مشخصات فنی هوندا CR-V EXL سال 2015 - 2016
سال
با نگاهی به فهرست پرفروشترین خودروهای بازار آمریکا، میتوان دریافت که CR-V بهعنوان یک کراساوور سایز متوسط، از فروش فوقالعادهای در این بازار برخوردار است اما در بازار ایران، شرایط عرضه این مدل، که از سال 2015 به خیابانهای کشورمان آمد، کاملا فرق دارد. مدل وارداتی به ایران، نسخه فیسلیفت CR-V است که علاوهبر تغییر ظاهری، هم بدنه تقویتشدهای دارد
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
ایمنی
دوام فنی
فضای کابین
تعلیق کارآمد
امکانات رفاهی
نقاط ضعف
واردات بسیار محدود
خدمات پس از فروش
بازار ضعیفتر از راوفور
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2015 تا 2016مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل هوشمندگیربکس
CVTپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
185 اسببخارگشتاور
245 نیوتنمترشتاب
8.5 ثانیهسرعت
200 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل چهارم (RM) - فیس لیفتطول
4579 میلیمترعرض
1820 میلیمترارتفاع
1685 میلیمترفاصله محوری
2620 میلیمتروزن
1622 کیلوگرمحجم باک
58 لیترچرخ جلو
225/60R18چرخ عقب
225/60R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
1 حالته (ECO)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر 160 واتی - هندزفری - تنظیم هوشمند بلندی صدامانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 5 اینچی داشبورد - دوربین جانبی سمت راست - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
10 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه مشکی یا بژ یا خاکستریایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
keyvan2050 1402/8/5
سلام دوستان لطفاً راهنمایی کامل کنید . من خودم یک بار پشت اوتلندر تیپ ۵ نشستم و عاشقش شدم و میخواستم ببینم بین هوندا و اوتلندر و بورگارد و کولیوس کدوم رو انتخاب کنم و کدوم ماشین سواری بهتری داره؟!
پاسخ
6
0
0
علیرضا زنگنه 1402/8/10
سلام.قطعا از در مقایسه کیفیت و اعتبار برند هوندا و تویوتا با هم در یک رده قرار میگیرند.بنده هوندا crv دارم و تجربه رافور و اوتلندر دارم از هر دو چالاک تر و نرم تر هست. در انتخاب برند باید به نوع استفاده خودتون نگاه کنین چون بازار ماشین های ژاپنی ( به جز تویوتا) بازار ضعیفی در ایران داره.این موضوع را هم در نظر بگیرید که هوندا قالبا در آمریکا تولید میشه و در اون رده کیفی قرار میگیره
0
2
علیرضا زنگنه 1402/8/10
سلام.در رده کیفیت و اعتبار برند قطعا هوندا و تویوتا در یک رده قرار میگرن بعد از اون نیسان و بعد میتوسوبیشی قرار میگیره.از لحاظ کیفی هم کولئوس مشابهت زیادی با ایکس تریل داره.بنده خودم هوندا( crv (touring دارم.تجربه رانندگی با رافور و اوتلندر را هم دارم.هوندا از هر دو نرمتر و چالاک تر هست و هندلینگ مناسبی دارد.قطعا در مقایسه ای که شما کردید اگر به دنبال کیفیت و نرمی و استهلاک کمتری هستید هوندا سی آر وی از همه رقبا در سطح بالاتری قرار میگیره.متاسفانه بازار ایران متفاوت از همه جای دنیا هست و هر چقدر کیفیت بهتر هست(به غیر تویوتا) محبوبیت کمتر میشه.شما در انتخابی که داری باید نوع مصرف خودتونو ببینید.اگر ملاک شما فقط فروش و بازار بعدی باشه فقط باید رو سانتافه!!! حساب باز کنین.از لحاظ تامین قطعات هوندا هم در چند مرکز در تهران همه قطعات تامین میشه و به مشکل نخواهید خورد(استهلاک این ماشین بسیار کم هست).
