بعد از شراکت با ایران خودرو و فردا موتور، بهمن موتور سومین خودروسازی بود که همکاری‌اش را با دانگ‌فنگ شروع کرد. اولین نتیجه این همکاری، مونتاژ دانگ‌فنگ iX5 در ایران بود؛ محصولی که هرچند در بازار چین تحت برند فنگون (Fengon) و در برخی کشورها نیز تحت برند گلوری (Glory) فروخته می‌شود اما در همه جا، لوگوی دانگ‌فنگ روی پیشانی آن حک شده است. ولی در بازار ایران، داستانش کمی فرق می‌کند؛ چینی‌ها برای آنکه مشکلی از بابت همکاری با خودروسازان ایرانی نداشته باشند و برای آنکه تولید محصولاتشان در بازار ایران حتی در زمان تحریم هم امکان‌پذیر باشد، پیشنهاد بهمن موتور را پذیرفتند و نام این خودرو را به دیگنیتی (Dignity) تغییر دادند و لوگوی دانگ‌فنگ را هم از روی آن حذف کردند. در بازار چین، عرضه iX5 از سال 2018 شروع شده ولی در بازار ایران، تولید دیگنیتی از اواخر زمستان 99 آغاز شد و اولین سری آن نیز با مدل 1400 به بازار ایران آمد. در کنار کیفیت ساخت، ایمنی مناسب و داشتن استانداردهای روز اروپا، یکی از بارزترین مشخصه‌های دیگنیتی، به نوع طراحی آن برمی‌گردد. قوس سقف در ردیف عقب دیگنیتی، باعث شده تا برای اولین‌بار با کراس‌اوری کوپه روبرو شویم که از شرق آمده نه از غرب!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • امکانات رفاهی متعدد
    • پایداری و مانورپذیری
    • فضای جادار ردیف عقب
    • اولین کراس‌اور مونتاژی با 5 ستاره کیفی
    • فضای بزرگ صندوق عقب (780 لیتر)
  • نقاط ضعف
    • تعلیق اسپرت
    • تک دیفرانسیل (نسبت به قیمت)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1399 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با حالت زمستانی و اسپرت
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (SFG15T)
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 148 اسب‌بخار
  • گشتاور 220 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4685 میلی‌متر
  • عرض 1865 میلی‌متر
  • ارتفاع 1645 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2790 میلی‌متر
  • وزن 1570 کیلوگرم
  • حجم باک 58 لیتر
  • چرخ جلو 235/50R18
  • چرخ عقب 235/50R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

71 دیدگاه

kohandel(2 روز پیش)

سلام ببخشید الان خدمات پس از فروش این ماشین مثل تیگو 5 هست یا نه و قیمت کمپانی و نمایندگی ها چنده

pouriacar(6 روز پیش)

باسلام کسایی که این ماشین رو دارن لطفا بگید که این ماشین رادار بین خطوط دارع؟ من توی یکی از اگهی ها دیدم زده رادار بین خطوط و رادار جانبی درسته این ؟ این ماشین کشش در سربالایی داره فیدلیتی 5 نفره یا swm G01f یا این ماشین کدوم بهتره من از ظاهر همش خوشم میاد فقط نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم ؟

مرتضی هستم! (3 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. خیر رادار نداره. فقط سنسور پارک جلو و عقب داره

R3(5 روز پیش)

با سلام و درود و عرض ادب و ارادت به دوستان و کارکنان سایت باما. بنده رفتم از نمایندگی گروه بهمن هم مشاوره گرفتم و پرسیدم چرا قطعاتش نیست توی بازار؟ از هر قطعه فروشی پرسیدم میگن نداریم الکی فقط می‌خوان پول بگیرند به چند نفر گفتم قطعه تا10سال دیگر تولید میشه یا نه ؟ که توسط مدیر گروه بهمن گفت تولید و کمبود قطعه نخواهیم داشت اکثر میکانیک ها گفتند وقتی خودرو رو تولید میکنند باید فکر قطعات هم باشند همکار بنده که از پشت به ستون زد که چراغ سپرش شکست هنوز پیدا نکرده جالب اینجا که حتی خود نمایندگی هم ندارن خیلی عجیبه که خود نمایندگی محصول خودروی تازه واردش وارد بازار کرده نداشته باشه پس کی می‌خوان قطعه وارد کنند؟یکی میگه از پکن باید بیاد دیگری میگه تا2سال قطعات وارد نمیشه افراد مختلفی هستند که صحبت و حاشیه های مختلفی بیان میکنند باتشکر از کارکنان سایت باما

علیرضا 1383(5 روز پیش)

اونایی که حاضرن 2 برابر پول جکs5بدن به این: هم موتوریش از جک ضعیف تره هم خدماتش ضعیفتره. هیچ اپشنیم از جک بجز سقف پاناروما بیشتر نداره که جک s5 هم به جاش گرمکن صندلی داره

R3(26 روز پیش)

