• مشخصات فنی genesis
  • مشخصات فنی genesis
  • مشخصات فنی genesis

مشخصات فنی هیوندای جنسیس سال 2009 - 2011

49 دیدگاه
سال
«امکاناتی مشابه سری7، ابعادی مشابه سری5 و قیمتی معادل سری3 ب‌ام‌و»؛ این‌ها توصیف مدیران هیوندای پس از عرضه نسل اول سدان لوکس جنسیس بودند. جنسیس به تعداد انگشت‌شماری در مدل 2008 به ایران آمد اما واردات انبوه آن از مدل 2009 آغاز شد و علی‌رغم پیچیدگی‌های فنی و برند ناشناخته‌اش، اما فروش خوبی را به‌خصوص در مدل‌های فول (معروف به
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

فضای کابین
شتاب و عملکرد
بازار دست‌دوم
امکانات رفاهی

نقاط ضعف

هزینه نگهداری
مشکلات سیستم فنربندی متغیر
افت کیفیت روکش‌ها (به مرور زمان)
ضعف ترمزها (در ترمزگیری شدید و پی‌درپی)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2009 تا 2011

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل عقب

گیربکس

6 دنده اتومات

پیشرانه

6 سیلندر MPi

حجم موتور

3.8 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

290 اسب‌بخار

گشتاور

358 نیوتن‌متر

شتاب

6.5 ثانیه

سرعت

240 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

10 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان بزرگ لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (BH)

طول

4975 میلی‌متر

عرض

1890 میلی‌متر

ارتفاع

1480 میلی‌متر

فاصله محوری

2935 میلی‌متر

وزن

1912 کیلوگرم

حجم باک

73 لیتر

چرخ جلو

235/50R18

چرخ عقب

235/50R18

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

تعلیق هوشمند دو حالته (اسپرت - اتومات)

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد - کنترل ترمزها در پیچ (CBC)

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ خوش‌آمدگویی

فرمان

نیروی کمکی

الکتروهیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

تریم طرح چوب

مالتی مدیا

سیستم صوتی

17 اسپیکر با آمپلی فایر - سیستم پخش Lexicon - هندزفری - چنجر 6 تایی

مانیتور

8 اینچی با کنترلر

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - DVD - MP3 - iPod - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر 3.5 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

8

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب - کنترل کیفیت هوا

کول باکس

صندلی‌ راننده

12 حالته برقی - مموری

صندلی سرنشین جلو

تنظیم برقی

ویژگی صندلی عقب

تنظیم برقی - کنسول تاشو عقب دیجیتالی (سفارشی VIP)

گرمکن صندلی

جلو - عقب

سردکن صندلی

جلو

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم مشکی مرکوری یا قهوه‌ای کوپر یا کرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم طرح چوب

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

پرده برقی عقب - مموری آینه
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
زرتشت 1403/6/24
سلام دوستان بین اپیروس۲۰۱۰ تقریبا ۱۱۰هزارتا کار با جنسیس همین مدل اما کارکرد دو سه برابر و قیمت کمی بالاتر کدوم به صلاح هستش که بگیرم؟ هزینه نگهداری برام مهمه،بخاطر اینکه بچه کوچیک دارم سواری نرم و راحتی داشته باشه گاهی هم شرابگیری و گاز و گوز میکنم البته که اونم برام مهمه
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/6/24
هم برای سواری هم برای سرمایه گذاری جنسیس گزینه بهتریه هزینه نگهداری هر دو تقریبا یکیه
1
0
علی فرجی 1402/8/26
سلام . من جنسیس فول ۲۰۱۴ داشتم که فول فول بود . واقعا ماشین راحت و بی سر و صدایی بود البته صفر بود و تا پنجاه هزار کیلومتر اصلا هزینه ای نداشت ولی تنها عیبی که داشت چون دیفرانسیل عقب بود در برف و سربالاییهای خیس نمی تونستی راحت بالا بری . عقب ماشین به چپ و راست سر میخوره مخصوصا اگه یه مقدار پرگاز باشه . ولی کلا ماشین فوق العاده ای هست با اون همه آپشن .
پاسخ
1
1
0
ناشناس 1403/5/15
توی اینطور جاده ها دنده خودرو را روی دستی میزاشتی و میزاشتی روی ۳ اگر پشت ماشین دور خورد هر چی خواستی بگو..
0
0
صیاد 1402/4/19
بدترین خودرو اوریونه بسیار خسته کننده با رانندگی خشک بدون امکانات فقط استقامت بالایی داره
پاسخ
1
1
1
mp313 1402/12/17
خسته کننده؟ اریون؟ خشک؟ جوک میگی اخوی؟ اگه دنبال چارتا بزک دوزک هستی که حوصلت تو ماشین سر نره بهتره همون چینی رو بخری و با گفتن "های چری" بشینی باهاش درد دل کنی. اونی که ماشین باز باشه میدونه چی بخره. صلاح خویش خسروان دانند. ما از رانندگی آریون لذت میبریم شما هم از صحبت با "های چری". موفق باشی
2
2
Prah 1401/8/26
توی نظرات زیاد دیده شده به قدرت شتاب این ماشین می نازند و اکثرا با دیدن کلمه 6.5 ثانیه به وجد میان اما خدمت شما عرض کنم این ماشین از اریون میخوره. این ماشین با بالا رفتن کارکرد و مستهلک شدن اون در بهترین حالت شتاب 8 به بالا رو برای شما به ارمغان میاره در صورتی که اریون به گفته شرکت 7.4 ثانیه میزنه و تمیزش محاله شتابش بالای 8 بره
پاسخ
1
1
1
ناشناس 1402/12/20
من سدان ۲۰۱۱ دارم ۷اتومات زدم قاعدتا دستی ۶.۵ میزنه
0
0
Pouyad57F 1401/8/4
با سلام و وقت بخیر ببخشید من می خواستم با بودجه یک میلیارد و 300 میلیون خودرو سواری بخرم نظرم روی جنسیس سدان 2010 با کار کرد 200 هزار کیلومتر بود به نظر شما گزینه بهتری با این بودجه موجود است ؟ ماشین چینی سوار نمی شوم
پاسخ
1
0
0
CitroenXsara 1401/8/15
سلام بنظرم بله گرینه جالب و نسبتاً خوبی هستش مخصوصاً در مقایسه با خودرویی مثل ماکسیما اتوماتیک که در همین رنج قیمت هست. فقط یک نکته که آن هم خرج جنسیس هست، هزینه نگهداری نسبتاً بالایی داره بخاطر ۶ سیلندر بودنش و اینکه ۲۰۰ هزار تا خیلی هم وضعیت خوبی رو برای موتور در نظر نمیگیرد مگر اینکه مالک از خودرو نگهداری خوبی کرده باشه و اگر هم کرده پس بله یکی از بهترین اگر هم خیر، بهترین گزینه هستش توی این رنج قیمت.
0
0