


درحالیکه H220 از اواخر 2013 وارد بازار چین شد اما برلیانس تولید نسخه سدانش را از یکسال زودتر آغاز کرده بود. در بازار کشورمان نیز اتفاق مشابهی برای این خودرو افتاد؛ H230 از اواخر سال 1394 به خیابانها آمد اما H220 یکسال بعد از آن در ایران به تولید رسید. خط تولید سری H200 در بهمنماه 1395 از سایپا به پارس خودرو منتقل شد و میزان داخلیسازی در آن زمان 20% بود ولی در بهار 1396 این رقم به 30% افزایش یافت. H230 در امکانات تفاوتی با H220 ندارد و همچون برادر هاچبکش در دو نسخه نیمهاتومات (AMT) و دستی فروخته میشود که در نسخه دستی آن، ویژگیهایی همچون مهشکن جلو، سنسور عقب، سانروف برقی و سیدی پلیر در دسترس مشتریان نیست.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای برلیانس H230
- سطح امکانات در مدل اتومات
- بازار قویتر در مدل دندهای
-
معایب برلیانس H230
- کیفیت ساخت
- مشکلات جعبهدنده نیمهاتومات
- کمبود امکانات در مدل دندهای
- بازار ضعیفتر از H330
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 6 دنده نیمهاتومات
- پیشرانه 4 سیلندر BM15L
- حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 102 اسببخار
- گشتاور 138 نیوتنمتر
- شتاب 14.5 ثانیه
- سرعت 180 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4390 میلیمتر
- عرض 1703 میلیمتر
- ارتفاع 1482 میلیمتر
- فاصله محوری 2570 میلیمتر
- وزن 1194 کیلوگرم
- حجم باک 42 لیتر
- چرخ جلو 185/60R15
- چرخ عقب 185/60R15
- سایر ویژگیها رینگ آلومینیومی
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی USB - CD - MP3
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده تنظیم دستی
- صندلی سرنشین جلو تنظیم دستی
- ویژگی صندلی عقب تاشو
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
-
روکش صندلی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1394 تا 1399
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر BM15L
- حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 102 اسببخار
- گشتاور 138 نیوتنمتر
- شتاب 11.6 ثانیه
- سرعت 180 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4390 میلیمتر
- عرض 1703 میلیمتر
- ارتفاع 1482 میلیمتر
- فاصله محوری 2570 میلیمتر
- وزن 1194 کیلوگرم
- حجم باک 42 لیتر
- چرخ جلو 185/60R15
- چرخ عقب 185/60R15
- سایر ویژگیها رینگ فولادی
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 4 اسپیکر
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی USB - MP3
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده تنظیم دستی
- صندلی سرنشین جلو تنظیم دستی
- ویژگی صندلی عقب تاشو
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
-
روکش صندلی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
خودروهای مشابه
-
سمند LX
1397
-
رانا LX
1397
-
ساینا اتوماتیک
1397
نام
شماره تلفن
ایمیل
Curlymori(275 روز پیش)
سلام خسته نباشید . من یه برلیانس ۲۳۰ اتومات دارم مدل ۹۷ . ۱۰۰ هزار کارکردم باهاش . خیلی راضی بودم . منتها پریروز ماشینو روشن کردم دیگه اصلا تو دنده نمیرفت . اتومات هم نمیشه بکسل کرد . با خودرو بر بردم شهر بغل که تعمیرکار گیربکس اتومات بود . گفت که پمپ کلاچشه و ۱۱ میلیون . از طرفی هم میگه اینا اصلا نه دستیه نه اتوماتیک. یعنی نیمه اتوماته و کاملا سایپا اومده از خودش درآورده این سیستم گیربکس رو . الان خورده تعمیرکار میگه من عوض نمیکنم چون ممکنه ماشین مشکل برقی داشته باشه و دوباره خراب بشه که من نمیتونم گردن بگیرم و باید ببری نمایندگی . من گیلانم ، الان از رامسر تا رشت هر نمایندگی ای فکرشو بکنید زنگ زدم هیچکس نداره میگه از تهران باید سفارش بدیم که گارانتی هم نداره . واقعا موندم چیکار کنم ، کسی هست مثل مشکل من براش پیش اومده باشه که تجربه داشته باشه؟ چونکه از خیلیا شنیدم برلیانس های سری ۲۰۰ اتوماتیک بالای ۸۰ هزار کم کم این مشکل رو پیدا میکنن
masoud58(1442 روز پیش)
مزایا: اتاق بیصدا ، راحت و نسبتا شیک معایب: کشش موتور حتی در مدلهای دستی نسبتا نامطلوب است، عملکرد گیربکس دستی در تعویض دنده ها مطلوب نیست، ترمز ضعیف است، سیستم تعلیق مطلوب نیست، صدای موتور در داخل اتاق نسبتا بالا است. موارد ذکر شده در بالا در مقایسه با خودرو های هم رده نظیر 405، سمند، 206 و سایرین ذکر شد.