با سلام عرض ادب به دوستان و سایت باما در جواب دوست بزرگوار و محترم جناب آقای بابک شما جای برادر بنده هستید بنده حق به شما میدم که کیا پریوس رو باید تویوتا می‌نوشتم چون خودم سال2010 کیا ایپروس داشتم که چراغ های جلو مثل بنز2002 بود که خودم خیلی با این خودرو خاطره داشتم حتی هر موقعی که کسی مشاوره خرید خودرو رو میگه بنده ناخواسته کیا ایپروس رو پیشنهاد میکردم ولی دانگ فنگ دیگنیتی فقط به ایران و کشورهای سطح نسبتا متوسط صادر میشه یعنی خودرویی هست فعلا نه ایمنی مشخص هست چند ستاره بین المللی و نه به اطمینان بودن خودروی جدید که حداقل باید5سال در ایران بگذرد تا مشخض شود قیمت و روند پیشرفت خودرو همیشه از گروه بهمن حمایت میکنم خودم هممیدونم محصولات گروه بهمن خیلی بهتر از سایر محصولات دیگر هست ولی تنوع و انواع تولید خودرو زیاد ندارد چون معمولا ماشین سنگین هاش کیفیت تر از خودروهای سبک هست داییم بنده ایسوزوNPR مدل88 داره که همیشه میگه ایسوزو سلطان جاده هست و محصولات گروه بهمن اونقدر توی بورس نیستند مثل پژو و رنو سریع معامله و راحت تر خرید و فروش بشه یا وانت. کاپرا که نه کیفیت داره ولی با قیمت بالا و به درد شرکت و اداری میخوره بنده مقایسه نمیکنم و گروه بهمن قیمت های خودروهاش خیلی بالا هست اگر یکم پایین تر و پیش پرداخت و بدون سود بخواد تحویل بگیر احتمال داره که بیشتر جذب مشتری بشه آیا هر کسی با این وضعیت پول و درآمد داره که محصولات گران هر شرکتی رو بخره مگر حقوق یک کارگر که بخواد سی سال کار کنه تازه شاید پراید در حد 85 بخره با این شرایط هم اجاره خانه و هم خرج و خوراک و پوشاک با کلی راهی دردسر و دکتر رفتن چقدر کار کنه که بتواند این خودروی یک میلیاردی رو بخره شما به سطح پایین تر هم نگاه کنید به سطح بالاتر کاری نداریم چون هر کاری دلشون میخواد انجام میدن چون سطح قشر جامعه یک جوری شده که خیلی ها ندارند بخورند یا....ولی اینو بگم که دیگنیتی تک دیفرانسیل هست اگر دو دیفرانسیل یود با کله میرفتم بدون ریست می‌خریدم آیا عملکرد انتشار آفرود داره؟یعنی چیزی از آفرود دیگنیتی دیدید که توان داره که بخواد تا سخت ترین پیچ ها و...تا چه حدی دوام میاره ولی این جی ام سی اگر. اخل ایران بیاد با سود بالای100% که خیلی هزینه بر و کلی قیمتش هست مثلا تا حدود مثل قیمت هامرH2 مدل2009 یا شاید هم بیشتر چون دقیق نمیدونم داخل گمرک با چه محاسباتی حساب میکنند یک سوال دیگر هم هست پس چرا خود مدیران و کارمندان میگن یکی از شعب نمایندگی گروه بهمن میگه خیلی ها اینجا برای اعتراض میگن چرا قیمتش بالا هست یکی میگه لکسوس خریدم خیلی بهتره هست از برند البته نوع خودرو رو گفتم ناشناخته هست چون لکسوس به اروپا و قاره آمریکا هم صادر شده و جی ام سی آکادیا هم به همین شکل هست که حالا در رسانه های چینی میگن آکادیا رو میخوان کپی برداری کنند یعنی با اسم و برند و لوگوی چینی وارد کنند برو اروپا یا کشورهای دیگر ببین از این خودرو چند تا وجود داره نسبت به لندکروزر و هایلوکس و محصولات جهانی یا مثلا بنر میباخ یا بنزG350 یا بنزS750 و.....توی دیگنیتی از همکارم پرسیدم اینکه میگه گروه بهمن محصولات خوبی میسازه ولی چرا امداد خودروی گروه بهمن نسبت به ایران خودرو و سایپا زیاد نمی‌بینیم خواستم به شما بگم هر خودرو یک مزایا و یک معایب داره مقایسه بین خودروهای هم رده یکم بیشتر تحقیق کنید وقتی دیگنیتی بخوای آفرود بری نه توان داره و نه ساختار عملکرد دیفرانسیل چطوری هست از لحاظ قدرت و تعادلش نمیدونم و آیا بخوای بفروشی چطور فروخته میشه و روند پیشرفت و رشد اقتصادی در بازار به چه گونه ای ایجاد می‌کنه آیا میتواند یک خودروی شیک و مدرن 30 سال داخل ایران باشه با تشکر از سایت باما ببخشید زیاد نوشتم خواستم بگم بنده به شما حق میدم ولی شما یکم به حرفهای بنده حق بدید

BabakCrus (9 روز پیش)

سلام و درود دوست عزیز، ممنونم که منو برادر خودتون حساب کردید و شما هم جای برادر بزرگتر من هستید، بنده نقدهایی به مبحثی که ارائه فرمودید وارد کردم، یک نوع نگارش که در این متن کمی بهتر بود و دو مقایسه عجیبی که خود شما با دیگر خودروهای کار کرده و صفر انجام دادید، بنده صرفا درمورد دیگنیتی به نقل قول مدیر گروه بهمن اشاره کردم که گفته بودند تا ۱۰ سال از لوازم دیگنیتی پشتیبانی میکنن، هیچ دفاعی هم از این خودرو نکردم نه آنرود و نه آفرود، هرچند، که در حال حاظر مشغول تست گرفتن از این خودرو هستم و به امید خدا اگر عمری باقی بود، در حد سواد و تجربه کم خودم جسارت کرده و نتیجه بررسی رو در این صفحه خواهم نوشت، متعجبم که شما از عرایض بنده چه برداشتی داشتید؟ این سوال بنده بوده که چرا دیگنتی که یک خودروی فست بک suv متوسط چینی هست رو با امثال کیاها و تیوتاها و برندهای آلمانی و آمریکایی مقایسه میکنید؟ که نه از نظر سگمنت در یک کلاس قرار دارند و نه از نظر برند و نه از نظر فنی و نه از نظر قیمتی، همچنین در پست قبل هم اشاره کردم که چرا با پیکاپها مقایسه میکنید؟ و متذکر هم شدم که به همه مردم نمیتوان پیشنهاد خرید یک خودروی دست دوم رو داد، و شما اینبار حرفهای خود من رو به بنده گوش زد میکنید؟ واقعا عجیب است؟ و در مورد قیمت بالای خودرو که هیچ شکی نیست و با شما کاملا موافقم، و گروه بهمن تقریبا در تمامی موارد قیمتی بالاتر از رقبا رو روی محصولاتش گذاشته، در اینکه این خودرو به این قیمت نمی ارزد هیچ شکی نیست، اما در حال حاظر چه چیزی به قیمتی که برایش مطالبه میشود می‌ارزد؟ در تورم کنونی هیچ چیزی به قیمت واقعی خودش نیست حتی آب معدنی!!!! اما نکته‌ی دیگه ای که فرمودید در مورد اینکه چرا به اندازه ایران خودرو و سایپا امداد خودروی گروه بهمن دیده نمیشود، تعجب میکنم!!! خب دو دلیل واضح دارد یک اینکه گروه بهمن به اندازه ایران خودرو و سایپا خودرو تولید نمیکند پس در نتیجه به نسبت تولید کمتر، خدمات پس از فروش هم کمتر خواهد بود نسبت به دو خودروساز مطرح، و دو اینکه کیفیت به مراتب بالاتری در خودروها گروه بهمن شاهد هستیم البته کیفیت بالاتر نسبت به ایران خودرو و سایپا، پس درنتیجه با خرابی های کمتری هم روبرو خواهیم شد، در زمانی که یکی از محصولات گروه بهمن فاو بسترن رو در مدت ۴ ماه تست میکردم، موردی پیش آمد که موتور خودرو از کار افتاده بود(البته بعدا مشخص شد مشکل از استارت بوده)، بعد از تماس من با امداد این شرکت، دقیق ظرف مدت ۲۰ دقیقه یک جرثقیل رسید و ماشین رو تا نمایندگی تعمیرات برد و بعد از پذیرش به بنده یک خودروی دیگر با همان تیپ و حتی همان رنگ داده شد تا زمانی که مشکل خودرویی که رنت کرده بودم حل بشه، چنین اتفاقی در ایران متاسفانه کم نظیره و فکر نمیکنم که ایران خودرو و سایپا تا کنون حتی ذره ای به گروه بهمن در زمینه احترام به مشتری، نزدیک شده باشند، این امر و خدمات مطلوب اما به قول شما گران(به نسبت ایران‌خودرو و سایپا) گروه بهمن از نظر بنده اگر در رتبه اول احترام به مشتری نباشه در رتبه دوم قرار داره، ولی تعدد نمایندگیها و خدماتش کمتر از دو خودروساز دولتی هست که طبیعتا باید دولتیها بیشتر باشند و بخاطر همین تعدد نمایندگیهایی که دارند همواره رتبه های برتر در زمینه احترام به مشتری را کسب میکنند وگرنه همه از کیفیت و خرابیهای بیخودی و پی در پی محصولات این دو خودروساز آگاهیم، در آخر هم تشکر میکنم که مطالب بنده را خواندید و بیشتر تشکر میکنم که پاسخ دادید، باز هم پرگویی کردم، به بزرگی خود چشم پوشی کنید، امیدوارم مفید بوده باشه، مانا باشید.

