درحالیکه هنوز ایرانیها به چهره نسل اول i20 عادت نکرده بودند، ناگهان نسخه فیسلیفت آن در مدل 2013 به بازار کشورمان عرضه شد. i20 نیوفیس با وجود چراغهای خشن جلو، طراحی مجدد مهشکن و سپر و همچنین جلوپنجره باریکش حالا چهرهای جذابتر و مشتریپسندتر نسبت به قبل داشت. i20 نیوفیس همچنین با تجهیزات جدیدی در اختیار مشتریان قرار گرفت از
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
فضای کافی برای 4 نفر
پیشرانهای قویتر از مدل 2012
اضافهشدن دوربین عقب و کیلس (نسبت به مدل 2012)
نقاط ضعف
راحتی صندلیها
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2013 تا 2015مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
101 اسببخارگشتاور
137 نیوتنمترشتاب
12.9 ثانیهسرعت
171 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
هاچ بک کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (PB) - فیس لیفتطول
3940 میلیمترعرض
1709 میلیمترارتفاع
1491 میلیمترفاصله محوری
2525 میلیمتروزن
1166 کیلوگرمحجم باک
45 لیترچرخ جلو
195/50R16چرخ عقب
195/50R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغهای جدیدفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر دنده عقب در آینهایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچه مشکی یا خاکستریایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
00ali 1404/7/14
سلام دوستان
هیوندا ولستر یا i20 ؟؟
از لحاظ هماهنگی گیربکس و دنده
همینطور آپشن ها و موجودی قطعاتش
پاسخ
1
0
0
علیسلامـــــــتی 1404/7/19
- ولستر گیربکس ۶ سرعته تیپترونیک داره، هماهنگی خوبی با موتور ۱.۶ لیتری داره، شتابش بهتره و حس اسپرتتری میده. i20 گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک داره، عملکردش نرم و اقتصادیه ولی نه خیلی پرشتاب - ولستر آپشنهای بیشتری داره مثل سیستم صوتی بهتر، طراحی خاص، ایربگهای بیشتر و امکانات رفاهی بالاتر. - i20 - هر دو ماشین کرهای هستن و قطعاتشون تو بازار ایران پیدا میشه، ولی i20 چون بیشتر وارد شده، قطعاتش راحتتر و ارزونتره اگه دنبال ماشین خوشفرم، اسپرت هستی، ولستر بیشتر حال میده. اگه دنبال ماشین اقتصادی، کمخرج و ساده برای استفاده روزمرهای، i20 انتخاب باحالتریه بستگی به خودت داره دوست من
0
2
Sima2025 1404/6/28
با سلام. مدل وارداتی ، کول باکس داره؟
پاسخ
0
0
0
Sara1234 1404/6/2
سلام،هزینه نگهداری مدل ۲۰۱۵ چقدره؟ارزش خرید داره یا ۲۰۷ اتوماتیک صفر کم خرج تر و بهتره؟قطعاتش راحت پیدا میشه و گرون نیست؟
پاسخ
3
0
0
Ycdyjgf 1404/6/16
خیالت راحت چون گیربکس ۶دنده اتوماتیک هست و اگه خواستی تارا اتوماتیک هم بهتره از این
0
0
علیسلامـــــــتی 1404/6/11
i20 مدل ۲۰۱۵ کیفیت بالاتری داره ولی قطعاتش گرونتر و کمیابتره. ۲۰۷ اتومات صفر قطعات ارزونتری داره ولی گیربکسش ممکنه خرجتراش باشه.
0
0
AattaA 1404/6/8
دوست عزیز خوشبختانه قطعات کیا و مخصوصا هیوندای به راحتی میشه تهیه کرد و هیچ مشکلی نداره قطعا i20 به شرط فنی سالم و کارکرد واقعی شما خودت یک بار پشت هیوندای i20 بشین و با 207 مقایسه کن تفاوتش زمین تا آسمانه کلا هیوندای در ایران نسبت به بقیه برند ها هزینه نگهداری بسیار پایینتری نسبت به سایر برند های خارجی رو دارند
0
1
Zb6181 1404/5/29
کدوم مدل آی زیر آرنجی داره؟ من 2015 گرفتم ولی نداره تو بعضی آی20 وارداتي دیدم داره
پاسخ
0
0
0
mehdif62 1404/5/2
این سوال منم هست اگه کسی تجربه داره بگه لطفا... 207 اتومات صفر یا آی20 2015
پاسخ
2
0
0
AattaA 1404/5/6
سلام دوست عزیز بدون هیچ شک و تردیدی i20 بنده هر دوی این خودرو رو داشتم یدونه مدل ۲۰۱۵ این خودرو را تا کیلومتر ۱۳۰ هزارتایی داشتم و واقعا لذت برم و جز مصرفی ها هیچ خرجی برام نداشته واقعا خودروی بادوام و بسیارتان با کیفیتی هست اصلا قابل قیاس با ۲۰۷ نیست که الان یک هفته میشه فروختم و ۲۰۷ صفر ۴۰۴ اتوماتیک گرفتم که از خرید متاسفانه پشیمانم و افسوس میخورم چرا نگاهش نداشتم از نظر کیفیت ادوات کابین که ۲۰۷ به معنای واقعی کلمه از مواد آشغال و بازیافتی ساخته شده از نظر فنی هم که حتی ارتقا یافتش آنچنان شتابی نداره و در حدود ۱۲ ثانیه هستش شتاب ۲۰۷ شتاب i20 هم با توجه مه مشخصاتی که باما ثبت کرده حدود ۱۳ ثانیه هست و واقعا کلمه ارتقا یافته نمیشه گذاشت برای ۲۰۷ از نظر ایمنی هم که اصلا نباید راجبش حرفی زد ۲۰۷ که تماما پلاستیک و به قول بعضی دوستان حلبی چه برسه به ایمنی در جاده و به تعداد ایربگ های i20 توجه بفرمایید متوجه می شوید از نظر آپشن هم که در یک سطح دیگه ای هست i20 مثلا گرمکن صندلی ها که در حد خودش آپشن ها راضی کننده هست و از ۲۰۷ بیشتره دوام و کیفیت هم که هیوندای قابل قیاس با ایران خودرویی که متاسفانه حلبی تحویل مردم میده نیست تنها ایرادی که میشه به i20 وارد کرد فرمان هیدرولیکی هستش که در ۲۰۷ های جدید برقی هستش خودم خیلی پشیمونم که فروختمش و ۲۰۷ رو گرفتم الان دنبال یه i20 تمیز هستم فقط یک کلام صد درصد i20 البته به شرط فنی سالم
0
3
علیسلامـــــــتی 1404/5/6
اگر ای 20 ترو تمیز پیدا کردید حتما بگیرید
0
0


