بررسی مشخصات هوندا سیویک
بررسی مشخصات هوندا سیویک
بررسی مشخصات هوندا سیویک

اواخر سال 2012 بود که پس از سال‌ها وقفه برای حضور خودروهای هوندا در بازار ایران، عرضه سیویک در کشورمان آغاز شد اما به دلیل عملکرد ضعیف واردکننده، در عمل تنها تعداد اندکی از مدل سیویک در سال‌های 2013 و 2014 در بازار به فروش رسیدند و این خودرو موفق در بازار جهانی، متاسفانه به محصولی شکست‌خورده در بازار تشنه ایران مبدل شد. در این روزها نیز مدل‌های دست‌دوم سیویک با ضعف خدمات پس از فروش مواجه شده‌اند. به‌خصوص آنکه وجود رقبای محبوب و پرفروشی نظیر النترا و کرولا، عملا سیویک را به حاشیه کشانده‌اند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای هوندا سیویک

    • کیفیت ساخت بالا
    • دوام فنی
    • مصرف سوخت
  • معایب هوندا سیویک

    • واردات بسیار محدود
    • خدمات پس از فروش
    • بازار دست‌دوم

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2012 تا 2013

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 173 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.4 ثانیه
  • سرعت 194 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل نهم (FB) - فیس لیفت
  • طول 4503 میلی‌متر
  • عرض 1753 میلی‌متر
  • ارتفاع 1435 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2670 میلی‌متر
  • وزن 1270 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 215/45R17
  • چرخ عقب 215/45R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها
38 دیدگاه

Babak7

من لنگه این ماشین رو دارم. مشکی بی رنگ 2013 . زیر یک میلیارد رقیب نداره. ضمنا تو ایران و کشورهای اطراف نمایندگی هوندا و تویوتا یکیه. خودم نمایندگی سید خندان میبرم. لوازم هم همه رو داره و بسیار کم خرج و کم مصرفه

w84056

سلام ، فکر کنم تو این رنج قیمت مزدا تری نیو بهتر باشه هم قطعاتش هست هم مونورش 2000 هم خوشگله هم ....

1paesa1

اما نرمی اینو اصن زیر ۱ میلیارد هیج ماشینی نداره🤣

Shahin...........igyukk

جناب 1paesa1 تویوتا کرولا در رنج زیر ۱ میلیارد از همه رقبا نرم تره

Saravan

خوشگل بودن که قطعا هوندا هم بیرونش و هم داخلش زیباتره مزدا خوش فروشه و قطعه هم راحت تر پیدا میشه گرچه هوندا تمام قطعه هاش هست فقط در صورت تصادف سنگین به مشکل میخورید مصرف هوندا کمتره و نرم تر هست

Aboulfazl

عزیز دل اوپیروس زیر 1 میلیارده کمک گازی داره بعد این از اون که به عنوان اسطورهٔ نرمی یاد میشه نرم تره تازه سیویک یک ماشین اسپورته

Tvs

بازار دست دوم و قطعش چجوریه لطفا نظر بدین

Aboulfazl

بدد خیلی خیلی بد

Yani917323

سلام دوستان کسی قیمت الانش رو میدونه ممنون میشم جواب بدین

Ahhsujcdinxykvdy

۷۸۰ ملیون

Sadra295

خرداد 1400 - صفرش رو ندیدم - کارکرده‌هاشم بسته به وضعیت، چیزی بین 600 الی 800 میلیون هستن. - نظر شخصیم: اگه بلدین چطور از یک ماشین خوب استفاده کنین و حوصله نگه‌داریش رو دارین، زیاد فکر قطعات رو نکنین. البته همیشه ته دلتون این باشه که کافیه تقی به توقی بخوره و یه قطعه خراب بشه، تا دردسر های کوچیک و بزرگ شروع بشن!