Sepehr shekarian(103 روز پیش)

لطفا از کسایی که کوپا ، تیگو ۷ یا... رو داشتن بگن شتاب این ماشین نسبت به اونا چطوره مخصوصاً با این شتاب ۱۳ که کوپا و تیگو حدودا ۱۰ هستن تاکید میکنم اونی که رونده بگه نه اونی که فقط قیافه و مشخصات دیده اونم منم دیدم

King88 (100 روز پیش)

درود جلوی اونا شروع حرکتش سنگینه توی دور بد نیست باز هم ب اونا نمیرسه سواریشون در کل خیلی ب هم نزدیکه

Msheykhi (75 روز پیش)

سپهر جان من این ماشینو دو هفته‌ای کمی بیشتر داشتم(دیگنیتی) ضمن اینکه پسر عموم تیگو۷ داره و چند سفر باهاش بودم و من ماشینشو روندم خودمم الان یکماهیه هایما۷ پلاس گرفتم...چندبارم جک اس۵ روندم،در حد چند ده کیلومتر. تجربه‌مو برات مینویسم: باید بگم در حالت تک سرنشین و شتاب اولیه تیگو بهتره و هایما هم پابه پاش میاد اما دیگنیتی گیریکسش کم میاره و ضعیف و کنده در حالت چهار پنج سرنشین هایما واقعا از تیگو سرتره و با جک برابری میکنه ولی دیگنیتی فاجعه‌ست.حالتو بهم میزنه از بس لشه....وای به روزیکه توی سربالایی و سرنشینم کامل بخوای سبقت بگیری، خیلی لش راه میرهه... شتاب در حرکت(شتاب ثانویه) هم بدون شک هایما بهتره،اللخصوص وقتی سرنشین کامل باشه.توی سبقت‌ها کاملا خودشو نشون میده،تیگو هم خوبه ولی موتور 1500 اینجاها خودشو نشون میده،با اینکه گیربکس مدرن تیگو بیشتر ضعفو مرتفع میکنه اما بازم به هایما و جک اس۵ نمیرسه....دیگنیتی هم که کماکان فاجعه‌س اما در زمینه آپشن و کیفیت متریال داخلی و رخ و زیبایی مسلما دیگنیتی عالیه و تیگو هم خوبه اما هایما و جک در این مورد انصافا ضعیف هستن.البته هایما پلاس کمی آپشناش از غیر پلاس و جک بهتر شده در مورد خدمات هم هایما و تیگو هردوتاشون ۵سال گارانتی موتور گیربکس دارن و سه سال هم خوده ماشین گارانتیه و مسلما از مابقی بهترن یکی ایرانخودرو که تکلیف گستردگی خدمات ش معلومه و مدیران خودرو هم خوبه اما دیگنیتی یکم ضعیف‌تره بازار قطعات و فروش ماشین هایما و جک بهترن... تجربه‌مو بی‌کمو کاست و بدون تعصب گفتم. باز نظرات دیگر دوستانم در نظر بگیر ضمن اینکه دیگنیتی تازه اومده و هنوز عیارش کاملا مشخص نشده ضمن اینکه پارامتر قیمت هم مهمه یک میلیارد كجا ۷۰۰ _ ۷۵۰ ی هایما و جک کجا.... در کل من هایما رو به بقیه ترجیح دادم،چه قیمتی و چه توان موتور و زیرپاش امیدوارم بهترین انتخابو بکنی

i3233 (51 روز پیش)

تیگو خیلی بهتر از کوپا و دیگنیتی هست از جک و هایما که خیلی تیگو7 موتورش طراحی اتریشه گیربکسش که مال المانه ولی کوپا دیگنیتی جک و هایما همشون کلا چینی هستن از نظر قدرت هم از همه سریعتره فقط از نظر قیمت یکم گرونه ولی دیگه همه چیزش بهتره

Msheykhi (44 روز پیش)

