درحالیکه H220 از اواخر 2013 وارد بازار چین شد اما برلیانس تولید نسخه سدانش را از یکسال زودتر آغاز کرده بود. در بازار کشورمان نیز اتفاق مشابهی برای این خودرو افتاد؛ H230 از اواخر سال 1394 به خیابان‌ها آمد اما H220 یکسال بعد از آن در ایران به تولید رسید. خط تولید سری H200 در بهمن‌ماه 1395 از سایپا به پارس خودرو منتقل شد و میزان داخلی‌سازی در آن زمان 20% بود ولی در بهار 1396 این رقم به 30% افزایش یافت. H230 در امکانات تفاوتی با H220 ندارد و همچون برادر هاچ‌بکش در دو نسخه نیمه‌اتومات (AMT) و دستی فروخته می‌شود که در نسخه دستی آن، ویژگی‌هایی همچون مه‌شکن جلو، سنسور عقب، سانروف برقی و سی‌دی پلیر در دسترس مشتریان نیست.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • سطح امکانات در مدل اتومات
    • بازار قوی‌تر در مدل دنده‌ای
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • مشکلات جعبه‌دنده نیمه‌اتومات
    • کمبود امکانات در مدل دنده‌ای
    • بازار ضعیف‌تر از H330
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده نیمه‌اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر BM15L
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 102 اسب‌بخار
  • گشتاور 138 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.5 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4390 میلی‌متر
  • عرض 1703 میلی‌متر
  • ارتفاع 1482 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2570 میلی‌متر
  • وزن 1194 کیلوگرم
  • حجم باک 42 لیتر
  • چرخ جلو 185/60R15
  • چرخ عقب 185/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر BM15L
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 102 اسب‌بخار
  • گشتاور 138 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.6 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4390 میلی‌متر
  • عرض 1703 میلی‌متر
  • ارتفاع 1482 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2570 میلی‌متر
  • وزن 1194 کیلوگرم
  • حجم باک 42 لیتر
  • چرخ جلو 185/60R15
  • چرخ عقب 185/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

86 دیدگاه

1357alireza(56 روز پیش)

سلام . من از سال ۹۷ دارمش ، خیلی بی آزاره و ازش راضیم و صد در صد از ماشینهای هم رده داخلی بهتره، فقط یه مورد رو مخی که داره فنر بندی خشکش هست و جدیدا توی دست انداز که میوفتم یه صداری برخورد آهن به آهن از قسمت کمک ها شنیده میشه ، اکه میشه راهنمایی بفرمایید و آیا با تعویض کمک ها نرم تر میشه؟ ممنون

SaaLaar (48 روز پیش)

بیین اگه مطمعنی که کمک هات سالم هستن اول بالشتک ضربه گیر کمک فنر بنداز ببین اوکی میشه یا نه اگه نشد احتمالا اون صدا شاید از کمک فنر نیست

deil (20 روز پیش)

سلام فنر لول عقب و باز کن سرش 10 سانت شلنگ آب بکن ببند درست میشه

Mohamadali2233(40 روز پیش)

سلام چرا شتاب ۲۳۰ دنده ای از ۲۲۰ دنده ای بهتره؟ مگه اصولا نباید هاچبک سبک‌تر و سریعتر باشه؟

Mahdi83913(54 روز پیش)

بنظر شما این و بخرم یا کوییک اتومات؟میترسم قطعاتش گیر نیاد و چون تولید نمیشه دیگه نتونم بفروشمش..وگرنه خیلی دوسش دارم بنظر شما چیکار کنم؟

SaaLaar (48 روز پیش)

اول یه آمار از قطعاتی مثل دسته موتور و پمپ بنزین و رادیاتور و سیم کشی و این قبیل چیز ها بگیر اگه دیدی تو بازار هست دیگه خیالت راحت میشه از یه طرف هم ببین کدوم قطعاتش با بقیه ی برلیانس ها مشترکه. معمولا قطعاتی که بین چند ماشین مشترکه حجم تولیدشون بالاتره

حسین نامدار(791 روز پیش)

من باهاش تجربه صندلی عقب 300 کیلومتری و صندلی جلو 250 کیلومتری دارم بعد دو یا سه ساعت نشستن کمرت خورد میشه من که هر وقت توش نشستم دو سه روز ستون فقراتم داغون بود

komeil (712 روز پیش)

والا ما که داریم نه کمر درد میگیریم نه استخون درد ، صندلی های برلیانس یکی از بهترین صندلی های خودروهای داخلی با کیفیت بالا و طبی هستش

74Amin (699 روز پیش)

ماکه 1000 کیلومتر یک کله تا شیراز روندیم احساس خستگی نکردیم احتملا ماشین شما برلیانس نیست. ماشین بسیار جادار و خوبیه و مناسب مسافرت

Ermia1385 (96 روز پیش)

کاملا این ادعا رو نقض میکنم به نظرم اینچیزی که ایشون میفرماین نیست

mehrab123(353 روز پیش)

