سراتو، که در بسیاری بازارهای غربی با نام فورته و در خود کره جنوبی نیز با نام K3 عرضه می‌شود، عمده شهرتش در ایران را مدیون موفقیت نسل دوم (اتاق TD) است که در سایپا تولید می‌شود. اما سراتو نسل سوم (اتاق YD)، که عریض‌تر و بزرگتر از نسل قبلی است، از مدل 2014 به بازار وارد شد و نسبت به همزاد هیوندای نشان خود، یعنی النترا، خودرو چابک‌تری بود. این سدان جمع‌وجور در سال 2016 فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرد که شامل تغییر طراحی چراغ‌های جلو و عقب به همراه سپرها و همچنین بیضوی شدن خروجی اگزوز بود. این فیس‌لیفت، ابتدا در مدل 2016 به ایران رسید ولی عرضه انبوه آن در کشورمان از مدل 2017 شروع شد. سراتوهای این سال همان آپشن‌های قبل از فیس لیفتش را دارد با این تفاوت که نسخه‌های فول شرکتی‌اش چندین ویژگی جدید نیز دیده می‌شود مانند: اضافه‌شدن سردکن برای صندلی شاگرد، اضافه‌شدن رادار نقطه کور، اضافه‌شدن صندوق برقی هوشمند و اضافه‌شدن درایو مد 3 حالته. سراتوهای غیرشرکتی نیز اکثرا در همین چند آپشن‌، با سراتوهای اطلس خودرو متفاوت هستند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • بازار دست‌دوم
    • امکانات رفاهی
    • بهبود آپشن‌ها نسبت به فیس قدیم
  • نقاط ضعف
    • موتور MPi
    • فرمان‌پذیری
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 159 اسب‌بخار
  • گشتاور 194 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (YD) - فیس لیفت
  • طول 4560 میلی‌متر
  • عرض 1780 میلی‌متر
  • ارتفاع 1445 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1266 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 215/45R17
  • چرخ عقب 215/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
134 دیدگاه

Miladtehrani(24 روز پیش)

سلام دوستان ممنون میشم کمکم کنید من بین انتخاب النتر ۲۰۱۷ با سراتو ۲۰۱۷ موندم و تجربه سواری با سراتو ۲۰۱۶ رو داشتم که به نظرم تعلیقش خشک بود آیا النترا نرم تر از سراتو هستش؟ و هزینه نگهداری ماشین ها به چه صورت هستش البته یکی از دوستان اپتیما ۲۰۱۵ رو پیشنهاد داد اما فک میکنم هزینه نگهداریش بیشتره....شما کدو را پیشنهاد میکنید؟

Aaaaaa1 (19 روز پیش)

میگن النترا کوبش داره.. توی این‌رنج به i40 هم فکر کن البته‌اگر با هزینه نگهداری مشکلی ندادید c200 هم میتونید بخرید

Miladtehrani (16 روز پیش)

C200 هزینش بالاست ممنون بابت پیشنهادتون یعنی شما میگین سراتو از النترا نرم تر هستش؟

امیرسالار(199 روز پیش)

سلام خدمت دوستان من یک ماشین میخوام برای مصارف شخصی تو شهر و هرزگاهی هم سفر به نظر شما سراتو بهتره یا الانترا و شتاب سراتو خوبه یا بده و ....

Mojabi (18 روز پیش)

ماشین های خوبی هستن ولی هردو ماشین برای سرنشین عقب کمی سیستم تعلیق خشکه که تو سفر اذیت کنندست

mahmood1356(18 روز پیش)

سلام من یک ساله سراتو 2018 دارم واقعا ماشینه خوبیه کاملا بی صداست حتی وقتی ماشین روشنه اگه بقل ماشین بایستید حتما به روشن بودن ماشین شک میکنید!!!! نمایشگاه اتومبیل دارم و همه ی خودروهای وارداتی رو داشتم البته نه همشونو ! تنها خودرویی که نگه داشتمش برای زیر پای خودم فقط سراتوی 2018 بود .با تشکر

Mohammadmamuodi(28 روز پیش)

دوستان آیا سراتو واقعا کول باکس داره اگه داره کجا هستش ؟

AaaAli (26 روز پیش)

آره داره تو داشبوردشه

pouriacar(231 روز پیش)

من ۱میلیارد پانصد دارم کدوم ماشین های زیرا بخرم کیا سراتو۲۰۱۸ هیوندای النترا ۲۰۱۸ تویوتا پریوس تیپ c مزدا 3نیو ام جی 6 نیو هیوندای اکسنت بلو

Omidjalali (231 روز پیش)

پریوس عالیه اما باید قید سانروف و بزنی و از همه مهمتر بعد از ۷الی ۱۰ سال باطری های هیبریدیشون باید عوض کنی که حدود ۱۰۰ ال ۱۵۰ ميليون و با این شرایط گرونی ارزش نداره. از نظرم اگه صفر سوار هستی النترا بعدش سراتو(چون خشکیش و سواری سفت تری به نسبت النترا داره)

Manira (209 روز پیش)

هیوندای النترا بهتره از همشون

basiri (205 روز پیش)

مزدا بدون ترديد .

Meraj1383 (201 روز پیش)

بنز c200 بخر یا بی ام و 328i

Mojabi (37 روز پیش)

تویوتا اریون

sadramtz(66 روز پیش)

سلام من مدل2017 حجم موتور2000 سی سی رو دارم میخواستم بدونم کسی هست که توربو یا فول تراتل کرده باشه ماشین رو یانه اگه آره کدومش بهتره(محدودیت ندارم)

alinasrollahi(82 روز پیش)

دوستانی که دنبال مقایسه النترا و سراتو هستند این متن رو بخونند اولا که توی حفت نسل 2017-2018 و 2014-2015 هم سراتو هم النترا تنها تفاوتشون اتاق هاشون و ظاهرشون هستش ولی نکته ای که النترا 2018 رو سر تر میکنه از سراتو 2018 اینکه النترا با اتاق جدید وارد شده ولی سراتو با همون اتاق قبلی وارد شده و وارد کننده ها اتاق جدید سراتو رو نیاوردند . ولی توی نسل قدیم یعنی 2014-2015 من خودم سراتو رو به النترا ترجیح میدم و الان هم خودم سراتو دارم و ازش خیلی هم راضی هستم البته برای من نسل قدیمه و تفاوتی آن چنانی با 2018 به غیر از فیسش نداره ولی النترا 2018 خیلی فرق داره با نسل قدیمش هر کی نشسته حرف من رو تایید می کنه

pouriacar(91 روز پیش)

این ماشین برای کورس گذاشتن و مانور پذیری خوبه

Dorva(649 روز پیش)

درود بر دوستان تجربه خودم رو در این چند ماهی که این ماشین ( مدل ۲۰۱۷ ) رو دارم رو براتون می گم‌: ۱− شتاب سراتو خیلی عالیه البته رو حالت اسپرت خیلی بهتر عمل می کنه واسه شتاب گیری ۲− رو حالت eco ماشین یه کم خنگ میشه که البته در صورتی این اتفاق میوفته که بخوایین بهش هی گاز بدید ۳− خیلی خشکه و ضربه رو زیاد انتقال میده به سرنشین مخصوصا صندلی های عقب البته میتونه به خاطر لاستیک باشه ( در مورد ماشین من ) ولی در کل ماشین خشکیه ۴−شیفرها خوب عمل میکنه ۵− فضای کابین برای سرنشینها خوبه ۶− کیفیت چرم صندلی ها خوبه ۷− سردکن و گرمکن صندلی ها خوب عمل میکنه و همچنین گرمکن فرمان ۸− کول باکسشو هنوز استفاده نکردم ۹− ترمزها به خوبیه اپتیما نیست ولی خب در کل عملکرد ضعیفی داره البته نه خیلی ضعیف ۱۰− فضای صندوق مناسب است ۱۱− ضعف دیگه ای که برای من خیلی محسوس بود هدم وجود سنسور بارونه ! ۱۲− یکی دیگه هم نبود ترمز دستی برقی هست که کاملا نظر شخصیه منه اینا چیزایی بود که به ذهن من رسید و من تجربه کردن البته در قیاس با اپتیما jf 2016 که داشتم اصلا قابل قیاس نیست چون یه سر و گردن از سراتو بالاتره اینم بگم اسم دیگه این ماشین Forte هست و اپتیما هم به اسم K5 شناختته میشه سپاس

1483 (418 روز پیش)

سراتو 2018 جز یکی از برترین گیربکس هاست.شتاب خوبی داره کاملا راضی میکنه جاداره زیباست رمان نرم اپشن های خوب فقط من تعجب کردم از این دوستمون که میگه ترمزش ضعیفه یعنی ادم شاخ در میاره ادم خشکش میزنه بگه داری از ماشین ایرانی تعریف میکنی ،برادر من این چه حرفیه فناوری ترمزش در حد مگان بلکه هم بهتر هست.شما برو فناوری ترمزش رو تو سایتا بخون بعد بیا نظر بده که ادم خشکش نزنه-نکته بعدی که میگن کوبش به سرنشینای عقب منتقل میشه من واقعا موندم فقط به فقط در جاهایی که اسفالت خیلی خراب دارن مقداری لرزش ها به عقب منتقل میشه که اونم شما تو اسفالت خراب با اپتیما با تالیسمان با النترا مزدا....همین کوبش هارو داری

Dorva (192 روز پیش)

برادر من چرا عصبانی میشی ، اصلا سراتو بهترین ماشین دنیا ، من نظرات شخصی خودم رو گفتم و تجربه‌ای که با این ماشین داشتم ، نهایتم دو ماه بعد فروختمش ، تو همه‌ی موارد هم عرض کردم در مورد ماشین خودم میگم ، ماشینی که من خریدم سه سال تو گمرک آفتاب خورده بود ، معلومه لاستیکاش مرخصه !!! اگه با دقت میخوندی نظر من رو میدی نوشتم شاید به خاطر لاستیکا باشه و بقیه موارد هم همینطور...

Navid65(203 روز پیش)

درود و عرض ادب.سوالی داشتم بنده سراتو مونتاژ را دارم و مشکل مالی برای تعویض با سراتوی وارداتی ۲۰۱۸ رو ندارم. به نظر شما ارزش داره؟

مرتضی هستم! (203 روز پیش)

نوید جان ارادت. النترا و لنسر و مزدا رو هم حتما چک کنید

امیر رضانژادشیرازی (198 روز پیش)

اصلا قابل مقایسه نیستن سراتو مونتاژ فقط اسم سراتو رو یدک میکشه عملا هیچی نداره! نه کیفیت نه ظاهر نه ایمنی این همه پول بابت خودرویی که نه ای اس پی داره نه ترمز دیسکی و دو ایربگه پرداختین؟! سراتو ۲۰۱۸ نرمتره آپشن و ایمنی بیشتری داره و طراحی بروزتر و زیبا تر داره

Show More