امید 114 (1438 روز پیش)
واقعا مطمئنید که این خودرو رو 20000 تا سوار شدید و دارید مثلا ترمز و صداش رو با 405 و .... مقایسه میکنید؟
سعید 1 (1394 روز پیش)
من الان 38000 تا باهاش رفتم هیچکدوم از چیزایی که میگیم رو نبوده.
seyedmorteza (325 روز پیش)
باسلام . ببخشید من این ماشینو ندارم . ولی از نظراتی که خوندم . همه میگم صدای موتور تو کابین نمیاد . اکثراً از ترمزهای خوبش تعریف میکنن . شاید ماشینتون ایرادی داره البته باید بنده رو ببخشید
Arshak96 (312 روز پیش)
اصلا با ماشین های ایرانی قابل مقایسه نیس مطمئنم که جنابعالی اصلا برلیانس سوار نشدی
milad22(756 روز پیش)
سلام دوستان به نظر شما بین سمند ef7 یا پارس tu5 یا برلیانس کدومو بگیرم؟
Ermia1385 (620 روز پیش)
قطعا برلیانس اصلا سمند و پارس قابل مقایسه با برلیانس نیستن
Fast (443 روز پیش)
برلیانس برای ظاهر کمی بهتره سمند چون قدرتش خیلی بیشتره پارس هم پیشنهاد میکنم تیوفایو بگیر
ALI0069 (376 روز پیش)
ماشین های ایرانی اونقدر کیفیتشون اومده پایین وقتی صفرش رو میخری تمام مواد ش کهنه و رنگ و رو رفته هستند. اصلا سمتشون نرو... چینی ها موادشون خشکه ولی نو هست.
Ahmad1370 (345 روز پیش)
فوق العادست برلیانس.۴ ساله دارم هنوزم وقتی ماشین درجا کار میکنه بدون لرزش.فقط بردم سرویس دوره ای و هیچ هزینه ای نداشته.داخلش راحته.فرمون فوق العاده.فوق العاده کم مصرف
Mahdi83913(578 روز پیش)
بنظر شما این و بخرم یا کوییک اتومات؟میترسم قطعاتش گیر نیاد و چون تولید نمیشه دیگه نتونم بفروشمش..وگرنه خیلی دوسش دارم بنظر شما چیکار کنم؟
SaaLaaR71 (573 روز پیش)
اول یه آمار از قطعاتی مثل دسته موتور و پمپ بنزین و رادیاتور و سیم کشی و این قبیل چیز ها بگیر اگه دیدی تو بازار هست دیگه خیالت راحت میشه از یه طرف هم ببین کدوم قطعاتش با بقیه ی برلیانس ها مشترکه. معمولا قطعاتی که بین چند ماشین مشترکه حجم تولیدشون بالاتره
ALI0069 (480 روز پیش)
ماشینای رده خارج 20 یا 30 سال پیش قطعاتش هست این پیدا نشه؟ تو پولش قطعات رو جور کن جرینگی برات میفرستن نشد از تهران هرچی بخوای هست حتی رده خارج ترین و بی نام ترین موتور ها و ماشین ها
eskandari (419 روز پیش)
من خودم دو ساله برلیانس دارم و خیلی ازش راضیم
Rezzaa(425 روز پیش)
من چند ماهی برلیانس h230 دارم ، واقعا عالیه ، رانندگی نرمی داره ، فرمون برقی نرمی داره ، خیلی کم مصرفه ، کم استهلاک هستش ، نسبت به ماشین های داخلی که مال ۴۰ سال پیش هستن به روز تر و جدید تر هستش ، زنجیر تایم داره ، واقعا ارزش خرید داره ، من که راضیم ، اگه میخرید مدل دنده ایش خیلی بهتره ، با تشکر
Pooria1373(686 روز پیش)
سلام دوستان من شدیدا بین دنا پلاس معمولی صفر و برلیانس اتوماتیک گیر کردم، نمیدونم هربار دنا پلاس کارخونه ای رو ثبت نام کنم یا به برلیانس h230 اتومات مدل 95 با 36 هزار کارکرد بگیرم، لطفا راهنماییم کنید