در جواب این دوستون i3232 دوست عزیز شما کافیه برای این ماشینا وموتور و گیربکسش کافیه به انگلیسی سرچ کنید تا متوجه بشید هر ماشین کجا ساخته شده و وسایلاش از کجا اومده... مثلا من خودم هایما دارم کاپوتشو میزنی بالا اکثر لوازم‌جات بوش آلمانه... یا موتور و گیربکس پک شده از کره میاد(هیوندا یا میتسوبیشی) در مورد دیگنیتی و کوپا هم همینه چون چینیا روششون همینه لطفا هیچوقت یکطرفه برای دیگران نظر و راهنمایی نکن. شخصا معتقدم در خرید ماشین چینی و گاها در کلیت ماشینا باید چند پارامتر مهم رو درنظر گرفت و بعد تصمیم گرفت: بترتیب اهمیت: اول و دوم: خدمات(مثلا ایرانخودرو بهتر از مدیران خودرو و بهمن خودرو بهتر ازسیف خودرو) سوم : هماهنگی موتور و گیربکس و اتاق(در کلیت زیرپا و هندلینگ و کیفیت)مثلا اگه برات مصرف مهمه مثل هایما و جک صدی ۱۱ نسوزونه یا اگه بین شهری و سربالای و گردنه میری با فول سرنشین جادار باشه و توان موتور و هماهنگی گیربکس و موتور خوب باشه یا نرم بودن یا پر شتاب بودن و اینچیزا چهارم: ارزش خرید( یعنی داشتن یه چهارتا سنسور بی استفاده نباید افزایش دویست میلیونی ایجاد کنه)اگه از سنسور پارک تو ایران استفاده کردی که نمیتونی و فقط اسمش روی کاغذ برات کفایت میکنه خب اینو حذف کن پنجم: قیافه و فیس ماشین که این بیشتر سلیقه‌ایه حالا اگه موتور یک ماشینو اتریش و آلمان نزده ولی عملکردش خوبه پس همین مهمه، یا اگه قیافه یک ماشینو میپسندی اینکه فاو باه یا جک یا چری مهم نیست موفق باشی

mehrzadsattary (26 روز پیش)

من از پراید و سمند تا اپتیما تقریبا بیشترش رو سوار شدم و سفر هم رفتم سفر هم از تهران تا روستا رفتم که حدود ۶ساعت با سرعت مجاز و رانندگی معمولی راه هستش از بین گزینه هاتون من هایما رو پیشنهاد میکنم نسبت به جک و تیگو البته کوپا رو سولر نشدم ولی تعریف خاصی نشنیدم از این ماشین درسته تیگو شتابش کمی بهتره البته خیلی بالاتر نیست ولی خب هایما فوق العاده جای کابین بازه و خانوادگی تره جک فقط مدل دنده ای برای سفر مناسبه به دلیل شش دنده بودن و تو سرعت بالا مصرف بنزین میاد پایین تر صدا تو کابین بیشتر از هایما و تیگو میاد با تیگو هم حس خوبی نداشتم موقع رانندگی دلیل ش رو متوجه نشدم دقیق ولی خب صندلی هاش یکم خسته کننده بود من خودمم قدم میانگین بلند تر از دیگرانه و واقعا اذیت میشم تو ماشین های کوچیک تر مثلا سرم کشیده میشه تو پارس یا سمند میشینم ولی خب تو هایما چنین نبود و در کل فنی و امکانات رفاهی و تعلیق ماشین نسبت به قیمت ش بد نیست و پیشنهاد من هایما هستش

Ahoralfa (25 روز پیش)

با این قیمت یه مزدا نیو کارکرده بگیر اگه شتاب میخوای یا اپتیما قدیم ارزون تر هم هست اما بهتره

R3(43 روز پیش)

با سلام منظورم با کاربرد( تویوتا ) یکی از همکاران من هر روز از تهران به کرج رفت آمد می‌کنه که ماشین مال ریس اداره همکارم هست که ریس اداره رو میبره میاره آخر هفته که پنج شنبه ها و جمعه ها تعطیل است که آخر هفته با دیگنیتی میره شمال سفر یک روزه یا راه های نزدیک در حد اینکه یکی دوزه برگرده حتی بعضی از خانه های مسکونی حالت شیب مانند منظورم حالت سرازیری و سر بالایی که موقع پایین آمدن به سمت پارکینگ ترمزش عمل نکرد می‌گفت دستی هم کشیدم ماشین در سر پایینی وقتی که ترمز گرفت بوی لنت زد بالا بعدش ترمز برقیش موقعی که فشار بهش وارد کنی عملکردش ضعیف میشه چون ترمزها داغ بودند ترمز برقیش توان ترمز گیری رو نداشت وقتی خواست پارک کنه چون موقع پارک باید چند بار عقب جلو باید بکنی که بار اول که رفت جلو موقعی که دنده عقب بیاد ترمز برقیش قطع شده بود که هشدار بریدن ترمز رو نشون میداد دیگه موقع پارک نتوانست کاری بکنه سعی خودشو کرد ولی چون ماشین دنده عقب بود از عقب خورد به ستون پارکینگ هیچ چیز نشد ماشین فقط سمت عقب راننده یکم رنگش رفته بود و چراغ عقب سمت راننده چراغ های قرمز رنگی که داخل سپر هستند باریک هستند که چراغ دنده عقب هم با چراغ قرمز رنگ مشترک بودند شکست خدا رو شکر ماشین سپرش تو رفتگی نداشت ولی کنترل سربالایی فعال بود که کنترل سرازیری غیر فعال بود برای همین عمل نکرد کسانی که نمیدونند برید داخل مانیتور از روی دکمه های مانتیور فعالش کنید چون بعدش همکار بنده بعدا فهمید که تایمز داشت که باید تایمز ترمز رو قطع کنید اگر تایمز دار باشه به طور مثال10 دقیقه کنترل حالا هرچی میخواد باشه فعال هست بعد از10 دقیقه به صورت خودکار غیر فعال میشه اینو خواستم بگم اینکه بعد از حادثه به سراغ بهمن موتور رفتیم میگن قطعاتش فعلا وارد نشده صبر کنید تا وارد بشه یکی از کارمندهای گروه بهمن گفت هر خودروی که جدید میاد نباید خریداری کرد باید چند سال صبر کنید تا وضعیت این خودرو به چه شکلی و چه روندی پیدا می‌کنه این خودرو زیاد دوام نمیاره هر خودرویی که میاد سر حالا با ارفاق5 سال جمع میشه و دیگر تولید نمیکنه منو یاد دانگ فنگS30 انداخت که صندوقدار هم هست غیر از دانگ فنگHC کراس که بعضی هاDFM میشناسند که یک مدل دیگر هم این هست که تازه آمده که به نام دیگنیتی که در گوگل سرچ کنید دانگ فنگS30 فرق می‌کنه توی سایت باما هم هست که همه می‌گفتند بخر بردی ضرر نمیزنی منم گول خوردم ضرر کردم که الان توی دستم مونده نه لوازم هاش هست نه قطعات بدنه اش هست ارزش خرید نداره البته برای دلالان ارزش خرید داره که به جای خریدن دیگنیتی برید یک توسان 2015 یا یک سانتافه2010 یا لکسوس 2010 یا رونیز یا پاجیرو2010 یا از همه مهم تر سوزوکی ویتارا مدل 2400 خوبه مدل2000 اصلا خوب نیست یا فوتون ساوانا یا پیکاپ ایسوزو دی مکس یا لندکروز فرماندهی1994 پیکاپ کی ام سی کرمان موتور یا پیکاپ آمیکو یا برندهای شناخته شده جکS5 یا سراتو یا کیا موهاوی2010 یا تویوتا کمری2012 یا رنو مگان یا از همه بهتر رنو ساندرو حتی فیلم افرودی ساندرو هم دیدم بزنید آفرود با رنو ساندرو یک چرخ ساندرو به دیگنیتی می ارزه یا SWM کیا اپتیما2012 کیا ایپروس یا کیا پریوس یا سانگ یانگ موسو یا سانگ یانگ تیوولی یا خودروهای گمرکی مانند GMC آکادیا2020 خودم هر4 ماهی امارات سفر میکنم یک خودروی جی ام سی آکادیا2020 دارم چرخ جی ام سی به کل محصولات شرکت های خودروهای داخلی می ارزه بزنید توی گوگل جی ام سی آکادیا ببینید بعد خودتان قضاوت کنید با تشکر از سایت باما درضمن بردش نمایندگی گفت مشکلی نداره سالم هست خدا می‌دونه راست گفتند یا دروغ شاید میخواد آبروی شرکت گروه بهمن نره بلکه اینطوری هست وقتی پول خوب به کارمندان شرکت بدی اونا از خداشون هست که الکی بگن نه به همین راحتی آدم باور کنه

