درحالیکه H220 از اواخر 2013 وارد بازار چین شد اما برلیانس تولید نسخه سدانش را از یکسال زودتر آغاز کرده بود. در بازار کشورمان نیز اتفاق مشابهی برای این خودرو افتاد؛ H230 از اواخر سال 1394 به خیابانها آمد اما H220 یکسال بعد از آن در ایران به تولید رسید. خط تولید سری H200 در بهمنماه 1395 از سایپا به
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.7
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
سطح امکانات در مدل اتومات
بازار قویتر در مدل دندهای
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
مشکلات جعبهدنده نیمهاتومات
کمبود امکانات در مدل دندهای
بازار ضعیفتر از H330
تریم های برلیانس H230
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1394 تا 1397مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده نیمهاتوماتپیشرانه
4 سیلندر BM15Lحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
102 اسببخارگشتاور
138 نیوتنمترشتاب
14.5 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4390 میلیمترعرض
1703 میلیمترارتفاع
1482 میلیمترفاصله محوری
2570 میلیمتروزن
1194 کیلوگرمحجم باک
42 لیترچرخ جلو
185/60R15چرخ عقب
185/60R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
محمدعب9 1404/8/8
ماشین خوبیه فقط روغن خوب و مسافت کم تعویض کنید وگرنه مثل من باید تعمیر اساسی انجام بدید .
پاسخ
0
0
0
Shahriar23511 1404/7/26
من از سال ۹۶ تا حالا برلیانس ۲۳۰ دنده ای دارم واقعا فوق العاده ست وبا هیج ماشین ایرانی قابل مقایسه نیست تاحالا ۱۵۰ هزار کارکرده فقط یه با ر قطعات جلوبندی رو عوض کردم قبل از این ۲۰۶ داشتم همیشه سر کارم با مکانیک و برق خودروبود
پاسخ
0
0
0
Ashkan 1404/6/24
از تجربه این ماشین میتونم بگم:
قطع به یقیین اگه خواستین بخرین لحظه ای درنگ نکنین، به معنای واقعی نسبت به قیمتش و کلاسی که قرار داره سواری خیلی با کیفیت تری نسبت به چیزی که فکر میکنین بهتون میده.
بنده مدل 96 این ماشین داشتم و فروختم و نکاتی که 230هزارتا باهاش رفتم خدمتتون عرض میکنم که برای خریداران انتخاب راحتتر باشه.
این ماشین گیربکس دنده ایش خوبه و اتوماتش AMT هستش که زیاد تعریفی نداره. موتورش فوقالعادس که تو سری 300 همینه. شتابش حرف نداره در حدی که یکی ماشین کم لوازمی(خیلی اسپرت نه) جمع کرده باشه راحت میزنش. مصرف بنزنینش عالیه از تهران تا مشهد با حدود 40 لیتر میره(البته بستگی به بار و سرنشین ها داره، این عددو با 3سر نشین و بار معقول عرض کردم). تو این چندسال جز سرویس دوره ای هیج هزینه دیگه ای برای من نداشت فقط یکبار جلوبندی سرویس شد و شمع و وایر هم سعی کنین به موقع عوض کنین تا کوئل آسیب نبینه و هزینه اضافی نداشته باشین. یک قطره آب تو این چند سال حتی اضافه نکردم به رادیاتورش(اینم بگم من 2 الی 3 سال یکبار کل آب رادیاتور میدم تعویض کنن). قطعاتش همه چیش هست و پیدا میشه. فرمان برقی زنجیرتایم موتور تحت لیسانس میتسوبیشی آیرودینامیک خوب و ... همه اینا در کنار هم باعث شده این ماشین تو رنج خودش بهترین باشه(لطفا اصلا به هیچ وجه با هیچ کدوم از ماشین های ایرانی مقایسش نکنین). با اندکی هزینه هم میشه هر امکاناتی که دلتون بخواد اضافه کنید.
تا صبح جا داره از این ماشین تعریف کنم ولی یک سری نقاط ضعف هم داره:
1. کیفیت رنگ( در همه خودرو های چینی و حتی ایرانی های جدید) ضعیفه
2. فضای پا سرنشین عقب( از 206 بهتره ولی بازم به نظرم کمه(سلیقه ای))
3. کیفیت پایین رو دری های داخل و قسمت نقره ای داشبورد(من که مشکیش کردم خوشگل تر شد و رنگ پریدگی نداره دیگه)
4. ترمز ضعیف( حتما حتما حتما بدین بوستر ترمز تقویت کنن البته جا درست و معتبر وگرنه قید ترمز بزنین :) )
5. لاستیک پهن استفاده کنین به دلیل تیز بودن فرمان سر پیچ ها تعادل بهتری بهتون میده و اصلا به هیچ عنوان لاستیک ایرانی که جهت داره نندازین چون میکشه و برای این ماشینها مناسب نیست.
سعی کردم همه چیزو بدون هیچ تعصبی خدمتتون عرض کنم(من که ماشین فروختم رفته) و انشالل بهترین ها قسمت همتون شه.
پاسخ
0
0
1
Hosseini_sadat 1404/5/24
سلام و درود.در قم مکانیک حرفه ای برای ماشین خارجی (برلیانس) اگه سراغ دارین بگین.میخوام ماشین برلیانس بخرم قبلش ببرم مکانیک جهت تشخیص
پاسخ
0
0
0
سامانمحمدی 1404/5/9
از سال ۹۷ دارم و فوق العادست.اصلا با هیچ ماشین ایرانی قابل مقایسه نیست.فقط طبق دفترچه شمع و روغن باید عوض کنی.صدای موتور در حالت درجا بعضی وقت ها فکر می کنی خاموش.فرمون برقی لذت بخش.شاهین صفر دیدم خندم گرفت از صدای موتورش و درز صندوق و کاپوت.مصرف سوخت به شدت کم.بدنه محکم و سپر جلو و عقب محکم.بعد از ۱۵۰ هزار تا کارکرد نه دیسک عوض شده نه دست به جلوبندی خورده نه کمک ها نه تعمیر یا تعویض هیچ قطعه ای از موتور و تجهیزات.خدا پدر طراحش بیامرزه.
پاسخ
0
0
1


