امگرند هاچ‌بک یا همان RV-7، وقتی در مدل 2013 به ایران آمد، نه تنها در ظاهر نسبت به سایر هم‌کلاسان چینی‌اش سرتر بود بلکه به لحاظ ایمنی نیز یکی از معدود هاچ‌بک‌هایی محسوب می‌شد که ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای را با هم داشت. وجود مواردی مانند چراغ‌های جلو و عقب جدید و تغییر لچکی شیشه عقب هرچند RV-7 را نسبت به مدل صندوقدارش متمایز می‌کرد اما چه در سطح تجهیزات و چه در کیفیت معمولی کابین، هیچ تفاوتی میان این دو برادر نیست. ترمزهای نه‌چندان قوی، کیفیت نامرغوب روکش‌ها و صندلی‌هایی که در طولانی مدت برای سرنشینانش مسله‌ساز می‌شود شاید تنها ایرادت متداولی باشند که می‌توان از این جیلی گرفت. RV-7 به‌رغم مشخصات و تجهیزات قابل قبولش و مشکلات فنی بسیار اندکش (نسبت به سایر چینی‌ها) متاسفانه قربانی استراتژی اشتباه واردکننده‌اش شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • فضای داخلی
    • امکاناتی بیشتر از رقبا
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • تعلیق خشک
    • بازار دست‌دوم
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2013 تا 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 6 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 137 اسب‌بخار
  • گشتاور 172 نیوتن‌متر
  • شتاب 14 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4397 میلی‌متر
  • عرض 1789 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1296 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R16
  • چرخ عقب 215/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2013 تا 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 137 اسب‌بخار
  • گشتاور 172 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.8 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4397 میلی‌متر
  • عرض 1789 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1280 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R16
  • چرخ عقب 215/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
15 دیدگاه

..Amir(214 روز پیش)

سلام. گیربکس سی‌وی‌تی هستش؟ مصرفش در شهر و جاده به تفکیک حدوداً چقدره دوستان؟

Sam58 (70 روز پیش)

بله cvt با امکان تعویض دنده 6 سرعته مجازی تو شهر 7 به بالا میسوزه تو جاده از 5 به بالا بستگی به مقدار گازی که میدی

Sam58(70 روز پیش)

اولا که گیربکس cvt هوشمند هست با امکان تعویض 6 دنده مجازی دوما که شتاب 12 ثانیه و خورده ای هس. من بارها با بنزین معمولی تست کردم. سوما که کنترل سرعت در سرازیری داره چهارما که ضد واژگونی یا EBD داره که دور میدان با سرعت باشین و ترمز بگیرین خودشو نشون میده پنجم سنسور دنده عقب داره، سنسور نور هم داره ششم اینکه شیشه هاش همگی UV هست که اصلا ذکر نشده هفتم اینکه 4 باند داره و نه 6 تا از نظر استهلاک ماشین بی دردسریه و تو این 4 سال هیچ خرج فنی و آپشنی نداشته، فقط بالابر صندلی راننده بعد 4 سال از کار افتاد که اونم با گارانتی صندلی کامل تعویض شد. اونم تمام صندلی هاش باهم. تو این چند سال عمرش داشبوردش تکون نخورده، ترک نداره، صدا نداره یکم ماشین خشکیه که بنظرم بخاطر رینگ 16 باشه و نه سیستم تعلیقش ارتفاعش هم پایینه. موتور عالی و قدرتمند داره وقتی گاز میدی غرش خوبی داره. سنسورها همه بوش و VALEO قطعلتش هم همه هست تو این رنج قیمت هیچ رقیبی نداره. یدون اغراق فقط میمونه بازار دست دومش که خوب نیس

pourya.ykc(669 روز پیش)

سلام لطفا کسی ک این ماشینو داشته جواب منو بده داخل اطلاعاتی ک سایت نوشته سنسور نور و باران نداره ولی داخل آگهی‌ها نوشته شده ک داره ممنون میشم راهنمایی کنید ماشین قبلیم هیوندا کوپه بوده و اولین باره ک میخوام ماشین هاچ بک چهار سرنشین یا ب اصلاح چهار در بگیرم

behtash (580 روز پیش)

سنسور باران نداره ولی سنسور نور داره

سارین(709 روز پیش)

لطفا راهنمایی کنید بین جیلی هاچ بک و سابرینا کدوم روبخرم؟

behtash (580 روز پیش)

جیلی ماشین قوی تر و تو جاده مطمئن تری نسبت به سابرینا هستش

ebrahimi0511(756 روز پیش)

سلام ماشین قبلی من ۲۰۶ وی ۸ بود الان که پشت جیلی هاچبک‌نشستم از نظر نرمی و روانی ماشین جیلی خیلیییی سرتر از ۲۰۶ هست خیلی ماشین قشنگ و خوش رکابی هست رانندگی باهاش لذت بخشه

Amjad8(756 روز پیش)

سلام دوستان یه چرخ این ماشین صد تا ماشین ایرانی می ارزه خدایش امکانات و امنیت و رانندگی در حد یه ماشین سیصد چهارصد میلیونیه

Helia(809 روز پیش)

بنده ۵ساله این ماشین رو دارم فوق العاده است ،به نسبت ماشین های هم قیمتش خیلی بهتره،کاملا راضی هستم و اصلا اذیتم نکرده 👌👌

a_9072(943 روز پیش)

فوق العاااادست این ماشین

Alireza.jeshvarieh(944 روز پیش)

سه ساله از این خودرو استفاده میکنم ، فوق العاده راضی هستم و اصلا فکر نمیکردم که اینقدر از لحاظ کیفی و راحتی و فضای داخلی خودرو خودرو خوب و مناسب باشه ، خودرو بسیار راحت و کم دردسر برای خانواده محسوب میشه و با توجه به قیمت پرداختی گزینه بهینه ای است .

آرش روبوت(971 روز پیش)

سلام من چهار سال این ماشین را دارم واقعا نسبت به مبلغ و ماشین های هم سطح خودش به نظر من عالی هست

Show More