Saeed500

حدود ۸۰۰

Ahmadrza

سلام دوستان من می خواستم بگم که پول این ماشین رو ببرید بدید یه سراتو مونتاژ اپشنال مدل ۹۷ بخرید تا این ماشینی که مال سال ۲۰۱۳ هست

Yasuj

دوست عزیز سراتو مونتاژو با این خودرو مقایسه نکن خواهشا خیلی خنده داره... واقعا اینو جایی نگیا بهت میخندن... ببین تو یه ماشینی که مونتاژ هست که ساخت ایران خودرو هست تمام قطعاتیم که داخلش استفاده میکنن یا ایرانیه یا چینی مطمعن باش بویی از کره ای بودن نبرده اما من این هوندا رو دارم و ماشین توپیه هم از لحاظ ظاهری هم از لحاظ موتوری اما چون ماشین کم شناخته ای هست توی بازار فروش به مشکل میخوری صاحب اخرش نیستی اما بد فروش میره یه مشکل دیگه ای هم که داره اینه که ماشین من سانروف نداره خیلی رو اعصابمه... اخه یه ماشین با کیفیت بخری اما ببینی سانروف نداره... حالا سانروفو ولش خدمات پس از فروشش یکم افتضاحه اما و میترسم ببرمش تعمیرگاه یا نمایندگی برای تعویض قطعه... چون میترسم قطعه چینی بندازن توش اونوقت کلا ماشین دیگه از ماشین یودنش خارج میشه(ژاپنی اصیل) اونایی که تازه ازدواج کردن و دنبال یک خودروی خوب میگردن حتما پیشنهاد میکنم بهشون این سامورایی رو بخرن

Saravan

عزیز این ماشین دومین ماشین پر فروش کل جهان هست سراتو فقط تو ایران مشتری داره و فروشش در جهان یک سوم این خودرو نیست سراتوی سایپا هم طراحی سال ۲۰۱۰ حهان هست مونتاژ سایپا هم که هیچی فرمون ماشین مثل سنگ

11omid

موافقم، تو بازار ایران و با این کمبود قطعات و با توجه به استهلاک این خودرو بعد از ۱۰ سال کارکرد و کیفیت بالای سراتو با این نظر موافقم

arash3585

سلام، من خودم سراتو سایپا دارم، تکنولوژیش مربوط به 2010 است و با این ماشین واقعا قابل مقایسه نیست البته روی کاغذ، تو این مملکت باید خدمات و قطعات رو هم در نظر گرفت، اصلا فرض بر این که این ماشین تا 20 سال غیر از روغن و بنزین چیزی نمیخواد، ولی کسی تضمین میکنه که چراغش نشکنه؟؟

Yasuj

خدایی چرا سانروف براش نزاشتن؟ شاید میشع گفت تنها عیب این خودرو نداشتن سانروف هست ک امروزه سانروف و سقف پاناروما یه اپشن خیلی مهم به شمار میرن

Saravan

مدل فول سانروف داره عزیزم

Mohamadhosein

سلام دوستان. لطفا بنده رو یه راهنمایی بفرمایید. بین هوندا سیویک 2013 با کارکرد ۶۰ هزارتا و میتسوبیشی لنسر 2018 با کاردکرد ۴۰ هزارتا شما کدومو پیش بینی میکنید؟

shayanline

سلام، من هر جفتش رو سوار شدم باید بگم از هر لحاظی سیویک بهتر از لنسر هستش. هندلینگش واقعا فوق العاده است و تو این سگمنت هیچ خودرویی به گرد پاش نمیرسه. مصرف سوختش بسیار پایینه. کیفیت متریال و ساختش هم که نیاز به تعریف نداره. لنسر به جز چرم صندلی و چرم فرمونش کیفیت متریال داخلش زیاد خوب نیست. پلاستیک خشک زیاد داخلش بکار برده شده که کمی تو ذوق میزنه. گیربکسش هم سی وی تی هستش که شاید به مذاق جوون ها خیلی خوش نیاد. شتابش هم پایینه متاسفانه. صندلی هاش هم بدن رو خوب فرا نمیگیره و تو سفرهای طولانی اذیتتون میکنه

saedian

سلام دوستان لطفا راهنمایی بفرمایین قیمت هوندا الان تقریبا چند هست؟

moein90jeo@yahii.com

به نظر شما این ماشین بهتره یا مزدا3؟

گاتوسا

برا ادمای بیکار که همش تو خونه خوابن شای 355تا عدد زیادی باشه ولی خوب منم تو سه ماه 25000تا با ماشینم رفتم چون دایم تو سفر کاریم

Saravan

بسیار نرم و سواری فوقالعاده جز تعویض روغن خرجی نداره شتاب کاملا راضی کننده مصرف هم نرماله از هم رده هاش پایینتره قیمتش یکم بالاست نسبت به هم رده هاش اما کیفیتش واقعا بهتره هوندا درجه ۱ ژاپن هست فراموش نکنید تنها بدیش اینه تعدادش کمه تو ایران و مکانیک خوب نداره اگه تصادف کنید

Show More