بررسی مشخصات هیوندای i20
بررسی مشخصات هیوندای i20
بررسی مشخصات هیوندای i20

درحالیکه هنوز ایرانی‌ها به چهره نسل اول i20 عادت نکرده بودند، ناگهان نسخه فیس‌لیفت آن در مدل 2013 به بازار کشورمان عرضه شد. i20 نیوفیس با وجود چراغ‌های خشن جلو، طراحی مجدد مه‌شکن و سپر و همچنین جلوپنجره باریکش حالا چهره‌ای جذاب‌تر و مشتری‌پسندتر نسبت به قبل داشت. i20 نیوفیس همچنین با تجهیزات جدیدی در اختیار مشتریان قرار گرفت از قبیل سنسور باران، دوربین عقب (با نمایشگر درون آینه) و استارت دکمه‌ای که هرسه برای آن استاندارد بود. اما مهم‌ترین نکته‌ در i20 نیوفیس، ارتقای پیشرانه این کوچک کره‌ای است که البته چون تغییر چندانی در کیفیت سواری i20 نداده است، کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای هیوندای i20

    • فضای کافی برای 4 نفر
    • پیشرانه‌ای قوی‌تر از مدل 2012
    • اضافه‌شدن دوربین عقب و کی‌لس (نسبت به مدل 2012)
  • معایب هیوندای i20

    • راحتی صندلی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2013 تا 2015

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 101 اسب‌بخار
  • گشتاور 137 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.9 ثانیه
  • سرعت 171 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (PB) - فیس لیفت
  • طول 3940 میلی‌متر
  • عرض 1709 میلی‌متر
  • ارتفاع 1491 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2525 میلی‌متر
  • وزن 1166 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 195/50R16
  • چرخ عقب 195/50R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
33 دیدگاه

امیرسالار

سلام دوستان میخواستم بدونم مصرف سوخت داخل شهر صدی چند میسوزونه و بین i20 و ریو 5 کدوم بهتره از لحاظ کیفیت و بازار دسته دو

Mapoorfalah

I20 بازارش از ریو بهتره کلا هاچبک جماعت تو ایران طرفدار داره شاید چون تعمیر i20 هم راحت تر هست تاثیر داشته باشه ولی ماشین ریو هم کیفیت خیلی بالایی داره و تا جایی که من میدونم خرابیش خیلی کمه اما بازارخرید و فروش اون یکم ضعیفه

amir1984

با سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید بین مزدا 3 نیو مدل 90، و i20 مدل 2015 کدوم رو پیشنهاد میدید؟ ممنون میشم با ذکر علت باشه

Tonder

سلام پیشنهاد بنده اگه خانواده داشته باشین مزدا 3 هست اگه کم جمعیت باشید سری آی هیوندای مناسب شما هست. البته هیوندای مولتی مدیا نداره اما مزدا 3 قدیم داره

Tonder

اما مزدا 3 جدید مولتی داره

Mapoorfalah

مزدا ۳ رو بخرین یه بیست تومن خرج اورهالش کنید میشه مثل روز اولش جای i20 کمه ولی من اصلا حاضر نیستم i20 خودمو بفروشم چون از اول دستم بود بعد از هفت سال فقط یه کویل عوض کردم براش اما اگه الان جای شما باشم ماشین ژاپنی رو انتخاب میکنم فقط مراقب باشین اگه مزدا ی مورد نظر شما مشکل جدی موتور یا گیربکس داشته باشه خرجش وحشتناک بالاست اما اگه از مزدا درست مراقبت شده باشه تا پوتصد هزار کیلومتر هم خرابی حاد نخواهد داشت حتما حتما دو یا سه کارشناس حرفه ای نشون بدین خریدین هم یه دست شمع و سوزن انژکتور و کویل شاید نیاز شه شاید هم نیاز نشه و یه بازدید و سرویس کامل گیربکس و موتور پیش یه حرفه ای ببرین بعد با خیال راحت استفاده کنید

