• مشخصات فنی mohavev8
  • مشخصات فنی mohavev8
  • مشخصات فنی mohavev8

مشخصات فنی کیا موهاوی 8 سیلندر سال 2009 - 2013

163 دیدگاه
سال
از میان محصولات برتر کیا در دهه اول قرن بیست و یک، می‌توان به موهاوی اشاره کرد؛ شاسی‌بلند سایز بزرگی که از 2009 در مدل 6 سیلندر و از 2010 نیز در مدل 8 سیلندر به کشورمان آمد. نسخه V6 آن تا مدل 2011 بدست مشتریان ایرانی رسید و عرضه نسخه V8 آن نیز بیشتر از سال 2013 (همزمان با
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

توانایی‌ آفرود
بازار دست‌دوم
فضای جادار کابین
شتاب و عملکرد در مدل V8

نقاط ضعف

کیفیت کابین
تعلیق خشک‌تر از وراکروز

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2010 تا 2013

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل 3 حالته (4H-4L-Auto) با قفل الکترونیکی

گیربکس

6 دنده اتومات

پیشرانه

8 سیلندر

حجم موتور

4.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

337 اسب‌بخار

گشتاور

438 نیوتن‌متر

شتاب

7 ثانیه

سرعت

225 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

12.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی‌ بلند متوسط

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4880 میلی‌متر

عرض

1915 میلی‌متر

ارتفاع

1810 میلی‌متر

فاصله محوری

2895 میلی‌متر

وزن

2096 کیلوگرم

حجم باک

82 لیتر

چرخ جلو

265/60R18

چرخ عقب

265/60R18

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

تنظیم ارتفاع الکترونیکی تعلیق عقب

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

(تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو: سفارشی)

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مموری

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - 10 اسپیکر با چنجر 6 تایی (سفارشی) - هندزفری

مانیتور

(مانیتور بزرگ: سفارشی) - (مانیتور عقب: سفارشی)

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر دنده عقب در آینه - صفحه کیلومتر سوپرویژن

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

ایربگ پرده‌ای ردیف سوم

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات چهارگانه - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری

صندلی سرنشین جلو

4 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه - صندلی ردیف سوم

گرمکن صندلی

جلو - ردیف دوم

سردکن صندلی

(جلو: فول وارداتی)

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم مشکی یا خاکستری یا بژ

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم متال - تنظیم برقی پدال - وکیوم درب صندوق

