درحالیکه H220 از اواخر 2013 وارد بازار چین شد اما برلیانس تولید نسخه سدانش را از یکسال زودتر آغاز کرده بود. در بازار کشورمان نیز اتفاق مشابهی برای این خودرو افتاد؛ H230 از اواخر سال 1394 به خیابان‌ها آمد اما H220 یکسال بعد از آن در ایران به تولید رسید. خط تولید سری H200 در بهمن‌ماه 1395 از سایپا به پارس خودرو منتقل شد و میزان داخلی‌سازی در آن زمان 20% بود ولی در بهار 1396 این رقم به 30% افزایش یافت. H230 در امکانات تفاوتی با H220 ندارد و همچون برادر هاچ‌بکش در دو نسخه نیمه‌اتومات (AMT) و دستی فروخته می‌شود که در نسخه دستی آن، ویژگی‌هایی همچون مه‌شکن جلو، سنسور عقب، سانروف برقی و سی‌دی پلیر در دسترس مشتریان نیست.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • سطح امکانات در مدل اتومات
    • بازار قوی‌تر در مدل دنده‌ای
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • مشکلات جعبه‌دنده نیمه‌اتومات
    • کمبود امکانات در مدل دنده‌ای
    • بازار ضعیف‌تر از H330
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده نیمه‌اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر BM15L
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 102 اسب‌بخار
  • گشتاور 138 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.5 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4390 میلی‌متر
  • عرض 1703 میلی‌متر
  • ارتفاع 1482 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2570 میلی‌متر
  • وزن 1194 کیلوگرم
  • حجم باک 42 لیتر
  • چرخ جلو 185/60R15
  • چرخ عقب 185/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر BM15L
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 102 اسب‌بخار
  • گشتاور 138 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.6 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4390 میلی‌متر
  • عرض 1703 میلی‌متر
  • ارتفاع 1482 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2570 میلی‌متر
  • وزن 1194 کیلوگرم
  • حجم باک 42 لیتر
  • چرخ جلو 185/60R15
  • چرخ عقب 185/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

80 دیدگاه

حسین نامدار(700 روز پیش)

من باهاش تجربه صندلی عقب 300 کیلومتری و صندلی جلو 250 کیلومتری دارم بعد دو یا سه ساعت نشستن کمرت خورد میشه من که هر وقت توش نشستم دو سه روز ستون فقراتم داغون بود

komeil (620 روز پیش)

والا ما که داریم نه کمر درد میگیریم نه استخون درد ، صندلی های برلیانس یکی از بهترین صندلی های خودروهای داخلی با کیفیت بالا و طبی هستش

74Amin (608 روز پیش)

ماکه 1000 کیلومتر یک کله تا شیراز روندیم احساس خستگی نکردیم احتملا ماشین شما برلیانس نیست. ماشین بسیار جادار و خوبیه و مناسب مسافرت

Ermia1385 (4 روز پیش)

کاملا این ادعا رو نقض میکنم به نظرم اینچیزی که ایشون میفرماین نیست

mehrab123(262 روز پیش)

دوستان خواهشا راهنمایی کنید که برلیانس h230 کم کار بگیرم یا دنا معمولی کم کار ؟

Ermia1385 (4 روز پیش)

به نظرم برلیانس بهتره من خودم برلیانس داشتم الان دنا گرفتم آپشن های دنا بهتره ولی اصلا خوب نیست ماهی دو سه بار تعمیر گاهم صدای موتورم تو کابین به راحتی شنیده میشه ولی برلیانس اینجوری نیست و خیلی کم خرجه

milad22(140 روز پیش)

سلام دوستان به نظر شما بین سمند ef7 یا پارس tu5 یا برلیانس کدومو بگیرم؟

Ermia1385 (4 روز پیش)

قطعا برلیانس اصلا سمند و پارس قابل مقایسه با برلیانس نیستن

Pooria1373(70 روز پیش)

سلام دوستان من شدیدا بین دنا پلاس معمولی صفر و برلیانس اتوماتیک گیر کردم، نمیدونم هربار دنا پلاس کارخونه ای رو ثبت نام کنم یا به برلیانس h230 اتومات مدل 95 با 36 هزار کارکرد بگیرم، لطفا راهنماییم کنید

000MAHDI (67 روز پیش)

من یک ماه230دستی صفر تحویل گرفتم قبلانم همه مدل ماشین داشتم به نظرم همه جوره مناسب فکر نمی کردم به این خوبی باشه

Amra (26 روز پیش)

خب امکانات و موتور دنا بهتر ظاهر یکی اند البته از نظر من تازه اون دنا پلاس رو مدل ۱۴۰۰ و صفر تحویل میگیری البته اگه بدن 🤣🤣 ولی اون مال ۵ سال پیش است و کارکرده

Mohammad13104(60 روز پیش)