Ehi

سلام. من ۲۰۷ مدل ۹۶ داشتم. با ۸۰ کارکرد. فروختم یه آی بیست مدل ۲۰۱۵ وارداتی با ۱۲۰ تاکارکرد خریدم. به نظرم هیوندای آی بیست خیلی ماشین بهتریه. نرم تره. هم توی حرکت هم فرمان پذیری. اپشنای خوبی داره. (مثلا سنسور باران خیلی به کار میاد/سنسور نور هم واسه توی تونل خوب عمل میکنه/گرمکن صندلی/سانروف و کلی آپشن دیگه ام داره) برخلاف ادعای دوستان، شتاب گیری ماشین هم خیلی خوبه. وقتی گاز بدی ماشین کنده میشه و خوب جلو میره. (البته به نسبت موتورش و نه به نسبت ماشینهای ۲۰۰۰). یک سفر به شمال رفتم لرزش اتاق در حرکت به طور قابل توجهی کمتر از ۲۰۷ بود. وقتی بعد از ۸ ساعت از اصغهان رسیدم رشت. زیاد احساس خستگی نمیکردم در حالی که با ۲۰۷ بسیار کلافه بودم. بنابراین صندلیاش راحت تر از ۲۰۷ هستش. گیریبکس ماشین عالیه و به راحتی دنده ها عوض میشن. وقتی توی ۲۰۷ دکمه عدم ورود هوای بیرون رو میزدی بوی دود وارد میشد ولی وقتی توی ای بیست دکمه عدم ورود هوای بیرون رو میزنی اصلا بویی احساس نمیکنید (وقتی یه ماشین دودزا جلوتون در حال حرکته). وقتی دکمه اوتومات تنظیم هوا رو میزنید دما توی یه وضعیت دلخواه فیکس میشه و تا هر وقت داخل ماشینید الکی احساس گرما و سرما نمیکنید. مثه ۲۰۷ لازم نیست هی دمارو تغییر بدید. مصرفش شبیه ۲۰۷ هستش و ماشین کم مصرفیه. در کل می‌دونم که آی بیست رو نباید با ۲۰۷ مقایسه کرد اما به نظرم این ماشین دست دوم از یک ۲۰۷ اوتومات نو که هم قیمت هستن، بهتره.

Alimalek

ماشين نرم و جمع و جوريه ، براي مسافرت موتور كشش زياد نداره ولي از ساير همكلاسهاش بهتره

Mapoorfalah

اگه اینجوریه با ۲۰۶ و ۴۰۵ و رنو ال نود و ساندرو و پراید و اکثر مدل های ام وی ام و خیلی از ماشین چینی ها دیگه که قدرت اونام در رنج ۱۰۰ اسب بخاره(نهایتا پنج الی هشت اسب بالا پایین تر) نمیشه رفت مسافرت دوست عزیز مردم میان اینجا نظر صاحب ماشین ها رو و ضعف و مشکلات ماشین رو بدونن نه تصورات افراد دیگه رو یکم انصاف چیز خوبیه این ماشین ایمنی و قدرتش برای مسافرت مناسبه مشکلش شاید ابعاد کوچک صندوق عقب و چهار نفره بودنش هست نرمی و هندلینگ این ماشین بی نظیر هست ولی برای کسی مثل من که بچه کوچیک و چمدون زیاد داره بهتره از ماشین بزرگتر استفاده کنم

Mapoorfalah

با چه عقلی ادم با ماشین نهصد میلیونی که به زودی قراره قیمتش دوبرابر شه میره کورس میزاره اونم با ۲۰۷ ماشین کره ای تو ایران سرمایه محسوب می‌شده و میشه؟؟؟؟بعد این ماشین امنیت و راحتی رانندگیش خیلی خوبه مزدا سه مدل نود و پنج من نصف این ماشین آپشن‌های ایمنی نداره و مصرف کم این خودرو هم بسیار در خور توجه هست از طرفی بازار خرید و فروش و تامین قطعات این ماشین هیچ مشکلی نداره و جزو ماشین های نقد بازار هست من شش سال پیش خریدم زیر شصت میلیون الان بالای پونصد تومن شده اون موقع میرین با این ماشین مسابقه می‌دین یا بیش از حد پول دارین یا متوجه کارایی ماشین شهری نیستین و خبر از هزینه تعمیرات ندارین

alirenu

خواهرم یک مدل 2015 با کارکرد حدود 30000 رو پارسال (فروردین 97) خرید 85 میلیون! با این بودجه اون زمان به نظرم انتخاب معقولی بود. چندین بار باهاش رانندگی کردم و مزایاش به نظر من اینهاست: 1. ظاهر مناسب 2. کابین و صندوق عقب نسبتاً جادار در کلاس هاچ بک شهری 3. امکانات مناسب 4. فرمان عالی با گردش فوق العاده 5. تعلیق معقول ( با توجه به کلاس خودرو) 6. گیربوکس با تعویض نرم و هماهنگی مناسب 7. بازار پر رونق معایبش هم اینهاست: 1. موتور ضعیف (در خوش بینانه ترین حالت در حد و اندازه 206 تیپ 2 ) 2. ترمز ضعیف 3. هندلینگ ضعیف مصرف ماشین هم در سطح متوسط هست. به نظرم برای استفاده کم هیجان، یا ماشین دوم برای داخل شهر گزینه مناسبی میتونه باشه.

