


اواخر سال 2012 بود که پس از سالها وقفه برای حضور خودروهای هوندا در بازار ایران، عرضه سیویک در کشورمان آغاز شد اما به دلیل عملکرد ضعیف واردکننده، در عمل تنها تعداد اندکی از مدل سیویک در سالهای 2013 و 2014 در بازار به فروش رسیدند و این خودرو موفق در بازار جهانی، متاسفانه به محصولی شکستخورده در بازار تشنه ایران مبدل شد. در این روزها نیز مدلهای دستدوم سیویک با ضعف خدمات پس از فروش مواجه شدهاند. بهخصوص آنکه وجود رقبای محبوب و پرفروشی نظیر النترا و کرولا، عملا سیویک را به حاشیه کشاندهاند.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای هوندا سیویک
- کیفیت ساخت بالا
- دوام فنی
- مصرف سوخت
-
معایب هوندا سیویک
- واردات بسیار محدود
- خدمات پس از فروش
- بازار دستدوم
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده اتومات
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 139 اسببخار
- گشتاور 173 نیوتنمتر
- شتاب 10.4 ثانیه
- سرعت 194 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل نهم (FB) - فیس لیفت
- طول 4503 میلیمتر
- عرض 1753 میلیمتر
- ارتفاع 1435 میلیمتر
- فاصله محوری 2670 میلیمتر
- وزن 1270 کیلوگرم
- حجم باک 50 لیتر
- چرخ جلو 215/45R17
- چرخ عقب 215/45R17
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر 160 واتی - هندزفری
- مانیتور 7 اینچی لمسی - مانیتور ردیف عقب (سفارشی)
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX - Apple CarPlay/Android Auto
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
- استارت دکمهای سفارشی
- سیستم تهویه اتومات دوگانه
-
کول باکس
- صندلی راننده 8 حالته برقی
- صندلی سرنشین جلو تنظیم دستی
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
- گرمکن صندلی جلو
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی یا کرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
خودروهای مشابه
-
ام جی 6
2014
-
میتسوبیشی لنسر
2014
-
تویوتا کرولا
2014
نام
شماره تلفن
ایمیل
Babak7
من لنگه این ماشین رو دارم. مشکی بی رنگ 2013 . زیر یک میلیارد رقیب نداره. ضمنا تو ایران و کشورهای اطراف نمایندگی هوندا و تویوتا یکیه. خودم نمایندگی سید خندان میبرم. لوازم هم همه رو داره و بسیار کم خرج و کم مصرفه
w84056
سلام ، فکر کنم تو این رنج قیمت مزدا تری نیو بهتر باشه هم قطعاتش هست هم مونورش 2000 هم خوشگله هم ....
1paesa1
اما نرمی اینو اصن زیر ۱ میلیارد هیج ماشینی نداره🤣
Shahin...........igyukk
جناب 1paesa1 تویوتا کرولا در رنج زیر ۱ میلیارد از همه رقبا نرم تره
Saravan
خوشگل بودن که قطعا هوندا هم بیرونش و هم داخلش زیباتره مزدا خوش فروشه و قطعه هم راحت تر پیدا میشه گرچه هوندا تمام قطعه هاش هست فقط در صورت تصادف سنگین به مشکل میخورید مصرف هوندا کمتره و نرم تر هست
Aboulfazl
عزیز دل اوپیروس زیر 1 میلیارده کمک گازی داره بعد این از اون که به عنوان اسطورهٔ نرمی یاد میشه نرم تره تازه سیویک یک ماشین اسپورته
Tvs
بازار دست دوم و قطعش چجوریه لطفا نظر بدین
Aboulfazl
بدد خیلی خیلی بد
Yani917323
سلام دوستان کسی قیمت الانش رو میدونه ممنون میشم جواب بدین
Ahhsujcdinxykvdy
۷۸۰ ملیون
Sadra295
خرداد 1400 - صفرش رو ندیدم - کارکردههاشم بسته به وضعیت، چیزی بین 600 الی 800 میلیون هستن. - نظر شخصیم: اگه بلدین چطور از یک ماشین خوب استفاده کنین و حوصله نگهداریش رو دارین، زیاد فکر قطعات رو نکنین. البته همیشه ته دلتون این باشه که کافیه تقی به توقی بخوره و یه قطعه خراب بشه، تا دردسر های کوچیک و بزرگ شروع بشن!
