مشخصات فنی هیوندای i20 سال 2013 - 2015
سال
درحالیکه هنوز ایرانیها به چهره نسل اول i20 عادت نکرده بودند، ناگهان نسخه فیسلیفت آن در مدل 2013 به بازار کشورمان عرضه شد. i20 نیوفیس با وجود چراغهای خشن جلو، طراحی مجدد مهشکن و سپر و همچنین جلوپنجره باریکش حالا چهرهای جذابتر و مشتریپسندتر نسبت به قبل داشت. i20 نیوفیس همچنین با تجهیزات جدیدی در اختیار مشتریان قرار گرفت از
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای کافی برای 4 نفر
پیشرانهای قویتر از مدل 2012
اضافهشدن دوربین عقب و کیلس (نسبت به مدل 2012)
نقاط ضعف
راحتی صندلیها
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2013 تا 2015مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
101 اسببخارگشتاور
137 نیوتنمترشتاب
12.9 ثانیهسرعت
171 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
هاچ بک کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (PB) - فیس لیفتطول
3940 میلیمترعرض
1709 میلیمترارتفاع
1491 میلیمترفاصله محوری
2525 میلیمتروزن
1166 کیلوگرمحجم باک
45 لیترچرخ جلو
195/50R16چرخ عقب
195/50R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغهای جدیدفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر دنده عقب در آینهایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچه مشکی یا خاکستریایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/1/12
بین این ماشین و مزدا3 نیو کدوم را پیشنهاد می کنید؟
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/1/15
قطعا مزدا اگر مسافرت و تعداد نفراتتون بیشتر از 4 نفره و البته بازار دست دوم بهتر
0
0
Hjjjjjjj 1402/6/7
بنده خودروی ۲۰۷ دنده دستی مدل۹۷ داشتم با اینکه موتورش از ازi20 قدرتمند تر هستش و 207 وزن کمتری داره اما چه شتاب و دروبالا حریف i20 نشدم تازه اونم i20 اتومات
پاسخ
0
0
0
Ehi 1400/12/28
سلام. من ۲۰۷ مدل ۹۶ داشتم. با ۸۰ کارکرد. فروختم یه آی بیست مدل ۲۰۱۵ وارداتی با ۱۲۰ تاکارکرد خریدم. به نظرم هیوندای آی بیست خیلی ماشین بهتریه. نرم تره. هم توی حرکت هم فرمان پذیری. اپشنای خوبی داره. (مثلا سنسور باران خیلی به کار میاد/سنسور نور هم واسه توی تونل خوب عمل میکنه/گرمکن صندلی/سانروف و کلی آپشن دیگه ام داره) برخلاف ادعای دوستان، شتاب گیری ماشین هم خیلی خوبه. وقتی گاز بدی ماشین کنده میشه و خوب جلو میره. (البته به نسبت موتورش و نه به نسبت ماشینهای ۲۰۰۰). یک سفر به شمال رفتم لرزش اتاق در حرکت به طور قابل توجهی کمتر از ۲۰۷ بود. وقتی بعد از ۸ ساعت از اصغهان رسیدم رشت. زیاد احساس خستگی نمیکردم در حالی که با ۲۰۷ بسیار کلافه بودم. بنابراین صندلیاش راحت تر از ۲۰۷ هستش. گیریبکس ماشین عالیه و به راحتی دنده ها عوض میشن. وقتی توی ۲۰۷ دکمه عدم ورود هوای بیرون رو میزدی بوی دود وارد میشد ولی وقتی توی ای بیست دکمه عدم ورود هوای بیرون رو میزنی اصلا بویی احساس نمیکنید (وقتی یه ماشین دودزا جلوتون در حال حرکته). وقتی دکمه اوتومات تنظیم هوا رو میزنید دما توی یه وضعیت دلخواه فیکس میشه و تا هر وقت داخل ماشینید الکی احساس گرما و سرما نمیکنید. مثه ۲۰۷ لازم نیست هی دمارو تغییر بدید. مصرفش شبیه ۲۰۷ هستش و ماشین کم مصرفیه. در کل میدونم که آی بیست رو نباید با ۲۰۷ مقایسه کرد اما به نظرم این ماشین دست دوم از یک ۲۰۷ اوتومات نو که هم قیمت هستن، بهتره.
پاسخ
0
0
6
amir1984 1400/10/28
با سلام
دوستان لطفا راهنمایی کنید
بین مزدا 3 نیو مدل 90، و i20 مدل 2015 کدوم رو پیشنهاد میدید؟
ممنون میشم با ذکر علت باشه
پاسخ
3
0
0
Mapoorfalah 1401/7/7
مزدا ۳ رو بخرین یه بیست تومن خرج اورهالش کنید میشه مثل روز اولش جای i20 کمه ولی من اصلا حاضر نیستم i20 خودمو بفروشم چون از اول دستم بود بعد از هفت سال فقط یه کویل عوض کردم براش اما اگه الان جای شما باشم ماشین ژاپنی رو انتخاب میکنم فقط مراقب باشین اگه مزدا ی مورد نظر شما مشکل جدی موتور یا گیربکس داشته باشه خرجش وحشتناک بالاست اما اگه از مزدا درست مراقبت شده باشه تا پوتصد هزار کیلومتر هم خرابی حاد نخواهد داشت حتما حتما دو یا سه کارشناس حرفه ای نشون بدین خریدین هم یه دست شمع و سوزن انژکتور و کویل شاید نیاز شه شاید هم نیاز نشه و یه بازدید و سرویس کامل گیربکس و موتور پیش یه حرفه ای ببرین بعد با خیال راحت استفاده کنید
0
0
Tonder 1400/11/11
اما مزدا 3 جدید مولتی داره
0
0
Tonder 1400/11/11
سلام پیشنهاد بنده اگه خانواده داشته باشین مزدا 3 هست اگه کم جمعیت باشید سری آی هیوندای مناسب شما هست. البته هیوندای مولتی مدیا نداره اما مزدا 3 قدیم داره
0
0
Mapoorfalah 1400/9/20
با چه عقلی ادم با ماشین نهصد میلیونی که به زودی قراره قیمتش دوبرابر شه میره کورس میزاره اونم با ۲۰۷ ماشین کره ای تو ایران سرمایه محسوب میشده و میشه؟؟؟؟بعد این ماشین امنیت و راحتی رانندگیش خیلی خوبه مزدا سه مدل نود و پنج من نصف این ماشین آپشنهای ایمنی نداره و مصرف کم این خودرو هم بسیار در خور توجه هست از طرفی بازار خرید و فروش و تامین قطعات این ماشین هیچ مشکلی نداره و جزو ماشین های نقد بازار هست من شش سال پیش خریدم زیر شصت میلیون الان بالای پونصد تومن شده اون موقع میرین با این ماشین مسابقه میدین یا بیش از حد پول دارین یا متوجه کارایی ماشین شهری نیستین و خبر از هزینه تعمیرات ندارین
پاسخ
0
1
1