مشخصات فنی کیا سراتو 2.0 لیتر اتوماتیک سال 2017 - 2018
سال
سراتو، که در بسیاری بازارهای غربی با نام فورته و در خود کره جنوبی نیز با نام K3 عرضه میشود، عمده شهرتش در ایران را مدیون موفقیت نسل دوم (اتاق TD) است که در سایپا تولید میشود. اما سراتو نسل سوم (اتاق YD)، که عریضتر و بزرگتر از نسل قبلی است، از مدل 2014 به بازار وارد شد و نسبت
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
بازار دستدوم
امکانات رفاهی
بهبود آپشنها نسبت به فیس قدیم
نقاط ضعف
موتور MPi
فرمانپذیری
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2016 تا 2018مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
159 اسببخارگشتاور
194 نیوتنمترشتاب
10.5 ثانیهسرعت
210 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.2 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل سوم (YD) - فیس لیفتطول
4560 میلیمترعرض
1780 میلیمترارتفاع
1445 میلیمترفاصله محوری
2700 میلیمتروزن
1266 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
215/45R17چرخ عقب
215/45R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
مدیریت پایداری خودرو (VSM)سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه - تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سفارشیسایر ویژگی فرمان
فرمان 3 حالته (کامفورت - نرمال - اسپرت)مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفریمانیتور
4.2 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.3 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
10 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموریصندلی سرنشین جلو
تنظیم برقیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا خاکستری یا بژایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سفارشیسایر ویژگی کابین
دسترسی به صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی - شیشه بالابر آنتیترپ درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 5 روز پیش
من بین آپتیما ۲۰۱۴ و سراتو وارداتی موندم قلبش کی ام سی جی داشتم
پاسخ
1
0
0
Hossini123 4 روز پیش
اپتیما سواری نرمی تر نسبت به سراتو داره و بازار دست دوم بهتری
0
0
فرهاد 1403/4/16
سلام
من از ۲۰۱۵ سراتو دارم صفر گرفتم،همه چیش عالیه،با این قیمت و کیفیت و با امکاناتش و ظاهرش مشابه نداره
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/4/12
موتور mpi قدرت کمتری نسبت به gdi داره ولی حساسیت به بنزینش خیلی پایین تره و توی کشور ما این یک مزیت هست
پاسخ
0
0
2
کاوهساعی 1403/3/30
سلام. مشکلات موتور MPi چی هست؟
پاسخ
1
0
1
Hossini123 1403/4/2
اگر بخواهم 2 تا از معایب موتور MPi بگم میتون به این 2 دیلیل بسنده کنم ولی در کل موتور های بدی نیستند ولی خوب موتور های GDI موتور های جدید تری هستند در هیوندای سانتافه، مصرف بالای سوخت است. به دلیل تکنولوژی قدیمیتر موتور و ناتوانی در بهرهبرداری بهینه از سوخت، مصرف سوخت در این موتور نسبت به موتورهای مدرنتر بیشتر است. قدرت کمتر: mpi در هیوندای سانتافه نسبت به موتورهای دیگری که در خودروهای جدیدتر استفاده میشوند، قدرت کمتری دارد. این موضوع ممکن است در مواقعی که برای شما اهمیت دارد، مانند رانندگی با بار سنگین یا در خطوط صعبالعبور، مورد توجه قرار بگیرد
0
1
ناشناس 1403/3/26
سلام خدمت دوستان بنده یک سالی سراتو ۲۰۰۰ مدل ۹۶ آپشنال زیر پام بود میخام تجربیاتم رو با شما دوستان به اشتراک بزارم
سراتو واقعا ارزش خرید نداره واقعا ی تعلیق افتضاح و کمکهای داغونی داره که حس استرس میاره برای راننده موتور قوی و پرشتاب اما چون کنترل پایداری و کششی نداره
واقعا به معنای واقعی خطرناک هست و چرخ
و گیربکس خیلی خوبی داره هماهنگی تعویض و هوشمندانه انجام میده اما چه فایده
و کم خرج هست
اما سایپا یه خیانتهای توی مونتاژ کرده که
واقعا بی وجدانی محسوب میشه حرارت لامپها همه جای چراغهارو آب کرده و کیفیت جاهای که داخلی بوده واقعا افتضاحه
وقتی که به ماشین نمیتونی گاز بدی به درد نمیخوره
چون به دلت میمونه
وقتی گاز بدی توی کوچکترین ناپایداری ماشین در میره و اصلا کنترل نداره چرخهای عقب هم که کاسهای هست که اصلا کار نمیکنه به نظرم.
برای داخل شهر خوبه اما اصلا به درد جاده نمیخوره و کلا دونفر بیشتر جواب نمیده
اصلا کمک نداره و ماشینی که بهت استرس بده
و از مزایای خوبی که داره نتونی استفاده کنی
پس به هیچ دردی نمیخوره جای که ۲۰۶ و پرشیا
راحت با سرعت رد میشه سراتو اصلا نمیتونه بره و خطر سازه و پشت ماشین در میره
سیستم صوتی قابل قبولی هم داره .
اما تعلیق و کمک و پایداری صفر.
با تشکر .
پاسخ
0
0
1