000MAHDI (683 روز پیش)
من یک ماه230دستی صفر تحویل گرفتم قبلانم همه مدل ماشین داشتم به نظرم همه جوره مناسب فکر نمی کردم به این خوبی باشه
Amra (642 روز پیش)
خب امکانات و موتور دنا بهتر ظاهر یکی اند البته از نظر من تازه اون دنا پلاس رو مدل ۱۴۰۰ و صفر تحویل میگیری البته اگه بدن 🤣🤣 ولی اون مال ۵ سال پیش است و کارکرده
ALI0069 (480 روز پیش)
هر دو رو حتما قبل خرید از اگهی برو سوار شو
mehrab123(878 روز پیش)
دوستان خواهشا راهنمایی کنید که برلیانس h230 کم کار بگیرم یا دنا معمولی کم کار ؟
Ermia1385 (620 روز پیش)
به نظرم برلیانس بهتره من خودم برلیانس داشتم الان دنا گرفتم آپشن های دنا بهتره ولی اصلا خوب نیست ماهی دو سه بار تعمیر گاهم صدای موتورم تو کابین به راحتی شنیده میشه ولی برلیانس اینجوری نیست و خیلی کم خرجه
ALI0069 (480 روز پیش)
ماشین ایرانی رو با خارجی مقایسه نکن... هر دو رو سوار شی میفهمی چه کلاهی با ماشین ایرانی سرمون رفته این همه سال
حسین نامدار(1315 روز پیش)
من باهاش تجربه صندلی عقب 300 کیلومتری و صندلی جلو 250 کیلومتری دارم بعد دو یا سه ساعت نشستن کمرت خورد میشه من که هر وقت توش نشستم دو سه روز ستون فقراتم داغون بود
komeil (1236 روز پیش)
والا ما که داریم نه کمر درد میگیریم نه استخون درد ، صندلی های برلیانس یکی از بهترین صندلی های خودروهای داخلی با کیفیت بالا و طبی هستش
74Amin (1224 روز پیش)
ماکه 1000 کیلومتر یک کله تا شیراز روندیم احساس خستگی نکردیم احتملا ماشین شما برلیانس نیست. ماشین بسیار جادار و خوبیه و مناسب مسافرت
Ermia1385 (620 روز پیش)
کاملا این ادعا رو نقض میکنم به نظرم اینچیزی که ایشون میفرماین نیست
ALI0069 (480 روز پیش)
مشکل کمردرد داری حتی بنزم سوار شی دو سروز کمردرد میگیری ولی اگه سالم باشه ده روزم بشینی مشکل برات پیش نمیاد
Mohamadali2233(564 روز پیش)
سلام چرا شتاب ۲۳۰ دنده ای از ۲۲۰ دنده ای بهتره؟ مگه اصولا نباید هاچبک سبکتر و سریعتر باشه؟
ALI0069 (480 روز پیش)
اعداد و ارقام اینترنتی در مورد شتاب الکیه همچنین در مورد مصرف سوخت
1357alireza(580 روز پیش)
سلام . من از سال ۹۷ دارمش ، خیلی بی آزاره و ازش راضیم و صد در صد از ماشینهای هم رده داخلی بهتره، فقط یه مورد رو مخی که داره فنر بندی خشکش هست و جدیدا توی دست انداز که میوفتم یه صداری برخورد آهن به آهن از قسمت کمک ها شنیده میشه ، اکه میشه راهنمایی بفرمایید و آیا با تعویض کمک ها نرم تر میشه؟ ممنون
SaaLaaR71 (573 روز پیش)
بیین اگه مطمعنی که کمک هات سالم هستن اول بالشتک ضربه گیر کمک فنر بنداز ببین اوکی میشه یا نه اگه نشد احتمالا اون صدا شاید از کمک فنر نیست
deil (544 روز پیش)
سلام فنر لول عقب و باز کن سرش 10 سانت شلنگ آب بکن ببند درست میشه
ALI0069 (480 روز پیش)
کمک شاید روغن زده ببر جلوبندی یه نگاه کنه...