مانند معجزه‌ای بود که از آسمان برای جوانان فرود آمد؛ کوپه‌ای با 4 صندلی که سبک و سیاق اسپرت‌سواری را در میان قشر متوسط، دستخوش تغییر کرد. با اینکه نامش در برخی بازارها تیبرون (Tiburon) است ولی در اکثر کشورهای اروپایی او را با نام «کوپه» می‌شناسند. نسل دوم کوپه در سال 2002 معرفی شد، ولی همزمان با عرضه دومین فیس‌لیفتش، یعنی در سال 2007، به کشورمان آمد. کوپه به‌لطف پیشرانه 6 سیلندرش، حداقل روی کاغذ بی‌رقیب بود؛ چه به لحاظ طراحی و چه به لحاظ کارایی، بازار ایران حریف دیگری برای این خودرو در دامان خود نداشت. نزدیک‌ترین رقیب این خودرو را می‌شد رنو مگان کروک تلقی کرد که در واقع اسپرتی ضعیف‌تر ولی باکیفیت‌تر بود. بعد از پایان یافتن عمر تولید کوپه،‌ مدل جنسیس کوپه آمد که هیوندای بارها به صراحت اعلام کرد که جنسیس نسل بعدی کوپه نیست.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • پایداری بالا
    • صندوق بزرگ
    • صندلی‌های اسپرت
  • نقاط ضعف
    • فضای پا
    • کیفیت سیستم صوتی
    • مصرف 14 لیتری در شهر
    • کوبش تعلیق در سرعت‌های بالا
    • تاخیر تعویض‌ها در حالت دستی (مدل اتومات)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2007 تا 2009
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 2.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 167 اسب‌بخار
  • گشتاور 245 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.1 ثانیه
  • سرعت 220 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کوپه
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (GK F/L2) - فیس لیفت دوم
  • طول 4399 میلی‌متر
  • عرض 1758 میلی‌متر
  • ارتفاع 1328 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2530 میلی‌متر
  • وزن 1333 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 215/45R17
  • چرخ عقب 215/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری سفارشی
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2007 تا 2009
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 2.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 167 اسب‌بخار
  • گشتاور 245 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.2 ثانیه
  • سرعت 220 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کوپه
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (GK F/L2) - فیس لیفت دوم
  • طول 4399 میلی‌متر
  • عرض 1758 میلی‌متر
  • ارتفاع 1328 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2530 میلی‌متر
  • وزن 1280 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 215/45R17
  • چرخ عقب 215/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری سفارشی
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

28 دیدگاه

سام61(57 روز پیش)

سلام من از سال ۹۴ یدونه سفید ۲۰۰۸ رو از دست یک خانوم خریدم خیلی سالم و سرحال. واقعا راضی هستم هرچی بخوام از پیچ و خار و ... تا قطعات موتوری و بدنه و ... تهران با قیمت مناسب موجود هست هر موقع هم گذاشتمش برای فروش تا مشتری اومد رو سرش منصرف شدم واقعا بعضی مواقع فکر میکنم با پول فروشش چی میتونم بخرم اینقدر بی آزار و پر شتاب و زیبا و لاکچری؟

AMSq (32 روز پیش)

دنده ای یا اتوماتیک؟

kasrabarca(264 روز پیش)

سلام ببخشید من یه سوال داشتم میخواستم بدونم که اگر شما بخواید لوازم این ماشین مثل لنت ترمز و چمیدونم لوازم جانبیش مثل لوازم در و اینهارو از کجا تهیه میکنید؟

سام61 (57 روز پیش)

تهران خ امیرکبیر پاساژ کاشانی مرکز تهیه قطعاتش هست و در شهرستانها از نمایندگی هیوندای

AAMIRR(87 روز پیش)

سلام دوستان. با بودجه ۴۰۰ تومن چه ماشینی پیشنهاد میکنید؟ دانشجو هستم.

