• مشخصات فنی h230at
  • مشخصات فنی h230at
  • مشخصات فنی h230at

مشخصات فنی برلیانس H230 اتوماتیک سال 1394 - 1399

140 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
درحالیکه H220 از اواخر 2013 وارد بازار چین شد اما برلیانس تولید نسخه سدانش را از یکسال زودتر آغاز کرده بود. در بازار کشورمان نیز اتفاق مشابهی برای این خودرو افتاد؛ H230 از اواخر سال 1394 به خیابان‌ها آمد اما H220 یکسال بعد از آن در ایران به تولید رسید. خط تولید سری H200 در بهمن‌ماه 1395 از سایپا به
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.7
امتیازهای پنج‌گانه
4/10 رانندگی و فنی
4/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

سطح امکانات در مدل اتومات
بازار قوی‌تر در مدل دنده‌ای

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
مشکلات جعبه‌دنده نیمه‌اتومات
کمبود امکانات در مدل دنده‌ای
بازار ضعیف‌تر از H330

تریم های برلیانس H230

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1394 تا 1397

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده نیمه‌اتومات

پیشرانه

4 سیلندر BM15L

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

102 اسب‌بخار

گشتاور

138 نیوتن‌متر

شتاب

14.5 ثانیه

سرعت

180 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4390 میلی‌متر

عرض

1703 میلی‌متر

ارتفاع

1482 میلی‌متر

فاصله محوری

2570 میلی‌متر

وزن

1194 کیلوگرم

حجم باک

42 لیتر

چرخ جلو

185/60R15

چرخ عقب

185/60R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای برلیانس H230 اتوماتیک در بازار

ساینا اتوماتیک

ساینا اتوماتیک

مقایسه
سمند LX EF7

سمند LX EF7

مقایسه
رانا LX

رانا LX

مقایسه
دیدگاه کاربران
محمدعب9 1404/8/8
ماشین خوبیه فقط روغن خوب و مسافت کم تعویض کنید وگرنه مثل من باید تعمیر اساسی انجام بدید .
پاسخ
0
0
0
Shahriar23511 1404/7/26
من از سال ۹۶ تا حالا برلیانس ۲۳۰ دنده ای دارم واقعا فوق العاده ست وبا هیج ماشین ایرانی قابل مقایسه نیست تاحالا ۱۵۰ هزار کارکرده فقط یه با ر قطعات جلوبندی رو عوض کردم قبل از این ۲۰۶ داشتم همیشه سر کارم با مکانیک و برق خودروبود
پاسخ
0
0
0
Ashkan 1404/6/24
از تجربه این ماشین میتونم بگم: قطع به یقیین اگه خواستین بخرین لحظه ای درنگ نکنین، به معنای واقعی نسبت به قیمتش و کلاسی که قرار داره سواری خیلی با کیفیت تری نسبت به چیزی که فکر میکنین بهتون میده. بنده مدل 96 این ماشین داشتم و فروختم و نکاتی که 230هزارتا باهاش رفتم خدمتتون عرض میکنم که برای خریداران انتخاب راحتتر باشه. این ماشین گیربکس دنده ایش خوبه و اتوماتش AMT هستش که زیاد تعریفی نداره. موتورش فوقالعادس که تو سری 300 همینه. شتابش حرف نداره در حدی که یکی ماشین کم لوازمی(خیلی اسپرت نه) جمع کرده باشه راحت میزنش. مصرف بنزنینش عالیه از تهران تا مشهد با حدود 40 لیتر میره(البته بستگی به بار و سرنشین ها داره، این عددو با 3سر نشین و بار معقول عرض کردم). تو این چندسال جز سرویس دوره ای هیج هزینه دیگه ای برای من نداشت فقط یکبار جلوبندی سرویس شد و شمع و وایر هم سعی کنین به موقع عوض کنین تا کوئل آسیب نبینه و هزینه اضافی نداشته باشین. یک قطره آب تو این چند سال حتی اضافه نکردم به رادیاتورش(اینم بگم من 2 الی 3 سال یکبار کل آب رادیاتور میدم تعویض کنن). قطعاتش همه چیش هست و پیدا میشه. فرمان برقی زنجیرتایم موتور تحت لیسانس میتسوبیشی آیرودینامیک خوب و ... همه اینا در کنار هم باعث شده این ماشین تو رنج خودش بهترین باشه(لطفا اصلا به هیچ وجه با هیچ کدوم از ماشین های ایرانی مقایسش نکنین). با اندکی هزینه هم میشه هر امکاناتی که دلتون بخواد اضافه کنید. تا صبح جا داره از این ماشین تعریف کنم ولی یک سری نقاط ضعف هم داره: 1. کیفیت رنگ( در همه خودرو های چینی و حتی ایرانی های جدید) ضعیفه 2. فضای پا سرنشین عقب( از 206 بهتره ولی بازم به نظرم کمه(سلیقه ای)) 3. کیفیت پایین رو دری های داخل و قسمت نقره ای داشبورد(من که مشکیش کردم خوشگل تر شد و رنگ پریدگی نداره دیگه) 4. ترمز ضعیف( حتما حتما حتما بدین بوستر ترمز تقویت کنن البته جا درست و معتبر وگرنه قید ترمز بزنین :) ) 5. لاستیک پهن استفاده کنین به دلیل تیز بودن فرمان سر پیچ ها تعادل بهتری بهتون میده و اصلا به هیچ عنوان لاستیک ایرانی که جهت داره نندازین چون میکشه و برای این ماشینها مناسب نیست. سعی کردم همه چیزو بدون هیچ تعصبی خدمتتون عرض کنم(من که ماشین فروختم رفته) و انشالل بهترین ها قسمت همتون شه.
پاسخ
0
0
1
Hosseini_sadat 1404/5/24
سلام و درود.در قم مکانیک حرفه ای برای ماشین خارجی (برلیانس) اگه سراغ دارین بگین.میخوام ماشین برلیانس بخرم قبلش ببرم مکانیک جهت تشخیص
پاسخ
0
0
0
سامانمحمدی 1404/5/9
از سال ۹۷ دارم و فوق العادست.اصلا با هیچ ماشین ایرانی قابل مقایسه نیست.فقط طبق دفترچه شمع و روغن باید عوض کنی.صدای موتور در حالت درجا بعضی وقت ها فکر می کنی خاموش.فرمون برقی لذت بخش.شاهین صفر دیدم خندم گرفت از صدای موتورش و درز صندوق و کاپوت.مصرف سوخت به شدت کم.بدنه محکم و سپر جلو و عقب محکم.بعد از ۱۵۰ هزار تا کارکرد نه دیسک عوض شده نه دست به جلوبندی خورده نه کمک ها نه تعمیر یا تعویض هیچ قطعه ای از موتور و تجهیزات.خدا پدر طراحش بیامرزه.
پاسخ
0
0
1