«خرس آلمانی» لقبی بود که در همه جای دنیا به این خودرو می‌دهند چرا که در نگاه اول، چیزی جز ابهت نمی‌بینید. X6 در مدل 2008 به بازار جهانی آمد و به‌لطف طراحی کوپه‌مانندش، نخستین کراس‌اور کوپه بازار اروپا لقب گرفت و حتی ب‌ام‌و نیز آن را در سگمنت جدیدی به نام SAV (به‌جای SUV) جای داد. X6 همچنین نخستین محصول ب‌ام‌و با سیستم کنترل دینامیکی عملکرد (DPC) است. این سیستم در واقع پل ارتباطی میان پیشرانه و سیستم محرکه xDrive است و می‌تواند با توزیع گشتاور در هر چرخ، از کم‌فرمانی یا بیش‌فرمانی جلوگیری کند. X6 در مدل 2010 پا به کشورمان گذاشت و فقط در نسخه 35i شش سیلندر فروخته می‌شد اما یکسال بعد یعنی از مدل 2011، نسخه 50i هشت سیلندرش نیز به خیابان‌های کشورمان آمد. سرانجام با تصویب ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی‌سی در سال 2014، این خرس آلمانی از بازار ایران خداحافظی کرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • پایداری عالی
    • پیشرانه قدرتمند
    • امکانات رفاهی
    • شتاب عالی در مدل 50i
  • نقاط ضعف
    • هزینه نگهداری
    • مصرف 18 لیتری در شهر
    • فضای محدود سر در ردیف عقب
    • بازار ضعیف‌تر از کاین توربو
    • حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2010 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 306 اسب‌بخار
  • گشتاور 400 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.7 ثانیه
  • سرعت 240 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (E71)
  • طول 4877 میلی‌متر
  • عرض 1984 میلی‌متر
  • ارتفاع 1689 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2934 میلی‌متر
  • وزن 2145 کیلوگرم
  • حجم باک 85 لیتر
  • چرخ جلو 275/40R20
  • چرخ عقب 315/35R20
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (سفارشی)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2011 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 8 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 4.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 408 اسب‌بخار
  • گشتاور 600 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.4 ثانیه
  • سرعت 240 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 12.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (E71)
  • طول 4877 میلی‌متر
  • عرض 1984 میلی‌متر
  • ارتفاع 1689 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2934 میلی‌متر
  • وزن 2350 کیلوگرم
  • حجم باک 85 لیتر
  • چرخ جلو 275/40R20
  • چرخ عقب 315/35R20
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (سفارشی)

12 دیدگاه

mhmwdsnjdh(88 روز پیش)

هزینه متوسط سالانه این مدل حدودا چقدر هست؟

Mohammadgs460 (6 روز پیش)

سالی 30 تا 50 تومان بسته به استفاده روزمره و یا بیش از حد شما.

Gdghffhffggd(276 روز پیش)

سلام به نظر شما بی ام و X6 ۲۰۱۳ بهتره یا بی ام و X4 ۲۰۱۶ لطفن سریع تر جواب بدین

Hossein.z (234 روز پیش)

سلام اگر در آمد بالایی دارید و از پس هزینه های x6 بر میاید صد در صد ایکس۶

VTR (210 روز پیش)

طراحي و موتور X6 قابل مقايسه با X4 نيست

amirhosein12345 (173 روز پیش)

اگه شتاب بالایی میخواهی x6 ولی اگه آپشن های خوب و بیشتری میخوای x4 شتاب x4 هم خوب هست x6 هزینه اش بالاست و قطعات خیلی سخت گیری میاد و x4 ظاهرش خیلی خوبه به نظر من x4 بخر چون شتاب خوبی داره و آپشن های خوبی

Shayn (43 روز پیش)

سلام برای کلاس کار میخوای ایکس۴ اما عشق سرعت و شتاب و ابهت داری ایکس۶ اما هر ایکس۶ ارزش خرید نداره منظورم اینکه بعضیاشون رو از لحاظ فنی آسیب زدن و هزینه های تعمیر سنگینی داره

Mohammadgs460 (6 روز پیش)

هیچکدام کلا بی ام و بدردنخوره لکسوس ۳۵۰ rx بخر از همه شأن بهتره.

eby(300 روز پیش)

من خودم یکی دارم واقعا ازش راضی ام شتاب عالی همه چیزش خوبه ولی توایران سخته پیداکردن روغن اصل

Sattar(752 روز پیش)

سلام من مدل ۲۰۱۰ رو داشتم خیلی ازش راضی بودم واقعا شتاب عالی و از نظر نرمی و سواریش نمره ۲۰ میدم

AH. G(766 روز پیش)

من خودم مدل 2012 3.5 رو داشتم و ماشین بسیار بسیار خوب و عالی بود جا در سر ردیف عقب هم زیاد و خوب بود بر خلاف توضیحات و حساسیت به بنزین کم کیفیت مشکل همه ماشین های لوکس آلمانی و ایتالیایی هست که متاسفانه داخل کشور ما بنزین و روغن با کیفیتی نیست و اگر هم باشه قیمتی بیش از حدی داره بازار ضعیف تری نسبت به کاین داره اما خیلی بهتر از کاینه شتاب بسیار عالی و در کل ماشین بی نظیریه همﭺنین ماشین با توجه به اینکه شاسی بلنده و همیشه ماشین های سدان از شاسی بلند ها نرم ترند اما با این توجه خیلی نرمه

nimaamin(859 روز پیش)

من چندماهی مدل 2013 در تیپ 5.0 آن را داشتم و تجربه ام را در خدمت دوستان قرارمیدهم : 1-مصرف سوخت بالا ولی از لندکروز پایین تر 2-شتاب و گشتاور خیلی بالا تا جایی میتونم بگم در حد پورش کاین توربو 3-امکانات داخل در سطح تقریبا خوب و حتی در برخی از موارد بالتر از پورشه کاین مانند وکیوم درب و هد آپ دیسپلی که خودم شخصا عاشف این آپشن هستم 4-در خصوص هندلینگ و نرمی چندان ماشیم نرمی نیست اگر چه mode کامفورت هم داره اما بنظرم این یکی از ضعفهایش هست و دیکه اینکه پایداری مثال زدنی برروی جاده که البته خاصه ماشینهای bmw هست و سیستم ایرکاندیشن بسیار قوی در حد اعلا و اما موردی که زیاد مورد پسند بنده نبود نقاط کور در این ماشین زیادند و نداشتن رادار بغل این نقیصه را بیشتر میکنه که البته چون آخرین مدل ایکس 6 در ایران به سال 2013 برمیگرده Basic Designe این ماشین چنین آپشنی نداشته ارادت همه دوستان

Show More