0
1
ali 1402/8/8
کلام اخر همون قدر که پست اوتلندر نشستید و لذت بردید از کولئوس 2 برابر لذت میبرید
3
0
ali 1402/8/8
کولئوس هست که هندلینگ فوق العاده ای داره و لذت بخش گزینه سوم اوتلندر و گزینه اخر بوگوارد بازار جالبی نداره و کلا کنسل میشه
2
0
ali 1402/8/8
خیلی عامیانه بخوام بگم انتخاب اول من هونداست ولی بخاطر اوضاع واردات و قطعات خوب از گزینه هام حذف میشه گزینه بعدی
0
2
سیاوشم 1402/8/6
آوتلندر و کولئوس عملا یک ماشین هستن و هرکدوم که ظاهرش رو میپسندین انتخاب کنید. بورگوارد ماشین قابلی هستش اما با توجه به بازار و یدکی اش پیشنهاد نمیشخ خریدش. هوندا cr-v هم به خاطر واردات محدودش به ایران خرید و فروش سخت تری داره و قطعاتش هم برخلاف رنو و میتسوبیشی کمتر تو بازار پیدا میشه، اما از نظر دوام یه پله بهتر از میتسو و رنو هستش.
0
2
مهرداد پورجهان 1402/5/2
امتیازات وبسایت J.D. Power را ملاک میگیریم که مرجع معتبری برای نمرهدهی به خودروهاست. این مرجع در آیتم کیفیت و اعتمادپذیری به هوندا سیویک امتیاز ۸۰ از ۱۰۰ را داده و این امتیاز برای تویوتا کرولا، ۸۵ از ۱۰۰ است. مجموع امتیاز Civic اما ۸۲ و برای Corolla یکی کمتر، ۸۱ بوده؛ میبینید که اختلاف بسیار کم و قابل چشمپوشی است. در دسته SUV کراساوور، هوندا CR-V و تویوتا RAV۴ رقیب یکدیگرند. در جی.دی.پاور، امتیاز ثبت شده برای CR-V در آیتم اعتمادپذیری، ۸۲ و مجموع امتیاز آن، ۸۱ است. جالب اینکه برای RAV۴ دقیقا برعکس است؛ بهترتیب ۸۱ و ۸۲ امتیاز! با این اختلاف امتیاز ناچیز، شاید بهتر باشد نتیجهگیری را به شیر یا خط بسپاریم!
پاسخ
0
0
2
Hossein123 1400/10/24
این سواری و نرمی و هندلینگ بهتری داره یا میتسوبیشی asx ؟
پاسخ
0
0
0
Hossein123 1400/10/24
سلام
دوستانی که تجربه این ماشین رو داشتن
از نظر سواری و نرمی و همچنین هندلینگ ، مشابه چه ماشین سدانیه ؟
پاسخ
0
0
0
1483 1400/9/15
پروردگارا از دست تحلیل گرای باما ،مارا محفوظ بدار.. معایب این خودرو،یکیش رو نوشتین بازار ضعیف تر از راوفور؟؟؟ داداش اگر راوفور که عین قند و شیرینی ظرف ۱تا ۲هفته فروش میره بازارش ضعیفه..شما برو نمایشگاه های بالای شهر،نیاوران اندرزگو بگو راوفور دارم،درو روت قفل میکنن تا نمفروشی باز نمیکنن.همه ی نمایشگاها،بعد میگی ضعیف.به خدا چیزی میخواین ثبت کنید قبل از ثبت بدین یه متخصص بخونه،جان باما من دوستتون دارم میگم بهتون.عین اون ایرادی که از برخی خودروها میگیرین که مینویسین فرمان پذیر نیست،مثل سراتو وارداتی ۲۰۱۸،اخه قربان اون چشم های خسته ی گروه باما برم، خودرویی کهesp داره فرمان پذیره کلا. نکن باما جان نکن قربونت برم نکن سلطان..مرسی که گوش کردین
پاسخ
1
2
2
مرتضی هستم! 1400/9/17
دوست عزیز ارادت. بسیار ممنونم بابت نظرتون. قبل از جواب دادن اما باید یادآوری کنم که مزایا و معایبی که درج شدن، به تایید دارندگان و مالکان واقعی خودروها رسیده. درمورد قسمت معایبی که برای این هوندا نوشته شده، منظور از بازار ضعیف تر از راوفور این هست که فروش این هوندا، دشوارتر از فروش راوفور هست. یا به عبارت بهتر، بازار راوفور بهتر از بازار این هوندا هست. که متاسفانه شما، اشتباه برداشت کردید. درباره سراتو هم در همون پیج سراتو، دوستان توضیح دادن که صرف داشتن esp به معنی عالی بودن فرمان پذیری نیست
0
5