من سه سال هستش برلیانس ۲۳۰ دنده ای دارم ..از نظر من کسی که دنبال فروش ماشین نیست .شتاب براش زیاد مهم نیست برلیانس بخره ..البته اگر یکم پول بیشتر داشته باشید برلیانس ۳۳۰ اتومات موتور ۱۶۵۰ بخرید هم شتاب داره هم خیلی جادار هستش امکانات رفاهی هم خیلی بهتر از هم قیمت های خودش هستش ..تو بازار ایران که همه ماشین ها داغون هستند برلیانس ۳۳۰ خوبه ..تو ماشین های چینی تو رنج قیمت برلیانس اول جک جی ۵ .byd و بعدش برلیانس ..ولی هیچ کدومشون از نظر امکانات رفاهی به برلیانس ۳۳۰ اتومات نمی‌رسن

Aminnn(791 روز پیش)

دوستان من بین 230و پارس tu5 موندم کدومو بخرم دوستانی که 230دارن واقعا راضین ؟؟

قاسم ع (733 روز پیش)

سلام این دوره هیچکس نمیگه ماست من ترشه. منظورم امید وارم گرفته باشین .هرکه هر ماشینی داره میگه ماشین من بهتر از ماشین فلانیه .شما بهتره پارس بگیرین چون هم ایمنیش و هم جاداره و زیبا .موفق باشید.

artin_hgh (720 روز پیش)

من هیچکدومو نداشتیم ولی به نظرم پارس خیلی پرستیژش بالاتر از ۲۳۰ هس دیگه خودتون میدونید

آرش۱۳ (718 روز پیش)

من اتومات داشتم،استهلاکش واقعا کمه،حتی از ماشین فعلیم که ساندرو هست،اما موتورش یکم ضعیف تره،نه خیلی،گیربکسشم تو جاده واقعا بهتر از ساندرو و... هست،نسبت به قیمتش خودرو زیبا،کم خرج و قابلی هست.

Tina_80 (700 روز پیش)

به نظرمن ۲۳۰ازهرلحاظ بهتره از پارس البته موتورtu5ماشین بدی نیست من خودم خیلی پرسیدم که دارم میگم

komeil (620 روز پیش)

پارس قابل مقایسه با برلیانس نیست و خودروایی بسیار داغون هستش هرگز پارس نخر

M.senobari (221 روز پیش)

آقای artin پرستیژ رو خیلی عالی اومدی !!! اونم در مورد پارس 30 سال پیش!!!

mani123456 (102 روز پیش)

پارس

amam (79 روز پیش)

پژو پارس و دنا وبرلیانس فنی و قدرتشون یکیه ولی ماشین های ایرانی هم بازار دست دومش بهتره هم اینکه در قطعات به مشکل نمیخورید اگر زیبایی میخوای دنا بخر

Vajdi(114 روز پیش)

عملکرد گیربکس اتومات در چه حدیه دنده دادن و معکوس هاآیا به موقع هست؟ تو سربالایی موقع شروع حرکت پس نمیزنه؟ گیربکس تو ترافیک نرم و روان هست؟

makhloqhe(213 روز پیش)

بسیار عالی واقعا عالی صدای موتور شنیده نمیشه در رانندگی طولانی خسته نمیشی کم مصرف شتاب خیلی خوب کم خرج ظاهر بسیار عالی و جالب طراحی داخلی زیبا و احساس ارامش در داخل خودرو خوش دست و در رانندگی مسلط به جلو و از لحاظ بدنه 5ستاره هست و از لحاظ کیفیت 4ستاره

afra (135 روز پیش)

حدود 8ساعت با یکی دو توقف کوتاه باهاش رانندگی کردم.اصلا خسته کننده نیست

afra(135 روز پیش)

سلام.من مدل 97 دنده ای دارم.حدود 72هزارتا کار کرده هر روز سوارم چون کارم خارج از شهره ودر تمام فصول سال تو شرایط مختلف جوی باهاش رانندگی کردم.به جز بنزین و روغن و لوازم مصرفی هیچ خرجی نداشته.قبلا ماشینهای ایرانی داشتم که هم از نظر سواری هم اسطحلاک و هم امنیت اصلا با این ماشین قابل قیاس نیستن.فرمان بسیار نرم و دقیق برقی که تو سرعت بالا سفت میشه موتور گیربکس خوب و کم اصطحلاک مصرف پایین ایمنی و استحکام بدنه راحتی و چالاک بودن در معابر شهری و شعای دور زدن بسیار کم تو خیابانهای باریک و نرم و بی صدا بودن از محاسنشه.کابین ارزان قیمت و کمبود اپشن نسبت به رقبا از معایبش .ولی در مجموع ماشین خوب و بی دردسریه.

Shahin...........igyukk(168 روز پیش)

دوستان عملکرد گیربکس نیمه اتومات چجوریه؟؟

Show More