VahidReza (84 روز پیش)

ماکسیما اگه شیطونی میخوای بقیشو خرج چند سال زندگیت کن البته به من ربطی نداره ولی چون دانشجویی گفتم

Jhg(158 روز پیش)

ماشین بدیه،جنسیس کوپه خیلی بهتره

S.soltani1991(537 روز پیش)

سلام به همگی من چند ماهی هست که بر خلاف همیشه که کلا انتخابم از خانواده تویوتا بوده ایندفعه با کلی ترس و لرز یه هیوندای کوپه برداشتم. (2008، مشکی، اتومات، بدون رنگ و خوردگی، 185 میلیون) یه چند نکته رو میخواستم بگم. بر خلاف تعریف های که از قبل شنیده بودم واقعا ماشین خوبی هست و نمیدونم چرا انقدر مورد هجوم کارشناس ها قرار گرفته. از بازار فروش بد و مصرف صدی 20 و هزینه های سرسام آور و سواری مزخرف که بهم گفته بودند من چیزی ندیدم. - بازار خرید و فروش کوپه ها خاص هست. چه کوپه، چه جنسیس و چه جی تی 86. مسلما به اندازه یه سدان خانوادگی مشتری نداره و یه قشر خاصی سمت این ماشین میرند. (منظورم از نظر سنی هست نه از نظر مالی) - از نظر مصرف من با کوپه اتومات تو فصل سرد سال (بدون کولر) حدود 900 کیلومتر با کیت اگزوز که خراب شده بود و باز مونده بود و بسته نمیشد (چون میگن کیت مصرف رو بالا میبره) تو جاده صدی 7 سوزوندم. داخل شهر و با کولر روشن و رانندگی پر شتاب، تاکید میکنم رانندگی پرشتاب، چندین مرتبه تست کردم. بین 11 تا 12 میسوزونه. تازه من فکر کنم اگه تو شهر یواش تر برم و زیاد گاز ندم به صدی 10 هم برسه. - هزینه های لوازم و اینا رو من نظری در موردش ندارم چون زیاد تعمیرگاه نمیرفتم و نسبت به لوازم تویوتا تقریبا قیمت ها برابر هست. خوب البته تویوتا مسلما کیفیت بالاتری داره و در این موضوع شکی نیست اما از نظر قیمت لوازم و تهییه خیلی چیز عجیب و غریبی نیست. - از نظر تهییه لوازم اصلا نگرانی نداره. اکثر لوازمات زیر بندی و یه سری چیزای دیگه با هیوندای آوانته مشترک هست. لوازم موتوری با توسان و اسپرتیج های قدیمی که 2700 سی سی بودند مشترکه. در مورد گیربگس هم اینطوری که من شنیدم گیربگس قدیمی و ساده ای داره که متعلق به شرکت میتسوبیشی هست و اگه اذیتش نکنه کاری باهات نداره. - سواری این ماشین هم که خوب طبق اسپرت بودنش سفت و خشک تر از یه سدان هست. البته به نظر من این خشکی در بلند مدت اذیت میکنه و زیاد خوب نیست اما خوب این عیب نیست و یه ویژگی هست. - از مهمترین معایبش میتونم به سواری خشک و پر تکان اشاره کنم. البته این ویژگی همه خودروهای اسپرت هست و غیر قابل تحمل هم نیست، اما برای من که تویوتا سوارم این مورد خیلی اذیت میکنه و مدام دنبال روش هایی برای نرم کردن سواری هستم. کیفیت ادوات داخل خودرو هم یه مقدار پایین هست. چند نمونه ای که قبل از خرید دیدم همه داشبورد هاشون حالت تاول زدگی پیدا کرده بود و روکش داشبورد از فوم زیرش جدا شده بود (البته این نمونه ای که گرفتم این مورد توش خیلی کم هست و جاهایی هست که دیده نمیشه). کیفیت چرم صندلی ها خیلی پایینه و اکثرا خشک شده