دوستان خواهشا راهنمایی کنید که برلیانس h230 کم کار بگیرم یا دنا معمولی کم کار ؟

Ermia1385 (96 روز پیش)

به نظرم برلیانس بهتره من خودم برلیانس داشتم الان دنا گرفتم آپشن های دنا بهتره ولی اصلا خوب نیست ماهی دو سه بار تعمیر گاهم صدای موتورم تو کابین به راحتی شنیده میشه ولی برلیانس اینجوری نیست و خیلی کم خرجه

milad22(232 روز پیش)

سلام دوستان به نظر شما بین سمند ef7 یا پارس tu5 یا برلیانس کدومو بگیرم؟

Ermia1385 (96 روز پیش)

قطعا برلیانس اصلا سمند و پارس قابل مقایسه با برلیانس نیستن

Pooria1373(161 روز پیش)

سلام دوستان من شدیدا بین دنا پلاس معمولی صفر و برلیانس اتوماتیک گیر کردم، نمیدونم هربار دنا پلاس کارخونه ای رو ثبت نام کنم یا به برلیانس h230 اتومات مدل 95 با 36 هزار کارکرد بگیرم، لطفا راهنماییم کنید

000MAHDI (159 روز پیش)

من یک ماه230دستی صفر تحویل گرفتم قبلانم همه مدل ماشین داشتم به نظرم همه جوره مناسب فکر نمی کردم به این خوبی باشه

Amra (118 روز پیش)

خب امکانات و موتور دنا بهتر ظاهر یکی اند البته از نظر من تازه اون دنا پلاس رو مدل ۱۴۰۰ و صفر تحویل میگیری البته اگه بدن 🤣🤣 ولی اون مال ۵ سال پیش است و کارکرده

Mohammad13104(151 روز پیش)

من سه سال هستش برلیانس ۲۳۰ دنده ای دارم ..از نظر من کسی که دنبال فروش ماشین نیست .شتاب براش زیاد مهم نیست برلیانس بخره ..البته اگر یکم پول بیشتر داشته باشید برلیانس ۳۳۰ اتومات موتور ۱۶۵۰ بخرید هم شتاب داره هم خیلی جادار هستش امکانات رفاهی هم خیلی بهتر از هم قیمت های خودش هستش ..تو بازار ایران که همه ماشین ها داغون هستند برلیانس ۳۳۰ خوبه ..تو ماشین های چینی تو رنج قیمت برلیانس اول جک جی ۵ .byd و بعدش برلیانس ..ولی هیچ کدومشون از نظر امکانات رفاهی به برلیانس ۳۳۰ اتومات نمی‌رسن

Aminnn(882 روز پیش)

دوستان من بین 230و پارس tu5 موندم کدومو بخرم دوستانی که 230دارن واقعا راضین ؟؟

قاسم ع (824 روز پیش)

سلام این دوره هیچکس نمیگه ماست من ترشه. منظورم امید وارم گرفته باشین .هرکه هر ماشینی داره میگه ماشین من بهتر از ماشین فلانیه .شما بهتره پارس بگیرین چون هم ایمنیش و هم جاداره و زیبا .موفق باشید.

artin_hgh (811 روز پیش)

من هیچکدومو نداشتیم ولی به نظرم پارس خیلی پرستیژش بالاتر از ۲۳۰ هس دیگه خودتون میدونید

آرش۱۳ (810 روز پیش)

من اتومات داشتم،استهلاکش واقعا کمه،حتی از ماشین فعلیم که ساندرو هست،اما موتورش یکم ضعیف تره،نه خیلی،گیربکسشم تو جاده واقعا بهتر از ساندرو و... هست،نسبت به قیمتش خودرو زیبا،کم خرج و قابلی هست.

Tina_80 (791 روز پیش)

به نظرمن ۲۳۰ازهرلحاظ بهتره از پارس البته موتورtu5ماشین بدی نیست من خودم خیلی پرسیدم که دارم میگم

komeil (712 روز پیش)

پارس قابل مقایسه با برلیانس نیست و خودروایی بسیار داغون هستش هرگز پارس نخر

M.senobari (312 روز پیش)

آقای artin پرستیژ رو خیلی عالی اومدی !!! اونم در مورد پارس 30 سال پیش!!!

mani123456 (193 روز پیش)

پارس

amam (171 روز پیش)

پژو پارس و دنا وبرلیانس فنی و قدرتشون یکیه ولی ماشین های ایرانی هم بازار دست دومش بهتره هم اینکه در قطعات به مشکل نمیخورید اگر زیبایی میخوای دنا بخر

Vajdi(205 روز پیش)

عملکرد گیربکس اتومات در چه حدیه دنده دادن و معکوس هاآیا به موقع هست؟ تو سربالایی موقع شروع حرکت پس نمیزنه؟ گیربکس تو ترافیک نرم و روان هست؟

Show More