• مشخصات فنی sorentogtline
  • مشخصات فنی sorentogtline
  • مشخصات فنی sorentogtline

مشخصات فنی کیا سورنتو 4 سیلندر GT لاین سال 2015 - 2017

175 دیدگاه
سال
تا پیش از سال 2014 و قبل از تصویب قانون منع واردات خودروهای لوکس (بالای 2500 سی‌سی)، موهاوی نقش بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کیا را در ایران بازی می‌کرد، اما پس از تغییر شرایط واردات، این لقب به سورنتو رسید؛ همان خودرویی که در واقع برادر دوقلوی سانتافه است و سال 2014 و در قالب نسل سوم، به خط تولید کیا رفت.
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت
امکانات رفاهی
آپشن‌هایی بیشتر از سانتافه DM
بازار دست‌دوم
ردیف سوم صندلی‌ها

نقاط ضعف

شتاب و عملکرد
حذف مدل 6 سیلندر (نسبت به نسل دوم)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2016 تا 2017

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی

گیربکس

6 دنده اتومات با شیفت لاک

پیشرانه

4 سیلندر GDI

حجم موتور

2.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

188 اسب‌بخار

گشتاور

241 نیوتن‌متر

شتاب

11.1 ثانیه

سرعت

220 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل سوم (UM)

طول

4780 میلی‌متر

عرض

1890 میلی‌متر

ارتفاع

1690 میلی‌متر

فاصله محوری

2780 میلی‌متر

وزن

1700 کیلوگرم

حجم باک

71 لیتر

چرخ جلو

235/60R18

چرخ عقب

235/60R18

سایر ویژگی‌ها

رینگ 235/55R19

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

مدیریت پایداری خودرو (VSM) - تعلیق هوشمند

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

سفارشی

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سنسور 360 درجه پارک

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

مه‌شکن LED چهارتایی جلو - چراغ خوش‌آمدگویی - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

سفارشی

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مموری - فرمان 2 حالته (نرمال - اسپرت)

مالتی مدیا

سیستم صوتی

10 اسپیکر با آمپلی فایر - سیستم پخش اینفینیتی - هندزفری

مانیتور

(4.3 اینچی لمسی:استاندارد) - (8 اینچی لمسی: سفارشی)

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MP3 - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

سفارشی وارداتی

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - تهویه دیجیتال ردیف سوم - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

