سراتو، که در بسیاری بازارهای غربی با نام فورته و در خود کره جنوبی نیز با نام K3 عرضه می‌شود، عمده شهرتش در ایران را مدیون موفقیت نسل دوم (اتاق TD) است که در سایپا هم تولید می‌شد. اما سراتو نسل سوم، که عریض‌تر و بزرگتر از نسل قبلی است، از اواخر 2013 به بازار کشورمان وارد شد و نسبت به همزاد هیوندای نشان خود، یعنی النترا، خودرو چابک‌تری نشان می‌داد. این سدان جمع‌وجور در سال 2016 فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرده که شامل تغییر در طراحی چراغ‌های جلو و شکل‌دهی مجدد سپرها و چراغ‌های عقب می‌شود. این فیس‌لیفت در مدل 2016 به ایران رسید ولی عرضه انبوه آن در ایران، از مدل 2017 شروع شد. سراتو YD نیوفیس، همان آپشن‌های قبل از فیس لیفتش را دارد با این تفاوت که نسخه‌های فول شرکتی‌اش حالا به 5 آپشن جدید مجهز شده‌اند که عبارتند از: دو سردکن (جلو)، پنج گرمکن (جلو+عقب+فرمان)، رادار نقطه کور، صندوق هوشمند و درایو مد سه حالته. سراتوهای غیرشرکتی نیز اکثرا در همین 5 آپشن با سراتوهای اطلس خودرو متفاوتند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • بازار دست‌دوم
    • امکانات رفاهی
    • بهبود آپشن‌ها نسبت به فیس قدیم
  • نقاط ضعف
    • موتور MPi
    • فرمان‌پذیری
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 159 اسب‌بخار
  • گشتاور 194 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (YD) - فیس لیفت
  • طول 4560 میلی‌متر
  • عرض 1780 میلی‌متر
  • ارتفاع 1445 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1266 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 215/45R17
  • چرخ عقب 215/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)

123 دیدگاه

Dorva(477 روز پیش)

درود بر دوستان تجربه خودم رو در این چند ماهی که این ماشین ( مدل ۲۰۱۷ ) رو دارم رو براتون می گم‌: ۱− شتاب سراتو خیلی عالیه البته رو حالت اسپرت خیلی بهتر عمل می کنه واسه شتاب گیری ۲− رو حالت eco ماشین یه کم خنگ میشه که البته در صورتی این اتفاق میوفته که بخوایین بهش هی گاز بدید ۳− خیلی خشکه و ضربه رو زیاد انتقال میده به سرنشین مخصوصا صندلی های عقب البته میتونه به خاطر لاستیک باشه ( در مورد ماشین من ) ولی در کل ماشین خشکیه ۴−شیفرها خوب عمل میکنه ۵− فضای کابین برای سرنشینها خوبه ۶− کیفیت چرم صندلی ها خوبه ۷− سردکن و گرمکن صندلی ها خوب عمل میکنه و همچنین گرمکن فرمان ۸− کول باکسشو هنوز استفاده نکردم ۹− ترمزها به خوبیه اپتیما نیست ولی خب در کل عملکرد ضعیفی داره البته نه خیلی ضعیف ۱۰− فضای صندوق مناسب است ۱۱− ضعف دیگه ای که برای من خیلی محسوس بود هدم وجود سنسور بارونه ! ۱۲− یکی دیگه هم نبود ترمز دستی برقی هست که کاملا نظر شخصیه منه اینا چیزایی بود که به ذهن من رسید و من تجربه کردن البته در قیاس با اپتیما jf 2016 که داشتم اصلا قابل قیاس نیست چون یه سر و گردن از سراتو بالاتره اینم بگم اسم دیگه این ماشین Forte هست و اپتیما هم به اسم K5 شناختته میشه سپاس

1483 (246 روز پیش)

سراتو 2018 جز یکی از برترین گیربکس هاست.شتاب خوبی داره کاملا راضی میکنه جاداره زیباست رمان نرم اپشن های خوب فقط من تعجب کردم از این دوستمون که میگه ترمزش ضعیفه یعنی ادم شاخ در میاره ادم خشکش میزنه بگه داری از ماشین ایرانی تعریف میکنی ،برادر من این چه حرفیه فناوری ترمزش در حد مگان بلکه هم بهتر هست.شما برو فناوری ترمزش رو تو سایتا بخون بعد بیا نظر بده که ادم خشکش نزنه-نکته بعدی که میگن کوبش به سرنشینای عقب منتقل میشه من واقعا موندم فقط به فقط در جاهایی که اسفالت خیلی خراب دارن مقداری لرزش ها به عقب منتقل میشه که اونم شما تو اسفالت خراب با اپتیما با تالیسمان با النترا مزدا....همین کوبش هارو داری