یا پاره شده اگرم دیدی سالمه احتمال 70 درصد تعویض شده و دادند درست کردند. اکثرا کاور پارچه ای زیر سانروف رو ندارند و کاورهاشون خراب شده. فضای صندوق عقب خوبه و کافیه. فضای پا برای راننده و سرنشین جلو خوبه اما برای سرنشینان عقب افتضاحه. هم جای پا کمه و هم سرشون به سقف گیر میکنه. (به قول پدرم، این ماشین خودمو خودشه. فنچتون هم بگذارید صندلی عقب). - سطح آپشن ها هم خیلی متفاوته. از فول سه آمپر گرفته تا بدون آمپر. آمپرها روی وسط داشبورد زیر ضبط ماشین قرارمیگیره (که همه ادعا میکنند ماشینشون فول سه آمپر بوده و الان به جاش مانیتور گذاشتند). از فول 4 ایربگ بگیر (که همه ادعا میکنند ماشینشون 4 ایربگه) تا مدل های تک ایربگ. (اما اکثر دو ایربگ هست. راننده و سرنشین بغل که حتما باید روی داشبورد سمت شاگرد نوشته باشه SRS یا Air Bag ، اگه ننوشته بود، تک ایربگه). چهار ایربگ ها یکی داخل فرمان یکی داشبورد سمت شاگرد و دوتاش کنار صندلی های راننده و سرنشین هست که روی صندلی باید نوشته باشه SRS. البته اگه چرم صندلی ها تعویض شده باشه دیگه چیزی معلوم نیست و باید به خدا توکل کرد. برخی مدل ها سنسور ESP دارند و برخی ندارند. بعضی با اینه الکتروکرومیک و بعضی بدون اون. بعضی با کروز یا بدون کروز کنترل. بعضی تنظیم برقی چراغ های جلو یا بدون اون. بعضی با کلید تنظیم نور صفحه کیلومتر یا بدون اون. بعضی موارد روی موتورشون کاملا با کاورهای پلاستیکی پوشیده شده (مثل لکسوس ها) و بعضی فقط روی خود موتور کاور داره مثل اکثر هیوندای ها و تویوتاها. این تفاوت ها بخاطر شرکتی و غیر شرکتی بودنه و به کشور وارد کننده هم مربوط میشه که مثلا سفارش چه کشوری بوده. اما به نظر من اصلا مهم نیست کدوم ها هست و کدوم ها نیست. مهمترهاش به نظرم تعداد ایربگ ها هست که خدای نکرده موقع تصادف جان آدم رو اگه خدا بخواد نجات بده. کروز کنترل برای راحتی رانندگی در جاده. سنسور ESP اگه باشه بد نیست. اما بقیش دیگه خیلی هم مهم نیست. مهم بی رنگ و ضربه بودن و سالم بودن فنی ماشین هست (البته این نظر شخصی من هست). - زاپاس هم دقت کنید چون اکثرا زاپاس فرغونی را برداشتند و یه رینگ معمولی جاش گذاشتند. (که البته خیلی موضوع با اهمیتی نیست). کپسول آتشنشانی و کیسه آچار و جک هم میتونه باشه روی ماشین. ***راستی یه نکته: به نظر من اصلا سمت دنده ای نروید و حتما اتومات بردارید (البته سلیقه ای هست). من قبل از خرید خیلی ها توصیه به دنده ای میکردند. اما از اونجایی که زیاد اهل سرعت نیستم و حس و حال تعویض دنده رو ندارم اتومات برداشتم و الان خیلی خیلی راضییم. شتابش هم خیلی خوبه. یعنی اصلا نیاز به دنده ای پیدا نمیکنی و پشیمون نمیشی. البته تو نمونه اتوماتیک حالت تعویض دستی هم داره که اگه خیلی خواستی با همون اتومات میتونی خودت تعویض دنده رو انجام بدی. ببخشید اگه طولانی شد. امیدوارم برای دوستانی که قصد خرید دارند مفید باشه. یاعلی.

