هیوندای جنسیس

سال

«امکاناتی مشابه سری7، ابعادی مشابه سری5 و قیمتی معادل سری3 ب‌ام‌و»؛ این‌ها توصیف مدیران هیوندای پس از عرضه نسل اول سدان لوکس جنسیس بودند. جنسیس به تعداد انگشت‌شماری در مدل 2008 به ایران آمد اما واردات انبوه آن از مدل 2009 آغاز شد و علی‌رغم پیچیدگی‌های فنی و برند ناشناخته‌اش، اما فروش خوبی را به‌خصوص در مدل‌های 4 نفره (معروف به VIP) تجربه کرد. عایق‌بندی عالی، سطح بالای تجهیزات، پیشرانه قدرتمند (اما پرُخرج) و کابینی بزرگ و جادار از مزیت‌های جنسیس است درحالیکه ضعف تعلیق در مانورهای سریع، افت کیفیت کابین و ضعف ترمزها (در ترمزگیری شدید و پی‌درپی) باعث شده تا این کره‌ای برخلاف تصور مدیران هیوندای، شباهت زیادی به لوکس‌های آلمانی نداشته باشد!

ادامه...