10 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

2 حالته دستی - تاشو - صندلی ردیف سوم

گرمکن صندلی

جلو - ردیف دوم

سردکن صندلی

جلو

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم مشکی یا قهوه‌ای یا خاکستری یا طوسی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ - پرده جانبی عقب - مموری آینه - (رکاب جانبی: سفارشی) - کیت بدنه جی‌تی لاین
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ehsanaghvami 1403/8/23
نیسان مورانو بسیار ارزانتر با فراوانی قطعات و شتاب بیشتر پیشنهاد میگردد .من هردورا داشته ام ولی نیسان مورانو LEقابل مقایسه با کره ای نیست و ارزانتر هست
پاسخ
0
0
0
Omidrele77 1403/6/26
سطح آپشنش نظرمو جلب کرده. یه دونه صفرشو پیدا کردم دو دلم بخرم یا نه؟ استهلاکش چطوره؟ هزینه‌ی سرویس دوره‌ایش چنده؟ این بهتره یا اوتلندر؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/6/26
بدون شک بهترین ماشین که میتونید توی اون رنج بخرید هم از لحاظ سواری هم بازار دست دوم هم امکانات رفاهی
3
0
ناشناس 1403/4/28
اینطور نظر ندید دوستان سورنتو جی تی لاین تا ۶ میلیاردتومن بهترین گزینه است و فقط رقیبش اوروپایی ها هستن اولا روی دور موتور بالا کامپیوتر ماشین جوری برنامه ریزی شده که دنده رو حتی اگر روی حالت دستی هم باشه خودش عوض کنه که طبیعی هست و خیلی از ماشینا همینطورن چیز عجیبی نیست اونم وقتی به بالای ۷۰۰۰ برسه اونایی که از تنبلی ماشین حرف میزنن درست میگن چون تنها ضعف سورنتو موتورش هست و اگه ۶ سیلندر بود حرف نداشت ولی شیفتر تعویض دنده هم مشکل رو تا حد زیادی حل کرده هم حس و حال خوبی داره هم توی شهر هم توی جاده تنبلی رو تقریبا حس نمیکنی ولی هر ۸۰ هزار تا سرویس کلی کنید و از رانندگی لذت ببرید چون سورنتو از پاشش روغن هم برای خنک کردن استفاده میکنه اگر میخواید ماشین تنبل نباشه و خوب گاز بدید وبا شیفتر کار کنید روغن آلمانی بریزید و هر وقت حس کردید شتاب قبل رو ندارید کاتالیز اگزوز و مانی فول رو چک یا تعویض کنید یکم هزینه زیاد داره ولی می ارزه در مورد افرود یکی از دوستان گفت خب معلومه این ماشین افرود نیست ولی اگر شمالی جنگلی سربالایی با کمی گل بری نمیزارتت بارها تست کردم رفیق نیمه راه نیست زاپاستم اگر کنده شده قفل زاپاس نداشتی وگرنه قفل زاپاس یک تن فشار رو تحمل میکنه لاستیک خوب بندازین روغن خوب بریزین هر ۸۰ تا سرویس کنید کمک و کاتالز و… از سواری لذت ببرید من سورنتو رو تخصصی دارم سوار میشم اگر اروپایی ها و ژاپنی های ۶ سیلندر به بالا رو حساب نکنی این ماشین رقیب نداره ۱۹۵ کیلومتر پر کردم ماشین کامل تو دسته . باید رقبای سورنتو رو سوال شی تا بفهمی این ماشین چیه. ضمنا یک اپشن باحالی که داره سنسور اکسیژن کابینه که ماشین بازا مید‌ونن چیه و از این خورده ریز اپشنا زیاد داره که به چشم نمیاد ولی نشون دهنده اینه که چقدر شرکت کیا برای این ماشین ارزش قایل بوده . یا حق
پاسخ
1
1
1
mp313 1403/7/2
تا 6 میلیارد بهترین گزینس؟شما میدونی با ۶ میلیارد چه ماشینایی میتونی بخری؟در بد ترین حالت انتخاب میتونی اکستریم vx بخری با ۴ ت تقریبا و دوتومنشم بزاری تو جیبت . تازه این بدترین حالت بود به نظرم ، در صورتی که صرفه و ارزش ماشین ۶ سیلندر سالم و تمیز خیلی بیشتره مثلا آریون ، اوپیروس ، e350 ، es350 و...
0
1
ناشناس 1403/4/10
من نزدیک به یک سال میشه سورنتو مدل ۲۰۱۶ خریدم ،تجربه چندین ماشین ژاپنی و کره ای هم داشتم و نظر شخصیمو میدم ، غیر از ظاهرش که خوشگله واقعا چیزی برای عرضه نداره ، اگر ماشین باز هستین و اهل به چالش کشیدن ماشین واقعا سورنتو گزینه خوبی نیست و به شدت حالتونو میگیره ، حال منو که خیلی گرفت ، فوق العاده کند و تنبل ، جونش بالا مییاد تا دنده عوض کنه ، رو حالت دستی خودش دنده میده که واقعا مسخرست ، این ماشین با ۲۰۰ هزار کار خیلی ایرادات جزئی پیدا کرده ،در مورد آفرود هم که اصلا صحبتشو نکنید چون یه خاکی ساده برین زاپاستون کنده میشه مثل من ،
پاسخ
0
2
2
amirhoseenkodi 1402/9/28
آخرش نفهمیدم این ماشین کروز کنترل هوشمند و رادار تصادف داره یا نه میشه یکی توضیح بده
پاسخ
1
0
4
Hamed79 1402/10/14
فهمیدی به منم بگو 😂
0
4