محمد رضا مشهدی (503 روز پیش)

خیلی کامل و جامع بود منم ۲ ساله که ی کوپه ۲۰۰۸ فول دارم که دقیقا همین نظر رو دارم برادر خانمم ی مزدا ۳ مدل ۸۸ داره که دیروز سوار شدم صندلی های کوپه خیلی راحته و برای من و خانمم که قدممون بلنده خیلی خوبه هم اینکه از نظر شتاب و موتوری اصلا قابل مقایسه نیستن و کوپه کاملا برتر هست اما خوب مزدا ۳ نرم تر هست و بازار فروش خوبی داره

MhdKim (285 روز پیش)

من حدودا ۲ ساله که یک دونه دارم که واقعا دوسش دارم مدل مال من دنده است و واقعا شتاب وحشت ناکی داره و ماشینایو گرفتم باش که فکرشم نمیکردم ، ۰-۱۰۰ من ۷نیم ثانیه زدم تاپ اسپید ۲۶۰ رفتم ، واقعا نمیدونم چرا خیلیا که سوار این ماشین نشدن میان و درباره این ماشین یک نظراتی میدن که ادم واقعا شاخ در میاره ، تنها نکته مهم تو این ماشین اینه فنی ماشین سالم باشه و شاسی پلمپ بقیش با یکم زمان گذاشتن و خرج کردن نو نو میشه ، نظر شخصی من رو دنده ای چون خیلی از نظر شتاب فرق داره و لذت رانندگی اسپرت قشنگ حست میکنین

Jobs(305 روز پیش)

سلام من هم ۵ ماهه کوپه رو خریدم فول هست و یک نکته اونایی که میگن سعی کنید مدل بالاش رو بخرید فکر کنم در اشتباه هستن چون کوپه های مدل ۲۰۰۷ کاملا وارداتی و اورجینال هست بدون دست کاری بعده اون دست کاری کردن من الان ۵۲۰ میلیون مشتری داره کوپه من البته از ۱۰۰۰ نفر یک نفر وقتی میبینه می‌فهمه کوپه هست چون کاملا یعنی ساده بگم سوپر اسپورت هست ۶۰ میلیون فقط سیستم صوتیش هست ....بزارید یک چیزی بگم من اولا کوپه ساده بدون اسپورت سوار نمیشم...کوپه خریدی ۵۰ میلیون فقط بده واسه اسپورت اون موقع برو یدونه دور دور اگه مردم کمتر از پورشه نگاش نکردن هرچی دوست دارید بگید من اهل تبربزم،،تبربزم همه همه می‌دونن باید ماشین ۵ میلیاردی داشته باشی تا به چشم بیای چون منتطقه آزاد هست از لامبورگینی ویرون گرفته تا بنتیلی جگ وار و مستانگ کامارو دوج چارجر هم که پره پر هست .ولی اینو داشته باش که من با این کوپه وقتی اونا از کنارم رد میشن به خدا به ماشین زوم میکن .... توجه داشته باشید من کوپه سوپر اسپورت میگم در ها خفاشی سیستم آخرین ورژن کف ماشین ال ای دی داره مثل ند فور اسپیت سپر ها عوض سفارشی کاپوت جلو هود ساختم موتور تقویت یک چیز مونده اونم. بکنم دیگه خدا میشه پولیش بخوره بعد مات کنم یا سرامیکی که ۱۰ میلیون میخواد که اونقدر رسیدم به این لامصب دیگه پول ندارم

م.ح.حسن(352 روز پیش)

این ماشین فوقالعاده است از همه نظر

rasolbarani(416 روز پیش)

عالیه در حد صفرش باشه توی این بازار ماشین یک میلیاردی هم به پاش نمیرسه

Speed(693 روز پیش)

سلام دوستان تازامروز من پنج تا كوپه عرض كردم خيلي راضيم فقط كمك هاش يكم خشكه ميزنه تو كوچه اينا ولي ازش راضيم فقط كم كاركردشو بخريد با روايت كارشناس به هيج وج شاسي ضربه نباشه اگه هم كارشناس بردين حتما چراغ هاي جلو را بازكنيد واسه تست شاسي هاي جلو خوب تر معلوم ميشه واسه سرعت گير هم هم خوبه ماشيني خيلي كف خوابي نيست ولي بايد حتما كم كاركردشو بخريد

محمد رضا مشهدی (503 روز پیش)

۵ تا کوپه؟؟؟؟ آخه چرا؟؟؟!!!

امیر علی۱۳۶۹(892 روز پیش)

واقعا بی نظیره تمامی قطعاتشم موجود و مناسب قیمت

محمد رضا مشهدی (503 روز پیش)

من دو ساله که دارم قطعات موتوری و جلوبندی همه چیش راحت گیر میاد ولی قطعات بدنه مثل دستگیره های در و.. که با ماشین های دیگه مشترک نیس کمی مشکل داری

Show More