بررسی مشخصات جیلی امگرند RV-7
بررسی مشخصات جیلی امگرند RV-7
بررسی مشخصات جیلی امگرند RV-7

امگرند هاچ‌بک یا همان RV-7، وقتی در مدل 2013 به ایران آمد، نه تنها در ظاهر نسبت به سایر هم‌کلاسان چینی‌اش سرتر بود بلکه به لحاظ ایمنی نیز یکی از معدود هاچ‌بک‌هایی محسوب می‌شد که ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای را با هم داشت. وجود مواردی مانند چراغ‌های جلو و عقب جدید و تغییر لچکی شیشه عقب هرچند RV-7 را نسبت به مدل صندوقدارش متمایز می‌کرد اما چه در سطح تجهیزات و چه در کیفیت معمولی کابین، هیچ تفاوتی میان این دو برادر نیست. ترمزهای نه‌چندان قوی، کیفیت نامرغوب روکش‌ها و صندلی‌هایی که در طولانی مدت برای سرنشینانش مسله‌ساز می‌شود شاید تنها ایرادت متداولی باشند که می‌توان از این جیلی گرفت. RV-7 به‌رغم مشخصات و تجهیزات قابل قبولش و مشکلات فنی بسیار اندکش (نسبت به سایر چینی‌ها) متاسفانه قربانی استراتژی اشتباه واردکننده‌اش شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای جیلی امگرند RV-7

    • کیفیت ساخت
    • فضای داخلی
    • امکاناتی بیشتر از رقبا
  • معایب جیلی امگرند RV-7

    • واردات محدود
    • تعلیق خشک
    • بازار دست‌دوم

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2013 تا 2014

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 6 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 137 اسب‌بخار
  • گشتاور 172 نیوتن‌متر
  • شتاب 14 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4397 میلی‌متر
  • عرض 1789 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1296 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R16
  • چرخ عقب 215/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2013 تا 2014

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 137 اسب‌بخار
  • گشتاور 172 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.8 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4397 میلی‌متر
  • عرض 1789 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1280 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R16
  • چرخ عقب 215/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
18 دیدگاه

ShahinGh(173 روز پیش)

من واقعا هاچبک به این جاداری سراغ ندارم خانواده ی 5 نفره ی ما توش راحته صندلیاش خوب نیست ولی جادار و راحته و جلو پای خیلی بزرگی داره بزرگتر از سدان های خیلی بزرگ

ShahinGh(173 روز پیش)

اتومات 2014 دارم کیفیت فوق الاده موتور وحشی سربالایی حالیش نمیشه اصلا میکنه میره بالا شتابش اگر. گیربکسش cvt نبود این موتور قابلیتشو داشت که صفر تا 100 رو زیر 9 بره واقعا ماشین شکیل و با کیفیتی هست با سوناتا هم قابل مقایسه نیست کیفیت و جذابیت رانندگیش بدیش فقط صندلیاشه کمرتو میشکونه قطعاتش پیدا نمیشه ولی مسئله اینه که انقدر با کیفیته به قطعه محتاج نمیشی 207 داشتم قبلش یه چرخشو به اون نمیدم

Ffffaaaa(420 روز پیش)

منی که این ماشینو دارم از نظرم ماشین خوبیه از عقبش خوشم میاد ولی،از جلوش نه کولر و بخاری قدرتمندی داره ماشین کوبش داره و بعد ۵ سال که دارمش رودری هاش صدا میده ولی ماشین قدرتمندی هست قطعاتش هم کم پیدا هست خیلی نتیجه میگیرم ماشین بدی نیست پیشنهاد میکنم قبل ۵ سال بفروشیدش

..Amir(637 روز پیش)

سلام. گیربکس سی‌وی‌تی هستش؟ مصرفش در شهر و جاده به تفکیک حدوداً چقدره دوستان؟

Sam58 (494 روز پیش)

بله cvt با امکان تعویض دنده 6 سرعته مجازی تو شهر 7 به بالا میسوزه تو جاده از 5 به بالا بستگی به مقدار گازی که میدی

Sam58(494 روز پیش)

اولا که گیربکس cvt هوشمند هست با امکان تعویض 6 دنده مجازی دوما که شتاب 12 ثانیه و خورده ای هس. من بارها با بنزین معمولی تست کردم. سوما که کنترل سرعت در سرازیری داره چهارما که ضد واژگونی یا EBD داره که دور میدان با سرعت باشین و ترمز بگیرین خودشو نشون میده پنجم سنسور دنده عقب داره، سنسور نور هم داره ششم اینکه شیشه هاش همگی UV هست که اصلا ذکر نشده هفتم اینکه 4 باند داره و نه 6 تا از نظر استهلاک ماشین بی دردسریه و تو این 4 سال هیچ خرج فنی و آپشنی نداشته، فقط بالابر صندلی راننده بعد 4 سال از کار افتاد که اونم با گارانتی صندلی کامل تعویض شد. اونم تمام صندلی هاش باهم. تو این چند سال عمرش داشبوردش تکون نخورده، ترک نداره، صدا نداره یکم ماشین خشکیه که بنظرم بخاطر رینگ 16 باشه و نه سیستم تعلیقش ارتفاعش هم پایینه. موتور عالی و قدرتمند داره وقتی گاز میدی غرش خوبی داره. سنسورها همه بوش و VALEO قطعلتش هم همه هست تو این رنج قیمت هیچ رقیبی نداره. یدون اغراق فقط میمونه بازار دست دومش که خوب نیس

pourya.ykc(1093 روز پیش)

سلام لطفا کسی ک این ماشینو داشته جواب منو بده داخل اطلاعاتی ک سایت نوشته سنسور نور و باران نداره ولی داخل آگهی‌ها نوشته شده ک داره ممنون میشم راهنمایی کنید ماشین قبلیم هیوندا کوپه بوده و اولین باره ک میخوام ماشین هاچ بک چهار سرنشین یا ب اصلاح چهار در بگیرم

behtash (1004 روز پیش)

سنسور باران نداره ولی سنسور نور داره

سارین(1132 روز پیش)

لطفا راهنمایی کنید بین جیلی هاچ بک و سابرینا کدوم روبخرم؟

behtash (1004 روز پیش)

جیلی ماشین قوی تر و تو جاده مطمئن تری نسبت به سابرینا هستش

ebrahimi0511(1179 روز پیش)

سلام ماشین قبلی من ۲۰۶ وی ۸ بود الان که پشت جیلی هاچبک‌نشستم از نظر نرمی و روانی ماشین جیلی خیلیییی سرتر از ۲۰۶ هست خیلی ماشین قشنگ و خوش رکابی هست رانندگی باهاش لذت بخشه

Amjad8(1180 روز پیش)

سلام دوستان یه چرخ این ماشین صد تا ماشین ایرانی می ارزه خدایش امکانات و امنیت و رانندگی در حد یه ماشین سیصد چهارصد میلیونیه

Helia(1233 روز پیش)

بنده ۵ساله این ماشین رو دارم فوق العاده است ،به نسبت ماشین های هم قیمتش خیلی بهتره،کاملا راضی هستم و اصلا اذیتم نکرده 👌👌

Show More