درحالیکه هنوز ایرانیها به چهره نسل اول i20 عادت نکرده بودند، ناگهان نسخه فیسلیفت آن در مدل 2013 به بازار کشورمان عرضه شد. i20 نیوفیس با وجود چراغهای خشن جلو، طراحی مجدد مهشکن و سپر و همچنین جلوپنجره باریکش حالا چهرهای جذابتر و مشتریپسندتر نسبت به قبل داشت. i20 نیوفیس همچنین با تجهیزات جدیدی در اختیار مشتریان قرار گرفت از
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
فضای کافی برای 4 نفر
پیشرانهای قویتر از مدل 2012
اضافهشدن دوربین عقب و کیلس (نسبت به مدل 2012)
نقاط ضعف
راحتی صندلیها
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2013 تا 2015مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
101 اسببخارگشتاور
137 نیوتنمترشتاب
12.9 ثانیهسرعت
171 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
هاچ بک کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (PB) - فیس لیفتطول
3940 میلیمترعرض
1709 میلیمترارتفاع
1491 میلیمترفاصله محوری
2525 میلیمتروزن
1166 کیلوگرمحجم باک
45 لیترچرخ جلو
195/50R16چرخ عقب
195/50R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغهای جدیدفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر دنده عقب در آینهایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچه مشکی یا خاکستریایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1404/2/15
سلام دوستان،
بین ۲۰۷ اتومات ارتقا یافته صفر و i20 مدل ۲۰۱۵ به نظرتان کدامیک!؟
ممنون می شم معایب و مزایا هر کدام را بفرمایید.
پاسخ
1
0
0
alisalamati 2 روز پیش
هیوندا ای 20 اگر یه کم کار و فنی سالم پیدا کنید ماشین خیلی بهتریه معایب گیربکس های ضعیف روی ماشین های ایرانی نداشتن ایمنی و ....
0
0
Attta 1403/12/22
سلام
بنده ۵ سال این ماشین رو به صورت کارکرده دست دوم داشتم و تجربه ۹۰هزار کیلومتری رو باهاش دارم
واقعا میشه گفت تو این رنج قیمت و رقبا بهترین گزینه هستش .
در طی این ۵ سال با رسیدن به کارکرد ۱۳۰ هزار تایی کوچکترین مشکلی نداشته و فقط سرویس های دورهایش رو نمایندگی هیوندای انجام میدادم
از نظر آپشن هم واقعا نسبت به رنج قیمت واقعا قابل قبول هس ( گرمکن صندلی ها،تعداد ایربگهاو…
از اصلی ترین ضعف هاش
عدم برقی بودن فرمان و شتاب نه چندان خوبش هستش
یکی از نقاط ضعفی که باما نوشته عدم راحتی صندلی هاست که میتونم با قاطعیت ردش کنم و واقعا صندلی ها چه ردیف عقب و چه جلو کاملااااا راحت هستن.
پاسخ
0
0
0
110onlygod 1403/1/12
بین این ماشین و مزدا3 نیو کدوم را پیشنهاد می کنید؟
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/1/15
قطعا مزدا اگر مسافرت و تعداد نفراتتون بیشتر از 4 نفره و البته بازار دست دوم بهتر
0
0
Hjjjjjjj 1402/6/7
بنده خودروی ۲۰۷ دنده دستی مدل۹۷ داشتم با اینکه موتورش از ازi20 قدرتمند تر هستش و 207 وزن کمتری داره اما چه شتاب و دروبالا حریف i20 نشدم تازه اونم i20 اتومات
پاسخ
1
0
1
|ناشناس| 1403/10/9
دقیقا برای منم همین مورد رخ داد . منم ۲۰۷ مدل ۹۸ دریچه سیمی دارم . یکی از رفقامون برای همسرش یه i20 مدل ۲۰۱۵ خریده بود مشتاق بود ببینه کدوم بهتر راه میره و نتیجه همین شد که شما فرمودید.بعد از درگی که انداختیم جفتمون مات و مبهوت بودیم😆
0
1
Ehi 1400/12/28
سلام. من ۲۰۷ مدل ۹۶ داشتم. با ۸۰ کارکرد. فروختم یه آی بیست مدل ۲۰۱۵ وارداتی با ۱۲۰ تاکارکرد خریدم. به نظرم هیوندای آی بیست خیلی ماشین بهتریه. نرم تره. هم توی حرکت هم فرمان پذیری. اپشنای خوبی داره. (مثلا سنسور باران خیلی به کار میاد/سنسور نور هم واسه توی تونل خوب عمل میکنه/گرمکن صندلی/سانروف و کلی آپشن دیگه ام داره) برخلاف ادعای دوستان، شتاب گیری ماشین هم خیلی خوبه. وقتی گاز بدی ماشین کنده میشه و خوب جلو میره. (البته به نسبت موتورش و نه به نسبت ماشینهای ۲۰۰۰). یک سفر به شمال رفتم لرزش اتاق در حرکت به طور قابل توجهی کمتر از ۲۰۷ بود. وقتی بعد از ۸ ساعت از اصغهان رسیدم رشت. زیاد احساس خستگی نمیکردم در حالی که با ۲۰۷ بسیار کلافه بودم. بنابراین صندلیاش راحت تر از ۲۰۷ هستش. گیریبکس ماشین عالیه و به راحتی دنده ها عوض میشن. وقتی توی ۲۰۷ دکمه عدم ورود هوای بیرون رو میزدی بوی دود وارد میشد ولی وقتی توی ای بیست دکمه عدم ورود هوای بیرون رو میزنی اصلا بویی احساس نمیکنید (وقتی یه ماشین دودزا جلوتون در حال حرکته). وقتی دکمه اوتومات تنظیم هوا رو میزنید دما توی یه وضعیت دلخواه فیکس میشه و تا هر وقت داخل ماشینید الکی احساس گرما و سرما نمیکنید. مثه ۲۰۷ لازم نیست هی دمارو تغییر بدید. مصرفش شبیه ۲۰۷ هستش و ماشین کم مصرفیه. در کل میدونم که آی بیست رو نباید با ۲۰۷ مقایسه کرد اما به نظرم این ماشین دست دوم از یک ۲۰۷ اوتومات نو که هم قیمت هستن، بهتره.
پاسخ
0
0
8