کرمان موتور اندکی بعد از شروع مونتاژ جی3 هاچ‌بک، ویرایش صندوق‌دار همین خودرو را نیز به بازار فرستاد. نسخه‌ای که البته نسبت به برادر کوتاه‌ترش، اقبال بیشتری یافته بود؛ اما از سویی دیگر رقبای سرسخت‌تری نیز برایش دندان تیز کرده بودند که شاید مهم‌ترین‌شان لیفان 620 هم‌وطن و دیگری رانا از ایران‌خودرو باشند. جی3 صندوق‌دار آپشن بیشتری نسبت به نمونه هاچ‌بکی نداشت. تنها مزیت آن فضای بیشتر قسمت باری بود که به لطف حضور صندوق عقب، برایش فراهم شده بود. یکی از حاشیه‌های این خودرو آن است که سال 2011 کمپانی مادر، یعنی جک، کارخانه بزرگی برای تولید آن در برزیل احداث کرد. چراغ‌های اخمالوی جی3 صندوق‌دار در کنار لامپ‌های هالوژن، آن‌هایی که چهره لیفان 620 و رانا برایشان کافی نبود را هم راضی نگه می‌داشت. ویرایش صندوق‌دار این جک تا سال 93 در بازار ایران حضور داشت. بد نیست بدانید پیشرانه این خودرو که با کد HFC4GB1 شناخته می‌شود روی مدل‌های دیگر جک یعنی J5 و S3 نیز نصب می‌شود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • مصرف سوخت
    • فضای پا در ردیف عقب
    • صندوق بزرگ‌تر از 206
    • پیشرانه میتسوبیشی (تحت لیسانس)
  • نقاط ضعف
    • عرضه محدود
    • بازار دست‌دوم
    • عایق‌بندی کابین (صدا و گرمای پیشرانه)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1391 تا 1393
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 93 اسب‌بخار
  • گشتاور 114 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (A13)
  • طول 3965 میلی‌متر
  • عرض 1650 میلی‌متر
  • ارتفاع 1445 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2400 میلی‌متر
  • وزن 1100 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 175/65R14
  • چرخ عقب 175/65R14
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها