مشخصات فنی هایما 8S سال 1401 - 1403
سال
پرچمدار هایما در ایران، نخستینبار و در جریان نمایشگاه خودرو تهران در بهار 1401 رونمایی شد. سپس از پاییز همان سال نیز تولیدانبوهش در کارخانه ایران خودرو خراسان آغاز شد. هایما 8S متولد سال 2018 است اما ابتدا از مدل 2019 به بازار جهانی آمد. این خودرو، همه چیزش با سایر کراساورهای خانواده هایما فرق دارد؛ به عنوان مثال، طراحی
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
شتابگیری قابل قبول
امکانات رفاهی و ایمنی
نقاط ضعف
محدودیت عرضه به بازار
ساختار دیفرانسیل جلو (نسبت به رقبای کرهای)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (GA16)حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
192 اسببخارگشتاور
293 نیوتنمترشتاب
7.8 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4565 میلیمترعرض
1850 میلیمترارتفاع
1682 میلیمترفاصله محوری
2700 میلیمتروزن
1560 کیلوگرمحجم باک
58 لیترچرخ جلو
225/55R19چرخ عقب
225/55R19سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (اکو - اسپرت - برف)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکر - تنظیم هوشمند بلندی صدامانیتور
10 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - Bluetooth - MirrorLink - MP5سایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر دیجیتال 12.3 اینچی - دوربین ثبت وقایعایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتیک دوگانهکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
4 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/8/7
طراحی جلو ماشین کمی عجیب و زشت هست
پشت هم یه ایراد خیلی بد داره درب صندوق و سپر یکی هست ، با کوچکترین تصادفی از عقب ، احتمالا درب صندوق هم آسیب میبینه
به نظرم قیمت کمی بالاتر از واقعیت موجود ماشین هست ، به این قیمت نمی ارزه ، گزینه های خیلی جذاب تری تو بازار هست ، در خصوص تامین قطعه هم ایرانخودرو تو تامین قطعات هایما اس ۷و۵ مونده ، چه برسه به این
پاسخ
1
3
2
کیارش1376 1403/8/9
سلام دوست عزیز طراحی و قیافه هر خودرو کاملا سلیقه ای هست و لی در مورد هایما طراحی فوق با قرار دادن لامپهای اصلی در زیر و دی لایت در بالا طبق استاندار روز دنیا و اکثر ماشینهای بروز هست .در مورد ماشین شما باید با توجه به شرایط کشورمان همه موارد منجمله بنزین و گارانتی را در نظر بگیرید در مورد خودروهای جدید اکثرا موتورهای توربو دارند که بسیار به بنزین حساس هستند و حتما باید سوپر یا اکتان استفاده کرد.و همه آنها دارای ناک موتور هستند در صورتیکه در هایما مورد فوق وجود ندارد در مورد گارانتی هم گارانتی ۵ ساله هست که خوب تو کل کشور بیشترین نمایندگی را دارد و تامین قطعات همه خودروها با مشکل مواجه میشوند حداقل تعداد که بیشتر باشد احتمال گیر نیامدند کمتر هست .همچنین موتور و گیربکس هایما واقعا با هم سازگار هستند و نسبت به رقبای هم رنجش قوی تر عمل کرده است .در مورد پشتش حق با شماست میتوانست کمی بهتر عمل کند ولی کنجهای شیب دارش و چراغهایش در شب بسیار زیباست
1
2
ناشناس 1403/8/1
سلام به همه یه نصیحت میکنم خودرویی که خواستین بگیرین حالا نمیگم کدام به سلیقه خودتون هر خودرویی بود... اول پاشش مستقیم نباشه (Gdi) چون حتی با زدن بنزین سوپر ایران هم باز ناک زیاد میزنه چه برسه بنزین معمولی اکتان ها که همه تقلبی شده موتور نابود میکنه در ایران هم فقط بنزین معمولی موجود هست.دوم گیربکسش دو کلاچه نباشه چون پر از ایرادن گاز هرز میخوره تقه میزنه داغ میکنه و زود خراب میشه.بهترین گیربکس at وcvt نسل جدید هست با دوام و بدون مشکل.از من به شما نصیحت من در عمل تجربه کردم که میگم
پاسخ
1
2
3
کیارش1376 1403/8/5
سلام دوست عزیز مطالبی که فرمودید کاملا درست میباشد در خصوص گیربکس واقعا گیربکس دو کلاچه و خشک اذیت کن هست و گیربکس AT بی دردسر میباشد در مورد موتورهای توربو دقت کنید که الان تقریبا تمامی خودروها پاشش مستقیم شدند و به بنزین حساس میباشند ولی موتور هایما در مرکز تحقیقات ایرانخودرو تیونینگ شده حتی شما یک تاخیر ۱ ثانیه ای در هنگام فعال شدن توربو رو حس میکنید که دقیقا همین تاخیر باعث شده که شتابش به ۹.۵ ثانیه برسد که این مورد را در مورد خودروهای دیگر باید خودتان تیونینگ انجام دهید تا ناک نداشته باشید در صورتیکه در هایما با بنزین بی کیفیت هم شما ناک نمیبینید که این موضوع در فیلمهای داخل اینترنت هم قابل مشاهد ه هست
1
2
ناشناس 1403/7/30
سلام
سردکن قابل نصب هست برای این خودرو ؟
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/7/24
سلام به همگی
یک سوال داشتم میخواستم بدونم از بین شاهین و دنا پلاس و هایما s8 کدومشوبردارم.درسته مقایسه زیاد درستی نیست ولی باید دید چقدر بودجه دارید.من ماشین خودم ساندرو اتومات هست ولی از بس که کوچیکه وصندوقشم زیاد جا نداره میخوام عوضش کنم
پاسخ
1
2
0
کیارش1376 1403/7/25
سلام من که نفهمیدم چی شد آخرش داستان چرا ماست ها رو میریزی تو قیمه شد .ولی اگر میخواهید بخاطر صندوق عقب عوص کنید هایما هم آنچنان صندوق عقب بزرگی نداره و مقایسه ماشینهایی که اعلام کردید اصلا مقایسه درستی نیست .
0
3
Amirq3 1403/7/15
رینگ هاش خوب نیست
قیافه ی پشتش هم یه جوریه
پاسخ
2
3
1
کیارش1376 1403/7/21
درسته ولی واقعا ماشین پر شتابی واقعا باید سوارش بشید اونوقت با رینگ ش هم کنار میایی فوقش میروید یک رینگ جدید براش میگیرید
1
3
mina1343 1403/7/21
قیافه پشتش و رینگهایش میتوانست بهتر باشه البته این دو تا آیتم سلیقه ای هست موتور و گیربکس و هندلینگ ش بسیار عالی هست
2
2