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده - مموری آینه - تنظیم آینه در دنده عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
masoudshabani 1402/12/23
باسلام عرض ادب، خدمت هموطنان و عوامل محترم باما، در خصوص موهاوی8 خواستم اول امتیاز دهی نالایق برای این خودرو که بالای همین صفحه اعمال شده بحضور رسانم، و اینکه چندین مورد از مزایا و معایب موهاوی8 خدمت عارض نمایم. خودرو موهاوی 8 از آنجائیکه اطلاعات داریم طراحی و سازنده دو کشور امریکا و کره جنوبی است، از اوبهت و طراحی تقریبا معلومه امریکایی نقشی بسزایی در عضلانی خودرو داشته اند. و اما مزایای موهاوی از معایبش به مراتب بیشتره اعم از موتور قدرتمند و شتاب و عملکرد فنی هماهنگی با گیربکس ZF آلمان که چندین موارد خودروهای لوکس بی ام دبیلو و مازاراتی اگر اشتباه نکنم اسمبل شده، من خودم چون تنوع طلب و خودرو شاسی دوست دارم خیلی زیر دستم خودرو هارو تست نمودم و اینکه رسیدم به موهاوی8 که واقعا به نسبت مبلغی که پرداخت میکنید لذت دو چندان بیشتر بهره میبرید، نرمی بخصوصی در 8سیلندر ها از بالن های عقب بر روی سیستم تعلیق خودرو انجام میشه که واقعا اگر سیستم توازن عملکرد بادی درست باشه نرمی بخصوصی میده شاید از لندکروزهای بالندار خوب نباشه اما دست کمی از اونها هم نداره، صندلی های شاید زیاد راحتی خوب در حد لکسوس یا مورانو نداشته باشن اما اونجور هم اذیت کن نیستن در مسافت های طولانی و نشیمنگاه باید یه تغییر شکلی در رفتار جسمی داده شود ، یه کوچولو حس عرض کمتر در صندلی دارد متریال داخلی بعضی دوستان اشاره نمودن که ضعیفه اما به نسبت کارکرد و تحت شرایط سخت ماشین این مورد رو نشون میده که اگر دقت فرمایید به کارکردهای بالا هنوز چرم تشک ها پاره و ساییده نشده اند در کارکرد بالای 400هزار کیلومتر که این حاکی از متریال این ماشین است، وقتی لمس میکنید داشبورد و کنسول یه نرمی ارتجاعی دارد که حس خوبی به آدم دست میده ، از نظر امکانات داخلی واقعا بیشترین مواردی که واقعا راننده بهش نیاز داره در جاده های کشور خودمون بنظر من کم نداره، در خصوص کوبش دوستان فرمودن خوب این مورد هم بر میگرده به شاسی گردن کلفت مستقل موهاوی که نزدیک به 2.2تن وزن با اتاق روی آن سوار شده است. ما اول باید ببینیم از ماشین چی میخواییم تا اون مورد رو انتخاب و لذت ببریم، اگر کسی نرمی و هندلینگ و مانور بیشتر میخواد این ماشین در حد 70درصد شاید راننده رو ارضا کنه ، بنظرم انتخاب باید بصورت سلیقه ای در خودرو هم انجام گیرد. میدان دید خوبی پشت فرمون و زاویه دور زدن فرمون درحد بسیار خوبی دارد. چالاک و چابوک هست مثل یه اسب زین شده حس شادابی و سر زنده ای به هنگام رانندگی دست . ابعاد و جم جور است به نسبت وراکروز و لندکروز، هنگام پارک و چند ساعت رانندگی خیلی زودتر ماشین دست آدم میخوابه، مابین دو صندلی سرنشینان عقب به نسبت جلو واقعا کمتره قد من 185 است وقتی یه کوچولو من صندلی رو میکشم عقب صندلی سرنشینان عقب اگر جثه بزرگتر داشته باشن واقعا اذیت میشن این یک معقوله از معایب است البته در قد افراد ربط داره، مصرف سوخت دوستان فرمودن به نسبت ماشین چینییا غیره خیلی معقولتره و حتما باید قبل خرید این ماشین به دستنخوردگی مخصوصا سیم کشی و فنی قطعات توجه بخصوص انجام شود. ببخشید خیلی طولانی شد. خیلی مورد دیگه هم است که سر فرصت حتما خدمت دوستان ارسال خواهدشد. سپاس
پاسخ
0
0
0
امیرعلیaaaa 1402/5/15
برای آفرود بخریم یا نه ، اگه نه چی بخرم با همین قیمت ها؟
پاسخ
0
0
1
amirhoseenkodi 1401/7/8