Dorva (20 روز پیش)

برادر من چرا عصبانی میشی ، اصلا سراتو بهترین ماشین دنیا ، من نظرات شخصی خودم رو گفتم و تجربه‌ای که با این ماشین داشتم ، نهایتم دو ماه بعد فروختمش ، تو همه‌ی موارد هم عرض کردم در مورد ماشین خودم میگم ، ماشینی که من خریدم سه سال تو گمرک آفتاب خورده بود ، معلومه لاستیکاش مرخصه !!! اگه با دقت میخوندی نظر من رو میدی نوشتم شاید به خاطر لاستیکا باشه و بقیه موارد هم همینطور...

Navid65(31 روز پیش)

درود و عرض ادب.سوالی داشتم بنده سراتو مونتاژ را دارم و مشکل مالی برای تعویض با سراتوی وارداتی ۲۰۱۸ رو ندارم. به نظر شما ارزش داره؟

مرتضی هستم! (31 روز پیش)

نوید جان ارادت. النترا و لنسر و مزدا رو هم حتما چک کنید

امیر رضانژادشیرازی (26 روز پیش)

اصلا قابل مقایسه نیستن سراتو مونتاژ فقط اسم سراتو رو یدک میکشه عملا هیچی نداره! نه کیفیت نه ظاهر نه ایمنی این همه پول بابت خودرویی که نه ای اس پی داره نه ترمز دیسکی و دو ایربگه پرداختین؟! سراتو ۲۰۱۸ نرمتره آپشن و ایمنی بیشتری داره و طراحی بروزتر و زیبا تر داره

امیرسالار(27 روز پیش)

سلام خدمت دوستان من یک ماشین میخوام برای مصارف شخصی تو شهر و هرزگاهی هم سفر به نظر شما سراتو بهتره یا الانترا و شتاب سراتو خوبه یا بده و ....

qer(59 روز پیش)

من ۱میلیارد پانصد دارم کدوم ماشین های زیرا بخرم کیا سراتو۲۰۱۸ هیوندای النترا ۲۰۱۸ تویوتا پریوس تیپ c مزدا 3نیو ام جی 6 نیو هیوندای اکسنت بلو

Omidjalali (59 روز پیش)

پریوس عالیه اما باید قید سانروف و بزنی و از همه مهمتر بعد از ۷الی ۱۰ سال باطری های هیبریدیشون باید عوض کنی که حدود ۱۰۰ ال ۱۵۰ ميليون و با این شرایط گرونی ارزش نداره. از نظرم اگه صفر سوار هستی النترا بعدش سراتو(چون خشکیش و سواری سفت تری به نسبت النترا داره)

Manira (37 روز پیش)

هیوندای النترا بهتره از همشون

basiri (33 روز پیش)

مزدا بدون ترديد .

Meraj1383 (29 روز پیش)

بنز c200 بخر یا بی ام و 328i

Amirreza124(119 روز پیش)

سلام ببخشید به نظر شما هیوندای النترا ۲۰۱۸ بهتره یا کیا سراتو ۲۰۱۸ ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

Farbodgh (61 روز پیش)

اره منم همین سوال رو‌داشتم اگه کسی میدونه یا داشته بگه لطفا 🙏🏻♥️

Omidjalali (59 روز پیش)

به نظر بنده النترا بهتره چون خودم سراتو ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ داشتم فوق العاده سواری خشک و کوبنده ای داشت و اینقدری بود که من سراتو سایپا رو ترجیح دادم و اونو فروختم البته اینم بگم من صفر سوار هستم و پول به ماشین دست دوم نمیدم...

Manira (37 روز پیش)

النترا گزینه بهتری هست نسبت به رقبا

68Sami(216 روز پیش)

چنتا سوال داشتم ممنون میشم اگه دوستی تجربه داره جواب بده. ۱- بین سراتو نیو و مزدا نیو کدوم و انتخاب میکنید؟ ۲- فرق سراتو ۲۰۱۵ با ۲۰۱۸ چیه فقط ظاهر تغییر داشته یا خیر؟ و اینکه هزینه تعمیر و نگهداری سراتو نیو حدودا چقدر میشه؟ چون من شنیدم از مزدا نیو صد در صد کمتره...

