• مشخصات فنی i20
  • مشخصات فنی i20
  • مشخصات فنی i20

مشخصات فنی هیوندای i20 سال 2013 - 2015

36 دیدگاه
سال
درحالیکه هنوز ایرانی‌ها به چهره نسل اول i20 عادت نکرده بودند، ناگهان نسخه فیس‌لیفت آن در مدل 2013 به بازار کشورمان عرضه شد. i20 نیوفیس با وجود چراغ‌های خشن جلو، طراحی مجدد مه‌شکن و سپر و همچنین جلوپنجره باریکش حالا چهره‌ای جذاب‌تر و مشتری‌پسندتر نسبت به قبل داشت. i20 نیوفیس همچنین با تجهیزات جدیدی در اختیار مشتریان قرار گرفت از
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

فضای کافی برای 4 نفر
پیشرانه‌ای قوی‌تر از مدل 2012
اضافه‌شدن دوربین عقب و کی‌لس (نسبت به مدل 2012)

نقاط ضعف

راحتی صندلی‌ها

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2013 تا 2015

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

4 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

101 اسب‌بخار

گشتاور

137 نیوتن‌متر

شتاب

12.9 ثانیه

سرعت

171 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

هاچ‌ بک کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (PB) - فیس لیفت

طول

3940 میلی‌متر

عرض

1709 میلی‌متر

ارتفاع

1491 میلی‌متر

فاصله محوری

2525 میلی‌متر

وزن

1166 کیلوگرم

حجم باک

45 لیتر

چرخ جلو

195/50R16

چرخ عقب

195/50R16

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ‌های جدید

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - CD - MP3 - iPod - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر دنده عقب در آینه

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه مشکی یا خاکستری

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/1/12
بین این ماشین و مزدا3 نیو کدوم را پیشنهاد می کنید؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/1/15
قطعا مزدا اگر مسافرت و تعداد نفراتتون بیشتر از 4 نفره و البته بازار دست دوم بهتر
0
0
Hjjjjjjj 1402/6/7
بنده خودروی ۲۰۷ دنده دستی مدل۹۷ داشتم با اینکه موتورش از ازi20 قدرتمند تر هستش و 207 وزن کمتری داره اما چه شتاب و دروبالا حریف i20 نشدم تازه اونم i20 اتومات
پاسخ
0
0
0
Ehi 1400/12/28
سلام. من ۲۰۷ مدل ۹۶ داشتم. با ۸۰ کارکرد. فروختم یه آی بیست مدل ۲۰۱۵ وارداتی با ۱۲۰ تاکارکرد خریدم. به نظرم هیوندای آی بیست خیلی ماشین بهتریه. نرم تره. هم توی حرکت هم فرمان پذیری. اپشنای خوبی داره. (مثلا سنسور باران خیلی به کار میاد/سنسور نور هم واسه توی تونل خوب عمل میکنه/گرمکن صندلی/سانروف و کلی آپشن دیگه ام داره) برخلاف ادعای دوستان، شتاب گیری ماشین هم خیلی خوبه. وقتی گاز بدی ماشین کنده میشه و خوب جلو میره. (البته به نسبت موتورش و نه به نسبت ماشینهای ۲۰۰۰). یک سفر به شمال رفتم لرزش اتاق در حرکت به طور قابل توجهی کمتر از ۲۰۷ بود. وقتی بعد از ۸ ساعت از اصغهان رسیدم رشت. زیاد احساس خستگی نمیکردم در حالی که با ۲۰۷ بسیار کلافه بودم. بنابراین صندلیاش راحت تر از ۲۰۷ هستش. گیریبکس ماشین عالیه و به راحتی دنده ها عوض میشن. وقتی توی ۲۰۷ دکمه عدم ورود هوای بیرون رو میزدی بوی دود وارد میشد ولی وقتی توی ای بیست دکمه عدم ورود هوای بیرون رو میزنی اصلا بویی احساس نمیکنید (وقتی یه ماشین دودزا جلوتون در حال حرکته). وقتی دکمه اوتومات تنظیم هوا رو میزنید دما توی یه وضعیت دلخواه فیکس میشه و تا هر وقت داخل ماشینید الکی احساس گرما و سرما نمیکنید. مثه ۲۰۷ لازم نیست هی دمارو تغییر بدید. مصرفش شبیه ۲۰۷ هستش و ماشین کم مصرفیه. در کل می‌دونم که آی بیست رو نباید با ۲۰۷ مقایسه کرد اما به نظرم این ماشین دست دوم از یک ۲۰۷ اوتومات نو که هم قیمت هستن، بهتره.
پاسخ
0
0
5
amir1984 1400/10/28
با سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید بین مزدا 3 نیو مدل 90، و i20 مدل 2015 کدوم رو پیشنهاد میدید؟ ممنون میشم با ذکر علت باشه
پاسخ
3
0
0
Mapoorfalah 1401/7/7
مزدا ۳ رو بخرین یه بیست تومن خرج اورهالش کنید میشه مثل روز اولش جای i20 کمه ولی من اصلا حاضر نیستم i20 خودمو بفروشم چون از اول دستم بود بعد از هفت سال فقط یه کویل عوض کردم براش اما اگه الان جای شما باشم ماشین ژاپنی رو انتخاب میکنم فقط مراقب باشین اگه مزدا ی مورد نظر شما مشکل جدی موتور یا گیربکس داشته باشه خرجش وحشتناک بالاست اما اگه از مزدا درست مراقبت شده باشه تا پوتصد هزار کیلومتر هم خرابی حاد نخواهد داشت حتما حتما دو یا سه کارشناس حرفه ای نشون بدین خریدین هم یه دست شمع و سوزن انژکتور و کویل شاید نیاز شه شاید هم نیاز نشه و یه بازدید و سرویس کامل گیربکس و موتور پیش یه حرفه ای ببرین بعد با خیال راحت استفاده کنید
0
0
Tonder 1400/11/11
اما مزدا 3 جدید مولتی داره
0
0
Tonder 1400/11/11
سلام پیشنهاد بنده اگه خانواده داشته باشین مزدا 3 هست اگه کم جمعیت باشید سری آی هیوندای مناسب شما هست. البته هیوندای مولتی مدیا نداره اما مزدا 3 قدیم داره
0
0
Mapoorfalah 1400/9/20
با چه عقلی ادم با ماشین نهصد میلیونی که به زودی قراره قیمتش دوبرابر شه میره کورس میزاره اونم با ۲۰۷ ماشین کره ای تو ایران سرمایه محسوب می‌شده و میشه؟؟؟؟بعد این ماشین امنیت و راحتی رانندگیش خیلی خوبه مزدا سه مدل نود و پنج من نصف این ماشین آپشن‌های ایمنی نداره و مصرف کم این خودرو هم بسیار در خور توجه هست از طرفی بازار خرید و فروش و تامین قطعات این ماشین هیچ مشکلی نداره و جزو ماشین های نقد بازار هست من شش سال پیش خریدم زیر شصت میلیون الان بالای پونصد تومن شده اون موقع میرین با این ماشین مسابقه می‌دین یا بیش از حد پول دارین یا متوجه کارایی ماشین شهری نیستین و خبر از هزینه تعمیرات ندارین
پاسخ
0
1
1