BabakCrus (30 روز پیش)

سلام و درود، بنده بابک هستم، حدود 21 سالی هست که به بیماری ماشین بازی دچارم، دوستان آفرود باز و کاربران قدیمی سایت خوب باما بخوبی بنده رو میشناسن و بخاطر بیش از 11 سال حضرت سواری و خرید و فروش نسبتا زیاد FJ کروز، دوستان به بنده میگن بابک کروز، بخاطر بیماری ماشین بازی با جراید خودرویی زیادی هم همکاری داشته و دارم و مطالبی درحد سواد و تجربه خودم در جراید مختلف و سایتهای خودرویی مثل سایت خوب باما مینویسم، البته جسارت میکنم در برابر بزرگان این حرفه، برام هیچ خودرویی هم فرقی نداره، میخواد ژیان ماهاری(مهاری) باشه یا بنز سری S یا مازراتی کواتروپورته یا دنا پلاس یا .... هر ماشینی که بره تو مخم رو حتما تست میکنم ، همیشه هم سعی کردم بدون جانب داری و بدون تعصب نقدی منصفانه درمورد هر خودرویی ارائه بدم،دوست عزیز من متوجه شدم که با چه مشکلاتی روبرو بوده این دوست شما، ولی بسختی از نوع نگارشتون برداشت کردم، لطفا کمی راحت تر تایپ کنید و منظورتون رو روونتر منتقل کنید، خیلی پراکنده گویی داشتید و از کسی که سفرهای خارجی میره این نوع نگارش واقعا بعیده، غلط املایی قابل توجیه هست من خودم بسیار غلط املایی دارم در اکثر متنهایی که مینویسم، ولی نوع و شکل نگارش متن رو لطفا جوری تنظیم کنید که خواننده بتونه براحتی بفهمه نه اینکه سخت متوجه بشه، البته شاید فقط من این برداشت رو داشته باشم از متن شما، بنده هنوز دیگنیتی رو تست نکردم احتمالا در مهر 1400 یک دستگاه برای تست و بررسی رنت کنم، اما در مورد مشکلی که فرمودید دوست شما باهاش روبرو بوده باید خدمتتون عرض کنم که ممکنه همونطور که فرمودید مشکل از خود خودرو بوده باشه، اما طبق متنی که نوشتید ظاهرا تنظیمات کنترل حرکت در سراشیبی رو این دوستتون خاموش کرده بوده و دقت لازم برای تایمینگ این آپشن رو نداشته، علاوه بر اون اشتباه فردی راننده در عدم توانایی کنترل خودرو هم مسئله ای هست که نباید ازش چشم پوشی کرد، درسته که شما و دوست شما ادعا دارید که تمام کارهایی که لازم بوده انجام شده ولی باز کنترل نشده، که به نمایندگی هم که مراجعه فرمودید گفتن سیستم خودرو سالمه، که این امر عدم توانایی کنترل خودرو توسط راننده رو محتملتر میکنه، بهمن خودرو از قدیم به با کیفیت ساختن و خدمات مناسب شهره بوده و هست، بعیده اگر مشکلی داشته باشه خودرو و اونها انکار کنن، این مورد اگر در خودروهای سایپا یا ایران خودرو یا بعضی از محصولات کرمان خودرو بود میپذیرفتم که منکر مشکل بشن، ولی گروه بهمن یکی از معدود شرکتهایی هست تو ایران که حقوق مصرف کننده رو تا حد مناسبی رعایت میکنه، درمورد اینکه ممکنه که دیگه تولید نشه و ممکنه مثل غالب خودروهای چینی 5 سال بعد دیگه اثری از آثارش نبینیم، بله ممکنه و این ریسک با همه خودروهای وارداتی بوده و هست و خواهد بود در خصوص خودروهای چینی بیشتر، اما همونطور که مدیرعامل گروه بهمن اعلام کردند دیگنیتی تا حداقل تا 10 سال از خدمات پس از فروش گروه بهمن بهره مند خواهد بود و حداقل میشه تا 10 سال روش حساب کرد که قطعات بجز در اوایل تولید مشکل چندانی از نظر تامین یا قیمت نداشته باشن، که باز البته اگر اتفاق عجیبی مثل برگشت تخریم یا جنگ یا قطع همکاری نیوفته، در مورد مواردی که بجای خرید دیگنیتی فرمودید و پیشنهاد داید، دونکته وجود داره، یک اینکه همه با خرید خودروی دست دوم موافق نیستن و خیلی ها به قول معروف "دلشون ور نمیداره" که خودروی دست دوم خریداری کنن، و نکته دوم هم این هستش که مواردی که فرمودید از خیلی نظرها با هم و همینطور با دیگنیتی متفائته هم قیمتی همی فنی هم کلاس خودرو هم هرینه های نگهداری و .... و.... جالب اینجاست که با اینکه شما از خودروهای چینی دل خوشی ندارید تو پیشنهادهاتون به خودرهای چینی دیگه ای هم اشاره کردید مثل ساوانا و کی ام سی و... ولی واقعا نمیدونم چطور و بر اساس چه مبنایی پیشنهادهای جایگزین دیگنیتی رو فرمودید، سراتو و پیکاپها و لندکروز 1994 و "پاجرو" اپتیما و تیوولی و کمری و ساندرو و موهاوی و.... که فرمودید چه ربط و سنخیتی با هم یا با دیگنیتی دارن؟؟؟ واقعا نمیدونم معیارتون از ذکر این موارد بجای جایگزینی دیگنیتی چی بوده، ضمن اینکه کیا تا اونحایی که بنده مطلع هستممدلی به نام پریوس نداره و "تویوتا " ست که مدل پریوس داره و فکر کنم منظورتون همین بوده و باز هم نمیفهمم که یک خودروی هیبرید سدان متوسط با چه معیاری میتونه بجای یک خودری توربو کراس هاچ بک پیشنهاد بشه؟؟!!! منطورتون از خودروهای گمرکی هم فکر کنم منطقه آزاد بوده ولی خب همه مردم نمیتونن در مناطق آزاد زندگی و کارکنن که بتونن امثال GMC آکادیا رو با قیمت مناسبتر نسبت به سرزمین اصلی سوار بشن و خب من هنوز در ایران در هیچ منطقه آزادی gmc آکادیا 2020 مشاهده نکردم و فکر نکنم هیچ دستگاهی از این مدل وارد شده باشه، و خب شما هم فرمودید که در امارات سوار شدید و خب همین مسئله موجب این میشه که از اساس پیشنهاد دادن این خودرو به عنوان جایگیزینی برای خودروهای موجود در ایران با اشکال عمده ای مواجه بشه، بگذریم که اصلا در یک کلاس نیستن و از نظر فنی و بدنه و شاسی و کلی چیز دیگه هم با دیگینیتی تفاوتهای فاحشی دارن و از لحاظ قیمتی هم GMC آکادیا در پایین ترین سطح امکانات چیزی حدود 30000 دلار و دیگنیتی در فول ترین حالت 20000 دلار قیمت دارن و نمیدونم باز بر چه مبنایی این مقایسه انجام شده، فقط نمیدنم چرا گروه بهمن مدل 180 اسبی از دیگنیتی رو وارد نکرده و به موتور ضعیفتر این مدل بسنده کرده و احتمالا بخاطر تشابه فنی با موتورهای هم ردش در ایران دست به چنین اقدامی زده، در هرصورت بعد از تست دیگنیتی نظرم رو با کسب اجازه از اساتید و جسارت خدمت این عزیزان، در همین صفحه به اشتراک میزارم و امیدوارم این مطلب و مطالب آینده درصورتی که بتونم درخدمتتون باشم، مفید واقع بشه، باز مثل همیشه پر گویی کردم، مانا باشید.