Nasserfanaei (185 روز پیش)

درخصوص سراتو وارداتی ۲۰۱۷ باید عرض کنم ۳ ساله سوار میشم همه چیش خوبه خشکی فقط بخاطر جنس لاستیک وفاق کوتاهش هست فرمانپذیریش توجاده برفی وبارانی وسرپیچ ها خوبه حتی توسرعت مجاز اتوبانها که ۱۲۰ تاهست آپشنهای خوبی داره کم استهلاک وکم خرجه نسبت به مزدا نیو چون مزدا لوازمش خیلی گرونه اما سراتو نه ماشین راحت وجاداریه برای خانواده های ۴ نفره مناسبه واقعا اگه تصادف نکنه باهاش مالکش و درست رانندگی کنه وروغن وفیلتر را ۵۰۰۰ تا عوض کنی ۱۰ سال براحتی تعمیر موتور وگیربکس نخواهید داشت جز لوازم مصرفی موتور وگیربکس یک کم زیرش کوتاهه که از مزدانیو خیلی خیلی بهتره واصلا گیرنمیکنه مگر سرعت گیرها را تند بخواهی رد شی که زیرش گیر میکنه اما اصلا مثل مزدانیو نیست که شما هرطور بخواهی باسرعت کم هم رد شی زیرش گیر میکنه وراجع به خشکی که عرض کردم نوع لاستیک باید نکسن نندازی چون خشکه اگه اندازه لاستیک رابجای فاق ۴۵ ، ۵۰ بندازی ونوع لاستیک جنس نرم کره ای باشه خیلی نرم تر میشه وخشکی برطرف میشه من خودم لاستیکها را ۵۰ هزارتا عوض کردم فاق ۵۰ انداختم خوب شد

1483 (180 روز پیش)

قطعا سراتو 2018 وارداتی بخر -خیلی بهتره

0Rahman (94 روز پیش)

بدون تردید مزدا برتر است به لحاظ عملکرد فنی ضمن اینکه ارزان تر هم هست !

homas (53 روز پیش)

مزدا قطعا .

ahmads (43 روز پیش)

مزدا به لحاظ پرفورمنس برتر از سراتو می باشد .

rez4lie(59 روز پیش)

سلام دوستان سراتو 2018 موتورش mpi هستش ؟

مرتضی هستم! (58 روز پیش)

بله. درسته

rez4lie(83 روز پیش)

سلام خدمت دوستان موتور النترا MPI ميخواستم ببينم موتور سراتو هم همين جوره؟ بعد موتورMPI چه فرقي با موتور معمولي داره و موتور معمولي بهتر يا MPI ؟ اخه تو خيلي از ماشين ها اين موتور MPI نقطه ضعف ماشين ميدونستن چرا

مرتضی هستم! (58 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. سراتوهای YD هم فیس قدیم و هم فیس جدیدشون، همگی MPI هستن. تفاوت اصلی موتورهای MPI با موتورهای GDI که در یکسری از محصولات کیا/هیوندای خیلی مهمه، مربوط به تغییر سیستم سوخترسانی هست که باعث شده در GDIها، قدرت و گشتاور بیشتر بشه ولی مصرف سوخت کمتر باشه. البته تغییرات دیگه ای هم تویه GDIها رخ داده ....

اشکان نژاد(661 روز پیش)

با سلام خدمت دوستان... خیلی جالبه چند نفری که ۲۰۰۸ دارند این خودرو که در حد ۲۰۷ هست رو با هر ماشینی مقایسه میکنند.۲۰۰۸ باید با هم قیمت خودش قیاس شود نه خودروهایی که از هر جهت بالاتر از آن هستند.در حال حاضر به ترتیب النترا بعد سراتو و بعد مزدا جز بهترینا هستند و لطفا ۲۰۰۸ که هر جهت از اینا پایینتره و در حد سراتوی سایپاست رو قیاس نکنید.

CRASH (364 روز پیش)

دقیقا موافقم. 2008 در حد همون سراتو و الانترا قدیم و ماکسیما و مگان 2000 هستش . نمیدونم چرا اینقدر این 206 گنده شده رو بزرگش میکنن. در ضمن 2008 تو اروپا یکی از ارزون ترین ماشین ها بود که مرحوم شد مثل مگان نسل دوم و سراتو 2010 و الانترا قدیم و ماکسیما و....