نوید شیرازی

والا برای من عجیبه شما سرعت این ماشین رو با 206 مقایسه میکنید!! احتمالا پشت این ماشین ننشستین شوخی میکنید من 206 دارم اینم دارم اصلا توی هیچ موردی قابل مقایسه نیستن و برعکس نظر شما این ماشین فکق العاده نرم و کم اصحلاک و کم مصرف هست و هندلینگ خوبی هم داره

Omid69m

شما احتمالاً دکمه اور درایو کنار دنده رو ندیدی اون رو خاموش کن ٢٠۶ و ٢٠٧ و حتی ساندرو رو میزاره جیب بغل. من سراتو سایپا رو کلافه کردم تو جاده . دنده ٣ این ماشین ١۴۵ تا پر میکنه هر کس میگه راه نمیره بیاد بریم تست جاده با ماشینهای گرونتر از خودش میندازم

زرتشت

سلام،آقای omid69 احتمالأ ماشینو اشتباه گرفتین و اصلأ ماشینتون آی۲۰نبوده،ماشالا ۲۰۷و ساندرو رو که گرفتین هییییچ.... سراتو رو با حدود ۱۶۰ اسب بخار قدرت هم له و لورده کردین،اونم با ۱۰۱ اسب قدرت!!!!!!

FarhoodR

چهار ساله یکیش را داریم فقط یک جمله : بسیار عالی ، بی خرج ، در دست، نرم، بی سرو صدا ، فرمان فوق العاده نرم و چالاک است.

سپیده

دوستان کیا پیکانتو بهتره یا هیوندا i20؟؟؟

نوید شیرازی

صد در صر آی بیست

امیر رضانژادشیرازی

پیکانتو با آی ده مقایسه میشه و در مقابل آی ده بهتره اما در مقابل آی بیست حرفی برای گفتن نداره

gml

پیکانتو ۲۰۱۶ هم سالش جدیدتره هم ارزونتره و بازار خرید فروش بهتری داره و هم اپشنای اضافه تر مهمو کاربردی داره مثل کروز کنترل، ESP یا همون کنترل لغزندگی، دی لایت، گرمکن فرمان ، کنترل ایستایی در سربالایی ، بلوتوث هندزفری، کمربند ایمنی پیش کشنده و داشتن ۴ ستاره ایمنی از اروپا، ترمز کمکی که نیروی ترمز گیری رو خیلی بهتر میکنه و ...

محمدی نژاد

من 2014 دارم خیلی راضیم،مدل مونتاژ زیاد جالب نیست فقط ظاهر خوبی داره،مال من 10تا ایربگ داره نمیدونم چرا اینجا نوشته 6 ایربگ

عليرضا ف

ده ايربگي وجود نداره منظور ٦ ايربگه كه از ده نقطه باز ميشه

امیر رضانژادشیرازی

مدل مونتاژ چهره ی بروز تر داره.اتاق بزرگتری داره که سه نفر به راحتی میتونن عقبش بشینن. همینطور موتورش بهینه شده و یورو هفته؛فرمون نرم برقی و چند مورد سیستم پایداری وترمز هم بهش اضافه کردن.

0069381054

سلام ..ماشین خوبی هستش ..اصلا قابل قیاس با ماشین چینی که فقط مثل عروس بزکشون کردن نیست ...همه میدونن که ماشین خارجی یه سر و گردن از چینیهای مونتاژ و ماشین ایرانی بهتر هستن و واقعا کلاسشون قابل قیاس با اینطور ماشینها نیست ...واقعا رانندگی با این ماشین لذت بخش هستش و راضی هستم و خوب هستش ...حتی 2015که آخرین مدل وارداتی هستش از مونتاژی جدید کرمان موتور بهتر هستش ...چه از لحاظ رنگ و چه از لحاظ کیفیت قطعات ..چون مونتاژیها سانروف و 6ایربگ نیستن ....خیلیها میگن 10ایربگ ..در صورتیکه 6ایربگ با 10حالت هستش .....

امیر رضانژادشیرازی

سری مونتاژ برای کاهش قیمت و افزایش قدرت خرید مردم یک سری آپشن غیر ضروری رو حذف کردن.اما در مقابل چهره ی بسیار زیبا و طراحی داخلی و خارجی بروزتر وجذابتری داره.فرمان برقی و چندتا مورد به سیستم ترمز و پایداریش اضافه شده.موتورش بهینه شده و یورو هفته. و از همه مهم تر به ابعاد اتاقش اضافه شده و پنج نفر به راحتی میتونن عقب خودرو بشینن

Show More