Hoseinnnnnn(68 روز پیش)

ای کاش موتورش حداقل ۲لیتری بود فکر کنم برای تولید بخاطر مصرف سوخت اجازه ی حجم های بالاتر موتور رو نمیدن. ولی بازم تاکید میکنم که خودروی صفر کیلومتر رو با خودروی صفر کیلومتر برند دیگه ایی مقایسه کنیم اینجوری منصفانه تره

Msheykhi (44 روز پیش)

البته باهات موافقم که حجم بالای موتورخوبه ولی لطفا دقت کن موتور توربو هست و گشتاورش تقریب با موتور ۲۲۰۰ تنفس طبیعی برابر و حتی بالاتره ولی حجم موتور پایین حتی با توربو یه جاهایی گرفتاری خودشو نشون میده!!! مثل اجبار به خیلی بالا بردن دور موتور در سرعتهای بالاست و همچنین موتور مجبوره در رانندگی پر شتاب بخاطر حجم کم موتور دور دنده‌ها رو بالا ببره تا بتونه وزن ماشینو به جلو بکشه که قاعدتا مصرفو بمراتب بالا میبره و فشار زیادی به موتور میاد در صورتی که مثلا در جک یا هایما توربو در حالت رانندگی آرام اصلا دور موتور به ۲ نمیرسه و واسه کمی شتاب اصلا معکوس نمیده چون حجم موتور و توان نسبت به وزن بسیار بآلاتره از موتور ۱۵۰۰ و همچنین در شتاب ثانویه ک خیلی نیاز به فشار پدال داره و البته بازم تنبله جهت اطلاع من چند ماه دیگنیتی داشتم

Hoseinnnnnn(80 روز پیش)

من متوجه نمیشم چرا این مقایسه ی غلط رو داریم؟ آخه چرا بجای خودروی صفر کیلومتر ساخت امسال چین رو نخرم، بعد برم خودرویی رو بخرم که هشت تا ده سال شلاق خورده و زیر آفتاب گرما دیده و معلوم نیست چه بلاهایی سرش اومده، فقط به این خاطر که ژاپنی باشه! عقل حکم می‌کنه خودروی با زبان طراحی جدید رو که بین ۳تا۵ سال گارانتی بهمن موتور داره بخرم. اگه قراره دیگنیتی صفر کیلومتر رو با خودروی دیگه ایی مقایسه کنیم، انصاف اینه که اون خودرو هم صفر کیلومتر باشه اون موقع میبینیم که خودروی ژاپنی قیمتش دو تا سه برابره. لطفاً اینقدر هم این مزدا ۳ رو مقایسه نکنید، اون سگمنتش متفاوته و اصلا کاملا روی زمین می خره! کسی هست که بتونه به من ثابت کنه با ۷۵۰ میلیون تومن میشه خودرویی زیباتر و با کیفیت تر و با خدمات پس از فروش بهتر از دیگنیتی خرید؟؟

تویوتا (79 روز پیش)