سلام دوستان یک سری اطلاعات راجع به کیا موهاوی بهتون بگم که تجربه من در خصوص خودرو های کیا موتورز است خب همتون میدونید که موهاوی ها با ۲ تا موتور آمدن ۳/۸ لیتری ۶ سیلندر ۲۷۶ اسب بخار ۳۶۸ نیوتون متر گشتاور با گیربکس ۵ دنده بین مدل های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ هستن سرد کن صندلی ندارن کثرا و فقط ۴ تا گرم کن دارن سیستم ۶ اسپیکر دارن و بدون مانیتور هستن و اکثرا هم مشکل کوبش عقب دارند و خواهان زیادی هم ندارن و اما موتور دوم که ۴/۶ لیتری ۸ سیلندر که در اصل با هیوندای سنیتال مشترک هست که در خارج ۳۶۷ اسب بخار قدرت دارن و حدود ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور که مدل های داخل ایران محدود شدن به ۳۴۰ اسب بخار و ۴۳۸ نیوتون متر گشتاور با ۲ مدل گیربکس عرضه شده ۶ سرعته اتوماتیک و ۸ سرعته اتوماتیک که تقریبا ۹۰ در صد موهاوی ها گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ZF آلمان رو دارن که مربوط به بی ام و هست یک تعداد بسیار کم توی مدل های ۲۰۱۳ گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دارن موهاوی های ۸ سیلندر در مدل های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ وارد شدن که اکثرا مدل های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ هستن همه آپشن هایی رو که گفتم ۶ سیلندر ها ندارن اکثرا ۸ سیلندر ها دارن بعضی از موهاوی ها حتی سنسور باران ارتفاع نور اتوماتیک و سیستم صوتی اینفینیتی و رینگ ۱۹ هم حتی میشه پیدا کرد موهاوی دوتا تریم داره کرم مشکی و مشکی که اکثرا تریم کرم مشکی هستن موهاوی در نسخه های فول وارداتی مانیتور عقب و سرد کن صندلی حتما دارن بعضی موهاوی های ۲۰۱۳ که تعدادش اندازه انگشت های دست هست دی لایت و afs هم دارن و در کل در موهاوی های ۸ سیلندر مشکل کوبش وجود نداره ترمز های موهاوی هم تا مدل ۲۰۱۱ بلع ضعیفه اما ۲۰۱۲ به بعد مشکل ترمز تا حدی بهبود پیدا کرده و بهتره و بعضی ها میگن سیستم تعلیغ تکان های زیادی داره توی مدل های از اواسط ۲۰۱۲ به بعد حل شده و در کل موهاوی یک ماشین عالی هست و اینکه دوستان فکر می کنن استهلاک موهاوی ۸ سیلندر استهلاک و مصرف بیشتری از موهاوی ۶ سیلندر دارن که این قضیه کاملا اشتباه هست و به نظر من اگر می خواهید موهاوی بگیرید حتما ۸ سیلندر بگیرید موهاوی ۶ سیلندر چندان جالب نیست و در کل بگم موهاوی ۸ سیلندر از وراکروز بهتره ولی وراکروز از موهاوی ۶ سیلندر به نظر من بهتره و اینکه افزود موهاوی هم نسبتا خوبه و لطفا این ماشین رو به توسان و سانتافه اسپورتیج اینا یکی نکنید چون این ماشین واقعا یک شاسی بلند عالی و محشر هست و حتی بگم شاید از پرادو هم ارزش بالاتری داشته باشه چون پرادو قیمتش خیلی از این بالاتره
پاسخ
1
0
4
ajav 1402/6/2
با سلام. با توجه به تجربه خودم به عنوان استفاده کننده لازم دیدم بگم که اطلاعات شما در مورد مدل ۶ سیلندر درست نیست. من این مدلو به مدت ۸ ساله که دارم استفاده می کنم. اولا سردکن صندلی داره. مشکل کوبش عقب یا ضعف ترمز را من و هر کسی که عقب خودرو نشسته تجربه نکرده در ضمن مصرف سوخت این مدل حداقل ۲ لیتر در صد کیلومتر کمتر از مدل ۸ سیلندره. البته قدرت موتور و شتاب مدل ۸ سیلندر بیشتره ولی همین مدل ۶ سیلندر فوق العاده پرشتاب و در شرایط آفرود قوی عمل میکنه و من قطعا مدل ۶ سیلندر را توصیه می کنم.
1
0
rtgs4422 1401/4/18
دوستان موهاوی یه اپشن کاردبردی داره که کاملا اتفاقی متوجهش شدم و هیچ جا مطلبی در موردش ندیدم. وقتی کلید انتخاب تنظیم آینه های جانبی روی سمت سرنشین باشه و شما برید روی دنده عقب بطور اتوماتیک اینه های بغل پایین میان و جایی که چرخ عقب میره رو براتون نشون میده. این اپشن رو روی بی ام و ایکس 4 دیده بودم. در هر صورت این ماشین هم این گزینه رو داره (البته در مورد 8 سیلندر صحبت میکنم و نمیدونم نسخه های شش سیلندر هم دارن یانه)
پاسخ
2
0
3
ناشناس 1402/12/26
سلام این آبشن اینه روز خیلی هیوندها دارن حتی اآزارا ۲۰۰۸هم داش
0
0
seied6606 1402/4/27
بله . نسخه های 6 سیلندر هم دارند .
0
1
Ashkan91 1401/3/26
ماشين ٨ سيلندر دنياش كلا متفاوته و رانندگي كردن باهاش لذت خاصي داره
پاسخ
0
0
3