بررسی مشخصات فونیکس آریزو 6 پرو
بررسی مشخصات فونیکس آریزو 6 پرو
بررسی مشخصات فونیکس آریزو 6 پرو
بررسی مشخصات فونیکس آریزو 6 پرو
بررسی مشخصات فونیکس آریزو 6 پرو
بررسی مشخصات فونیکس آریزو 6 پرو
بررسی مشخصات فونیکس آریزو 6 پرو

مدیران چری، در سال 2018 نام‌گذاری محصولات خانواده آریزو را تغییر دادند و در همین راستا، قرار شد نام آریزو 6 به آریزو GX تغییر کند و نام آریزو 5 هم تبدیل به آریزو EX شود. به این ترتیب و در همان سال، چری محصول جدیدی را با نام آریزو GX معرفی نمود. البته این خودرو، آنقدرها هم جدید نبود و در واقع، فیس‌لیفت آریزو 5 محسوب می‌شد. سال 2020 پروژه تغییر نامگذاری محصولات چری متوقف شد. به همین دلیل مدل‌های 2021 چری آریزو GX، دوباره تغییر نام دادند و با نام جدید «آریزو 5 پلاس» به بازار چین عرضه شدند. البته در بازار ایران، چری همین سدان فیس‌لیفت شده را تحت برند فونیکس و با نام آریزو 6 پرو عرضه کرده است. در آریزو 6 پرو، فرم کلی خودرو، تغییری نداشته اما نمای جلویی و عقبی آن، مجددا طراحی شده. در نمای جلویی خودرو، دیگر خبری از آن جلوپنجره کوچک آریزو6 نیست؛ طراحان چری حالا جلوپنجره را به روی سپر کشیده‌اند تا چهره خودرو، اسپرت‌تر از قبل باشد. چراغ‌های دیلایت طرفین سپر، که نواری باریک از LED هستند، تغییری نکرده اما قاب دور آن، جدید است. بارزترین تغییر ظاهری در این فیس‌لیفت را باید طراحی مجدد چراغ‌های عقب بدانیم. ضمن اینکه این چراغ‌ها حالا با نواری باریک، به یکدیگر متصل شده‌اند. لوگوی چری نیز از روی درب صندوق حذف گردیده. شبرنگ‌ها به بالای سپر عقب رفته‌اند و بدلیل طراحی مجدد درب صندوق، جاپلاکی هم از روی سپر عقب حذف شده و به روی صندوق منتقل شده است. خروجی‌های فیک اگزوز نیز همچنان در طرفین سپر عقب، خودنمایی می‌کنند. از کابین فونیکس آریزو 6 پرو کاملا مشخص است که طراحان چینی، استایل کابین آریزو 6 (همان نسخه قبل از فیس‌لیفت) را حفظ کرده‌اند اما جزییاتش را بهبود داده‌اند. فرمان جدید دی‌کات، اولین چیزی است که به چشم می‌آید و بعد از آن، متوجه تغییر صفحه کیلومتر می‌شویم طوری که دیگر خبری از عقربه‌های آنالوگی نیست و همه چیزش دیجیتالی شده. داشبورد تغییری نکرده ولی ابعاد مانیتور، اندکی بزرگتر شده است. چری همچنین کنسول مرکزی را از نو ساخته و تغییر اهرم دنده نیز باعث شده تا جالیوانی‌هایی که قبلا در قسمت پایینی اهرم دنده قرار داشت، حالا به کنار اهرم دنده، نقل مکان کند. حذف پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع، سومین نکته‌ای است که در کابین فونیکس آریزو6 پرو خودنمایی می‌کند. در قسمت فنی، متاسفانه تغییری در فونیکس آریزو 6 پرو اتفاق نیفتاده است و همان موتور 1.5 لیتری‌ که قبلا در چری آریزو 6 دیده بودیم، حالا در فونیکس آریزو 6 پرو هم می‌بینیم.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای فونیکس آریزو 6 پرو

    • مصرف سوخت
    • فضای جادار ردیف عقب
    • تعویض دنده الکترونیکی
    • صندوق عقب 440 لیتری
  • معایب فونیکس آریزو 6 پرو

    • ساختار ساده سیستم فنربندی
    • عدم بهبود فنی نسبت به آریزو6
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (4T15C)
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 210 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4710 میلی‌متر
  • عرض 1825 میلی‌متر
  • ارتفاع 1490 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2670 میلی‌متر
  • وزن 1415 کیلوگرم
  • حجم باک 48 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R17
  • چرخ عقب 205/50R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها ریموت استارتر