آقا حسین حالا من کاری به چینی بودنش ندارم ولی با ۷۵۰ تومن خودروهایی از جمله : کیا سراتو وارداتی ۲۰۱۴ ، ماکسیما اتومات مدل ۹۱ ، مزدا ۳ نیو تیپ ۴ مدل ۹۷ ، سوناتا Yf ۲۰۱۲ ، النترا ۲۰۱۴ ، اپیروس ۲۰۰۹ ، سانتافه ۲۰۰۸ ، و با ۵۰ تومن بیشتر آزرا ۲۰۱۱ اتاق کالیفرنیا جیدن که خودتون میدونین چه قدرت موتوری داره و شتاب و عملکردشو میدونین و ظاهر بسیار جذابش . اینا خودروهایی هستن که با ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومن میشه خرید . خودتون اینا رو مقایسه کنین با دیگنیتی . از نظر زیبایی که سوناتا yf ، النترا ۲۰۱۴ و آزرا اتاق کالیفرنیا چیزی کم‌ندارن . حالا میمونه کیفیت که خودتون میدونین دیگنیتی زیر مجموعه گروه چری به حساب میاد . و حجم موتورش و کیفیتش برابری میکنه با تیگو ۷ . که شتاب ضعیف حدود ۱۳ ثانیه صفر تا صدش هسته . بحث نرمی و لذت رانندگی بخوایم مقایسه کنیم با خودروهایی که‌نام بردم بازم نمیتونه رقابت کنه . بحث شتاب و قدرت هم که هیچ حرفی دیگینیتی واسه گفتن نداره و ای کاش با موتور ۲ لیتری میومد داخل کشور . و از یه طرف دیگینیتی هنوز جوابشو پس نداده و هنوز اول راهه . و خودتون میدونین ماشین چینی افت قیمتش نسبت به کره ای و ژاپنی بیشتره. و اینم میدونین خودروهای چینی بازار دسته دومشون به خوبی کره ای ها و ژاپنی ها نیست به خصوص اگه اول راه باشن و جدید وارد بازار شده باشن . من‌نمیگم بخرین یا نخرین . تصمیم با خودتونه . ولی قبلش راجع به خودروهایی که نام بردم تحقیقی بکنین ارزش داره . چون که هم بازار خوبی رو دارن و هم شناخته شده هستن و هم کیفیتی بالاترن و هم از قدرت و کیفیت خوبی بهره میبرن . دیگینتی بدرد کسی میخوره که پول براش مهم نیس و کیفیتش چی باشه و چی از آب در بیاد و افت قیمتی رو هم تجربه بکنه و رو دستش بمونه براش مهم نیس. و فقط میخواد یه تجربه ای رو از یه خودروی با آپشن روز و زیبای چینی رو داشته باشه اره خوبه . شما فکر کنین این‌ماشین بخواد با ۵ سرنشین و بار هم بزنه بره مسافرت تابستان هم باشه و احتیاج به روشن‌کردن کولر باشه خب طبیعتا سخته و ریسکه . خودروهای ژاپنی دوام قطعاتشون بالاس و عمر زیادی دارن. و خودروهای کره ای هم اگه باهاشون خوب رفتار بشه و به موقع سرویس بشن هزینه های خرابیشون زیاد نیس ‌. اما خودروهای چینی برمینای کیفیت ساخته نشدن فقط آپشن و زیبایی براشون مهمه . و ممکنه هر لحظه رفیق نیمه راه بشن و نمیشه روشون حساب کرد . اون خودروهایی که نام بردم هم ظاهر خوب دارن و هم آپشن و هم قدرت و کیفیت یه سرو گردن بالاترن و حتی بیشتر از نظر کیفیتی و قدرتی و لذت سواری . اگه شما اهل ریسکین و براتون مهم نیس که چی بشه و واسه دل خودتون و علاقتون میخواین بخرین گزینه ی خوبیه دیگنیتی و صرفا میخواین تجربه کنین و تنوع بشه براتون گزینه ی خوبیه . زیاد شد ببخشین🤚🌹

احسان محسنی (77 روز پیش)

والا دوست عزیز ، این که عقل برای شما چی حکم میکنه ، یه نظر شخصیه . عقل هم این رو حکم میکنه که یه ماشین چینی هیچ وقت قابل مقایسه با یه ماشین ژاپنی نیست . البته این ژاپنی که میگم منظورم مزدا نیست . اسطوره هایی مثل تویوتا و نیسان و ... رو میگم . داری از ماشینی تعریف میکنی که هنوز امتحانشو پس نداده .

Hoseinnnnnn (74 روز پیش)

اول اینکه ممنونم از اینکه با حوصله جواب دادین و دوم فکر کنم من نتونستم منظورمو درست منتقل کنم، این ماشین‌های ژاپنی ایی که اسم میبرید هرکدوم چندین سال کار کردن و واقعا معلوم نیست چه اتفاق‌هایی براشون افتاده لذت سوار شدن خودروی صفر کیلومتر رو نمیشه نادیده گرفت سوای از اینکه خودروسازی کشور چین که توی سالهای گذشته خیلی پیشرفت کرده، با ۷۵۰ میلیون تومن که هیچ، با یک میلیارد تومن هم هیچ ماشین ژاپنی ایی بجز اون مزدا ۳ که جزء خزندگان هست رو نمیشه خرید. بله، منم اگه دو و نیم برابر این پول رو داشتم میرفتم ASX صفر کیلومتر می‌خریدم اما باید پذیرفت که به نسبت قیمت خودروهای چینی جدید، کیفیتشون واقعاً قابل قبوله همه ی ماشینها چه ژاپنی چه چینی، با مدلهای قبل از سال ۲۰۱۵ و با زبان طراحی قدیمی تر بنظرم واقعاً زیبا نیستن!

تویوتا (71 روز پیش)

خواهش میکنم . حالا شما دیگنیتی رو بخرین سوارشین و از تجربیاتتون اینجا بگین . چون این ماشین هنوز اول راهه یخورده ناشناخته هسته و هنوز دیگنیتی با کارکرد بیشتر از ۲۰ هزار کیلومتر تو کشور نداریم . ولی خب با قیمت ۱۰۰ تومن بیشتر کره ای مثه آزرا ، سوناتا ، اپتیما و یا اسپورتیج رو میشه ترجیح داد . من دلیل اصلی مخالفتم با این خودرو حجم موتور ضعیفشه . اگه ۲ لیتری بود آره میشد جزء گزینه های خرید باشه . اما از لحاظ طراحی و امکانات و همین رنج قیمتش نسبت به چینی های هم رده خودش آره گزینه ی خوبیه . دیگنیتی رو باید با ماشین های چینی هم رده مقایسه کرد نه بیشتر .

احسان محسنی (68 روز پیش)

بله ، حرفاتون تا حدودی منطقیه البته بازم بر میگرده به خود ادم ، چون واقعاً یه نظر و عقیده ی شخصیه ، انتخاب بین خودروی ژاپن و کره و چین . ولی مزدا باحال بود ، خزندگان 🤣🤣 جناب تویوتا متنتون یه اشتباهی داشت ، دیگنیتی مال دانگ فنگه ، اونی که شما میفرمایید فیدلیتیه که زیرمجموعه ی چریه .

mehr123 (68 روز پیش)