Saeed500
حدود ۸۰۰
Ahmadrza
سلام دوستان من می خواستم بگم که پول این ماشین رو ببرید بدید یه سراتو مونتاژ اپشنال مدل ۹۷ بخرید تا این ماشینی که مال سال ۲۰۱۳ هست
Yasuj
دوست عزیز سراتو مونتاژو با این خودرو مقایسه نکن خواهشا خیلی خنده داره... واقعا اینو جایی نگیا بهت میخندن... ببین تو یه ماشینی که مونتاژ هست که ساخت ایران خودرو هست تمام قطعاتیم که داخلش استفاده میکنن یا ایرانیه یا چینی مطمعن باش بویی از کره ای بودن نبرده اما من این هوندا رو دارم و ماشین توپیه هم از لحاظ ظاهری هم از لحاظ موتوری اما چون ماشین کم شناخته ای هست توی بازار فروش به مشکل میخوری صاحب اخرش نیستی اما بد فروش میره یه مشکل دیگه ای هم که داره اینه که ماشین من سانروف نداره خیلی رو اعصابمه... اخه یه ماشین با کیفیت بخری اما ببینی سانروف نداره... حالا سانروفو ولش خدمات پس از فروشش یکم افتضاحه اما و میترسم ببرمش تعمیرگاه یا نمایندگی برای تعویض قطعه... چون میترسم قطعه چینی بندازن توش اونوقت کلا ماشین دیگه از ماشین یودنش خارج میشه(ژاپنی اصیل) اونایی که تازه ازدواج کردن و دنبال یک خودروی خوب میگردن حتما پیشنهاد میکنم بهشون این سامورایی رو بخرن
Saravan
عزیز این ماشین دومین ماشین پر فروش کل جهان هست سراتو فقط تو ایران مشتری داره و فروشش در جهان یک سوم این خودرو نیست سراتوی سایپا هم طراحی سال ۲۰۱۰ حهان هست مونتاژ سایپا هم که هیچی فرمون ماشین مثل سنگ
11omid
موافقم، تو بازار ایران و با این کمبود قطعات و با توجه به استهلاک این خودرو بعد از ۱۰ سال کارکرد و کیفیت بالای سراتو با این نظر موافقم
arash3585
سلام، من خودم سراتو سایپا دارم، تکنولوژیش مربوط به 2010 است و با این ماشین واقعا قابل مقایسه نیست البته روی کاغذ، تو این مملکت باید خدمات و قطعات رو هم در نظر گرفت، اصلا فرض بر این که این ماشین تا 20 سال غیر از روغن و بنزین چیزی نمیخواد، ولی کسی تضمین میکنه که چراغش نشکنه؟؟
Yasuj
خدایی چرا سانروف براش نزاشتن؟ شاید میشع گفت تنها عیب این خودرو نداشتن سانروف هست ک امروزه سانروف و سقف پاناروما یه اپشن خیلی مهم به شمار میرن
Saravan
مدل فول سانروف داره عزیزم
Mohamadhosein
سلام دوستان. لطفا بنده رو یه راهنمایی بفرمایید. بین هوندا سیویک 2013 با کارکرد ۶۰ هزارتا و میتسوبیشی لنسر 2018 با کاردکرد ۴۰ هزارتا شما کدومو پیش بینی میکنید؟
shayanline
سلام، من هر جفتش رو سوار شدم باید بگم از هر لحاظی سیویک بهتر از لنسر هستش. هندلینگش واقعا فوق العاده است و تو این سگمنت هیچ خودرویی به گرد پاش نمیرسه. مصرف سوختش بسیار پایینه. کیفیت متریال و ساختش هم که نیاز به تعریف نداره. لنسر به جز چرم صندلی و چرم فرمونش کیفیت متریال داخلش زیاد خوب نیست. پلاستیک خشک زیاد داخلش بکار برده شده که کمی تو ذوق میزنه. گیربکسش هم سی وی تی هستش که شاید به مذاق جوون ها خیلی خوش نیاد. شتابش هم پایینه متاسفانه. صندلی هاش هم بدن رو خوب فرا نمیگیره و تو سفرهای طولانی اذیتتون میکنه
saedian
سلام دوستان لطفا راهنمایی بفرمایین قیمت هوندا الان تقریبا چند هست؟
moein90jeo@yahii.com
به نظر شما این ماشین بهتره یا مزدا3؟
گاتوسا
برا ادمای بیکار که همش تو خونه خوابن شای 355تا عدد زیادی باشه ولی خوب منم تو سه ماه 25000تا با ماشینم رفتم چون دایم تو سفر کاریم
Saravan
بسیار نرم و سواری فوقالعاده جز تعویض روغن خرجی نداره شتاب کاملا راضی کننده مصرف هم نرماله از هم رده هاش پایینتره قیمتش یکم بالاست نسبت به هم رده هاش اما کیفیتش واقعا بهتره هوندا درجه ۱ ژاپن هست فراموش نکنید تنها بدیش اینه تعدادش کمه تو ایران و مکانیک خوب نداره اگه تصادف کنید