Ahma (191 روز پیش)

آقای اشکان نژاد کدوم یک از همین ماشین های به قول شماگرون تراز ۲۰۰۸ عملکردفنی بالاتری دارند نسبت به ۲۰۰۸ به غیرازآپشن که اونم ماشینهای چینی بیشتر از کره ای دارن چرا وقتی سراتو والنترا رویا ماشینهای چینی مقایسه میکنن میگید فقط آپشن دارن همینا هم نسبت به ماشینهای فرانسوی مثل ۲۰۰۸ غیراز چندتا آپشن هیچ برتری ندارن پس هنوزم پژو۲۰۰۸ ازنظرقوای محرکه وعملکردفنی بالاتر از سراتو والنترا ست و نباید گول چندتا آپشن و قیمت بیشترش رو خورد مثل ماشینهای چینی موفق باشید

Mahammad00 (187 روز پیش)

کسی ۲۰۰۸ رو گنده نمیکنه ، ۲۰۰۸ واقعا ماشین غولیه در رده قیمتی زیر ۱ میلیارد ، این به این دلیل نیست که سراتو وارداتی ماشین بدیه ولی از نظر فنی ۲۰۰۸ از همه ماشین هایی که نام بردید چند پله بالاتره ، از نظر کیفیت هم چینی ها و کره ای ها که هیچ ، با راپنی ها رقابت میکنه ، حتی میتونید امتیاز کیفیتی که باما به این خودرو ها داده رو باهم مقایسه کنید و به حرف من پی ببرد ، کسی که دنبال یه موتور گیربکس عالیه و دنبال یکم ارتفاع بالاتره تا از دست انداز ها راحت عبور کنه و کلا کف ماشین به جایی نگیره ، قطعا ۲۰۰۸ بهترین انتخابه ، ولی سراتو وارداتی هم ماشین خوبیه و کسی که عاشق ماشین کره ای باشه و یکم آپشن بیشتر نسبت به ۲۰۰۸ بخواد میگیره ، در کل در یک سطح هستند و نه میشه بگیم که سراتو وارداتی ماشین بدیه و نه ۲۰۰۸ ، هردو با توجه به نیاز ما از خیلی خوبن ولی واقعا مقایسه ۲۰۰۸ با سراتو سایپا اشتباهه ، اصلا ۲۰۰۸ قابل قیاس با سراتو سایپا نیست ، کرولا هم کسی که عاشق تویوتا هست و میگیره و برای مزدا هم همینطور ، ۲۰۰۸ از همه اونا بهتره و به نظرم با همین سراتو ۲۰۱۷ وارداتی برابری میکنه

Djv (101 روز پیش)

۲۰۰۸ اصلا سگمنتش متفاوته یکم منطقی باشید.

Mahdi borjloo(295 روز پیش)

سال ۹۵ از نمایندگی‌کیا خریدم ۱۴۷میلیون الان پراید هم نمیدن اون وقت سراتو شده ۱۴۵۰عجب جایی زندگی میکنیم

Amin jafari (282 روز پیش)

۱۴۷۰ میگفتی که قشنگ بگیم ۱۰ برابر علی برکت الله

Nasserfanaei (185 روز پیش)

دوست من الان که ۱۰۷۰ هست اگه ۵ ماه پیش سهریور میگفتی باور میشد بکنی که ۲۰۱۸ تا ۱۶۰۰ هم رفت ولی الان صفر ۲۰۱۸ یک وهفتاد هست توی بازار البته کسی اگه بخواد صفر بخره بهتره ۲۰۱۷ بخره چون اولا تفاوتی جز مدل نداره دوما ۲۰۱۸ ها زیاد توی گمرک آفتاب وگرد وخاک خورده هم صندلی ها هم جلوداشبورد هم لاستیکها هم رنگ بدنه ونوار لای دربها دراون گرمای ۶۰ درجه بوشهر وبندرعباس کاملا اذیت شده رد خورهم نداره چون تمام ۲۰۱۸ ها بیش لز یکسال درگمرک ماندگاربود اما ۲۰۱۷ نه نهایت یکی دوماه تاترخیص بیشتر طول نکشیده وسالم تر مونده

Show More