سلام من اين پيام رو براي تويوتا مينويسم ( ببينيد دوست عزيز هركس سليقه و نظري داره و من كاملًا به نظرات ديگران احترام ميزارم و منم چيزاي كه ميدونم رو ميگم . همه قبول دارم كه ماشين هاي چيني نسبت به ايراني ها خيلي بهتره و ارزش خريد بيشتري داره تا ايراني هاي لگن ولي از اون طرف هم يه كره اي ها نميرسه كيفيت چيني ها ولي تا ٢ يا٣ سال اينده صنعت خودرو چيني ها از كره اي ها ميزنه جلو چون خيلي پيشرفت كردن نسبت به كره اي ها ولي هنوز مونده تا برسن حالا بريم سراغ حرف هايي كه زدين كه پيشنهاد كردين كره اي دست ٢ بگيرن تا اينكه صفر چيني بگيرن .خوب منم اين حرفتون رو قبول دارم كاملا هم كيفيت. خوبي داره هم لوكس بودن وهم عمر بالا ماشين كاملا قبول دارم ولي ايا بعد از خريد مثلا كيا اپتيما ٢٠١٦ يكي ميخره با كار كرد بالا ايا. اين شخص بعد از ٤يا٤ سال رانندگي ميتونه ماشين رو يه قيمتي كه خريده مثلا ١٠ ميليون زير قسمت بده قطعا نه كارد ماشين خيلي ميره بالا و افت قيمت شديدي ميكنه و فروختنش خيلي سخت ميشه يا الان كه تو تحريم هستيم قطعات به سختي پيدا میشه

تویوتا (59 روز پیش)

سلام کاربر mehr123 . ممنون از نظرتون . حرفتون رو قبول دارم راجع به اینکه‌گفتین چینی ها از ایرانی ها بهترن خب معلومه و مشخصه هم آپشن شون بیشتره و هم زیبایی خیلی بهتری دارن نسبت به خودروسازان داخلی . ولی خب قیمتشون هم دوسه برابر اوناس و این غیر منطقیه . چون موتور خودروهای چینی از جمله هم دیگنیتی ،فیدلیتی ،چری تیگو ۷ ، ام وی ام x55، چری اریزو ۵ و چری اریزو ۶ و امثال اینها موتور ضعیفی دارن قبول کنین‌ذور خودشون رو بزنن شتابشون زیر ۱۳ نمیاد که ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ شتابشون از این خودروهای نام بردم یکی دوثانیه بهتر عمل میکنن این از این . اون‌حرفتون که گفتین ۳ تا ۳ سال بعد چینی ها میزنن از کره ای ها جلوتر که من بعید میدونم . درسته تنوع خودروهاشون زیاد شده و پیشرفت خیلی زیادی کردن ولی کره ای ها همینطور رفتن جلو . شما مدل های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ خودروهای کره ای از جمله سوناتا ، النترا ، سانتافه ، سورنتو ، توسان ، اسپورتیج و اپتیما مدل ۲۰۲۱ رو‌نگاهی بندازین متوجه میشین چه انقلابی کردن . و دیگه جنسیس جی ۸۰ و جی ۹۰ که رقیب محصولات آلمانی به حساب میاد و من بعید میدونم چین بتونه تا ۳ و یا ۵ سال دیگه اینجور خودروهایی مثه کیفیت جنسیس تولید کنه . و اون قسمت صحبتتون که گفتین کسی بره اپتیما ۲۰۱۶ بخره با کارکرد بالا و بعد از ۴ سال بخواد بفروشه باید زیر قیمت بده بره این صحبتتون بستگی داره دلار بیاد پایین و واردات آزاد بشه که کل خودروهای داخلی و چینی ،کره ای ،ژاپنی و آلمانی ها افت‌میکنن و از قیمتشون کاسته میشه و فقط مختص اپتیما یا کاکرد بالا مربوط نمیشه افت قیمت . بعد اپتیما ۲۰۱۶ جی تی لاین با کارکرد ۳۰ تا ۴۰ هزار پیدا میشه و بعد از ۴ سال خداکنه اون طرف راضی باشه لذت برده باشه دیگه افت قیمت شامل کل ماشین ها و کالا ها میشه و خیلی به کیلومتر توجه نکنین . بعدم اگه قرار باشه طرف خودروی کارکرده کره ای خوب بخره میتونه بره سمت جنسیس سدان ۲۰۱۱ و اگه‌میخواد ژاپنی کارکرده بخره میتونه بره سمت تویوتا آریون و یا کمری و حتی نیسان ماکسیما تمیز با کارکرد پایین پیدا میشه . و میتونن چند سال بدون استهلاک و بدون هزینه سوارش بشن و افت قیمتی هم که گفتین چه خودروی صفر کیلومتر و چه‌کارکرده و چه کره ای باشه و چینی باشه و یا ژاپنی و آلمانی باشه در دو صورت افت قیمت پیدا میکنن که اونم شامل همه خودروها و همه مالکان خودرو که خریدن مثلا طرف میره ۱۴۰۰ پول میده میخره بعد دلار افت میکنه خب قیمت خودرویی که خریده هم افت‌میکنه و یا میتونه بلعکس باشه و سود کنه . شانس طرف بستگی داره . اما خب صحبت‌من کیفیت ،ایمنی ، بازار دسته دوم خوب که واسه شما هم مهمه ، و از همه مهم تر هیجان و لذت رانندگی که بستگی به قدرت موتور داره . تویوتا آریون ۲۰۱۱ و یا ۲۰۱۲ و جنسیس سدان ۲۰۱۱ و یا ۲۰۱۲ رو تجربه کنین هم لذت میبرین و هم موقع فروش به مشکل نمیخورین . ولی خودروهای چین هنوز مونده تا برسن به اینا . کیفیت خیلی مهمه . درسته تنوع دارن خوشگلن ولی باطن‌مهمه اول .

trueend5 (53 روز پیش)

اشکال نداره اینایی که عشق ژاپنی و کره ای صدهزار تا کارکرد دارن بزار همونا رو بخرن، یک بار که ماشینشون استارت نخورد و پاشون به تعمیرگاه رسید حساب کار دستشون میاد فعلا هر چی بگی این عزیزان شوخی میگیرن.

hossein77(97 روز پیش)

من اپتیما ۲۰۱۴ دارم می‌خوام بفروشم دیگنیتی بگیرم کسی که داره از تجربیاتش بگه ممنون سواریش مثل اپتیما میشه یا خیر ممنون .

1362Mohammad (94 روز پیش)

این راه نمیره که نکن بابا پشیمون میشی.

احسان محسنی (91 روز پیش)

ببین اپشناش که خوبه . فقط مشکل شتابشه . اگر تست درایو داره برو یه وقت بگیر سوار شو ببین چطوره .

ManiGR (87 روز پیش)

ماشین خوبی هست ولی به پای اپتیما نمی رسه دیگه

صالح (67 روز پیش)

این کار و‌نکن که بد پشیمون میشی

Show More