی ماشینتونم داره و یه همیچین عددی شاید فقط برای لوازم مصرفی این ماشین مثل روغن فیلتر لاستیک و شمع ها شاااید کفایت کنه اونم دارم میگم شاید و ما همه میدونیم که ماشینای بنز و ب ام و بعد از حد اکثر ۵ سال تقریبا به اسهلاک و خرج میوفتند نه خیلی انچنانی ولی خب هزینه قطعات و تعمیرات بالایی دارند بازهم تاکید میکنم:بهتره از صاحبان و تعمیرکاران سوال کنید و قطعا بستگی ب تمیزی و سلامت فنی ماشینتونم داره

Aaaaaa1 (121 روز پیش)

با توجه به حقوق شما به نظرم قید ماشین آلمانی بزنید چون استهلاک بالای دارن ماشین ژاپنی واسه شما میتونه بهتر باشه و یا حتی کره ای

Sahami (87 روز پیش)

با شیش میلیون تومان حقوق خریدن x6 از مهار چرخه کرونا بعید تر هست ! مگه ارثیه داشته باشید که با این سطح حقوق ماهیانه بهتر هست ارثیه تون رو به ماشین میلیاردی ندید والا!...

mojtaba-mps (86 روز پیش)

گرفتی مارو هموطن؟! با این تورم یه آدم معمولی روزی ۳ وعده غذای معمولی بخوره شاید با ۶ میلیون به آخر ماه برسه و نهایت از پس هزینه های یه پراید سالم بر بیاد..

Amirali1387(105 روز پیش)

این خودرو تا چه حد آفرود می‌تونه بره ؟

Saeed12 (101 روز پیش)

در حد یک کراس اوور اما چون قدرتمنده تواناییش خوبه تو آفرود البته مثل لندکروز و لکسس ال ایکس نیست تو آفرود و بیشتر برای آفرود سبک تا متوسط خوبه.

mhmwdsnjdh(262 روز پیش)

هزینه متوسط سالانه این مدل حدودا چقدر هست؟

Mohammadgs460 (179 روز پیش)

سالی 30 تا 50 تومان بسته به استفاده روزمره و یا بیش از حد شما.

Gdghffhffggd(450 روز پیش)

سلام به نظر شما بی ام و X6 ۲۰۱۳ بهتره یا بی ام و X4 ۲۰۱۶ لطفن سریع تر جواب بدین

Hossein.z (407 روز پیش)

سلام اگر در آمد بالایی دارید و از پس هزینه های x6 بر میاید صد در صد ایکس۶

VTR (383 روز پیش)

طراحي و موتور X6 قابل مقايسه با X4 نيست

amirhosein12345 (346 روز پیش)

اگه شتاب بالایی میخواهی x6 ولی اگه آپشن های خوب و بیشتری میخوای x4 شتاب x4 هم خوب هست x6 هزینه اش بالاست و قطعات خیلی سخت گیری میاد و x4 ظاهرش خیلی خوبه به نظر من x4 بخر چون شتاب خوبی داره و آپشن های خوبی

Shayn (216 روز پیش)

سلام برای کلاس کار میخوای ایکس۴ اما عشق سرعت و شتاب و ابهت داری ایکس۶ اما هر ایکس۶ ارزش خرید نداره منظورم اینکه بعضیاشون رو از لحاظ فنی آسیب زدن و هزینه های تعمیر سنگینی داره

Mohammadgs460 (179 روز پیش)

هیچکدام کلا بی ام و بدردنخوره لکسوس ۳۵۰ rx بخر از همه شأن بهتره.

eby(473 روز پیش)

من خودم یکی دارم واقعا ازش راضی ام شتاب عالی همه چیزش خوبه ولی توایران سخته پیداکردن روغن اصل

Sattar(925 روز پیش)

سلام من مدل ۲۰۱۰ رو داشتم خیلی ازش راضی بودم واقعا شتاب عالی و از نظر نرمی و سواریش نمره ۲۰ میدم

nimaamin(1032 روز پیش)

من چندماهی مدل 2013 در تیپ 5.0 آن را داشتم و تجربه ام را در خدمت دوستان قرارمیدهم : 1-مصرف سوخت بالا ولی از لندکروز پایین تر 2-شتاب و گشتاور خیلی بالا تا جایی میتونم بگم در حد پورش کاین توربو 3-امکانات داخل در سطح تقریبا خوب و حتی در برخی از موارد بالتر از پورشه کاین مانند وکیوم درب و هد آپ دیسپلی که خودم شخصا عاشف این آپشن هستم 4-در خصوص هندلینگ و نرمی چندان ماشیم نرمی نیست اگر چه mode کامفورت هم داره اما بنظرم این یکی از ضعفهایش هست و دیکه اینکه پایداری مثال زدنی برروی جاده که البته خاصه ماشینهای bmw هست و سیستم ایرکاندیشن بسیار قوی در حد اعلا و اما موردی که زیاد مورد پسند بنده نبود نقاط کور در این ماشین زیادند و نداشتن رادار بغل این نقیصه را بیشتر میکنه که البته چون آخرین مدل ایکس 6 در ایران به سال 2013 برمیگرده Basic Designe این ماشین چنین آپشنی نداشته ارادت همه دوستان

Show More